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세상은 공평하지 않을 때가 많습니다. 악인이 벌을 받아야 하고, 선한 사람은 복을 받아야 하는데, 오히려 반대의 경우가 더 많은 것처럼 보입니다. 정직하고 투명하게 살아가는 사람은 불이익을 당하고, 온갖 꼼수를 부리며 때로는 거짓말을 서슴지 않고 행하는 이들은 잘 되는 일들이 허다합니다. 욥은 이러한 현상을 그대로 한탄합니다(17~18절 17악인의 등불이 꺼짐과 재앙이 그들에게 닥침과 하나님이 진노하사, 그들을 곤고하게 하심이 몇 번인가, 18그들이 바람 앞에 검불 같이, 폭풍에 날려가는 겨 같이 되었도다.). 악인이 벌을 받는 일은 보기가 드물다고 말합니다. 18절 “그들이 바람 앞에 검불 같이, 폭풍에 날려가는 겨 같이 되었도다.”의 말씀은 좀 애매하게 표현되어 있으나 새번역 성경의 번역을 보면 그 원래 뜻을 이해하기 쉽습니다. 새번역은 18절을 “그들이 바람에 날리는 검불과 같이 된 적이 있느냐? 폭풍에 날리는 겨와 같이 된 적이 있느냐?”라고 번역했습니다. 악인이 잘못되는 일이 많지 않다는 표현입니다.
악인이 잘되는 것을 보는 사람들이 아마 그 자녀들이 그 죗값을 받을 것이라고 말하지만, 자기가 죄를 지었으면 자기가 그 대가를 치러야 하는 것 아니냐고 한탄합니다(19절 하나님은 그의 죄악을 그의 자손들을 위하여 쌓아 두시며, 그에게 갚으실 것을 알게 하시기를 원하노라.). 악하게 사는 자는 그 대가를 자기가 치르고, 하나님의 진노를 자기가 당해야 하는 것이라고 말합니다(20절 자기의 멸망을 자기의 눈으로 보게 하며 전능자의 진노를 마시게 할 것이니라.). 그 악한 자가 수명이 다해서 죽으면 자기 집에 어떤 일이 일어나던 사실 상관 없는 것 아니냐고 되묻습니다(21절 그의 달 수가 다하면 자기 집에 대하여 무슨 관계가 있겠느냐?). 이러한 아이러니(irony)를 한탄하면서 그 어떤 자도 심판하시는 하나님께 이러한 불합리와 불공평에 대해 가르칠 수 있는 자가 어디 있겠냐고 탄식합니다(22절 그러나 하나님께서는 높은 자들을 심판하시나니, 누가 능히 하나님께 지식을 가르치겠느냐?).
어떤 사람은 죽을 때까지 부유함과 평안함을 누리다 죽고, 어떤 사람은 고통 속에 극심한 어려움을 겪다가 죽는데, 이 땅에서 어떻게 살았든 결국 그들 모두 하나같이 죽음을 맞이하게 됩니다(23~26절 23어떤 사람은 죽도록 기운이 충실하여 안전하며 평안하고, 24그의 그릇에는 젖이 가득하며 그의 골수는 윤택하고, 25어떤 사람은 마음에 고통을 품고 죽으므로 행복을 맛보지 못하는도다. 26이 둘이 매 한 가지로 흙 속에 눕고 그들 위에 구더기가 덮이는구나.). 결국 죽음 앞에서는 모두 공평한데, 죽기 전까지 살아가는 삶의 모습에는 불합리가 넘쳐나고 있는 현실에 대해 토로(吐露)하고 있습니다. 인생무상(人生無常)이라는 말입니다. 그러한 인생이 참으로 덧없다고 탄식하는 것입니다. 욥의 친구들이 인과응보(因果應報)라는 원리로 계속 욥의 고난을 해석하려고 하고, 욥을 정죄하면서 욥에게 회개를 촉구하지만, 욥은 이 세상은 꼭 인과응보(因果應報)의 원리로 돌아가는 것이 아님을 항변하고 있는 것입니다. 그러니 겉으로 보이는 것만을 가지고 판단하려고 해서는 안 된다는 말을 하고 있는 것입니다.
