네가 곧 겪게 될 고난을 두려워하지 마라. Fear none of those things which thou shalt suffer —계시록 2:10. Barnes' Notes on the Bible Fear none of those things which thou shalt suffer - He did not promise them exemption from suffering. He saw that they were about to suffer, and he specifies the manner in which their affliction would occur. But he entreats and commands them not to be afraid. They were to look to the "crown of life," and to be comforted with the assurance that if they were faithful unto death, that would be, theirs. We need not dread suffering if we can hear the voice of the Redeemer encouraging us, and if he assures us that in a little while we shall have the crown of life. Behold, the devil shall cast some of you into prison - Or, shall cause some of you to be cast into prison. He had just said that their persecutors were of the "synagogue of Satan." He here represents Satan, or the devil - another name of the same being - as about to throw them into prison. This would be done undoubtedly by the hands of men, but still Satan was the prime mover, or the instigator in doing it. It was common to cast those who were persecuted into prison. See Acts 12:3-4; Acts 16:23. It is not said on what pretence, or by what authority, this would be done; but, as John had been banished to Patmos from Ephesus, it is probable that this persecution was raging in the adjacent places, and there is no improbability in supposing that many might be thrown into prison. That ye may be tried - That the reality of your faith may be subjected to a test to show whether it is genuine. The design in the case is that of the Saviour, though Satan is allowed to do it. It was common in the early periods of the church to suffer religion to be subjected to trial amidst persecutions, in order to show that it was of heavenly origin, and to demonstrate its value in view of the world. This is, indeed, one of the designs of trial at all times, but this seemed eminently desirable when a new system of religion was about to be given to mankind. Compare the notes on 1 Peter 1:6-7. And ye shall have tribulation ten days - A short time; a brief period; a few days. It is possible, indeed, that this might have been literally ten days, but it is much more in accordance with the general character of this book, in regard to numbers, to suppose that the word "ten" here is used to denote a few. Compare Genesis 24:55; 1 Samuel 25:38; Daniel 1:12, Daniel 1:14. We are wholly ignorant how long the trial actually lasted; but the assurance was that it would not be long, and they were to allow this thought to cheer and sustain them in their sorrows. Why should not the same thought encourage us now? Affliction in this life, however severe, can be but brief; and in the hope that it will soon end, why should we not bear it without complaining or repining? Be thou faithful unto death - Implying, perhaps, that