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아합은 이세벨의 치마폭 속에 있었습니다. 아합은 눈앞에서 하나님께서 엘리야를 통해서 어떻게 일하셨는지를 똑똑히 목격한 사람입니다. 450명이나 되는 바알의 선지자를 엘리야 한 명이 어떻게 죽일 수가 있었겠습니까? 바알과 하나님 사이에서 머뭇머뭇하던 이스라엘 백성이 하나님의 역사(役事)를 눈으로 목격하고 엘리야 편에 서서 바알의 선지자들을 죽였기 때문에 가능한 일이었습니다. 그런데 아합은 이 일을 이세벨에게 말하자(1절 아합이 엘리야가 행한 모든 일과 그가 어떻게 모든 선지자를 칼로 죽였는지를 이세벨에게 말하니) 이세벨은 대노(大怒)하며 내일 이맘때에는 엘리야를 반드시 죽일 것이라고 으름장을 놓습니다(2절 이세벨이 사신을 엘리야에게 보내어 이르되 내가 내일 이맘때에는 반드시 네 생명을 저 사람들 중 한 사람의 생명과 같게 하리라 그렇게 하지 아니하면 신들이 내게 벌 위에 벌을 내림이 마땅하니라 한지라). 죄악에 깊이 빠진 자들은 하나님의 놀라운 역사(役事)를 보고도 회개할 줄 모릅니다. 오히려 더 악한 마음으로 가득해집니다. 죄가 이렇게 무섭습니다.
그런데 이 소식을 들은 엘리야는 도망갑니다(3절 그가 이 형편을 보고 일어나 자기의 생명을 위해 도망하여 유다에 속한 브엘세바에 이르러 자기의 사환을 그 곳에 머물게 하고). 엘리야는 하나님을 의지하여 하나님의 말씀대로 행하였습니다. 그리고 하나님이 어떻게 일하시는지도 직접 경험했습니다. 그런데 엘리야는 이런 상황에서 하나님께 어떻게 하면 되는지 묻기보다는 도망가기에 급급했습니다. 천하의 엘리야가 왜 그랬을까요? 3절은 “그가 이 형편을 보고 일어나 자기의 생명을 위해 도망하여”라고 기록하고 있습니다. 하나님을 바라보기보다는 “이 형편을 보고” 자기 생명을 부지하기 위해 도망한 것입니다. 우리에게 닥친 형편을 보면 매우 힘들거나 어려울 수도 있습니다. 그러나 어렵고 힘든, 정말 난감한 형편 속에서도 하나님이 함께하신다는 것을 깨달으면 하나님을 바라볼 수 있을 것입니다. 그런데 갈멜 산에서의 그 당당함은 어디론가 사라져 버리고 엘리야는 잔뜩 주눅 든 모습입니다.
물론 이해할 수 있습니다. 엘리야는 아합이 갈멜 산에서의 엄청난 일을 목격했으니 이젠 아합이 자중(自重)하고 하나님께 돌이킬 것이라고 예상했을 텐데 오히려 죽이겠다고 달려드니 당황했을 수 있습니다. 자기의 기대와는 다르게 돌아가는 상황에 많이 당황했을 것입니다. 우리도 그럴 수 있습니다. 뭔가 대단한 일을 이뤘다고 생각하고, 그러면 뭔가 많이 바뀔 것이라고 기대했는데, 전혀 그렇지 않으니 진중(鎭重)하게 생각할 겨를이 없었을 수 있습니다. 엘리야는 아합이 회개하면서 이스라엘 백성에게 회개를 선포하고 하나님께 돌아올 것을 기대했을지도 모릅니다. 그런데 그렇지 못하면 사역자에게 찾아오는 것 중 하나는 탈진(脫盡, burnout)입니다. 엘리야는 지금 그러한 상태에 놓인 것입니다. 그래서 이스라엘에서 떠나 유다에 속한 브엘세바로 도망합니다(3절 그가 이 형편을 보고 일어나 자기의 생명을 위해 도망하여 유다에 속한 브엘세바에 이르러 자기의 사환을 그 곳에 머물게 하고).
