Jacques Lacan, a French psychoanalyst, introduced the concepts of the "small other" (petit autre) and the "big Other" (grand Autre) in his psychoanalytic theory. These concepts are central to his ideas about subjectivity, language, and the formation of the self.
Small Other (petit autre):
The "small other" refers to the other people in an individual's immediate social environment, particularly in their early childhood. These are the individuals who play a significant role in the development of the self, including parents, caregivers, and family members. Lacan emphasized that a child's self-concept and identity are constructed in relation to these small others. The small other helps the child develop a sense of self by mirroring, interacting with, and influencing their early experiences.
Big Other (grand Autre):
The "big Other" is a more abstract and symbolic concept in Lacanian theory. It represents the symbolic order, language, and the socio-cultural structures that shape our existence and subjectivity. The big Other includes social norms, cultural values, and the symbolic systems that govern human communication and meaning-making. It is a complex web of symbols and signifiers that influence how individuals understand themselves and relate to the world. The big Other has a role in shaping the subject's desires, as individuals seek recognition and acceptance within the social and linguistic framework it provides.
Lacan's concept of the big Other is significant in understanding how language and culture influence our self-identity and subjectivity. It highlights the idea that our sense of self is not isolated but is constantly in dialogue with the symbolic systems and social structures of the big Other.
In Lacanian psychoanalysis, the interplay between the small other and the big Other is crucial in understanding how individuals form their identities and navigate the complexities of language and desire. The small other provides the initial, intimate mirror for self-formation, while the big Other is the overarching framework within which individuals seek recognition and attempt to make sense of their existence.
자크 라캉(Jacques Lacan)은 그의 정신분석 이론에서 "작은 다른 사람" (petit autre)과 "큰 다른 사람" (grand Autre)이라는 개념을 소개했습니다. 이러한 개념들은 그의 주체성, 언어, 그리고 자아 형성에 대한 아이디어에 중요한 역할을 합니다.
소타자 (petit autre):
"작은 다른 사람"은 개인의 초기 사회 환경에서의 다른 사람을 나타냅니다. 특히 어린 시절의 부모, 보호자, 가족 구성원과 같은 개인들을 의미합니다. 라캉은 어린 아이의 자아 개념과 정체성은 이러한 작은 다른 사람과의 관계를 통해 형성된다고 강조했습니다. 작은 다른 사람은 아이가 자아 개념을 형성하도록 거울처럼 작용하며, 초기 경험에 상호작용하고 영향을 미치는 역할을 합니다.
대타자 (grand Autre):
"큰 다른 사람"은 라캉의 이론에서 더 추상적이고 상징적인 개념입니다. 이것은 상징적 질서, 언어, 그리고 우리의 존재와 주체성을 형성하는 사회 문화적 구조를 나타냅니다. 큰 다른 사람에는 사회적 규범, 문화적 가치, 그리고 인간 커뮤니케이션과 의미 생성을 조절하는 상징적 시스템들이 포함됩니다. 이것은 개인이 스스로를 이해하고 세상과 관련을 형성하는 방식에 영향을 미치는 복잡한 상징과 표시자들의 집합체입니다. 큰 다른 사람은 주체의 욕망을 형성하는 데 역할을 하며, 개인은 그 안에서 인식과 수용을 찾으려 하고 존재를 이해하려고 노력합니다.
라캉의 큰 다른 사람의 개념은 언어와 문화가 어떻게 우리의 자아 정체성과 주체성에 영향을 미치는지를 이해하는 데 중요합니다. 이것은 우리의 자아 감각이 고립되어 있지 않고, 계속해서 큰 다른 사람의 상징적 시스템과 사회 구조와의 대화와 상호작용을 통해 형성된다는 아이디어를 강조합니다.
라캉의 정신분석에서는 작은 다른 사람과 큰 다른 사람 간의 상호작용이 어떻게 개인이 자아를 형성하고 언어와 욕망의 복잡성을 탐색하는 데 중요한 역할을 하는지를 이해하는 데 핵심적입니다. 작은 다른 사람은 초기, 밀접한 거울로 자아 형성에 기여하며, 큰 다른 사람은 개인이 인식을 찾고 존재를 해석하려고 노력하는 상징적 시스템과 사회 구조의 전반적인 틀을 제공합니다.