샤넬이 한국에서 브랜드가치를 잃고있다는 기사입니다.
제가 오랫동안 근무했던 회사에 관한 기사라서 당황스럽기도 합니다.
Chanel losing brand value in Korea
샤넬, 한국에서 브랜드가치를 잃고 있다
By Kim Jae-heun 김재훈기자
Posted : 2022-02-17 16:39Updated : 2022-02-17 17:12
Korea Times
Chanel, one of Koreans' favorite luxury fashion brands, has seen its status diminishing in recent months, due to too many people owning its bags and other items, according to industry analysts, Thursday.
목요일 업계분석가들은 한국인 선호하는 명품 패션브랜드 중 하나인 샤넬이 너무나 많은 사람들이 샤넬백과 다른 아이템을 가지고 있어서 최근 수개월간 자신의 위치를 잃어가고 있다.
In the past, not many people owned Chanel items. Its products were so expensive that most people would not dare to pay the prices being asked for them. However, the average income of people in Korea has gone up somewhat during the last decade and, in particular, the ongoing COVID-19 pandemic has helped them save a bit of money that they otherwise would have spent on traveling abroad, which they are now using to purchase luxury products.
과거에는 샤넬제품을 가진 사람이 많지 않았다. 제품가격이 너무 비싸서 대부분의 소비자들이 제품의 가격을 지불할 엄두가 나지 않았다. 그러나 지난 10여년간 한국인의 평균소득이 증가했고 특히 계속되는 코비드19속에 보통 때 같으면 해외여행에 소비할 돈으로 명품을 사는데 쓰고 있다.
In particular, young customers seem to have no qualms about spending thousands of dollars on a luxury item anymore. Some see Chanel bags as an investment asset because the luxury firm has been raising the price for its products quite often, so owners could potentially charge higher resale prices.
특히 젊은 소비자들은 명품에 수천달러를 소비하는데 꺼림칙함이 없는 것으로 보인다. 일부는 샤넬백을 투자자산으로 보고 있는데 이 회사가 제품가격을 자주 올려서 백을 가지고 있으면 산가격보다 높은 가격으로 재 판매할 수 있기 때문이다.
This situation is leading people to flock to Chanel boutiques in the country every time a rumor spreads online that the French fashion house has been preparing to hike its prices again. In 2021, Chanel increased the prices for its fashion items four times. None of its signature "Classic" handbag models are priced lower than 10 million won ($8,343) each.
이런 상황은 사람들을 이 프랑스 브랜드가 가격을 인상한다는 루머가 온라인에 확산될 때마다 샤넬 브티크로 끌어 모았다. 2021년 샤넬은 패션제품가격을 4차례 인상했다. 시그니처 제품인 “클래식” 핸드백 모델들은 천만원(8,343 달러)이하가 없다.
However, there are signs now that Chanel's products are becoming less desirable than they were before. The price of its most popular "Classic Medium Flap Bag" on the local resale market dropped by 1 to 2 million won recently. It was traded for an average of 14 million won until early January on the online resale market, Kreme, but now the price has declined to the 11-million-won range.
그러나 현재 샤넬제품이 전보다 호감이 감소하는 징후가 나타나고 있다. 최근 가장 인기있는 “클래식 미디엄 플랩 백”의 가격이 국내 재판매시장에서 백만원에서 2백만원 하락했다. 온라인 재판매 시장 크렘에서 1월초까지 천4백만원에 거래되었는데 현재는 천백만원으로 하락했다.
"A luxury good is a luxury good when only small number of people own it. When everyone has a Chanel bag in their hands, people will no longer want it so badly," an industry official at a local luxury firm said. "Scarcity is of utmost importance for luxury goods. That is why Hermes is only selling its signature Birkin bags to a limited number of VIP customers."
“명품은 소수의 사람들이 소유해야만 명품이다. 모든 사람들이 샤넬백을 들고 있다면 사람들은 더 이상 샤넬백을 원하지 않는다.” 고 한 국내 명품회사 관계자가 말했다. “희소성은 명품의 가장 중요한 특성이다. 이 때문에 에르메스가 한정된 VIP 고객들에게만 시그니처 벌킨백을 판다.
There has been an oversupply of Chanel bags on the resale market. More than 70 percent of the available Chanel bags here have been purchased by resellers from department stores and Chanel boutiques, a local department store official said.
샤넬백의 재판매시장에서 공급과잉도 있다. 한 국내 백화점 근무자는 샤넬백의 70% 이상은 백화점, 샤넬 브티크에서 재판매자들이 구매하는 것이라고 말했다.
"Because there are so many Chanel bags available on online resale platforms, the brand's luxury image has gotten tainted. Chanel recently decided not to sell its products to resellers who visit its stores too often or buy up all the luxury items at once, but that has proven ineffective," a major department store official added.
“너무 많은 샤넬백이 온라인 재판매 플랫폼에 나와있어서 브랜드 이미지가 훼손되었다. 샤넬은 최근 매장에 너무 자주 오거나 한번에 모든 제품을 구매하는 재판매자에게 제품을 판매하지 않기로 결정했지만 효과는 검증되지 않았다.” 고 중요 백화점 근무자는 덧붙였다.
Chanel Korea said that it could not comment on the issue.
샤넬코리아는 이문제에 대해 언급할 수 없다고 말했다.
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