엘리야는 브엘세바에 사환을 그곳에 두고 광야로 들어갑니다. 그리고 한 로뎀나무 아래에 앉아서 죽기를 소망합니다(4절 자기 자신은 광야로 들어가 하룻길쯤 가서 한 로뎀 나무 아래에 앉아서 자기가 죽기를 원하여 이르되 여호와여 넉넉하오니 지금 내 생명을 거두시옵소서 나는 내 조상들보다 낫지 못하니이다 하고). 탈진한 사역자의 모습 그대로입니다. 많은 사람들이 로뎀나무를 쉼을 누리는 상징적인 의미로 받아들입니다. 그래서 로뎀나무 팬션, 로뎀나무약국 등으로 이름을 붙이기도 하지만, 사실 로뎀나무는 그늘이 많은 나무가 아닙니다. 광야에서 그저 햇볕을 가릴만한 정도의 나무인데, 해의 움직임에 따라 이리저리 그늘이 되는 곳으로 자리를 옮겨야 했을 것입니다. 로뎀나무는 그저 삭막한 광야에서 아주 열악하게 의지할 수 있을 정도의 작은 그늘이라고 할 수 있습니다. 물론 로뎀나무라도 있다는 것은 햇볕을 피할 수 있게 하는 고마운 일입니다. 엘리야는 그곳에서 차라리 죽음을 달라고 하나님께 호소합니다. 하나님의 말씀대로 행하였고, 놀라운 기적적인 일을 행했지만, 아무런 변화가 없는 아합과 이세벨, 그리고 이스라엘을 바라보며 무기력함을 느꼈을 수도 있었을 것입니다.
그러나 하나님은 탈진한 엘리야를 다시 소생(蘇生)시키십니다. 천사를 보내어 숯불에 구운 떡과 한 병의 물을 주시고 먹게 하십니다(5절 로뎀 나무 아래에 누워 자더니 천사가 그를 어루만지며 그에게 이르되 일어나서 먹으라 하는지라). 이 떡과 물을 먹고 마신 엘리야는 다시 눕습니다(6절 본즉 머리맡에 숯불에 구운 떡과 한 병 물이 있더라 이에 먹고 마시고 다시 누웠더니). 그러자 천사가 다시 와서 어루만지시며 먹으라고 말씀하십니다(7절 여호와의 천사가 또 다시 와서 어루만지며 이르되 일어나 먹으라 네가 갈 길을 다 가지 못할까 하노라 하는지라). 엘리야가 신체적으로 회복하도록 하실 뿐만 아니라, 어루만지셨다는 것은 엘리야의 마음까지도 만지셔서 회복하게 하시는 모습입니다. 그리고 하나님은 “네가 갈 길을 다 가지 못할까 하노라”(7절)라고 말씀하시면서 엘리야가 뭔가 또 해야 할 일이 있고, 그 일을 위해 길을 떠나야 함을 의미해주고 있습니다. 보통 로뎀나무 아래 있는 엘리야를 회복시키시는 하나님을 묵상하는 것으로 끝나는 경우가 많습니다. 그러나 로뎀나무는 과정일 뿐이지, 종착지가 아닙니다. 로뎀나무를 지나 호렙 산까지 가야 합니다. 로뎀나무 아래서의 회복은 호렙 산으로 가기 위한 과정일 뿐입니다. 엘리야는 천사가 준 음식을 먹고 마시고, 사십 일을 걸어 하나님의 산인 호렙 산으로 갑니다(8절 이에 일어나 먹고 마시고 그 음식물의 힘을 의지하여 사십 주 사십 야를 가서 하나님의 산 호렙에 이르니라). 호렙 산은 시내 산으로 불리기도 하는 산으로 하나님께서 모세에게 십계명을 주셨던 산이기도 합니다. 하나님은 모세를 부르시고, 모세에게 계명을 주셨던 산으로 엘리야를 보내신 것입니다.
그리고 엘리야가 호렙 산의 한 굴에 머물 때 하나님께서 엘리야에게 나타나 “네가 어찌하여 여기 있느냐?”(9절)라고 물으십니다. 이 질문은 13절 “엘리야가 듣고 겉옷으로 얼굴을 가리고 나가 굴 어귀에 서매 소리가 그에게 임하여 이르시되 엘리야야 네가 어찌하여 여기 있느냐?”에도 나타나는데, 이 질문은 엘리야가 무엇 때문에 지금 이런 상태에 있는지를 물으시면서, 엘리야가 해야 할 사역과 사명에 대해 말씀하시기 위해 자신을 돌아보게 하는 질문이었습니다. 이러한 하나님의 질문에 엘리야는 10절 “그가 대답하되 내가 만군의 하나님 여호와께 열심이 유별하오니 이는 이스라엘 자손이 주님의 언약을 버리고 주님의 제단을 헐며 칼로 주님의 선지자들을 죽였음이오며 오직 나만 남았거늘 그들이 내 생명을 찾아 빼앗으려 하나이다”에서도, 14절 “그가 대답하되 내가 만군의 하나님 여호와께 열심이 유별하오니 이는 이스라엘 자손이 주님의 언약을 버리고 주님의 제단을 헐며 칼로 주님의 선지자들을 죽였음이오며 오직 나만 남았거늘 그들이 내 생명을 찾아 빼앗으려 하나이다”에서도 같은 답을 합니다. 자신은 하나님께 열심이 유별하여 하나님을 거역하고 죄 가운데서 하나님의 단을 헐고 하나님의 선지자들을 죽인 아합과 이세벨을 비롯한 이스라엘에 대해 이야기하며 이젠 자신만 남았으며, 자기도 죽임을 당할 위기에 처해있음을 호소합니다. 아무런 변화가 없이 죄악에 남아있는 이스라엘 백성을 한탄하며, 이러한 상황에서도 자신만 홀로 외롭게 싸워왔는데 이젠 더 이상 할 수 있는 일이 없는 이야기를 하나님께 드린 것입니다.
