Explosives to Be Used in the Demolition of a Tappan Zee Bridge Span
Give this article
In September, workers dismantling the east span of the old bridge, which was replaced by the Mario M. Cuomo Bridge, discovered that the structure was unstable.
In September, workers dismantling the east span of the old bridge, which was replaced by the Mario M. Cuomo Bridge, discovered that the structure was unstable.Credit...Yana Paskova for The New York Times
By Jeffery C. Mays
Jan. 5, 2019
It will sound like fireworks and take less than 30 seconds for a 6,500-ton portion of the old Tappan Zee Bridge to reach the Hudson River.
Once the smoke clears, the once-three-mile bridge that carried 140,000 cars over the Hudson River each day at its peak and connected Westchester and Rockland Counties will be one step closer to being a memory.
The 672-foot east span of the former bridge, which is closest to the Westchester side, will be demolished using explosives at 9:30 a.m. on Jan. 12.
The original plan was to dismantle the whole bridge piece by piece rather than to use explosives, which officials worried might adversely affect Hudson River fish and wildlife.
But in September, workers dismantling the east span heard a loud popping sound and soon discovered that the structure was unstable. Taking that part of the bridge apart piece by piece could lead to collapse, Tappan Zee Constructors, the company responsible for the demolition, determined.
“Through extensive engineering analysis, it has been determined that this is the safest method to proceed with lowering the span given its current state,” the company said in a statement.
Thanks for reading The Times.
Subscribe to The Times
After the demolition, only a portion of the west span, nearer Rockland County, will remain; it will continue to be dismantled piece by piece, according to Tappan Zee Constructors.
The instability of the east span was discovered a day after Gov. Andrew M. Cuomo led a ceremony to open the second span of the Mario M. Cuomo Bridge, the $4 billion structure named after his father. That bridge was built to replace the Tappan Zee, which opened in 1955.
State Senator David Carlucci, a Democrat who represents Rockland County and parts of Westchester, said on Saturday that he was disappointed at the change of plans because engineers have “known since September that the structure was not sound.”
Editors’ Picks
Who Gets to Use a Hair Oil?
All About Ashwagandha, the Stress Relief Supplement of the Moment
36 Hours in Tokyo
Mr. Carlucci said he was concerned about the potential impact on the environment but had accepted the explosion as the “safest scenario” possible. “I’ve got to go with what the experts are telling me,” he said.
The United States Coast Guard will set up a 2,500-foot safety zone around the demolition site. Explosives will take out the east span’s legs only, causing the span to fall into the river. Barges will pull the remnants away from the river’s navigation channel.
A steel netting placed on the river bed will help trap the demolished pieces for a marine salvage company to recover over the next few weeks. Portions of the span will be visible above the water until they’re removed. All of the steel, concrete and asphalt from the bridge will be removed from the river, according to Tappan Zee Constructors.
The group said that now was an ideal time to perform the demolition because there are not as many Atlantic sturgeon, the Hudson River’s largest fish, this time of year. Controlled Demolition Inc. of Maryland, which in 2017 demolished the old Kosciuszko Bridge that connected Brooklyn and Queens, will perform this demolition.
Watch Old Kosciuszko Bridge Implode in 360 VideoCredit...CreditVideo by The New York Times
Travel on the New York State Thruway between exits 9 and 11 will be halted at 9 a.m. in both directions for 45 minutes on Jan. 12. Metro-North Railroad service is not expected to be affected. The Mario M. Cuomo Bridge will be examined before it is reopened, officials said.
In case of inclement weather, the demolition will take place on Jan. 13.
Tappan Zee 교량 스팬의 해체에 사용될 폭발물
이 기사를 주세요
9월에 노동자들은 마리오 M으로 대체된 옛 다리의 동쪽 스팬을 해체했다. 쿠오모 다리, 구조물이 불안정하다는 것을 발견했다.
9월에 노동자들은 마리오 M으로 대체된 옛 다리의 동쪽 스팬을 해체했다. 쿠오모 다리, 구조물이 불안정하다는 것을 발견했다.신용카드...뉴욕 타임즈의 야나 파스코바
제프리 C. 메이스
2019년 1월 5일
그것은 불꽃놀이처럼 들릴 것이고 6,500톤의 오래된 태판 지 다리가 허드슨 강에 도착하는 데 30초도 걸리지 않을 것이다.