욥은 욥의 친구들이 자신에게 하는 이야기들은 결국 욥을 책망하며 죄인처럼 몰아가려는 것이라고 항변합니다(27절 내가 너희의 생각을 알고 너희가 나를 해하려는 속셈도 아노라.). 사람들은 이 땅에서 권세를 누리고 살아가던 자들의 집이 어디 있으며, 그러한 악인들이 살던 집이 어디 있느냐며 악인들도 모두 멸하게 될 것이라고 이야기하지만(28절 너희의 말이 귀인의 집이 어디 있으며, 악인이 살던 장막이 어디 있느냐? 하는구나.), 길 가는 사람, 누구에게 물어봐도 누구나 알 수 있는 사실이 있는데(29절 너희가 길 가는 사람들에게 묻지 아니하였느냐? 그들의 증거를 알지 못하느냐?), 권세를 부리며 떵떵거리며 살던 악인은 죽더라도 사람들이 그를 메어 무덤으로 가면서 성대하게 장례를 치르고, 사람들은 줄을 지어 그 악인의 장례에 조문할 것이라고 탄식합니다(30~33절 30악인은 재난의 날을 위하여 남겨둔 바 되었고, 진노의 날을 향하여 끌려가느니라. 31누가 능히 그의 면전에서, 그의 길을 알려 주며, 누가 그의 소행을 보응하랴? 32그를 무덤으로 메어 가고 사람이 그 무덤을 지키리라. 33그는 골짜기의 흙덩이를 달게 여기리니, 많은 사람들이 그보다 앞서 갔으며, 모든 사람이 그의 뒤에 줄지었느니라.). 이것이 세상의 현실이라고 말합니다. 그런데도 계속하여 욥에게 인과응보의 원리를 들이밀며 욥이 당하는 고통과 고난이 욥의 죄 때문이라고 말하는 것은 욥에게 진정한 위로가 되지 못하고, 오히려 마음을 더 아프게 하는 것이라고 이야기합니다(34절 그런데도 너희는 나를 헛되이 위로하려느냐? 너희 대답은 거짓일 뿐이니라.).
이 세상은 공평치 못합니다. 악한 자들이 권세를 잡고, 악한 자들이 부유하며, 악한 자들이 더 안락을 누리며 살아갑니다. 정직하고 신실하게 살아가는 자들은 오히려 힘겹게 살아가는 것이 현실입니다. 그런데도 누군가 극심한 어려움을 당하게 되면 마치 그들이 뭔가 심각한 죄를 지었기에 그에 대한 보응(報應)으로 그러한 어려움을 겪게 되는 것이라고 쉽게 단정지을 때가 많습니다. 어떤 심각한 질병에 걸렸거나, 심한 재해를 받거나, 예기치 않은 사고를 당하거나 할 때, 우리는 함부로 판단하며 비난하기도 합니다. 그러나 세상엔 의롭고, 정직한 자들이 극심한 고통을 당하는 경우도 비일비재(非一非再)합니다. 그렇기에 너무 쉽게, 너무 함부로 사건, 사고로 인해 고통받는 이들의 현상을 해석하려고 해서는 안 됩니다. 눈에 보이지 않는, 숨겨진 원인들은 매우 많을 수 있기 때문입니다. 특히 우리 그리스도인들이 어떤 재해나 재난에 대해 하나님의 심판을 운운(云云)하며 함부로 말하기가 쉬운데, 이에 대해 매우 조심해야 합니다.
이 세상은 사탄이 장악하고 있습니다. 주님께서 다시 오셔서 마지막 심판을 행하실 때까지 이 세상은 여전히 사탄이 기승(氣勝)을 부리며 휘젓고 다닐 것입니다. 이러한 세상에서는 오히려 악한 자가 잘 되고, 정직하고 신실한 자들이 어려움을 당하는 일들은 흔하게 일어날 수 있는 일이라는 것을 알아야 합니다. 아픔을 당하는 자들, 고난을 당하는 자들이 있다면 먼저 그들의 고통과 아픔을 품어주고, 마음을 같이 하며, 그 아픔과 고통을 위로하는 모습이 필요합니다. 주변에 그러한 자들이 있다면, 먼저 다가가서 따뜻한 위로의 말 한 마디, 따뜻한 포옹으로 격려하는 태도를 보일 수 있기를 기도합니다.