하나님은 그러한 엘리야는 굴 밖으로 나오게 하셔서 산에 서게 하십니다. 그리고 하나님께서 엘리야 앞으로 행하시는데, 바위를 부술 정도의 강한 바람이 몰아치는 자연현상이 일어나게 하시는데, 그 속에서 하나님을 찾을 수 없었고, 지진이 일어나지만, 그 지진 속에서도 하나님을 찾을 수 없었습니다(11절 여호와께서 이르시되 너는 나가서 여호와 앞에서 산에 서라 하시더니 여호와께서 지나가시는데 여호와 앞에 크고 강한 바람이 산을 가르고 바위를 부수나 바람 가운데에 여호와께서 계시지 아니하며 바람 후에 지진이 있으나 지진 가운데에도 여호와께서 계시지 아니하며). 그리고 불이 있지만, 그 불 속에서도 하나님을 찾을 수 없었습니다(12절 또 지진 후에 불이 있으나 불 가운데에도 여호와께서 계시지 아니하더니 불 후에 세미한 소리가 있는지라). 엘리야가 경험했던 갈멜 산의 엄청난 사건을 기억나게 하는 현상들입니다. 그런데 그러한 엄청난 현상들 속에서도 하나님은 계시지 않았습니다. 그런데 그 후에 하나님은 세미한 소리로 엘리야에게 다가오십니다(12절 또 지진 후에 불이 있으나 불 가운데에도 여호와께서 계시지 아니하더니 불 후에 세미한 소리가 있는지라). 하나님의 임재와 역사(役事)는 초자연적 현상들이나 기적적인 사건을 통해서 일어나는 것이 아닙니다. 물론 하나님은 그러한 것들을 통해서 일하시기도 하시지만, 정말 중요한 것은 말씀으로 임하시는 하나님이시라는 것입니다. 이러한 하나님의 임재에 엘리야는 겉옷으로 얼굴을 가리고 하나님 앞에 섭니다(13절 엘리야가 듣고 겉옷으로 얼굴을 가리고 나가 굴 어귀에 서매 소리가 그에게 임하여 이르시되 엘리야야 네가 어찌하여 여기 있느냐?). 영광스런 하나님 앞에 얼굴을 가린 것입니다.
하나님은 이러한 엘리야에게 새로운 사명을 주십니다. 다메섹으로 가서 아람 족속의 하사엘을 아람의 왕이 되게 하고(15절 여호와께서 그에게 이르시되 너는 네 길을 돌이켜 광야를 통하여 다메섹에 가서 이르거든 하사엘에게 기름을 부어 아람의 왕이 되게 하고), 이스라엘으로 가서 님시의 아들 예후를 이스라엘의 왕으로 기름을 붓고, 엘리사에게 기름을 부어 선지자로 삼아 엘리야의 후계자로 세우라는 것입니다(16절 너는 또 님시의 아들 예후에게 기름을 부어 이스라엘의 왕이 되게 하고 또 아벨므홀라 사밧의 아들 엘리사에게 기름을 부어 너를 대신하여 선지자가 되게 하라). 이 세 명은 이스라엘의 아합과 이세벨을 심판할 도구로 하나님께서 사용하실 것이라고 말씀합니다(17절 하사엘의 칼을 피하는 사람을 예후가 죽일 것이요 예후의 칼을 피하는 사람을 엘리사가 죽이리라). 실제로 아람 왕 벤하닷을 죽이고 아람의 왕이 된 하사엘은 이스라엘을 계속 괴롭히는 왕이 됩니다. 그리고 예후는 이스라엘의 왕이 되어 아합과 이세벨을 비록하여 아합의 자손 70명을 죽여 하나님의 심판을 대행(代行)하는 도구가 됩니다. 그리고 엘리사는 실제로 사람을 죽이지는 않았지만, 이스라엘을 심판하는 선지자로서의 사역을 감당합니다. 하나님은 엘리야의 기적적인 역사(役事)에도 회개하지 않은 자들을 심판하기 위해 사람들을 준비시키는 일을 엘리야에게 명하신 것입니다. 그리고 이스라엘에는 바알을 섬기지 않고 하나님을 향한 신앙을 신실하게 지킨 칠천 명을 남기실 것이라고 약속하시면서(18절 그러나 내가 이스라엘 가운데에 칠천 명을 남기리니 다 바알에게 무릎을 꿇지 아니하고 다 바알에게 입맞추지 아니한 자니라) 하나님의 일을 이뤄가실 것임을 예고하십니다.
