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최토르벤이 하는 일들이 그래요 ,,
왜 매일 아침 해가 뜨는지 아시나요? 당신의 아름다운 미소를 보기 위해서요.
세상에서 가장 좋은 느낌은 당신이 내 것이고 나는 당신의 것임을 아는 것입니다. 매일 아침 그것만으로도 즐거운 하루를 보낼 수 있습니다.
궤도_밸러스트(ballast)란 무엇인가
크레인의 밸런스를 잡기 위해 실어, 추의 역할을 하는 것을 밸러스트라고 한다.
권상하중 과 정격하중
설치하고자 하는 기계의 중량과 인양에 필요한 악세서리들은 합한 무게가 총 권상하중이 되고 여기에 안전율을 적용한 값보다 크레인의 정격하중이 커야 한다.
총 1,600톤의 밸러스트를 지탱할 수 있도록 지반의 구조적 강도를 다시 계산해야 했습니다.
The structural strength of the ground had to be recalculated to ensure it could support the total of 1600 tonnes of ballast
LR 11350과 LR 11000이 함께 작동
Jurgen Preiss는 "약 120년의 역사 동안 라인강 항구에서 이렇게 무거운 품목을 크레인을 사용해 처리한 적이 없었습니다."라고 설명합니다. 그리고 항만 관리팀의 일원인 프레이스(Preiss)는 그가 무슨 말을 하는지 정확히 알고 있습니다. 그가 말하는 하중은 거대한 터널 굴착기의 핵심 부품이었습니다. 이 작업을 수행하려면 Ehingen에 있는 Liebherr 공장의 강력한 크롤러 크레인 두 대가 필요했습니다.
무거운 취급
LR 11350 크레인 한 대와 LR 11000 시리즈의 다른 크레인이 Kehl에서 전시되었으며, 이는 현재 가장 강력한 Liebherr 크롤러 크레인 순위에서 2위와 3위를 차지한 크레인을 나타냅니다. 이 클래스에는 자체 크레인이 없었기 때문에 해당 작업에 참여했던 네덜란드 중량물 전문업체 Mammoet의 독일 자회사는 크레인 임대 회사인 van Adrighem으로부터 LR 11350을 구입해야 했습니다. 1000톤 크레인은 독일 남부에 본사를 둔 크레인 서비스 제공업체인 Wiesbauer에서 고용되었습니다.
따라서 전체적으로 현장에는 총 리프팅 용량이 2350톤 또는 인상적인 37,919톤-미터의 하중 모멘트를 가진 두 대의 크레인이 있었습니다. 즉, 작은 공간에서 엄청난 양의 크레인 출력을 발휘했습니다. 두 명의 헤비급 선수는 내륙 수로를 이용하여 바지선에 도착했습니다. Wiesbauer의 크롤러 크레인 부품이 만하임에서 짧은 여행을 위해 탑승하는 동안 원래 소유자인 스코틀랜드 크레인 계약자 Weldex의 도장을 그대로 입은 LR 11350은 로테르담의 바지선에 실려 남부로 배송되었습니다. 독일.
총 1600톤의 밸러스트 사용
그러나 그들이 도착했을 때 크롤러 크레인을 조립하고 준비할 필요만 있는 것은 아닙니다. 또한, 적재해야 했던 9미터 직경의 터널 굴착 기계의 다양한 구성품을 30km 떨어진 슈와나우의 헤렌크네히트 공장에서 운반한 후 라인강의 켈 항구에서 조립해야 했습니다. 중량 구성품에는 절단 휠, 구동 장치, 터널 셔터 설치 장치인 이렉터 등의 모든 구성 요소와 설치 장치가 포함된 전면 블레이드 영역으로 구성된 터널 굴착 기계의 핵심 부품이 포함되었습니다. 취급 및 운반 작업을 위해서는 접지 드릴 아래에 소위 블레이드 크래들을 설치해야 했습니다.
이 블레이드 크래들에는 두 크롤러 크레인의 부착 장비를 위한 고정 지점도 포함되어 있습니다. 이곳은 사람 다리만큼 굵은 강철 로프를 거대한 족쇄로 고정한 곳이다. Mammoet의 숙련된 팀은 선회 과정에서 LR 11350의 매달린 밸러스트 팔레트에 300톤의 강철을 추가로 배치하는 작업이 극도로 시간 소모적인 작업임이 입증되었기 때문에 기계를 바지선에 끌어올리는 데 몇 시간이 걸렸습니다. 하중을 반경 약 30미터의 바지선 화물칸으로 내려야 했기 때문에 상당한 수의 균형추가 필요했습니다. 호이스트의 마지막 단계에서 두 크레인은 총 1,600톤의 밸러스트를 운반했습니다.
구조적 도전
이 반경은 두 크레인 사이와 바지선 사이의 거리가 멀기 때문에 발생하며 적재 플랫폼의 구조적 강도를 기반으로 합니다. 엄청난 지면 압력으로 인해 크롤러 크레인을 배치할 안전한 영역을 찾기 위해 이 영역의 지면 부하 용량을 다시 계산해야 했습니다. 후크에 총 약 950톤에 달하는 엄청난 하중을 가하면서 이 상당한 반경을 달성한 것은 두 헤비급 선수의 뛰어난 성능이었습니다.
이후 바지선을 타고 네덜란드 해안으로 가는 여행에는 5일이 걸렸습니다. 로테르담 항구에 도착했을 때 대형 드릴링 머신은 플로팅 크레인에 의해 하역되었습니다. 11월에는 영국의 터널을 절단하기 위해 영국 해협을 통해 배송될 예정입니다.