연기가 걷히고 나면 허드슨강을 하루 14만대의 차를 실어 날랐고 웨스트체스터 카운티와 록랜드 카운티를 연결했던 3마일 길이의 다리가 추억에 한 걸음 더 가까워질 것이다.
웨스트체스터 쪽에 가장 가까운 옛 다리의 동쪽 672피트 길이는 1월 12일 오전 9시 30분에 폭발물을 사용하여 철거될 것이다.
당초 계획은 허드슨강 어류와 야생동물에 악영향을 미칠 수 있다고 우려한 폭발물을 사용하는 대신 다리 전체를 조각조각 해체하는 것이었다.
그러나 9월에 동쪽 스팬을 해체하는 작업자들은 큰 펑 하는 소리를 들었고 곧 그 구조물이 불안정하다는 것을 발견했다. 다리의 그 부분을 조각조각 분해하는 것은 붕괴로 이어질 수 있다고, 철거를 책임지고 있는 회사인 Tappan Zee Constructors는 결정했다.
회사 측은 성명을 통해 "광범위한 엔지니어링 분석을 통해 현재 상태를 고려할 때 스팬을 낮추는 것이 가장 안전한 방법으로 판단됐다"고 밝혔다.
타임즈를 읽어주셔서 감사합니다.
타임즈 구독하기
Tappan Zee Constructors에 따르면, 철거 후, 록랜드 카운티 근처의 서쪽 스팬의 일부만 남아있을 것이며, 그것은 계속해서 조각조각 해체될 것이다.
동간의 불안정성은 앤드류 M 주지사 하루 만에 발견되었다. 쿠오모는 마리오 M의 두 번째 스판을 여는 의식을 이끌었다. 그의 아버지의 이름을 딴 40억 달러짜리 구조물인 쿠오모 다리. 그 다리는 1955년에 개통된 Tappan Zee를 대체하기 위해 지어졌다.
록랜드 카운티와 웨스트체스터 일부 지역을 대표하는 민주당 상원의원 데이비드 칼루치는 토요일 엔지니어들이 "9월부터 구조가 건전하지 않다는 것을 알고 있었기 때문에" 계획 변경에 실망했다고 말했다
편집자의 선택
누가 헤어 오일을 사용할 수 있을까요?
현재의 스트레스 해소 보충제인 애쉬와간다의 모든 것
도쿄에서 36시간
칼루치씨는 환경에 미칠 잠재적인 영향에 대해 우려하고 있지만, 폭발을 가능한 한 "가장 안전한 시나리오"로 받아들였다고 말했다. "저는 전문가들이 제게 말하는 것을 따라야 합니다,"라고 그는 말했다.
미국 해안경비대는 철거 현장 주변에 2,500피트의 안전 구역을 설치할 것이다. 폭발물은 동쪽 스팬의 다리만 빼내어 스팬이 강으로 떨어지게 할 것이다. 바지선이 강의 수로에서 잔당들을 끌어낼 것이다.
강바닥에 설치된 철망은 해양 구조 회사가 앞으로 몇 주 동안 복구할 수 있도록 철거된 조각들을 가두는 데 도움이 될 것이다. 스팬의 일부는 제거될 때까지 물 위에서 볼 수 있습니다. Tappan Zee Constructors에 따르면 다리의 모든 강철, 콘크리트, 아스팔트가 강에서 제거될 것이라고 합니다.
이 단체는 지금이 허드슨 강에서 가장 큰 물고기인 대서양 철갑상어가 이 시기만큼 많지 않기 때문에 해체 작업을 수행하기에 이상적인 시기라고 말했다. 2017년 브루클린과 퀸즈를 연결하는 옛 코시우슈코 다리를 철거한 메릴랜드의 Controlled Demolution Inc.가 이번 철거를 진행한다.
360 비디오 크레딧에서 옛 코시치우슈코 다리가 무너지는 것을 보세요...뉴욕 타임즈의 크레딧 비디오
1월 12일 오전 9시부터 45분간 9번 출구와 11번 출구 사이의 뉴욕 주 고속도로의 운행이 중단될 것이다. 메트로-노스 철도 서비스는 영향을 받지 않을 것으로 예상된다. 마리오 M. 쿠오모 대교는 재개교하기 전에 조사될 것이라고 관계자들은 말했다.
악천후의 경우, 철거는 1월 13일에 이루어질 것이다.