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행18:24
사역과 사람 간의 뗄 수 없는 관계를 잘 이해하고 있었던 바울은 기회가 있을 때마다 사역자를 발굴하여 세우고 동역했습니다. 그래서 선교 여정마다 늘 동역자와의 만남이 있었습니다. 1차에서는 마가, 2차에서는 디모데와 실라, 고린도의 아굴라부부, 3차 에베소에서는 아볼로입니다. 동역은 공동체의 꽃이 아닙니까? 구원을 마치 끝난 일인 듯이 여기는 것은 심각한 오해입니다.
Paul, who understood the inseparable relationship between the ministry and the people, discovered, set up, and worked with the ministry whenever he had the opportunity. Therefore, there were always meetings with fellow workers on each missionary journey. It is Maga in the first round, Dimode and Sheila in the second, the Agula couple in Corinth, and Abolo in the third Ephesus. Isn't the East Sea the flower of the community? It is a serious misunderstanding to regard salvation as if it were over.
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우리는 공동체 안에서 그리스도의 장성한 분량까지 자라가야 합니다. 바울의 3차 전도여행이 시작되기 직전에 아볼로의 이야기를 다루고 있는 누가의 의도가 무엇인지를 숙고할 필요가 있습니다. 아볼로는 언변이 좋고 구약성경에도 능통했습니다. 예수에 관한 도를 알았고 안 만큼 열심히 가르치는 일꾼이었습니다. 하지만 요한의 세례만 알고 예수를 믿는 후 받는 성령 세례는 몰랐습니다.
We must grow up to be the grown-up portion of Christ in the community. It is necessary to consider the intentions of anyone dealing with Abolo's story just before Paul's third missionary journey begins. Abolo was eloquent and fluent in the Old Testament. He knew the teachings about Jesus and was a worker who taught him hard enough. But he only knew about John's baptism and did not know about the baptism of the Holy Spirit after believing in Jesus.
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그것은 예수가 성령으로 마음의 할례를 받는 새 언약의 시대를 여신 메시야요 왕이심을 몰랐다는 뜻입니다. 성경공부를 잘하기 위해서 꼭 필요한 것은 신학적인 교통정리입니다. 아볼로도 다메섹 체험 전의 바울처럼 하나님께서 보내신 메시아가 예수라는 사실을 몰랐던 것으로 보입니다. 그래서 브리스길라와 아굴라를 붙여 바울의 다메섹 같은 체험을 하게 하신 것입니다. ‘하나님의 도’(26)를 더 정확하게 풀어서 설명해주는 형식으로 말입니다.
It means that Jesus did not know that he was the goddess, Messi, in the era of the new covenant, in which he was circumcised by the Holy Spirit. What is necessary to study the Bible well is theological traffic arrangement. It seems that Abolo did not know that the Messiah God sent him was Jesus, just like Paul before the Damecek experience. That's why he attached Brisgilla and Agula to have a Damecek-like experience of Paul. In a more accurate way, "God's Do" (26) was solved and explained.
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그 ‘하나님의 도‘를 유대인들은 거절했습니다. 뒤에 가서 설명을 하겠지만 이 본문은 제2의 은사를 증거 하는 구절이 아닙니다. 아볼로는 지혜와 열정을 겸비한 보기 드문 일꾼이었으나 세례요한 계열의 선교사들에게 복음을 받았기 때문에 기독교적 관점에서
구약을 통찰하는 능력에 있어 어느 정도의 한계가 있었던 것으로 봅니다. 하나님께서는 어느 땐 오순절과 같은 모습으로 성령을 주시고, 또 어느 때는 바울의 다메섹 체험 같은 것으로 ‘하나님의 도’를 알려주십니다.
The Jews rejected the 'God's Do'. I will explain later, but this text is not a testimony to the second gift. Although Abolo was a rare worker who combined wisdom and passion, he seems to have limited his ability to insight the Old Testament from a Christian perspective because he received the gospel from missionaries of John the Baptist. God sometimes gives the Holy Spirit in a way that resembles Pentecost, and sometimes he teaches the 'God's Do' through Paul's Damecek experience.
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물론 필요하시면 성령주심을 어느 때든 데몬스트레이션 하실 수 있다고 저는 보고 있는데 동의하지 않아도 됩니다. 주의 할 점은 콜 링 후의 성도는 반드시 성령체험을 방언이나 은사로 받아야 한다는 은사주의자들의 주장을 조심하시라. 예수를 믿으면 설령 성령이 내게 들어온 것을 내가 의식하지 못하다고 해도 나는 성령을 이미 받은 것입니다. 그러니 방언을 위해, 은사를 위해, 누구로부터 성령을 받을 필요가 없을 것입니다. 성령은 ‘예수의 영‘입니다.
