What does Luke 5:23 mean?누가복음 5장 23절은 무엇을 의미합니까?
Luke 5:23, NIV: Which is easier: to say, 'Your sins are forgiven,' or to say, 'Get up and walk'?
'네 죄 사함을 받았다'고 하는 것과 '일어나 걸어가라' 중 어느 것이 더 쉬울까요?
A crowded teaching session in a house is interrupted when a paralyzed man descends from a hole in the ceiling. The men lowering their friend are attempting to get him through the crowd and in front of Jesus. Seeing the faith involved in such a bold display, Jesus forgives the man's sins. The scribes and Pharisees present are horrified and conclude that Jesus is committing blasphemy by claiming God's prerogative (Luke 5:17–22). Jesus knows their thoughts and challenges them in two ways.
사람들로 가득찬 어느 집에서 예수님이 행하신 강해시간이 중풍병자 한 사람이 천장에 뚫린 구멍에서 내려오면서 방해를 받습니다. 중풍병자가 탄 들것을 아래로 내리는 친구들은 군중을 뚫고 예수님 앞으로 그를 데려가려고 합니다. 그처럼 담대한 믿음을 보시고 예수님은 그 중풍병자의 죄를 용서하십니다. 함께한 서기관들과 바리새인들은 겁에 질려 예수님이 하나님의 죄 사함의 특권을 자신의 것인양 참칭한다고 하여 신성모독을 범하고 있다고 결론지었습니다(누가복음 5:17-22). 예수님은 그들의 생각을 아시고 두 가지 방법으로 반박하십니다.
First, Jesus notes how easy it is to say the words, "your sins are forgiven." Such a thing is spiritual, and there's no tangible evidence that would disprove it. But it's much harder to heal a man who is unable to walk. If Jesus can heal this man, that is strong evidence His words about forgiveness are also valid.
첫째, 예수님은 "네 죄 사함을 받았느니라"는 말이 얼마나 쉬운 일인지 주목하십니다. 그러한 것은 영적인 것이며 그것을 반증할 확실한 증거가 없습니다. 그러나 걸을 수 없는 사람을 고치는 것은 훨씬 더 어렵습니다. 예수님이 이 사람을 고칠 수 있다면, 그것은 죄 사함에 대한 예수님의 말씀도 유효하다는 강력한 증거입니다.
Second, Jesus pushes back against a cultural bias by showing its own wrong conclusions. In Jewish social and traditional culture, handicaps were thought to be the result of sin (John 9:1–3). If the man is healed, this tradition would affirm that he is freed from his sins—that the healing is a result of God's forgiveness of his sins.
둘째, 예수는 사회의 잘못된 관습을 밝히 보여주심으로 문화적 편견을 반박하십니다. 유대 사회 및 전통 문화에서 장애는 죄의 결과로 생각되었습니다(요 9:1-3). 그 사람이 고침을 받으면 이러한 편견을 가진 사회 관습이 바뀌어 그가 그의 죄에서 사함을 받았다는 사실을 인정하게 될 것입니다 — 중풍병이 나은 것은 하나님의 죄 사함의 결과라는 사실을 확증할 것입니다.
These two concepts combine to send a power message to everyone, but especially to Jesus' critics. If Jesus has the power of God to heal, His claim to have the authority to declare forgiveness must also be valid. Miracles would validate His position as at least that of a prophet: God's mouthpiece. The scribes and Pharisees have silently reasoned (Mark 2:6–7) that Jesus has committed blasphemy because of His words. If they are intellectually honest, they must reason that the healing miracle disproves that initial judgment.
이 두 개념이 융합되어 모든 사람에게, 특히 예수를 비판하는 사람들에게 강력한 메시지를 전하게 됩니다. 예수님이 치유하는 하나님의 능력이 있다면, 죄 사함의 권세가 있다는 그의 주장도 마땅합니다. 기적은 하나님의 대변자로서 최소한 선지자로서의 그의 위치를 입증할 것입니다. 서기관들과 바리새인들은 예수님이 말씀 때문에 신성모독을 범했다고 조용히 추리했습니다(막 2:6-7). 그들이 지적으로 정직하다면 치유의 기적이 그 최초의 판단을 반증한다고 추론해야 합니다.
from : What does Luke 5:23 mean? | BibleRef.com
Korean translation : Lee Chang-bok