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섭리사에 나타난 아벨 가인
牧會者의 길
第五章 牧會者와 食口指導
第二節 主體 對象과 가인 아벨
2. 가인과 아벨
1) 섭리사에 나타난 가인 아벨
통일교인의 자세
1970.09.13
한국 수원교회
통일교인은 아벨이 되어야 하지요? 「예」 그러면 여러분은 아벨이 됐어요, 안 됐어요? 돼 가는지 어떤지는 모르겠지만, 머리를 쳐들고 '기성교회 목사가 뭐야? 타락이 어떻게 됐다고? 뭐 선악과 따먹고 됐다고? 목사인 당신들도 우리 아니면 이런 문제는 모르지 않느냐?' 하면서 교만하게 구는 것은 맞아 죽은 아벨의 행동과 똑 같은 것입니다. 그렇게 하다가는 통일교회는 망합니다. 여러분이 그랬어요, 안 그랬어요? 선생님이 제발 그러지 말라고 했는데 여러분은 밖에 나가서 그렇게 하고 다녔다는 겁니다. (34-272)
참된 길을 알고 곁길을 분별하자
1957.11.01
한국 전본부교회
가인과 아벨이 제물을 드린 후 아벨의 제물만 하나님께서 받으시는 것을 안 가인이 아벨을 미워하여 때려죽였지만 여기에는 가인과 아벨이 제물을 드리기 위해 준비할 때부터 가인이 아벨을 미워하는 마음이 있었음을 여러분은 알아야 합니다.가인이 하나님께서 자신의 제물을 받지않으니까 순간적으로 아벨에 대한 미움이 생겨 그를 때린 것이 아니고, 그 일에 부딪치기 전부터 아벨이 미워 때려죽이고 싶은 마음이 가인에게 있었다는 것입니다.
그러한 타락성의 혈통을 이어받은 오늘날 여러분들이 우주적인 탄식의 고개를 넘기 위해서는 어떻게 해야 될 것인가. 이제 여러분은 하나님께 불신과 싸움의 조건을 성립시키는 제단을 쌓을 것이 아니라 아버지의 영광을 소개하고 아버지께 기쁨과 영광을 안겨드릴 수 있는 승리적인 아벨의 제단을 쌓아야 되겠다는 것입니다.
그렇기 때문에 오늘날 여러분의 생활은 그저 여러분 개인에 국한되는 생활이 아닙니다. 전체를 대신한 생활이라는 것입니다. 여러분 개개인이 아버지 앞에 엎드린 그 시간이며 그 시간, 뜻을 중심삼고 사는 생활이면 그 생활이 바로 그 시간과 생활에서 그치는 것이 아닙니다. 거기에서 가인의 입장이냐 아니면 아벨의 입장이냐 하는 두 갈래 길이 결정되는 것입니다. 즉 오늘날 여러분은 자칫하면 아벨이 되고, 자칫하면 가인이 될 수 있는 이런 어마어마한 역사의 고빗길에 처해 있습니다.
그런 것을 알고 이제 여러분은 교회를 중심삼아 누가 아벨이고 누가 가인인가를 분별할 줄 알아야 합니다. 두 사람이 있으면 반드시 한 사람은 아벨이요 한 사람은 가인이라는 것, 세 사람이 있으면 두 사람은 아벨도 될 수 있고 가인도 될 수 있는데, 가장 중심적인 아벨과 가인이 있다는 것, 이것을 여러분이 확실히 분별할 수 있어야 되겠다는 것입니다.
그리고, 그 가인과 아벨이 하나되지 않고 갈라져서는 안 됩니다. 한편은 바른손이고 한편은 왼손인 것입니다. 그렇기 때문에 누구든지 내 하나님인 동시에 네 하나님이시요, 나를 사랑할 뿐만 아니라, 너를 사랑하는 하나님이시라는 믿음의 입장에서 서로서로 아벨적인 존재를 찾아 모시며 가인적인 입장을 피하기 위한 최대의 노력을 해야 되겠습니다. 만일 그러한 사람이 되지 못하면, 여러분은 어느때든지 한 번은 하늘의 심판에 걸리고 만다는 것을 확실히 알아야 되겠습니다.