Of course, I believe you can demonstrate the focus of the Holy Spirit at any time if necessary, but I don't have to agree. Note that the saints after calling must experience the Holy Spirit in dialect or gift. If you believe in Jesus, even if I am not aware of what the Holy Spirit has entered me, I have already received it. So you won't have to receive the Holy Spirit for dialect, for gift, from anyone. The Holy Spirit is the 'spirit of Jesus'.
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예수님이 계시는 곳에 성령이 있다는 뜻입니다. 누구든지 예수를 주로 시인하고 고백 하면 성령을 선물로 받을 수 있습니다. 아볼로는 이미 높은 식견과 열심을 겸비한 선생이요, 성경에 정통한 학자였지만, 갓 에베소서에 온 낯선 부부에게 겸손하게 마음을
열고 배웠습니다. 배움을 향한 자기 부정의 겸손, 진리를 향한 온유한 열정, 그리고 공동체의 따뜻한 신뢰 속에 아볼로는 구약성경으로 믿는 자들(유대교의 유대인들)과 이미 잘 믿고 있는 성도들을 양육하는 일에 아름답게 쓰임을 받았습니다.
It means that where Jesus is, there is the Holy Spirit. Anyone can receive the Holy Spirit as a gift if they mainly admit and confess to Jesus. Although Avolo was already a teacher with high knowledge and hard work, and a scholar who was well-versed in the Bible, he humbly opened up and learned from a strange couple who had just come to Ephesus. Amid the humility of self-denial for learning, the gentle passion for the truth, and the warm trust of the community, Avolo was beautifully used to raise those who believed in the Old Testament (Jewish Jews) and those who already believed well.
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(고전3:4-6). 가르치는 자는 자신의 한계와 부족함을 인정하고 늘 배우기를 즐거워해야 합니다. 그래야 다른 지체를 통하여 더 깊고 오묘한 진리의 새로운 차원으로 나아갈 수 있습니다. 저는 아볼로 식으로 성경공부를 한 케이스입니다. 안식일을 비롯한 율법의 폐지와 완성, 성령 론, 그리스도의 부활, 객관적 중심적 구원, 성막, 하나님 나라, 말세와 말세지말, 성경 해석학까지 의문이 있을 때마다 교통정리를 하고 가는 재미를 아는 사람만 알 것입니다.
(고전3:4-6). He who teaches must acknowledge his limitations and shortcomings and always enjoy learning. Only then can we move on to a deeper and more subtle new dimension of truth through other delay. I am the case of Abolo-style Bible study. The abolition and completion of the law, including the Sabbath, the theory of the Holy Spirit, the resurrection of Christ, the objective and central salvation, the tabernacle, the kingdom of God, the end of the day and the end of the Bible. Only those who know the fun of organizing traffic whenever they have questions will know.
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이제 바울은 본격적으로 3차 선교여행을 시작합니다. 에베소는 바울이 2차 선교당시에 다시 돌아오겠다고 약속했던 곳인데(21),
누가는 ‘아볼로가 고린도에 있었을 때(1)’라고 언급을 하는 이유는 성령세례와 관련이 있기 때문입니다. 바울이 에베소에 내려와 요한이 베푸는 예비적인 세례만 알고 성령이 누구이신 줄도 모르는 어떤 제자들(아마 아볼로의 제자들)을 만났습니다. 그들에게
세례요한이 소개한 예수와 그를 믿음으로 받는 성령세례를 가르쳐주었습니다(4).
Now Paul begins his third missionary journey in earnest. Ephesus is where Paul promised to come back during the second mission (21),The reason why someone says, "When Abolo was in Gorindo (1)" is because it is related to the Holy Spirit baptism. Paul came down to Ephesus and met some disciples (probably Abolo's disciples) who knew only the preliminary baptism of John and did not know who the Holy Spirit was. He taught them Jesus introduced by John the Baptist and the Holy Spirit baptism of him in faith (4).
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예수에 대한 바른 이해가 없는 성령 세례는 불가능할 뿐만 아니라 의미가 없습니다. 요한의 물세례와 회개의 세례를 완성하는 것은 예수에 대한 믿음입니다. 이에 그들은 바울의 가르침을 들은 후에 주 예수의 이름으로 세례를 받았습니다(5). 이는 그들이
예수를 메시아로 고백하고 영접했음을 의미합니다. 이어 바울이 그들에게 주 예수의 이름으로 세례를 베풀고 안수하자, 성령이 임하시고 제자들이 방언하고 예언하기 시작 합니다.
The baptism of the Holy Spirit without a good understanding of Jesus is not only impossible but meaningless. It is the belief in Jesus that completes the baptism of John's water and the baptism of repentance. They were baptized in the name of the Lord Jesus after hearing Paul's teachings (5). This means that they confessed and received Jesus as a messiah. Then, when Paul baptized and ordained them in the name of the Lord Jesus, the Holy Spirit came and the disciples began to speak and predict.
