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인간 창조의 목적
우리는 왜 고생을 해야 하는 가
1975. 9. 11.
한국 중앙수련소
하나님이 인간을 창조하신 목적이 무엇일까요?
첫째 목적은 인간을 기쁨의 대상으로 세우기 위해서입니다.
둘째 목적은 무형실체세계와 유형실체세계를 통하게 하기 위해서입니다. 유·무형세계가 통하게 하려면 하나님 자체가 형태를 갖지 않으면 안 되는 것입니다.
이런 관점에서 아담은 어떤 존재입니까? 무형의 하나님이 자기의 형체를 빌어 실체세계의 주체자로 서시게 하는 존재인 것입니다.
셋째 목적은 주체와 대상이 하나가 되는 사랑의 이상권을 영원히 남기기 위해서입니다.
인간을 창조하기 위해서는 하나님께서 힘을 투입하지 않으면 안 됩니다. 창조라고 하는 것은 결국 주체인 하나님으로부터 힘이 가해져야 합니다. 피조물이 완전해질 때까지 거기에 힘이 더해지지 않으면 안 됩니다. 그리고 하나가 되어야만 비로소 하나님의 이상이 실현되는 것입니다.
창조이상에서 보면 하나님의 사랑은 완성된 기준에서 생겨나야 하는 것입니다.
그 완성기준까지 올라가려면 세 단계의 과정을 통과해야만 하는 것입니다. 그것은 성장의 기간이면서 하나님이 에너지를 투입하시는 기간이기도 합니다. 그 힘이 완전히 투입된 다음에 상대자로 선다면 거기서 비로소 힘이 되돌아오게 됩니다. 힘이 되돌아 오기 위해서는 보다 더 큰 힘이 더해지지 않으면 안 됩니다. 이것이 바로 사랑의 힘입니다. 사랑 없이는 하나님이 투입하신 에너지가 되돌아올 길이 생겨나지 않습니다.
이렇게 생각할 때 하나님 자체가 상대자를 만든다는 것은 소모하는 입장인 것입니다. 어떤 것을 존재케 하기 위해서는 거기에 힘을 투입해야 합니다. 힘을 희생으로 삼지 않으면 안 됩니다. 이것이 창조본연의 자세인 것입니다.
그러므로 재창조의 길, 복귀의 길을 거쳐가는 우리 인간으로서는 희생의 길을 가지 않으면 안 됩니다. 인간은 자기 자신에 대한 재창조를 할 수는 없습니다. 하나님에 의해서 다시금 이상적인 자기를 완성시키기 위한 힘이 투입되는 길을 거치지 않으면 안 됩니다. 그래서 거기에 희생이라는 길이 생기는 것입니다. 상대자를 만든다는 것은 결국 희생의 길인 것입니다.
재창조의 길은 희생의 길
그것이 원리의 본연의 기준이 되고 있으므로 이상세계, 혹은 완성된 인간을 추구해 나가는 종교에 있어서는 수고의 길을 가지 않으면 안 되는 것입니다. 자기를 중심으로 하여 현실 그 자체를 희생으로 삼지 않으면 안 되는 것입니다. 그 희생의 정도에 따라서 하나님의 본성이 복귀됩니다. 이른바 자기 나름으로 재창조의 길을 개척해 나가야 하는 것이 타락세계를 살아가는 우리의 입장인 것입니다. 그러므로 종교에 있어서는 수고와 고행의 길을 거쳐가지 않으면 안 됩니다.
발전의 단계로 볼 때 하나님은 애초에 유형실체세계를 만드시기 전에 천사세계를 먼저 창조하셨습니다. 그 천사세계의 창조는 실체자의 이상을 부여하는 것은 아니었습니다. 그것은 목적을 향해 가는 과정에서 되어진 일입니다. 그 후 하나님은 천사와 함께 실체의 상대권을 창조하셨는 데, 그 세계가 바로 만물세계입니다.