오늘날 우리 교회를 중심삼고 보게 될 때에도 여기에는 반드시 가인과 아벨이 있습니다. 그래서 하나님께서는 아벨을 통하여 말씀을 나타내며, 모든 사람이 아벨과 하나되기를 바라시는 것입니다. 그런데 그 아벨과 하나되지 못하게 하는 자가 있으니 그가 누구냐 하는 바로 사탄이라는 것입니다. 그렇기 때문에 여러분이 바른 신앙을 하기 위해서는 여러분보다 아벨적인 존재와 하나되기 위해 근본과 자신의 모든 것을 의논할 줄 알아야 합니다. (3-206)
통일교인의 자세
1970.09.13
한국 수원교회
오늘날 통일교회가 가인 아벨의 문제를 제시한다는 것은 예수님 시대가 지나갔다는 얘기입니다. 그리고 부모 앞에 설 수 있는 가인 아벨이란 복귀된 아담 가정, 즉 사탄의 참소를 받지 않는 형제의 자리를 말하는 것입니다. 무슨 말인지 알겠어요?
아벨의 자리에 서기 위해서는 가인을 찾아야 한다고 했습니다. 그러면 하나님께서는 가인을 찾으시기 위해 어떻게 하셨느냐? 예수님을 아벨적인 입장에 세워 가지고 예수님을 통하여 가인적인 존재를 찾기 위해 국가적인 섭리를 해 나오셨습니다. 그렇기 때문에 가인적인 국가가 있고, 가인적인 교파가 있고, 가인적인 종족이 있고, 가인적인 가정이 있고, 가인적인 개인이 있는 것입니다. (34-54)
摂理史に現れたアベル・カイン
牧会者の道
第五章 牧会者と食口指導
第二節 主体・対象とカイン・アベル (2)
二 カインとアベル
1 摂理史に現れたアベル・カイン
統一教会人の姿勢
1970.9.13
韓国 水原教会
統一教会の信徒はアベルにならなければならないでしょう? (はい)。それでは皆さんはアベルになりましたか、なっていませんか? なっていっているのかどうか分かりませんが、頭をもたげて「既成教会の牧師がなんだ? 堕落がどうしてなったって? なに、善悪の果を食べてなったって? 牧師であるあなたたちも、こういう問題は知らないではないか?」と言いながら驕慢に振る舞うことは、殴られて死んだアベルの行動と同じことです。そうしていたら統一教会は難しくなります。皆さんがそうしましたか、しませんでしたか? 先生は「どうかそうしないでくれ」と言ったのに、皆さんは外に出ていって、そのようにして歩いたというのです。(三四―二七二)
真なる道を知って横道を見分けよう
1957.11.1
韓国 前本部教会
カインとアベルが供え物をささげたのち、アベルの供え物だけを神様が受けられたことを知ったカインはアベルを憎み殴り殺しましたが、ここには、カインとアベルが供え物をささげるために準備をする時からアベルを憎む心があったことを皆さんは知らなければなりません。カインは、神様が自分の供え物を受けられないので瞬間的にアベルに対する憎しみがわいて彼を殴ったのではなく、そのことにぶつかる前からアベルが憎くて殴り殺したい心がカインにあったというのです。
そういう堕落性の血統を受け継いだ今日の皆さんが、宇宙的な嘆息の峠を越えるためにはどうしなければならないのでしょうか。これから皆さんは、神様に不信と争いの条件を成立させる祭壇を積むのでなく、父の栄光を紹介し、父に喜びと栄光を抱かせてあげることのできる勝利的なアベルの祭壇を積まなければならないのです。
ですから、今日皆さんの生活はただ皆さん個人に局限される生活ではありません。全体を身代わりした生活だというのです。皆さん個々人が父の前に身をかがめるその時間なら時間、み旨を中心にして暮らす生活ならその生活が、直ちにその時間と生活でとどまるのではありません。そこからカインの立場なのか、アベルの立場なのかという二股道が決定するのです。すなわち、今日皆さんはひょっとすればアベルになり、ひょっとすればカインになることができる、ものすごい歴史的な瀬戸際の道に処しています。
そういうことを知って、もう皆さんは教会を中心に誰がアベルで誰がカインであるかを分別することができなければなりません。二人の人がいれば必ず一人がアベルで一人がカインであること、三人の人がいれば二人がアベルになることができます。また、カインにもなることができますが、一番中心的なアベルとカインがいるということ、これを皆さんが確実に分別することができなければならないのです。
そして、そのカインとアベルが一つにならず別れていてはなりません。一方は右手で一方は左手なのです。そのため誰でも私の神様であると同時にあなたの神様であり、私を愛するだけでなくあなたを愛する神様であられるという信仰の立場で、お互いがアベル的な存在を訪ねて侍り、カイン的な立場を避けるための最大の努力をしなければなりません。もし、そういう人になれなかったなら、皆さんはいつかは天の審判に引っかかってしまうということをはっきり知らなければなりません。
今日私たちの教会を中心にして見るときも、ここには必ずカインとアベルがいます。それで神様はアベルを通じてみ言を現し、すべての人がアベルと一つになることを願われるのです。それなのに、そのアベルと一つにさせないようにする者がいますが、それが誰かといえば正にサタンです。ですから皆さんが正しい信仰をもつためには、皆さんよりアベル的な存在と一つにならなければなりません。そのために、その方に自分のすべてのことを相談することができなければならないのです。(三―二〇六)
統一教会人の姿勢
1970.9.13
韓国 水原教会
今日統一教会がカイン、アベル問題を提示するということは、イエス様の時代が過ぎたという話です。そして父母の前に立つことができるカイン・アベルという復帰されたアダムの家庭、すなわちサタンの讒訴を受けない兄弟の位置をいうのです。何の話か分かりますか? 「アベルの位置に立つためにはカインを探さなければならない」と言いました。それでは神様はカインを探すためにどのようにされたのでしょうか? イエス様をアベル的な立場に立たせて、イエス様を通してカイン的な存在を探すため国家的な摂理をしてこられたのです。ですからカイン的な国家があり、カイン的な教派があり、カイン的な氏族があり、カイン的な家庭があり、カイン的な個人があるのです。(三四―五四)
Cain and Abel in the History of the Dispensation
The Way Of The Spiritual Leader
Chapter 5 Ministering and Giving Guidance to the Members
Section 2. Subject and Object, Cain and Abel (Part 2)
2. Cain and Abel
1) Cain and Abel in the History of the Dispensation
Unification Church members have to become Abels, right? [Yes] Then have you become Abels yet? Perhaps you are in the process of becoming one, but you are repeating the mistakes of Abel who was beaten to death. If you act arrogantly and say, "What is a Christian minister? How did the Fall take place? What? It was committed by eating the fruit of the tree of the knowledge of good and evil? You ministers cannot solve these questions without us, right?" If you do that, then Unification Church will face difficulties. Did you do this or not? I told you not to do so, but you have been doing it anyway outside. (34-272)