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베드로와 요한이 사마리아인에게 안수할 때 성령이 내렸던 것과 같은 현상이 벌어진 것입니다. 이는 신자들에게 약속한 성령의 선물이 에베소 신자들에게도 내렸음을 의미합니다. 이 사건은 바울의 선교사역가운데 처음으로 믿는 사람들이 성령을 받은 것을 기록한 대목입니다. 아볼로에게 배운 성경지식이라는 장작더미를 예수 그리스도의 복음과 성령 세례라는 잉걸불로 태운 것이 아닐까요? 나는 타인의 은사를 시기하지나 깎아내리지 않고 진심으로 인정하고 기회를 주었는가?
우리 가운데 지지와 후원을 보내야 할 일꾼이 있는가?
The same phenomenon that the Holy Spirit gave when Peter and John laid hands on the Samaritans took place. This means that the gifts of the Holy Spirit promised to the believers were also given to the Ephesians. This incident is the first part of Paul's missionary service to record that believers received the Holy Spirit. Wasn't the woodwork of Bible knowledge learned from Abolo burned with an ingol fire called the gospel of Jesus Christ and the baptism of the Holy Spirit? Did I sincerely acknowledge and give opportunities to others' gifts without beinggrudge or degrading them? Are there any of us workers who need to send support and support?
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알렉산드리아 출신 아볼로(24-28)
a.에베소에 도착한 아볼로:24-26
b.아가야로 파송 받은 아볼로:27-28
바울의 에베소 사역 1(19:1-7)
a.에베소의 어떤 제자들:1-3
b.세례와 성령 임재:4-7
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알렉산드리아에서 난(24a)
아볼로라 하는 유대인이(24b)
에베소에 이르니(24c)
이 사람은 언변이 좋고(24d)
성경에 능통한 자라(24e)
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그가 일찍이 주의 도를 배워(25a)
열심으로(25b)
예수에 관한 것을(25c)
자세히 말하며 가르치나(25d)
요한의 세례만 알 따름이라(25e)
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그가 회당에서(26a)
담대히 말하기 시작하거늘(26b)
브리스길라와 아굴라가 듣고(26c)
데려다가(26d)
하나님의 도를(26e)
더 정확하게 풀어 이르더라(26f)
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아볼로가(27a)
아가야로 건너가고자 함으로(27b)
형제들이 그를 격려하며(27c)
제자들에게 편지를 써 영접하라 하였더니(27d)
그가 가매(27e)
은혜로 말미암아(27f)
믿은 자들에게 많은 유익을 주니(27g)
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이는 성경으로써(28a)
예수는 그리스도라고 증언하여(28b)
공중 앞에서(28c)
힘있게 유대인의 말을 이김이러라(28d)
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아볼로가 고린도에 있을 때에(1a)
바울이(1b)
윗지방으로 다녀 에베소에 와서(1c)
어떤 제자들을 만나(1d)
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이르되 너희가 믿을 때에(2a)
성령을 받았느냐(2b)
이르되 아니라(2c)
우리는 성령이 계심도 듣지 못하였노라(2d)
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바울이 이르되(3a)
그러면 너희가 무슨 세례를 받았느냐(3b)
대답하되 요한의 세례니라(3c)
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바울이 이르되(4a)
요한이 회개의 세례를 베풀며(4b)
백성에게 말하되(4c)
내 뒤에 오시는 이를 믿으라 하였으니(4d)
이는 곧 예수라 하거늘(4e)
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그들이 듣고(5a)
주 예수의 이름으로(5b)
세례를 받으니(5c)
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바울이 그들에게 안수하매(6a)
성령이 그들에게 임하시므로(6b)
방언도 하고 예언도 하니(6c)
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모두(7a)
열두 사람쯤 되니라(7b)
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배우는 사람_ Learners_
세우는 사람_ The person who sets it up_
채우는 사람_ Fillers_
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믿음은 들음에서 난다고 하셨는데, 오늘도 듣고 보고 배우게 하신 것을 감사합니다. 특별히 브리스길라와 아굴라부부 그리고 아볼로의 아름다운 사역을 보면서 평신도 목회의 소망을 주시니 감사합니다. 계속해서 나의 아볼로를 찾게 하시고 그와 더불어 복음의 필요를 나눌 수 있게 하옵소서.
You said that faith comes from hearing, but I thank you for letting me hear, see, and learn again today. In particular, thank you for giving me the wishes of a lay ministry while watching the beautiful ministry of Brisgila, the Agula couple, and Abolo. Please continue to find my Abolo and share the needs of the gospel with him.
2024.6.10.mon.Clay