그리고 하나님과 천사가 함께 인간을 창조하셨습니다. 하나님이 영적 기준의 상대권으로 창조하신 것이 천사계입니다. 태초의 하나님에게는 하나님으로부터 어떤 감각을 받고 하나님께 가치의 자극을 돌려 드리는 존재가 있어야 했습니다. 그래서 인간을 창조하기 전에 중간적인 천사세계를 창조하셨고, 그 세계를 통하여 자극을 받으려 하셨습니다. 즉, 천사를 상대의 입장에 세우고, 혹은 찬미의 입장에 세우고, 혹은 상담하는 입장에 세워 인간을 창조하셨다는 것입니다.
천사는 인간이 창조되어 가는 단계마다 상대적인 감사와 기쁨의 자극을 하나님께 드림으로써 하나님은 인간을 창조하는 과정에서도 기쁨을 얻을 수 있었던 것입니다.
자기 나름대로 힘을 소모하는 입장에 서 있으면서도 천사들로부터 찬미, 위로, 기쁨 등을 돌려 받으심으로써 인간을 창조하는 과정에 있어서 기쁨을 얻을 수 있게 되어 있었습니다.
그러므로 인간은 천사적 가치와 목적을 완성시킬 수 있는 입장에 서지 않으면 안 됩니다. 또, 하나님의 목적을 달성해야 하는 입장에 서 있는 것입니다. 때문에 하나님은 인간을 목적으로 하고 계십니다. 천사장은 인간에 대해 희망을 갖고 지원해 주어야 합니다.
아담이라는 존재는 천사장의 이상의 완성자가 되지 않으면 안 될 존재입니다. 그리고 하나님의 이상의 완성자가 되지 않으면 안 됩니다.
人間創造の目的
御旨の世界196
神はなぜ、人間を造るようになったか? 第一の目的は、相対者を必要とするためである。第二の目的は、無形世界と実体世界の万物に通じるに、神自体が形をもたなければならないためである。
そう考えてみた場合に、アダムという存在はどういうものか? 結局、無形の神がアダムの形をとって、主体者として実体界に立ったものである。第三の目的は、主体と相対が一つになる愛の理想を果たさなければならない。愛の理想圏を永遠に残すためである。この三つの目的を中心として人間を造るようになった。人間を造るには、神から見た場合に力を投入しなければならない。創造というものは、結局主体なる神から力を加えられる、ということである。その限界というものは、相対者が完全になるまで、そこに力が加わらなければならない。そして一つになってこそ、初めて神の理想が生まれてくる。
創造理想から見れば、神の愛というものは完成した基準において生まれるべきである。その完成基準まで上がるには、我々、原理で教えられるように、三段階過程を通過しなければならない。それは成長の期間でありながら、神がエネルギーを投入する期間でもある。その力が完全に投入されて、相対者として立ったならば、そこから初めて戻ってくる。戻ってくるには、より以上の力でもって主体に向き合う力が加わらないと戻ってこれない。それが愛の力である。愛なくしては、神が投入したエネルギーが戻ってくる道が生まれてこない。
そう考えてくると、神自体が相対者を造るということは、これは消耗する立場である。あるものを存在させるには、そこに力の投入、力を犠牲にさせなければならない。これが創造の本然の姿である。
だから、再創造の復帰の道をたどっていく我々人間としては、その道をたどっていかなくてはならない。自分においては再創造することができない。神によって、再び理想の自分に向かって投入する道を経過しなければならない。ここに神が、再び力を投入したという立場に立たなければならないのだから、そこに犠牲という道が生まれてくる。相対者を造るということは、結局、犠牲の道の始まりである。
それが原理の本源の基準になっているから、理想世界、あるいは完成の人間を求めていく宗教においては、苦労の道を行かなければならない。自分を中心として、現実のそのものを犠牲にしていかなければならない。その犠牲の度合いによって、神の本性がもとがえされる。いわゆる再創造の道を、自分なりに開拓していかなければならないのが堕落の結果我々の立場である。だから宗教においては苦労、苦行の道をたどって行かなくてはならない。それが根本になっている。
発展の段階を見た場合、神はそもそも、実体界を造る前に天使界を造った。その天使界は、実体者としての理想を授けるところではない。それは目的に向かって過程を通過する期間と同じである。それが、神を中心として、天使と一つになって、実体の相対圏を造り出したのが、それが万物世界である。そして、天使と神が一つになって人間を造った。
神が霊的基準において相対圏を求めて造ったのが天使界で、実体者である人間が、神に向かって何かの感覚を授け、価値の刺激を与える立場ではない。その道がないから、中間的天使界を通して、人間を創造する過程において、刺激されたいとして、天使を相対の立場に立たせて、あるいは讃美の立場に立たせ、あるいは相談する立場に立たせて人間を造った。
天使は、人間が造られていく段階ごとに、相対的な感謝とか、刺激を神に与えることによって、人間を造る過程の喜びを得ることができる。自分なり消耗の立場に立っておりながら、天使長の神に対する讃美、あるいは慰めの刺激、喜びの条件をもってして)、神に刺激させ、人間を造る過程において喜びを得るようになっていた。そういうふうにして、天使と共に人間を造った。そうすれば、人間というものは、天使的価値、目的を完成させるような立場に立たなければならない。あるいは、神の目的をかなえるような、二重の価値の基準に立ったのが人間である。だから、神は人間を目的としている。天使長は人間に対して希望をもって援助してやる。
こう見れば、アダムという存在は、天使長の理想の完成者にならなければならない。そしてアダムというものは、神の理想の完成者にならなければならない。
The Purpose of Creation of Man
God’s Will and the World
Why We Have to Go Through Hardships
September 11, 1972
Why did God create man? The first purpose was to have a being with whom He could relate as His object. The second purpose was that God Himself had to have a form through which to communicate with all things in the invisible world and the substantial world.
From this viewpoint, what kind of being is Adam? The invisible God manifested Himself in the substantial form of Adam, in order to stand as the subject in the substantial world. God's third purpose for creating man was in order to fulfill His ideal of love. In that ideal, the subject and the object were to become one. God wanted the ideal world of love to remain forever. God created man centered upon these three purposes.