After the offering was made, Cain hated and beat Abel to death when he found out that God only received the offering of Abel, but you have to understand that even from when they were making preparations for the offering, Cain held grudges against Abel. It is not the case that he beat Abel because he was suddenly overwhelmed with hatred when God did not receive his offering, but rather, even before that took place, Cain felt the hatred that wanted to kill Abel.
What do you, who have inherited this fallen lineage, have to do to climb over the hill of universal sorrow? Now, you are not to build the attar that will set the condition of unfaithfulness and conflict before God, but build the victorious altar of Able that can return glory and happiness to heavenly father.
For this reason, your life today must not be limited to yourself. It is a life to be led on behalf of the whole. The times that you lie down before God and the lifestyle that is centered on the principle, your life must not be limited to these moments and lifestyle. This is where it is determined whether one stands in the position of Abel or Cain. In other words, you stand at the incredible historical crossroads where you might easily become either Cain or Abel.
Knowing this, you should be able to distinguish, centering on the church, who is the Cain figure and who is the Abel figure. If there are two people, one of them is certainly Abel and the other is Cain. If there are three people, then two people might be Cain or Abel, but what you must understand is that there is always the most central Abel and Cain, and you should be able to distinguish them clearly.
Moreover, Cain and Abel must never be separated. One side is the right hand and the other side is the left hand. Accordingly, you must have a faithful heart to understand that God is your God as well as the other's God. God not only loves you but also loves the other. Then, you must always seek and serve the Abel type figure and try your best to avoid the position of Cain. You must clearly understand that unless you can become such person, one-day God will surely judge you.
When we look at the Unification Church today, there is also Cain and Abel. So, God reveals His words through Abel and wishes that every one will become one with the Abel. However, there is one person that prevents this unity with the Abel, and this is Satan. For this reason, in order for you to lead the right life of faith, you have to be able to discuss everything with someone who is more Abel-like than you are and become one with him. (3-206)
The fact that we, the Unification Church, are raising the issue of Cain and Abel shows that the era of Jesus has passed. Moreover, when we talk about Cain and Abel who can stand in front of the parents, we are talking about the restored Adam's family, in other words, the position of brothers that is not invaded by Satan. Do you understand what I am saying?
I told you that in order to stand in the position of Abel you must find Abel. Then, what did God do to find Cain? God carried on the dispensation on the national level by putting Jesus in the Abel position in order to find the Cain figure through Jesus. For this reason, there is a Cain type nation, Cain type religious denomination, Cain type tribe, Cain type family, and Cain type individual. (34-54)
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첫댓글 감사합니다 아주
고맙습니다*^^*