엘리야는 길을 떠나 엘리사를 만났는데, 엘리사는 열두 겨릿소를 앞세우고 밭을 갈고 있었습니다(19절 엘리야가 거기서 떠나 사밧의 아들 엘리사를 만나니 그가 열두 겨릿소를 앞세우고 밭을 가는데 자기는 열두째 겨릿소와 함께 있더라 엘리야가 그리로 건너가서 겉옷을 그의 위에 던졌더니). 한 겨리는 두 마리의 소로 형성되니, 24마리의 소를 가지고 농사를 짓고 있었던 것인데, 엘리사가 꽤 부유한 자임을 보여주고 있습니다. 이렇게 일을 하고 있는 엘리사에게 엘리야는 자신의 겉옷을 던집니다(19절 엘리야가 거기서 떠나 사밧의 아들 엘리사를 만나니 그가 열두 겨릿소를 앞세우고 밭을 가는데 자기는 열두째 겨릿소와 함께 있더라 엘리야가 그리로 건너가서 겉옷을 그의 위에 던졌더니). 그 당시 겉옷을 던진다는 것은 자신이 하던 직무를 맡긴다는 의미를 지닙니다. 즉 엘리야가 하던 선지자로서의 사역을 엘리사에게 맡긴다는 의미입니다. 그러자 엘리사는 곧 바로 소를 버리고 부모에게 작별 인사를 드리고 오게 해달라고 요청하였고, 엘리야는 허락합니다(20절 그가 소를 버리고 엘리야에게로 달려가서 이르되 청하건대 나를 내 부모와 입맞추게 하소서 그리한 후에 내가 당신을 따르리이다 엘리야가 그에게 이르되 돌아가라 내가 네게 어떻게 행하였느냐 하니라). “돌아가라. 내가 네게 어떻게 행하였느냐?”라는 20절의 말씀은 “내가 뭐라고 했느냐? 가서 인사하고 돌아오거라”라는 의미의 말입니다. 엘리사는 돌아가서 한 겨릿소(두 마리의 소)를 잡아 소의 기구를 불살라 삶아서 백성에게 먹게 하고 엘리야를 따르게 됩니다(21절 엘리사가 그를 떠나 돌아가서 한 겨릿소를 가져다가 잡고 소의 기구를 불살라 그 고기를 삶아 백성에게 주어 먹게 하고 일어나 엘리야를 따르며 수종 들었더라). 엘리사가 농사를 짓던 소를 잡고, 그 기구를 불살라 고기를 삶았다는 것은, 지금까지 하던 가업(家業)이었던 농사짓는 일을 단호히 그만두고, 엘리야를 따라 하나님께서 맡기신 새로운 사명을 위해 헌신하겠다는 결연(決然)한 의지를 반영하는 것이었습니다. 이렇게 하여 하나님은 새로운 국면(局面)을 열어가십니다.
하나님은 우리에게 맡겨진 사명이 끊겨지는 것을 원하지 않으십니다. 우리가 어떠한 상태이든지 하나님은 하나님의 일을 이뤄가십니다. 그리고 하나님의 역사(役事)하심에도 불구하고 회개하지 않고, 하나님께 돌이키지 않으면, 하나님은 계속해서 사람을 일으키셔서 하나님의 일을 계속 이뤄가십니다. 그리고 하나님은 하나님의 일을 계속해서 이뤄갈 하나님의 사람들을 세우시고, 우리에게 맡겨진 사역도 계속 이어 나갈 사람들을 세우게 하십니다. 지금의 상황에만 몰입하여 주저앉지 말고, 하나님을 바라보며 하나님의 일하심을 계속 이어나가는 귀한 삶과 사역이 되길 기도합니다.
