썩은 말은 입 밖에 내지 말고, 오직 ··· 세워 주는 선한 말만 하십시오. Let no corrupt communication proceed out of your mouth, but that which is good to the use of edifying, that it may minister grace unto the hearers. —에베소 4:29. Barnes' Notes on the Bible Let no corrupt communication proceed - see the notes on 1 Corinthians 15:33. The word rendered "corrupt" (σαπρὸς sapros) means bad, decayed, rotten, and is applied to putrid vegetable or animal substances. Then it is applied to a tree that is of a useless character, that produces no good fruit; Matthew 7:17. Then it is used in a moral sense, as our word "corrupt" is, to denote that which is depraved, evil. contaminating, and may denote here anything that is obscene, offensive, or that tends to corrupt others. The importance of this admonition will be appreciated when it is remembered: (1) that such obscene and filthy conversation prevailed everywhere, and does still among the pagan. So general is this, that at almost every missionary station it has been found that the common conversation is so corrupt and defiling that missionaries have felt it necessary to send their children home to be educated, in order to secure them from the contaminating influence of those around them. (2) those who have had the misfortune to be familiar with the common conversation of the lower classes in any community, and especially with the conversation of young men, will see the importance of this admonition. Scarcely anything can be conceived more corrupt or corrupting, than that which often prevails among young men - and even young men in the academies and colleges of this land, (3) its importance will be seen from the "influence" of such corrupt communications. "The passage of an impure thought through the mind leaves pollution behind it;" the expression of such a thought deepens the pollution on the soul, and corrupts others. It is like retaining an offensive carcase above ground, to pollute the air, and to diffuse pestilence and death, which should at once be buried out of sight. A Christian should be pure in his conversation. His Master was pure. His God is pure. The heaven to which he goes is pure. The religion which he professes is pure. Never should he indulge himself in an obscene allusion: never should he retail anecdotes of an obscene character, or smile when they are retailed by others. Never should he indulge in a jest having a double meaning; never should be listen to a song of this character. If those with whom he associates have not sufficient respect for themselves and him to abstain from such corrupt and corrupting allusions, he should at once leave them. But that which is good to the use of edifying - Margin, to edify profitably." Greek, "to useful edification:" that is, adapted to instruct, counsel, and comfort others; to promote their intelligence anti purity. Speech is an invaluable gift; a blessing of inestimable worth. We may so speak as "always" to do good to others. We may give them some information which they have not; impart some consolation which they need; elicit some truth by friendly discussion which we did not know before, or recall by friendly admonition those who are in danger of going astray. He who talks for the mere sake of talking will say many foolish things; he whose great aim in life is to benefit others, will not be likely to say that which he will have occasion to regret; compare Matthew 12:36; Ecclesiastes 5:2; Proverbs 10:19; James 1:19. 반스의 성경 노트 부패한 의사소통이 진행되지 않도록 하세요 - 고린도전서 15:33의 주석을 참조하세요. “부패하다"(σαπρὸς sapros)로 번역된 단어는 나쁘다, 썩었다, 썩은 것을 의미하며 썩은 식물성 또는 동물성 물질에 적용됩니다. 그런 다음 이 단어는 쓸모없고 좋은 열매를 맺지 못하는 나무에 적용됩니다( 마태복음 7:17). 그런 다음 “부패하다”라는 단어와 같이 도덕적 의미로 사용되어 타락하고 악한 것을 나타냅니다. 오염시키는 것, 음란하고 불쾌하거나 다른 사람을 부패시키는 경향이있는 모든 것을 나타낼 수 있습니다. 이 훈계의 중요성을 기억하면 그 중요성을 이해할 수 있습니다: (1) 그러한 외설적이고 더러운 대화가 모든 곳에서 만연했으며 지금도 이교도들 사이에서 이루어지고 있다는 사실입니다. 거의 모든 선교지에서 일반적인 대화가 너무 부패하고 더럽다는 사실이 발견되어 선교사들은 주변 사람들의 오염된 영향으로부터 자녀들을 보호하기 위해 자녀들을 집으로 보내 교육을 시켜야 할 필요성을 느꼈습니다. (2) 어느 지역 사회에서나 하층민들의 일반적인 대화, 특히 젊은이들의 대화에 익숙해지는 불행을 겪은 사람들은 이 훈계의 중요성을 알게 될 것입니다. 젊은이들, 심지어 이 땅의 아카데미와 대학에 다니는 젊은이들 사이에서 종종 만연하는 것보다 더 부패하고 타락한 것은 거의 생각할 수 없습니다, (3) 그 중요성은 그러한 부패한 커뮤니케이션의 “영향력”에서 볼 수 있습니다. “불순한 생각이 마음을 통과하면 그 뒤에 오염이 남는다.” 그러한 생각의 표현은 영혼의 오염을 심화시키고 다른 사람들을 타락시킵니다. 그것은 마치 불쾌한 사체를 땅에 묻어두고 공기를 오염시키고 역병과 죽음을 퍼뜨리는 것과 같으며, 즉시 눈에 띄지 않게 묻어야 합니다. 그리스도인은 대화에서 순수해야 합니다. 그의 스승은 순수했습니다. 그의 신은 순수합니다. 그가 가는 천국은 순수합니다. 그가 고백하는 종교는 순수합니다. 외설적인 암시에 빠져서는 안 된다: 외설적인 인물에 대한 일화를 소매하거나 다른 사람이 소매할 때 웃어서는 안 된다. 이중적 의미를 지닌 농담에 빠져서는 안 되며, 이런 성격의 노래를 들어서는 안 된다. 그와 교제하는 사람들이 자신과 그를 충분히 존중하지 않는다면 그러한 부패하고 타락한 암시를 삼가야 하며, 즉시 그들을 떠나야 합니다. 그러나 교화의 사용에 좋은 것은 유익하게 교화하기 위해 여백을 두는 것입니다.” 그리스어, “유익한 교화”: 즉, 다른 사람을 가르치고, 조언하고, 위로하는 데 적합하며, 그들의 지성을 반순결하게 촉진하는 데 적합합니다. 말은 귀중한 선물이며 헤아릴 수 없는 가치의 축복입니다. 우리는 다른 사람에게 선을 행하기 위해 “항상” 말을 할 수 있습니다. 우리는 그들에게 없는 정보를 알려줄 수도 있고, 필요한 위로를 전할 수도 있으며, 이전에 알지 못했던 진리를 친근한 대화를 통해 이끌어낼 수도 있고, 타락의 위험에 처한 사람들을 친절한 훈계로 회상할 수도 있습니다. 단순히 말을 하기 위해 말하는 사람은 어리석은 말을 많이 할 것이고, 인생의 큰 목적이 다른 사람에게 유익을 주는 데 있는 사람은 후회할 말을 하지 않을 것입니다( 마태복음 12:36; 전도서 5:2; 잠언 10:19; 약 1:19 비교). |