In His act of creation, God had to pour out His power. Power is given from God, who is the subject, to man, the object. God's power has to be given until the object becomes perfect. God's ideal is accomplished only when the subject and the object become one in this way.
In order to go up to the perfection level, as the Principle teaches us, we must pass through three stages. This process is the period of growth and at the same time it is the period in which God pours out His energy. When His power is given totally, and when we stand as His objects, God's power can be returned to him. Viewed from the ideal of creation, God's love is born on the level of perfection. The power of God's love cannot return to Him unless the object's ability to reciprocate is perfected. Without love, the energy which God has poured out cannot return to Him.
To create the objective being, then, is the work of God Himself. In order to make those beings exist, some power must be sacrificed. This is the original reality of creation.
Accordingly, as human beings who have to go along the way of recreation and restoration, we must go through the path of sacrifice. We cannot recreate ourselves by ourselves; we must go with God's help along the path of pouring out energy for the realization of the ideal self. We are standing in the position in which God must pour out His power again, so there must be sacrifice. Since this is the original standard of the Principle, a religion which seeks the ideal world or the perfection of human beings must go the way of hardship. We must sacrifice our self-centeredness; in proportion to the degree of that sacrifice, our original nature from God is restored. As the result of the fall, we must go this way of recreation; accordingly, religious people must go through the way of hardships. This is the fundamental point of recreation.
In the development of His creation, God created the angelic world prior to the physical substantial world. The angelic world is not the place in which God could fulfill His ideal of substantial objective beings. The creation of the angelic sphere was part of the process to the final purpose. Then God, together with the angels, created the substantial objective sphere, the physical world of all things.
God, together with the angels, created man. God's objects on the spiritual level were the angels. Man as a substantial being is in a different position from angels. God made angels to stand in the position of objects, admirers, and consultants. In that way He could receive stimulation from the intermediary angelic world in the process of the creation of man. In each stage of the creation of man, angels as God's objects gave gratitude and stimulation to God, so that God received joy in the process of creating man.
God was expending all of His energy in the process of creating man. But He was able to receive joy because the archangel gave Him praise and comfort. Since God created man with the angels, man must accomplish the value and purpose of angels as well as the unique human purpose. Therefore, man has dual values. God aims for man's perfection, while the archangel has hope for man and assists him. In other words, Adam must become the perfected being of the ideal of the archangel, and he must also become the perfected being of God's ideal.
첫댓글 고맙습니다*^^*
감사합니다 아주