- 열왕기상19:1~21 묵상 중에서~
1아합이 엘리야가 행한 모든 일과 그가 어떻게 모든 선지자를 칼로 죽였는지를 이세벨에게 말하니 2이세벨이 사신을 엘리야에게 보내어 이르되 내가 내일 이맘때에는 반드시 네 생명을 저 사람들 중 한 사람의 생명과 같게 하리라 그렇게 하지 아니하면 신들이 내게 벌 위에 벌을 내림이 마땅하니라 한지라 3그가 이 형편을 보고 일어나 자기의 생명을 위해 도망하여 유다에 속한 브엘세바에 이르러 자기의 사환을 그 곳에 머물게 하고 4자기 자신은 광야로 들어가 하룻길쯤 가서 한 로뎀 나무 아래에 앉아서 자기가 죽기를 원하여 이르되 여호와여 넉넉하오니 지금 내 생명을 거두시옵소서 나는 내 조상들보다 낫지 못하니이다 하고 5로뎀 나무 아래에 누워 자더니 천사가 그를 어루만지며 그에게 이르되 일어나서 먹으라 하는지라 6본즉 머리맡에 숯불에 구운 떡과 한 병 물이 있더라 이에 먹고 마시고 다시 누웠더니 7여호와의 천사가 또 다시 와서 어루만지며 이르되 일어나 먹으라 네가 갈 길을 다 가지 못할까 하노라 하는지라 8이에 일어나 먹고 마시고 그 음식물의 힘을 의지하여 사십 주 사십 야를 가서 하나님의 산 호렙에 이르니라 9엘리야가 그 곳 굴에 들어가 거기서 머물더니 여호와의 말씀이 그에게 임하여 이르시되 엘리야야 네가 어찌하여 여기 있느냐? 10그가 대답하되 내가 만군의 하나님 여호와께 열심이 유별하오니 이는 이스라엘 자손이 주님의 언약을 버리고 주님의 제단을 헐며 칼로 주님지자들을 죽였음이오며 오직 나만 남았거늘 그들이 내 생명을 찾아 빼앗으려 하나이다 11여호와께서 이르시되 너는 나가서 여호와 앞에서 산에 서라 하시더니 여호와께서 지나가시는데 여호와 앞에 크고 강한 바람이 산을 가르고 바위를 부수나 바람 가운데에 여호와께서 계시지 아니하며 바람 후에 지진이 있으나 지진 가운데에도 여호와께서 계시지 아니하며 12또 지진 후에 불이 있으나 불 가운데에도 여호와께서 계시지 아니하더니 불 후에 세미한 소리가 있는지라 13엘리야가 듣고 겉옷으로 얼굴을 가리고 나가 굴 어귀에 서매 소리가 그에게 임하여 이르시되 엘리야야 네가 어찌하여 여기 있느냐? 14그가 대답하되 내가 만군의 하나님 여호와께 열심이 유별하오니 이는 이스라엘 자손이 주의 언약을 버리고 주님의 제단을 헐며 칼로 주님의 선지자들을 죽였음이오며 오직 나만 남았거늘 그들이 내 생명을 찾아 빼앗으려 하나이다 15여호와께서 그에게 이르시되 너는 네 길을 돌이켜 광야를 통하여 다메섹에 가서 이르거든 하사엘에게 기름을 부어 아람의 왕이 되게 하고 16너는 또 님시의 아들 예후에게 기름을 부어 이스라엘의 왕이 되게 하고 또 아벨므홀라 사밧의 아들 엘리사에게 기름을 부어 너를 대신하여 선지자가 되게 하라 17하사엘의 칼을 피하는 사람을 예후가 죽일 것이요 예후의 칼을 피하는 사람을 엘리사가 죽이리라 18그러나 내가 이스라엘 가운데에 칠천 명을 남기리니 다 바알에게 무릎을 꿇지 아니하고 다 바알에게 입맞추지 아니한 사람이니라 19엘리야가 거기서 떠나 사밧의 아들 엘리사를 만나니 그가 열두 겨릿소를 앞세우고 밭을 가는데 자기는 열두째 겨릿소와 함께 있더라 엘리야가 그리로 건너가서 겉옷을 그의 위에 던졌더니 20그가 소를 버리고 엘리야에게로 달려가서 이르되 청하건대 나를 내 부모와 입맞추게 하소서 그리한 후에 내가 당신을 따르리이다 엘리야가 그에게 이르되 돌아가라 내가 네게 어떻게 행하였느냐? 하니라 21엘리사가 그를 떠나 돌아가서 한 겨릿소를 가져다가 잡고 소의 기구를 불살라 그 고기를 삶아 백성에게 주어 먹게 하고 일어나 엘리야를 따르며 수종 들었더라.