- 욥기21:17~34절 아침묵상 중에~
17악인의 등불이 꺼짐과 재앙이 그들에게 닥침과 하나님이 진노하사, 그들을 곤고하게 하심이 몇 번인가, 18그들이 바람 앞에 검불 같이, 폭풍에 날려가는 겨 같이 되었도다. 19하나님은 그의 죄악을 그의 자손들을 위하여 쌓아 두시며, 그에게 갚으실 것을 알게 하시기를 원하노라. 20자기의 멸망을 자기의 눈으로 보게 하며 전능자의 진노를 마시게 할 것이니라. 21그의 달 수가 다하면 자기 집에 대하여 무슨 관계가 있겠느냐? 22그러나 하나님께서는 높은 자들을 심판하시나니, 누가 능히 하나님께 지식을 가르치겠느냐? 23어떤 사람은 죽도록 기운이 충실하여 안전하며 평안하고, 24그의 그릇에는 젖이 가득하며 그의 골수는 윤택하고, 25어떤 사람은 마음에 고통을 품고 죽으므로 행복을 맛보지 못하는도다. 26이 둘이 매 한 가지로 흙 속에 눕고 그들 위에 구더기가 덮이는구나. 27내가 너희의 생각을 알고 너희가 나를 해하려는 속셈도 아노라. 28너희의 말이 귀인의 집이 어디 있으며, 악인이 살던 장막이 어디 있느냐? 하는구나. 29너희가 길 가는 사람들에게 묻지 아니하였느냐? 그들의 증거를 알지 못하느냐? 30악인은 재난의 날을 위하여 남겨둔 바 되었고, 진노의 날을 향하여 끌려가느니라. 31누가 능히 그의 면전에서, 그의 길을 알려 주며, 누가 그의 소행을 보응하랴? 32그를 무덤으로 메어 가고 사람이 그 무덤을 지키리라. 33그는 골짜기의 흙덩이를 달게 여기리니, 많은 사람들이 그보다 앞서 갔으며, 모든 사람이 그의 뒤에 줄지었느니라. 34그런데도 너희는 나를 헛되이 위로하려느냐? 너희 대답은 거짓일 뿐이니라.
The world is often not fair. Evil one must be punished, and man must receive beatitude as long as stand, I am seen as there are more opposite circumstanceses preferably. Works which mans that live as honest and transparent encounters disadvantage, and works every Kkomsu and these who do lying without hesitation sometimes succeed in life are numerous. Jop laments as it is this condition(17~18 17How oft is the candle of the wicked put out! and how oft cometh their destruction upon them! God distributeth sorrows in his anger. 18They are as stubble before the wind, and as chaff that the storm carrieth away.). Work which evil one is punished talks that example is rare. Word of eighteenmo was expressed a little ambiguously but I am apt to understand the original heart if see new times station Biblical translation. New times station translated eighteenmo "Have you ever become they with stubble that wave to wind? Have you ever become with chaff waving to storm?". Evil one is expression that there are not much wrong works. Although seers speak that evil one goes well that perhaps childrens will receive the Joetgap, lament that himself is not that himself takes the cost if had taken crime(19God layeth up his iniquity for his children: he rewardeth him, and he shall know it.). Person who buy evilly speaks that is it himself pays the cost, and himself should encounters wrath of God(20His eyes shall see his destruction, and he shall drink of the wrath of the Almighty.). I ask again that is not the villain person is no actual fact correlation that what matter happens at himself house if die because thread of life comes to an end(21For what pleasure hath he in his house after him, when the number of his months is cut off in the midst?). I sigh that there will be person who can teach about these absurdity and unfairness to God that judge the a person lamenting these irony(irony) where(22Shall any teach God knowledge? seeing he judgeth those that are high.). What man enjoy prosperousness and is well until die I die, and what man dies while suffer extreme difficulty within pain, even if lived how in this earth conclusion of all them like one death meet(23~26 23One dieth in his full strength, being wholly at ease and quiet. 24His breasts are full of milk, and his bones are moistened with marrow. 25And another dieth in the bitterness of his soul, and never eateth with pleasure. 26They shall lie down alike in the dust, and the worms shall cover them.). Is all fair at conclusion death front, irrationality deliver(tonneau) about real that is overflowing in state of life that live before die. It is speech of frailty of human life. I sigh that such human life is transient truly. Friends of Jop try to analyze suffering of continuance Jop to principle that is a karma, and Jop although urge repentance to Jop doing verdict Jop that that is protesting that the world does not return to principle of karma certainly be. So I am speaking not to become because try to judge with is seen by outside.
