하나님도 해방하고 사랑 자체도 해방하는 그런 효자가 있을 수 있겠느냐 하는 문제가 중요한 것입니다. 하나님도 그 자리에 들어와서 '나도 효자가 한번 돼 봤으면 좋겠다.' 하고, 참부모도 '효자가 한번 돼 봤으면 좋겠다.' 해서 하나님과 참부모가 하나 돼서 사랑 앞에 효자 될 수 있는 그런 길이 있다면 얼마나 좋겠느냐는 것입니다.
하나님 자체가 진정 사랑을 완성한 자리에 아버지로서 서고, 아들 자체가 하나님의 사랑과 우주의 근본적 사랑을 중심삼고 효자의 도리를 해 가지고 아버지와 아들이 하나 돼서 그 사랑 앞에 보다 차원 높을 수 있는 효자의 길을 어떻게 심을 수 있겠느냐? 심을 수 있었다면 타락도 영원히 생기지 않는다는 것입니다. (300:033-1999. 02. 21)
하나님도 해방하고 사랑 자체도 해방하는 그런 효자가 되는 것이 중요하다는 것입니다. 그런데 이것은 따로 따로가 아닙니다. 하나입니다. 하나님의 해방은 하나님의 아들딸의 참사랑을 통하여 이루어지기 때문입니다. 그래서 하나님의 해방은 본연의 사랑을 나누는 효자와 효녀를 통하여 이루어집니다.
그것은 하나님이 ‘나도 저 부부처럼 한번 살아 보고 싶다’ ‘나도 저 부부처럼 자녀를 본연의 사랑으로 기르는 사랑의 기쁨을 한번 누려보고 싶다’ ‘나도 저 부부처럼 한 사람을 우주보다 더 귀한 존재로 사랑하는 인류사랑의 기쁨을 누려보고 싶다’ 하는 부부를 통하여 이루어집니다. 이와같이 하나님의 해방은 본연의 사랑을 통하여 이루어집니다. 하나님의 해방은 본연의 부부의 사랑 가운데, 본연의 부모와 자녀의 사랑 가운데, 본연의 형제의 사랑 가운데서 이루어집니다.
神様も解放して、愛自体も解放する、そのような孝子が存在し得るだろうかという問題が重要なのです。神様もその場に入ってきて、「私も一度孝子になってみることができれば良い」と言われ、真の父母も、「一度孝子になってみることができれば良い」と言い、神様と真の父母が一つになって、愛の前に孝子になることができるそのような道があるならばどれほど良いですか。
神様御自身が、お父様として愛を完成した立場に立たれ、息子自体が、神様の愛と宇宙の根本的愛を中心として孝子の道理を果たし、父と息子が一つになって、その愛の前に、より次元を高めることができる孝子の道をどのように植えつけることができるかというのです。植えつけることができたとすれば、堕落も永遠に生じないのです。(一九九九.二.二一)
神様も解放して、愛自体も解放する、そのような孝子になることが重要だというのです。ところが、これは別々ではありません。ひとつです。神様の解放は神様の息子や娘の真の愛を通じて行われるからです。だから、神様の解放は本然の愛を分かち合う孝子や娘を通じて行われます。
それは、神様が「私もあの夫婦のように一度暮らしてみたい」「私もあの夫婦のように子供を本然の愛で育てる愛の喜びを一度享受してみたい」「私もあの夫婦のように一人を宇宙よりもっと貴い存在として愛する人類愛の喜びを享受してみたい」という夫婦を通じて行われます。このように、神様の解放は本然の愛を通じて行われます。それは本然の夫婦の愛のうち、本然の父母と子女の愛のうち、本然の兄弟の愛の中で行われます。
Finding a filial son who can liberate God and also liberate love itself is important. God Himself would also like to be in that position and say, “I wish I could be a filial child once.” True Parents also are saying, “I wish I could be a filial child once.” How wonderful it would be if there was such a road for God and True Parents to fulfill filial piety together in front of love.
God stands in the position of being the Father who has truly perfected love, and the son fulfills his filial duty based on God’s love and the fundamental love of the universe, thus uniting with the Father. How can God pave the way of filial piety of a higher dimension in front of this love? If this had been done, then the Fall would never have happened for all eternity. (300‑33, 1999.2.21.)
Being a filial son who can liberate God and also liberate love itself is important. However, this is not a separate thing. It's one. Because God's liberation is achieved through the true love of God's son and daughter. Therefore, God's liberation is achieved through filial son and filial daughter who share their true love.
It is done through a couple who God says "I want to live like that couple," "I want to enjoy the joy of love to raise children with original love like that couple," and "I want to enjoy the joy of human love, which loves one person more precious than the universe, like that couple." In this way, God's liberation is achieved through original love. God's liberation takes place in the love of the original couple, the love of the original parents and children, and the love of the original siblings.
첫댓글 고맙습니다*^^*