Using Visual Aids (시각적 도구의 사용)
(1) 비디오
Let's watch the video tape. 비디오를 봅시다.
We're are going to watch the video tape. 비디오를 볼 겁니다.
Why don't you watch the video tape? 비디오를 보자.
How about watching it with no sound? 소리없이 보는 것이 어때요?
Let's watch it without sound. 그것을 소리 없이 봅시다.
Here is a nice cartoon. 여기 재미있는 만화가 있다.
This time, I'll cover the screen. 이번에는 화면을 가릴거야.
What did Minhee say? 민희가 뭐라고 말했지?
What's Minhee like? 민희가 어떻게 생겼지?
If you were Minhee, what would you do? 여러분이 민희라면 어떻게 하겠어요?
(2) 그림카드 및 그림활용
Take a look at the picture/table/diagram on page 25. 25쪽의 그림을/표를/도표를 보세요.
We're going to look at the picture on page 14. 14쪽에 있는 그림을 봅시다.
Let's look at the picture on page 12. 12쪽에 있는 그림을 봅시다.
Let's take a look at the flash card. 플래쉬 카드를 봅시다.
Look at the pictures on the right. 우측의 그림을 봅시다.
Here is another picture. 여기에 다른 그림이 있습니다.
I'll ask you some questions about the picture. 그림에 관한 질문을 하겠어요.
What do you see in this picture? 이 그림에 무엇이 있지요?
Who do you see in the picture? 그림 안에 누가 있지요?
What's happening in this picture? 이 그림에서 무슨 상황이 벌어지고 있지요?
I'm talking about the picture at the top of page 15. 15쪽 상단의 그림 얘기를 하고 있어요.
Let's talk about the picture. 그림에 대해 이야기해 봅시다.
Talk to your friends about the picture. 그림에 대해 친구와 이야기해보세요.
Put the pictures in order. 그림을 순서대로 놓아라.
Hold up your picture when you talk. 네가 말할 때 그림을 들어라.