네가 도와 달라고 부르짖으면, 그분은 반드시 너에게 은혜를 베푸실 것이다. he will be very gracious unto thee at the voice of thy cry; when he shall hear it, he will answer thee. —이사야 30:19. Barnes' Notes on the Bible For the people shall dwell in Zion - (see the note at Isaiah 1:8). The language here is evidently adapted to a return from the captivity. The whole design of the passage Isaiah 30:19-26 is to describe a future state of prosperity by images mainly drawn from the idea of temporal enjoyment. The sense is, that in some period subsequent to the calamities that would befall them for their improper reliance on the aid of Egypt Isaiah 30:16-17, there would be prosperity, peace, and joy in Jerusalem. The order of events, as seen by the prophet in vision, seems to be this. He sees the people threatened with an invasion by Sennacherib. He sees them forget their reliance on God and seek the aid of Egypt. He sees, as a consequence of this, a long series of calamities resulting in the downfall of the republic, the destruction of the city, and the captivity at Babylon. Yet he sees, in the distant prospect, prosperity, happiness, security, piety, the blessing of God, and rich and abundant future mercies resting on his people. That the blessings under the Messiah constitute a part of this "series" of mercies no one can doubt who attentively considers the language in Isaiah 30:25-26. Thou shalt weep no more - (see the note at Isaiah 25:8). He will be very gracious unto thee at the voice of thy cry - When in your calamities you shall cry unto him for deliverance, he shall hear you, and restore you to your own land. This is in accordance with the statements in Isaiah 26:8-9 (see the notes at these verses), that in their captivity in Babylon they would seek God. He will answer thee - (see Jeremiah 29:12-14). 반스의 성경 노트 백성이 시온에 거하리라 - ( 이사야 1:8의 주석을 참조하세요). 이 구절의 언어는 포로에서 귀환하는 상황에 맞게 조정된 것이 분명합니다. 이사야 30:19-26 구절의 전체적인 구상은 주로 현세적 즐거움의 개념에서 비롯된 이미지로 미래의 번영 상태를 묘사하는 것입니다. 즉, 이집트의 원조에 부적절하게 의존한 결과 그들에게 닥칠 재앙 이후 어느 시기에 예루살렘에 번영과 평화, 기쁨이 있을 것이라는 의미입니다( 이사야 30:16-17). 선지자가 환상을 통해 본 사건의 순서는 다음과 같습니다. 선지자는 백성들이 산헤립의 침략으로 위협받는 것을 봅니다. 그는 그들이 하나님에 대한 의존을 잊고 이집트의 도움을 구하는 것을 봅니다. 그 결과 공화국의 몰락과 도시의 파괴, 바벨론 포로로 잡혀가는 일련의 재앙을 보게 됩니다. 그러나 그는 먼 장래의 전망에서 번영, 행복, 안전, 경건, 하나님의 축복, 풍요롭고 풍성한 미래의 자비가 자기 백성에게 임할 것을 봅니다. 메시아의 축복이 이러한 자비의 “시리즈”의 일부를 구성한다는 것은 이사야 30:25-26의 언어를주의 깊게 고려하는 사람이라면 누구도 의심 할 수 없습니다. 너는 다시는 울지 아니하리라 - ( 이사야 25:8의 주석 참조). 그가 네 부르짖는 소리를 들으시고 네게 은혜를 베푸시리니 - 네가 재난 중에 그에게 구원을 구하며 부르짖을 때에 그가 네 소리를 들으시고 너를 네 땅으로 돌아오게 하시리라. 이것은 이사야 2장의 말씀에 따른 것입니다. |