Jop protests that stories that friends of Jop do to yourselves blame conclusion Jop and it is bring like
sinner(27Behold, I know your thoughts, and the devices which ye wrongfully imagine against me.). That peoples are house of persons who enjoy and live governing authorities in this earth where, and there is house that such evil ones live where and evil ones all that will ruin talk, but (28For ye say, Where is the house of the prince? and where are the dwelling places of the wicked?), though there is true that can know everybody even if ask to man, whom that go to the way(29Have ye not asked them that go by the way? and do ye not know their tokens,), evil one that dominates and lives talking big sighs that holds funeral rites to be grand as people shoulder him and go by grave, and people will make a call of condolence rope in funeral rites of bradylalia the evil one even if die(30~33 30That the wicked is reserved to the day of destruction? they shall be brought forth to the day of wrath. 31Who shall declare his way to his face? and who shall repay him what he hath done? 32Yet shall he be brought to the grave, and shall remain in the tomb. 33The clods of the valley shall be sweet unto him, and every man shall draw after him, as there are innumerable before him.). I speak that this is real of the world. By the way, push in principle of karma to Jop continuing and it does not become comfort that tranquilize to Jop, and talks that bruise mind better preferably to speak that pain and suffering that Jop encounters are due to crime of Jop(34How then comfort ye me in vain, seeing in your answers there remaineth falsehood?). The world is not fair. Villain persons catch governing authorities, and villain persons are rich, and villain persons enjoy and live more comfort. Persons who live as honest and sincere as is hard preferably live that real be. By the way, they are often Danjeongjieul easily that suffer difficulty that is such by the avenge as had taken some serious crime if someone encounters extreme difficulty. When took to what serious diseases, or receives serious harm, or encounter unexpected accident, we judge and blame rashly. But, circumstances that encounter extreme pain of rightful , and honest persons does specific work poor talent (Biilbijae) in the world. As is so too much easily, it does not become because try to analyze their condition suffering from too much rashly event, accident. Secret, hidden causes are that can be very many. Specially, our Christians criticize judgement of God about what harm or calamity and rashly saying is easy, I should be careful very about this.
The world is holding satan. The world may go stirring working still unyielding spirit satan until Lord comes again and does last judgement. I must know that is growable event as villain person succeeds in life, and is honest and sincere persons works which encounter difficulty common preferably on these society. Need things who encounter anguish, form that embraces their pain and anguish first, and does together spirit, and recognizes the anguish and pain if there are persons who encounter suffering. If there are such persons around, approaching first speech single word of warm comfort, I attempt that bearing which encourage to warm embrace can be seen.
- Job21:17 ~ among Paragraph 34 morning contemplations ~
17How oft is the candle of the wicked put out! and how oft cometh their destruction upon them! God distributeth sorrows in his anger. 18They are as stubble before the wind, and as chaff that the storm carrieth away. 19God layeth up his iniquity for his children: he rewardeth him, and he shall know it. 20His eyes shall see his destruction, and he shall drink of the wrath of the Almighty. 21For what pleasure hath he in his house after him, when the number of his months is cut off in the midst? 22Shall any teach God knowledge? seeing he judgeth those that are high. 23One dieth in his full strength, being wholly at ease and quiet. 24His breasts are full of milk, and his bones are moistened with marrow. 25And another dieth in the bitterness of his soul, and never eateth with pleasure. 26They shall lie down alike in the dust, and the worms shall cover them. 27Behold, I know your thoughts, and the devices which ye wrongfully imagine against me. 28For ye say, Where is the house of the prince? and where are the dwelling places of the wicked? 29Have ye not asked them that go by the way? and do ye not know their tokens, 30That the wicked is reserved to the day of destruction? they shall be brought forth to the day of wrath. 31Who shall declare his way to his face? and who shall repay him what he hath done? 32Yet shall he be brought to the grave, and shall remain in the tomb. 33The clods of the valley shall be sweet unto him, and every man shall draw after him, as there are innumerable before him. 34How then comfort ye me in vain, seeing in your answers there remaineth falsehood?
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