하느님은 편파적인 분이 아니십니다. For there is no respect of persons with God. —로마 2:11. Barnes' Notes on the Bible For - This particle is used here to confirm what is said before, particularly that this punishment should be experienced by the Jew as well as the Gentile. For God would deal with both on the principles of justice. Respect of persons - The word thus rendered means "partiality," in pronouncing judgment, in favoring one party or individual more than another, not because his cause is more just, but on account of something personal - on account of his wealth, or rank, or function, or influence, or by personal friendship, or by the fear of him. It has special reference to a judge who pronounces judgment between parties at law. The exercise of such partiality was strictly and often forbidden to the Jewish magistrates; Leviticus 19:15; Deuteronomy 1:17; Proverbs 24:23; James 2:1, James 2:3,James 2:9. In his capacity as a Judge, it is applied often to God. It means that he will not be influenced in awarding the retributions of eternity, in actually pronouncing and executing sentence, by any partiality, or by regard to the wealth, function, rank, or appearance of people. He will judge righteous judgment; he will judge people as they ought to be judged; according to their character and deserts; and not contrary to their character, or by partiality. The connection here demands that this affirmation should be limited solely to his dealing with people as their judge. And in this sense, and this only, this is affirmed often of God in the Scriptures; Deuteronomy 10:17; 2 Chronicles 19:7; Ephesians 6:9; Colossians 3:25; Galatians 6:7-8; 1 Peter 1:17; Acts 10:34. It does not affirm that he must make all his creatures equal in talent, health, wealth, or privilege; it does not imply that, as a sovereign, he may not make a difference in their endowments, their beauty, strength, or graces; it does not imply that he may not bestow his favors where he pleases where all are undeserving, or that he may not make a difference in the characters of people by his providence, and by the agency of his Spirit. All these are actually done, done not out of any respect to their persons, to their rank, function, or wealth, but according to his own sovereign good pleasure; Ephesians 1. To deny that this is done, would be to deny the manifest arrangement of things everywhere on the earth. To deny that God had a right to do it, would be, (1) To maintain that sinners had a claim on his favors; (2) that he might not do what he willed with his own; or, (3) To affirm that God was under obligation to make all people with just the same talents and privileges, that is, that all creatures must be, in all respects, just alike. This passage, therefore, is very improperly brought to disprove the doctrine of decrees, or election, or sovereignty. It has respect to a different thing, to the actual exercise of the office of the Judge of the world; and whatever may be the truth about God's decrees or his electing love, this passage teaches nothing in relation to either. It may be added that this passage contains a most alarming truth for guilty people. It is that God will not be influenced by partiality, but will treat them just as they deserve. He will not be won or awed by their rank or function; by their wealth or endowments; by their numbers, their power, or their robes of royalty and splendor. Every man should tremble at the prospect of falling into the hands of a just God, who will treat him just as he deserves, and should without delay seek a refuge in the Saviour and Advocate provided for the guilty: 1 John 2:1-2. 반스의 성경 주석 때문에 - 이 단어는 앞에서 말한 내용, 특히 이 형벌은 이방인뿐만 아니라 유대인도 경험해야 한다는 것을 확인하기 위해 여기에 사용되었습니다. 하나님은 공의의 원칙에 따라 둘 다 다루실 것이기 때문입니다. 인간 편애 - 이 단어는 판결을 내릴 때, 그의 대의가 더 정당해서가 아니라 개인적인 어떤 것, 즉 그의 재산이나 지위나 직책이나 영향력이나 개인적인 우정이나 그에 대한 두려움 때문에 한 당사자나 개인에게 더 유리하게 판결하는 '편파성'을 의미합니다. 이는 법에서 당사자 간의 판결을 선고하는 판사를 특별히 지칭하는 말입니다. 레위기 19:15, 신명기 1:17, 잠언 24:23, 야고보서 2:1, 야고보서 2:3, 야고보서 2:9 등 유대인 치안판사에게 이러한 편파성 행사는 엄격하고 종종 금지된 행위였습니다. 재판관으로서의 자격으로 하나님에게 자주 적용됩니다. 이는 그가 영원의 보응을 수여할 때, 실제로 형을 선고하고 집행할 때, 어떤 편파성이나 사람들의 부, 기능, 지위 또는 외모에 영향을 받지 않으실 것임을 의미합니다. 그는 공의로운 판단을 내릴 것이며, 사람들을 판단해야 할 대로 판단할 것이며, 그들의 성품과 인간성에 따라 판단할 것이며, 그들의 성품에 반하거나 편파적으로 판단하지 않을 것입니다. 여기서 이러한 확언은 심판자로서 사람들을 대할 때에만 제한되어야 한다는 것을 요구합니다. 신명기 10:17, 역대하 19:7, 에베소서 6:9, 골로새서 3:25, 갈라디아서 6:7-8, 베드로전서 1:17, 사도행전 10:34 등 성경에서 하나님에 대해 이런 의미로만, 그리고 이것만이 자주 긍정됩니다. 이는 모든 피조물을 재능, 건강, 부 또는 특권에서 동등하게 만들어야 한다는 것을 긍정하지 않으며, 주권자로서 그들의 재능, 아름다움, 힘 또는 은총에 차이를 두지 않을 수 있다는 것을 암시하지 않으며, 모두가 합당하지 않은 곳에 자신이 원하는 호의를 베풀지 않거나 자신의 섭리와 성령의 대행에 의해 사람들의 성격에 차이를 만들지 않을 수 있다는 것을 암시하지도 않습니다. 이 모든 것은 실제로 그들의 인격, 지위, 기능 또는 재산에 대한 존중에서가 아니라 그 자신의 주권적인 선한 기쁨에 따라 행해집니다(에베소서 1장). 이러한 일이 이루어졌다는 것을 부정하는 것은 지구상의 모든 사물의 명백한 배열을 부정하는 것입니다. 하나님께서 그렇게 하실 권리가 있다는 것을 부정하는 것은 다음과 같습니다, (1) 죄인들이 그분의 호의에 대한 청구권이 있다고 주장하는 것입니다; (2) 자신의 뜻대로 할 수 없다고 주장하거나, (3) 하나님은 모든 사람에게 똑같은 재능과 특권을 주어야 할 의무가 있다는 것, 즉 모든 피조물은 모든 면에서 똑같아야 한다는 것을 확증하기 위해서입니다. 그러므로 이 구절은 법령이나 선거 또는 주권에 대한 교리를 반증하기 위해 매우 부적절하게 사용되었습니다. 그것은 다른 것, 즉 세상의 재판관 직분을 실제로 행사하는 것과 관련이 있으며, 하나님의 법령이나 그분의 선택된 사랑에 대한 진리가 무엇이든간에이 구절은 그 어느 쪽과도 관련이 없습니다. 이 구절은 죄를 지은 사람들에게 가장 놀라운 진리를 담고 있다고 덧붙일 수 있습니다. 그것은 하나님은 편파적인 영향을 받지 않으시고 그들을 마땅히 받아야 할 대로 대하신다는 것입니다. 그분은 그들의 지위나 직책, 재산이나 기부금, 숫자, 권력, 왕족과 화려한 옷에 의해 승리하거나 경외심을 느끼지 않으실 것입니다. 모든 사람은 마땅히 마땅히 대우해 주실 공의로우신 하나님의 손에 넘어갈 것이라는 전망에 떨며 지체 없이 죄인을 위해 마련된 구세주이자 옹호자에게 피난처를 찾아야 합니다(요한일서 2:1-2). |