Ahab was in width of joined parts in a skirt of Jezebel. Ahab is a man that witness at close at hand clearly how God worked through Elijah. Would Elijah person can kill Baal's prophet how no less than 450? Zion which is squirmy between Baal and God was available work because seesed history of God with eye and is established in Elijah side and killed Baal's prophets. By the way, put intimidation that (Paragraph 1 And Ahab told Jezebel all that Elijah had done, and withal how he had slain all the prophets with the sword.) Jezebel may be wild rage low class and kill Elijah certainly at tomorrow this time when Ahab tells Jezebel this matter(if Jezebels arrive sending Elijah messenger but do not so that I will equalize your life with life of one person among those people certainly at tomorrow this time Paragraph 2 Then Jezebel sent a messenger unto Elijah, saying, So let the gods do to me, and more also, if I make not thy life as the life of one of them by to morrow about this time.). Persons who fall deeply to guilt see and can not repent wonderful history of God. Preferably, is replenished by villain mind more. Crime is so scary. By the way, Elijah who hear this news runs away(stay own servant there reaching in Beersheba belonging to Judah because he runs away for own life sees and recaptures this condition Paragraph 3 And when he saw that, he arose, and went for his life, and came to Beersheba, which belongeth to Judah, and left his servant there.). Elijah depends on God and did to Word of God. And experienced directly how God works. By the way, Elijah was urgent to run away rather than ask how do to God in this circumstance. Why was Elijah of world so? Paragraph 3 is recording “He sees and recaptures this condition and runs away for own life”. I flee God to hold “See this conditio” himself life than overlook.
Can be very hard or difficult if see condition approaching to us. Elijah feel could embarrass as rush that will kill preferably would expect that Ahab witnessed great event in Garmel or Ahab will turn around to self-love and God now. I would embarrass much at circumstance that return to differ with own espect. We can do. I think that accomplished some great work, and expected that something may change much then, devoted as is not so in the camp do leisure to think be can. Elijah might expect that Ahab pronounces repentance to Zion repenting and comes back to God. By the way, call on to minister if is not so one middle is exhaustion (Taljin, burnout). Elijah is fallen to such condition now. So, I leave in Isarel and runs away to Beersheba belonging to Judah(Paragraph 3 And when he saw that, he arose, and went for his life, and came to Beersheba, which belongeth to Judah, and left his servant there.)
Elijah puts servant there in Beersheba and comes by wilderness. And sits under a broom tree and desires bamboo vessel(Paragraph 4 But he himself went a day's journey into the wilderness, and came and sat down under a juniper tree: and he requested for himself that he might die; and said, It is enough; now, O LORD, take away my life; for I am not better than my fathers.).
It is image the high way of minister that get exhausted. Many people accept broom tree symbolic meaning that enjoy lay-up. So, give a name by etc.. broom tree Paensyeon, Rodemnamuyakguk etc.., tree that there are a lot of shades of actual fact broom tree is an Arni. It is tree of steadfastly worth hiding sun just in wilderness, would have to move place become shade here and there according to motion of the sun. Broom tree can speak that it is a small shade even can depend on very inferiorly in dreary wilderness just. Of course, it is the thankful matter which do as can avoid sun to be broom tree. Elijah appeals to God that ask death rather there. Did to Word of God, and did wonderful miraculous work, but I will can feel looks at Ahab and Jezebel, and Isarel that any change does not exist and is enervated.
But, resuscitate Elijah who God gets exhausted again. Give water of bent bread and a bottle to charcoal fire because sends angel and eats(Paragraph 5 And as he lay and slept under a juniper tree, behold, then an angel touched him, and said unto him, Arise and eat.). Elijah who eats and drinks this bread and water lies down again(Paragraph 6 And he looked, and, behold, there was a cake baken on the coals, and a cruse of water at his head. And he did eat and drink, and laid him down again.). Then, say that strokes and eats because angel comes again(Paragraph 7 And the angel of the LORD came again the second time, and touched him, and said, Arise and eat; because the journey is too great for thee.).
As well as make Elijah get back physically, stroked is image that do to touches and recovers mind of Elijah. And it is meaning that Elijah must have something and work which should do, and leave street for the work saying that God is "You would not go to the way to pass" (Paragraph 7 And the angel of the LORD came again the second time, and touched him, and said, Arise and eat; because the journey is too great for thee.).
There are a lot of circumstanceses that finish God that restore common broom tree Elijah who is young meditate. But, terminus is an Arni broom tree is process. Passes broom tree and must go to Horeb, Mt.. Elijah goes to Horeb, Mt. that eats and drinks food that angel gives, and walks forty days and is a mountain of God(Paragraph 8 And he arose, and did eat and drink, and went in the strength of that meat forty days and forty nights unto Horeb the mount of God.).
Horeb, Mt. to the mountain called Sinai God the mountain that gave Moses Ten Commandments be. God calls Moses, and that send Elijah to the mountain that gave Moses commandments It is that.
