우리가 그분에게 청했으니 그 청하는 것을 받을 것임을 압니다. And if we know that he hear us, whatsoever we ask, we know that we have the petitions that we desired of him. —요한 1서 5:15. Barnes' Notes on the Bible And if we know that he hear us - That is, if we are assured of this as a true doctrine, then, even though we may not "see" immediately that the prayer is answered, we may have the utmost confidence that it is not disregarded, and that it will be answered in the way best adapted to promote our good. The specific thing that we asked may not indeed be granted, (compare Luke 22:42; 2 Corinthians 12:8-9), but the prayer will not be disregarded, and the thing which is most for our good will be bestowed upon us. The "argument" here is derived from the faithfulness of God; from the assurance which we feel that when he has promised to hear us, there will be, sooner or later, a real answer to the prayer. We know that we have the petitions ... - That is, evidently, we now that we "shall" have them, or that the prayer will be answered. It cannot mean that we already have the precise thing for which we prayed, or that will be a real answer to the prayer, for (a) the prayer may relate to something future, as protection on a journey, or a harvest, or restoration to health, or the safe return of a son from a voyage at sea, or the salvation of our souls - all of which are "future," and which cannot be expected to be granted at once; and, (b) the answer to prayer is sometimes delayed, though ultimately granted. There may be reasons why the answer should be deferred, and the promise is not that it shall be immediate. The "delay" may arise from such causes as these: (1) To try our faith, and see whether the blessing is earnestly desired. (2) perhaps it could not be at once answered without a miracle. (3) it might not be consistent with the divine arrangements respecting others to grant it to us at once. (4) our own condition may not be such that it would be best to answer it at once. We may need further trial, further chastisement, before the affliction, for example, shall be removed; and the answer to the prayer may be delayed for months or years. Yet, in the meantime, we may have the firmest assurance that the prayer is heard, and that it will be answered in the way and at the period when God shall see it to be best. 반스의 성서 주석 그리고 우리가 그가 우리를 들으신다는 것을 안다면 - 즉, 이것이 참된 교리라는 확신이 있다면, 기도가 응답되는 것을 즉시 “볼”수는 없지만, 기도가 무시되지 않고 우리의 선을 증진하는 데 가장 적합한 방식으로 응답 될 것이라는 최대한의 확신을 가질 수 있습니다. 우리가 구한 구체적인 것이 실제로 이루어지지 않을 수도 있지만(누가복음 22:42, 고린도후서 12:8-9 비교), 기도는 무시되지 않을 것이며 우리에게 가장 유익한 것이 우리에게 주어질 것입니다. 여기서 '주장'은 하나님의 신실하심, 즉 그분이 우리의 기도를 들으시겠다고 약속하셨을 때 조만간 그 기도에 대한 진정한 응답이 있을 것이라는 확신에서 비롯된 것입니다. 우리는 청원이 있다는 것을 알고 있습니다... - 즉, 이제 우리는 청원이 “있어야” 하거나 기도가 응답될 것이라는 것을 분명히 알고 있습니다. 우리가 기도한 정확한 것을 이미 가지고 있거나 그 기도에 대한 진정한 응답이 될 것이라는 의미는 아닙니다. (a) 기도는 여행 중 보호, 추수, 건강 회복, 바다에서 항해 중이던 아들의 무사 귀환, 영혼의 구원 등 모두 '미래'의 일이며 한 번에 이루어질 것으로 기대할 수 없는 미래의 일과 관련될 수 있습니다, (b) 기도의 응답은 궁극적으로는 이루어지지만 때때로 지연되기도 합니다. 응답이 지연되는 데에는 여러 가지 이유가 있을 수 있으며, 응답이 즉각적으로 이루어질 것이라는 약속은 없습니다. “지연"은 이러한 원인으로 인해 발생할 수 있습니다: (1) 우리의 믿음을 시험하고 축복이 간절히 원하는 것인지 확인하기 위해서입니다. (2) 기적 없이는 한 번에 응답받을 수 없을지도 모르기 때문입니다. (3) 다른 사람을 존중하는 신성한 마련과 일치하지 않을 수도 있습니다. (4) 우리 자신의 상태가 한 번에 응답하는 것이 최선이 아닐 수도 있습니다. 예를 들어, 고난이 제거되기 전에 더 많은 시련과 징계가 필요할 수 있으며, 기도에 대한 응답이 몇 달 또는 몇 년 동안 지연될 수 있습니다. 그러나 그 동안 우리는 기도가 들리고 하나님께서 가장 좋다고 보실 때와 방법으로 응답받을 것이라는 가장 확고한 확신을 가질 수 있습니다. |