though, in regard to the church, the affliction would be brief, yet that it might be fatal to some of them, and they who were thus about to die should remain faithful to their Saviour until the hour of death. In relation to all, whether they were to suffer a violent death or not, the same injunction and the same promise was applicable. It is true of everyone who is a Christian, in whatever manner he is to die, that if he is faithful unto death, a crown of life awaits him. Compare the notes on 2 Timothy 4:8. And I will give thee a crown of life - See the notes on James 1:12. Compare 1 Peter 5:4; 1 Corinthians 9:24-27. The promise here is somewhat different from what was made to the faithful in Ephesus Revelation 2:7, but the same thing substantially is promised them - happiness hereafter, or an admission into heaven. In the former case it is the peaceful image of those admitted into the scenes of paradise; here it is the triumph of the crowned martyr. 반스의 성경 주석 네가 당할 고난을 두려워하지 말라 - 주님은 그들에게 고난의 면제를 약속하지 않으셨습니다. 주님은 그들이 고난을 당할 것을 보셨고, 그 고난이 어떤 방식으로 일어날지 구체적으로 말씀하셨습니다. 그러나 주님은 두려워하지 말라고 간청하고 명령하십니다. 그들은 '생명의 면류관'을 바라보아야 했고, 죽도록 충성하면 그 면류관이 그들의 것이 될 것이라는 확신으로 위로를 받아야 했습니다. 우리를 격려하는 구속주의 음성을 들을 수 있다면, 그리고 그분이 잠시 후에 생명의 면류관을 얻게 될 것이라고 확신한다면 우리는 고난을 두려워할 필요가 없습니다. 보라, 마귀가 너희 중 몇 사람을 옥에 던져 넣으리라 - 또는 너희 중 몇 사람을 옥에 던져 넣을 것입니다. 예수님은 그들을 핍박하는 자들이 “사탄의 회당”에 속해 있다고 말씀하셨습니다. 여기서 그는 사탄, 즉 같은 존재의 다른 이름인 마귀가 그들을 감옥에 던져 넣으려는 것을 나타냅니다. 이것은 의심할 여지없이 사람의 손에 의해 이루어졌지만, 여전히 사탄이 주동자 또는 선동자였습니다. 핍박받는 사람들을 감옥에 던지는 것은 흔한 일이었습니다. 사도행전 12:3-4; 사도행전 16:23 참조. 어떤 구실로, 또는 어떤 권위로 이런 일이 행해졌는지는 언급되어 있지 않지만, 요한이 에베소에서 밧모로 추방되었기 때문에 인접한 곳에서 박해가 격렬했을 가능성이 있으며, 많은 사람들이 감옥에 던져질 수 있다고 가정하는 데 아무런 가능성이 없습니다. 너희가 시험을 받게 하려 함은 - 너희 믿음의 실체가 진실한지를 보여주기 위해 시험을 받게 하려 함입니다. 이 사건의 디자인은 사탄이 할 수 있지만 구세주의 디자인입니다. 초기 교회 시대에는 종교가 박해 속에서 시련을 받는 것이 일반적이었는데, 이는 종교가 하늘에서 비롯된 것임을 보여주고 세상 사람들에게 그 가치를 보여주기 위해서였습니다. 사실 이것은 항상 시련의 설계 중 하나이지만, 새로운 종교 체계가 인류에게 주어지려고 할 때 매우 바람직한 것처럼 보였습니다. 베드로전서 1:6~7의 주석을 비교해 보세요. 너희가 열흘 동안 환난을 받으리라 - 짧은 시간, 짧은 기간, 며칠. 실제로 이것은 문자 그대로 열흘이었을 수도 있지만, 숫자와 관련하여이 책의 일반적인 성격에 따라 여기에서 “열”이라는 단어가 몇 가지를 나타내는 데 사용되었다고 가정하는 것이 훨씬 더 합리적입니다. 창세기 24:55, 사무엘상 25:38, 다니엘서 1:12, 다니엘서 1:14를 비교하세요. 우리는 시련이 실제로 얼마나 오래 지속되었는지는 전혀 알지 못하지만, 시련이 오래 가지 않을 것이라는 확신이 있었고, 그들은 이 생각으로 슬픔 속에서 그들을 응원하고 지탱할 수 있었습니다. 지금 우리에게도 같은 생각이 격려가 되지 않을까요? 이생의 고난은 아무리 가혹하더라도 잠깐일 뿐이며, 곧 끝날 것이라는 소망으로 불평하거나 원망하지 않고 견디지 못할 이유가 없지 않습니까? 너는 죽도록 충성하라 - 아마도 교회에 관해서는 고난이 짧을지라도 그들 중 일부에게는 치명적일 수 있으며, 따라서 죽음을 앞둔 사람들은 구주에게 충성을 유지해야한다는 것을 암시합니다. 폭력적인 죽음을 당하든 그렇지 않든 모든 사람과 관련하여 동일한 명령과 동일한 약속이 적용되었습니다. 그리스도인이라면 누구나 어떤 방식으로 죽음을 맞이하든, 죽음에 충성하면 생명의 면류관이 그를 기다리고 있다는 것은 사실입니다. 디모데후서 4:8의 메모를 비교해 보세요. 내가 생명의 면류관을 네게 주리라 - 야고보서 1:12의 주석을 참고하세요. 베드로전서 5:4, 고린도전서 9:24-27을 비교하세요. 여기서의 약속은 에베소서 요한계시록 2장 7절에서 신자들에게 약속한 것과는 다소 다르지만, 실질적으로는 동일한 것이 약속되어 있습니다 - 내세에서의 행복 또는 천국 입성. 전자의 경우 천국의 장면에 입장한 사람들의 평화로운 모습이지만, 여기서는 왕관을 쓴 순교자의 승리입니다. |