And when Elijah stays to a cave of Horeb, Mt., because God appears to Elijah " you Eojjiha present?" Bite that is (Paragraph 9 And he came thither unto a cave, and lodged there; and, behold, the word of the LORD came to him, and he said unto him, What doest thou here, Elijah?). This quetion Paragraph 13 in “And it was so, when Elijah heard it, that he wrapped his face in his mantle, and went out, and stood in the entering in of the cave. And, behold, there came a voice unto him, and said, What doest thou here, Elijah?” should does asking why Elijah is to this condition now. To quetion of this God Elijah Paragraph 10 “And he said, I have been very jealous for the LORD God of hosts: for the children of Israel have forsaken thy covenant, thrown down thine altars, and slain thy prophets with the sword; and I, even I only, am left; and they seek my life, to take it away.”, Paragraph 14 “And he said, I have been very jealous for the LORD God of hosts: because the children of Israel have forsaken thy covenant, thrown down thine altars, and slain thy prophets with the sword; and I, even I only, am left; and they seek my life, to take it away.” in same answer do. Yourselves disobeys God because zeal classifies to God and, and I appeal that himself is confronted with crisis to dispatch. lament Zion which remain to guilt without any change, and express talk that can not do now more though have fought alone alone yourselves in these circumstance to God.
God such Elijah outside cave discharge and stands in the mountain. And God does on Elijah, natural phenomenon that strong wind storms even break rock occurs, earthquake happens without could find God thereinto, but I could not find God within the earthquake(Paragraph 11And he said, Go forth, and stand upon the mount before the LORD. And, behold, the LORD passed by, and a great and strong wind rent the mountains, and brake in pieces the rocks before the LORD; but the LORD was not in the wind: and after the wind an earthquake; but the LORD was not in the earthquake:).
God such Elijah outside cave discharge and stands in the mountain. And God does on Elijah, natural phenomenon that strong wind storms even break rock occurs, earthquake happens without could find God thereinto, but I could not find God within the earthquake(Paragraph 11And he said, Go forth, and stand upon the mount before the LORD. And, behold, the LORD passed by, and a great and strong wind rent the mountains, and brake in pieces the rocks before the LORD; but the LORD was not in the wind: and after the wind an earthquake; but the LORD was not in the earthquake:).
And there is the fire, but I could not find God in the fi
re(whether there is the fire after stew 12And after the earthquake a fire; but the LORD was not in the fire: and after the fire a still small voice.). Elijah is conditions that do great event of Garmel that experienced as remember. By the way, there was not God within such great conditions. By the way, God approaches to Elijah at still small voice thereafter(whether there is the fire after stew 12And after the earthquake a fire; but the LORD was not in the fire: and after the fire a still small voice.). Presence of God and history happen that through supernatural conditions or miraculous event Arni be. Of course, God works through it, but to be really important is is a God that face to word. Elijah hides face by garments and stands in front of God in this presence of God(Paragraph 13And it was so, when Elijah heard it, that he wrapped his face in his mantle, and went out, and stood in the entering in of the cave. And, behold, there came a voice unto him, and said, What doest thou here, Elijah?).
Hide face in front of glorious God. God gives this Elijah new mission. I go to Damascus and kings of Aram goes Hazael of Aram clan by (Paragraph 15And the LORD said unto him, Go, return on thy way to the wilderness of Damascus: and when thou comest, anoint Hazael to be king over Syria:), Isarel making it very and Nimsh's son Jehu pours oil as Israeli king, and I make by prophet pouring oil to Elisha and it is drizzle as Elijah's heir(Paragraph 16And Jehu the son of Nimshi shalt thou anoint to be king over Israel: and Elisha the son of Shaphat of Abelmeholah shalt thou anoint to be prophet in thy room.).
These three people say that God may use by a tool to judge Israeli Ahab and Jezebel(Jehu will kill man that avoid knife of Hazaels Paragraph 17And it shall come to pass, that him that escapeth the sword of Hazael shall Jehu slay: and him that escapeth from the sword of Jehu shall Elisha slay.). Actually, Hazael who kill Aram king Benhadad and becomes king of Aram becomes king who continues and afflicts Isarel. And because Ahab and Jezebel do even if because Jehu becomes Israeli king seed 70 people of Ahab a tool that act for(代行) judgement of God dying become. And Elisha did not kill man actually, but equal forced labor as prophet who judge Isarel. God orders Elijah work which poise people to judge persons who do not repent to miraculous history of Elijah. And notify beforehand will accomplish work of (Paragraph 18Yet I have left me seven thousand in Israel, all the knees which have not bowed unto Baal, and every mouth which hath not kissed him.) God promising that will leave 7000 people that keep faith for God as is sincere without serving Baal in Isarel.
Because Elijah leaves street, Elijah met Elisha, Elisha ten make go ahead yoke cattle and cultivate field(Paragraph 19So he departed thence, and found Elisha the son of Shaphat, who was plowing with twelve yoke of oxen before him, and he with the twelfth: and Elijah passed by him, and cast his mantle upon him.).