격자 모양의 붐이 하늘로 약 60미터 돌출된 두 개의 거대한 크롤러 크레인은 자연스럽게 수많은 "크레인 감시자"를 라인강으로 끌어들였습니다. 크레인 작업과 모든 종류의 무거운 화물 운송 및 카메라를 좋아하는 이들에게 Kehl의 라인강 항구에서 있었던 것과 같은 시각적으로 인상적인 2인용 작업은 거대하면서도 드문 하이라이트였습니다. “크리스마스와 부활절이 함께 오는 것 같아요.” 군중 중 한 젊은이가 말했습니다. 그리고 그의 친구는 계속해서 이렇게 말했습니다. “11350과 11000 – 이전에는 렌즈 앞에 이렇게 많은 파워가 있었던 적이 없었습니다. 절대.”
The LR 11350 and LR 11000 working in tandem
“Never before in almost 120 years of its history has such a heavy item been handled at our Rhine port using cranes”, explains Jürgen Preiss. And Preiss, a member of the port management team, knows exactly what he’s talking about. The load that he is referring to was the core piece of a gigantic tunnel drilling machine. Two powerful crawler cranes from the Liebherr Plant in Ehingen were required to tackle this job.
Heavy handling
One LR 11350 crane and another from the LR 11000 series were on show in Kehl, representing the second and thirdplaced cranes in the current rankings of the most powerful Liebherr crawler cranes. Because it did not have a crane of its own in this class available, the German subsidiary of Dutch heavy load specialist Mammoet engaged for the job had to obtain the LR 11350 from crane rental company van Adrighem. The 1000-tonne crane was hired from Wiesbauer, a crane service provider based in southern Germany.
Overall, therefore, there were two cranes at the site with a total lifting capacity of 2350 tonnes or an impressive 37,919 tonne-metres of load moment – in other words a great deal of crane power in a small space. The two heavyweights had arrived on barges using the inland waterways. Whilst the components of Wiesbauer’s crawler crane were put on board for the short trip from Mannheim, the LR 11350, still in the livery of its original owner, Scottish crane contractor Weldex, was loaded onto a barge in Rotterdam from where it was shipped to southern Germany.
A total of 1600 tonnes of ballast used
When they arrived, however, the crawler cranes did not only have to be assembled and prepared. In addition, the various components of the nine-metre diameter tunnel drilling machine, which they had to load, had to be transported from the Herrenknecht factory in Schwanau 30 kilometres away and then assembled at the Rhine port of Kehl. The heavyweight components included the core piece of a tunnel drilling machine, consisting of the front blade area with all its components and installations such as the cutting wheel, drive and erector, a device for installing the tunnel shuttering. The handling and transport work required the installation of a so-called blade cradle underneath the earth drill.
This blade cradle also contained the fastening points for the attachment equipment on the two crawler cranes. This is where the extremely heavy steel ropes, as thick as a man’s leg, were secured using massive shackles. The experienced team from Mammoet required several hours to hoist the machine onto the barge as placing a further 300 tonnes of steel onto the suspended ballast pallet of the LR 11350 during the slewing process proved to be an extremely time-consuming undertaking. A considerable number of counterweights was required since the load had to be lowered into the barge’s hold with a radius of around 30 metres – during the final phase of the hoist, the two cranes had a total of 1600 tonnes of ballast.
The structural strength of the ground had to be recalculated to ensure it could support the total of 1600 tonnes of ballast
Structural challenge
This radius resulted from the large distance between the two cranes and to the barge and was based on the structural strength of the loading platform. As a result of the enormous ground pressure, the load capacity of the ground in this area had to be recalculated to find safe areas for the crawler cranes to be positioned. It was a masterful performance by the two heavyweights to achieve this significant radius with an imposing gross load totalling around 950 tonnes on the hook.
The subsequent journey on the barge to the Dutch coast then took five days. When it arrived at the port of Rotterdam, the large drilling machine was unloaded by a floating crane. In November it will then be shipped over the English Channel to cut a tunnel in Great Britain.
The two massive crawler cranes, with their lattice booms projecting around 60 metres into the sky, naturally attracted a whole host of “crane spotters” to the Rhine. For these fans of crane jobs and heavy haulage of all kinds and their cameras, a visually impressive tandem job like the one in he Rhine port of Kehl was a massive, yet rare highlight. “It’s like Christmas and Easter coming together,” said one young man from the crowd. And his friend continued: “A 11350 and a 11000 – I’ve never had so much power in front of my lens before. Never.”
권상하중 과 정격하중
설치하고자 하는 기계의 중량과 인양에 필요한 악세서리들은 합한 무게가 총 권상하중이 되고 여기에 안전율을 적용한 값보다 크레인의 정격하중이 커야 한다.
링크 벨트 HC-268은 이 프로젝트에 대체 철도 교량을 배치합니다. 도로는 비스듬히 있고 교각과 철로는 다른 각도에 있으며 고도가 높아집니다. LiftPlanner를 사용하면 이 까다로운 작업 현장을 쉽게 모델링할 수 있습니다. 브리지 섹션을 들어올리기 위한 복잡한 리깅 배열을 확인하세요.
LiftPlanner 크레인의 현재 라이브러리
첫댓글 최토르벤이 하는 일들이 그래요 ,,
왜 매일 아침 해가 뜨는지 아시나요? 당신의 아름다운 미소를 보기 위해서요.
세상에서 가장 좋은 느낌은 당신이 내 것이고 나는 당신의 것임을 아는 것입니다. 매일 아침 그것만으로도 즐거운 하루를 보낼 수 있습니다.
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