For example, a worker holding traditional middle-class values may have difficulty respecting a client who has killed someone, has raped someone, is filthy, or continually uses vulgar language.
예를 들어, 사회사업가가 전통적 중산층의 가치를 지녔다면
누군가를 살해했거나 강간했거나, 아주 추잡하거나, 끊임없이 저속한 말을 하는 클라이언트를 존중하기 어려울 수 있습니다.
A general guideline in such situations is that the worker should seek to accept and respect the client but not the deviant behavior, which needs to be changed.
If a worker is not able to convey that she or he accepts the client (but not the deviant behavior), a helping relationship will not be established. In that case, the worker will have practically no opportunity to help the client make constructive changes.
그런 경우에 일반적인 지침은,
그런 행동이 아니라 그 사람을 수용 존중하라는 겁니다.
그럴 수 없으면,
그 클라이언트를 잘 돕기 어렵습니다.
A second guideline is that, if a worker views a client as being unpleasant and is unable to establish a working relationship, then the case should be transferred to another worker.
The original social worker need not feel disgrace or embarrassment in having to transfer a case for such reasons; it is irrational to expect to like every client or to be liked by every client.
둘째 지침은,
다른 사회사업가에게 가게 하라는 겁니다.
그런 이유로 클라이언트를 다른 사회사업가에게 가게 하는 것을 부끄러워하거나 괴로워할 필요가 없습니다.
모든 클라이언트를 다 좋아해야 하는 건 아닙니다.
모든 클라이언트가 다 좋아해 주기를 바랄 것도 아닙니다.
- Introduction to Social Work and Social Welfare. 12th ed. Charles Zastrow. p.91