At that time, to throw garments meaning that leave service that yourselves does Jini be. That is, Elijah is meaning that leave forced labor as done prophet to Elisha. Then, Elisha required that come throws away dressing immediately and says good-bye to parents, and Elijah allows(Paragraph 20).
Word of Paragraph 20 "Return. How did I do to you?" is speech of meaning "What did you speak me? goes and greets and returns". Elisha eats to people cooking burning tool of cattle because catch a yoke cattle (two cattles) because return and follows Elijahit gives up work which do farming that it was family business that have done it firmly catchesed cattle which (Paragraph 21And he returned back from him, and took a yoke of oxen, and slew them, and boiled their flesh with the instruments of the oxen, and gave unto the people, and they did eat. Then he arose, and went after Elijah, and ministered unto him.).Elisha sodbusts, and burns the tool and cooked meat, and God reflected a forming a relationship lean that will devote for leaving new mission along Elijah. Thus, God opens new angle (aspect).
God does not want that mission that devolve to us is been cut. We whatever condition God work of God accomplish. And God of if do not repent and turn around to God despite work out(役事) God picks up man continually and work of God accomplishes continuance. And God stands man of Gods to accomplish continually work of God, and pricks people who forced labor that devolve to us is a continuance. Does not collapse being absorbed in only present circumstance, and sees God and God of work that continuance Ieona becomes precious life and forced labor pray.
- 1 Kings 19:1 ~ among 21 contemplations ~
1And Ahab told Jezebel all that Elijah had done, and withal how he had slain all the prophets with the sword. 2Then Jezebel sent a messenger unto Elijah, saying, So let the gods do to me, and more also, if I make not thy life as the life of one of them by to morrow about this time. 3And when he saw that, he arose, and went for his life, and came to Beersheba, which belongeth to Judah, and left his servant there. 4But he himself went a day's journey into the wilderness, and came and sat down under a juniper tree: and he requested for himself that he might die; and said, It is enough; now, O LORD, take away my life; for I am not better than my fathers. 5And as he lay and slept under a juniper tree, behold, then an angel touched him, and said unto him, Arise and eat. 6And he looked, and, behold, there was a cake baken on the coals, and a cruse of water at his head. And he did eat and drink, and laid him down again. 7And the angel of the LORD came again the second time, and touched him, and said, Arise and eat; because the journey is too great for thee. 8And he arose, and did eat and drink, and went in the strength of that meat forty days and forty nights unto Horeb the mount of God. 9And he came thither unto a cave, and lodged there; and, behold, the word of the LORD came to him, and he said unto him, What doest thou here, Elijah? 10And he said, I have been very jealous for the LORD God of hosts: for the children of Israel have forsaken thy covenant, thrown down thine altars, and slain thy prophets with the sword; and I, even I only, am left; and they seek my life, to take it away. 11And he said, Go forth, and stand upon the mount before the LORD. And, behold, the LORD passed by, and a great and strong wind rent the mountains, and brake in pieces the rocks before the LORD; but the LORD was not in the wind: and after the wind an earthquake; but the LORD was not in the earthquake: 12And after the earthquake a fire; but the LORD was not in the fire: and after the fire a still small voice. 13And it was so, when Elijah heard it, that he wrapped his face in his mantle, and went out, and stood in the entering in of the cave. And, behold, there came a voice unto him, and said, What doest thou here, Elijah? 14And he said, I have been very jealous for the LORD God of hosts: because the children of Israel have forsaken thy covenant, thrown down thine altars, and slain thy prophets with the sword; and I, even I only, am left; and they seek my life, to take it away. 15And the LORD said unto him, Go, return on thy way to the wilderness of Damascus: and when thou comest, anoint Hazael to be king over Syria: 16And Jehu the son of Nimshi shalt thou anoint to be king over Israel: and Elisha the son of Shaphat of Abelmeholah shalt thou anoint to be prophet in thy room. 17And it shall come to pass, that him that escapeth the sword of Hazael shall Jehu slay: and him that escapeth from the sword of Jehu shall Elisha slay. 18Yet I have left me seven thousand in Israel, all the knees which have not bowed unto Baal, and every mouth which hath not kissed him. 19So he departed thence, and found Elisha the son of Shaphat, who was plowing with twelve yoke of oxen before him, and he with the twelfth: and Elijah passed by him, and cast his mantle upon him. 20And he left the oxen, and ran after Elijah, and said, Let me, I pray thee, kiss my father and my mother, and then I will follow thee. And he said unto him, Go back again: for what have I done to thee? 21And he returned back from him, and took a yoke of oxen, and slew them, and boiled their flesh with the instruments of the oxen, and gave unto the people, and they did eat. Then he arose, and went after Elijah, and ministered unto him.