People who became lepers in the Bible
In the Bible, leprosy is mentioned several times, often symbolizing impurity or sin. Here are some notable figures and instances related to leprosy:
Moses: In Exodus 4:6-7, God instructs Moses to put his hand inside his cloak, and when Moses takes it out, his hand is leprous, white as snow. When he puts his hand back into his cloak, it returns to normal. This was part of God showing Moses signs to convince the Israelites that he was sent by God.
Miriam: In Numbers 12, Miriam and Aaron speak against Moses. God becomes angry with them, and when the cloud lifts from above the Tent, Miriam is leprous. Moses prays for her, and God instructs that she be isolated outside the camp for seven days, after which she is healed.
Naaman: 2 Kings 5 narrates the story of Naaman, a commander of the army of the king of Aram, who was a leper. He is advised to visit the prophet Elisha in Israel. Elisha sends a messenger to instruct Naaman to wash in the Jordan River seven times, leading to his healing.
King Uzziah: 2 Chronicles 26 tells of King Uzziah, who became powerful and proud. He entered the temple of the Lord to burn incense on the altar, an act only priests were permitted to do. As a result, leprosy broke out on his forehead, and he lived in a separate house, leprous until his death.
Four Lepers at the Siege of Samaria: In 2 Kings 7, during a siege that resulted in a severe famine in Samaria, four leprous men at the entrance of the city gate decide to surrender to the Aramean camp. They find the camp deserted and bring the news back to the city, leading to the lifting of the siege.
Jesus Healing Lepers: In the New Testament, Jesus heals lepers on several occasions. For example, in Luke 17:11-19, Jesus heals ten lepers, but only one, a Samaritan, returns to thank him.
Leprosy in these accounts often serves as a backdrop for themes of faith, obedience, pride, and healing. The condition was highly stigmatized and associated with impurity, making these stories particularly poignant and powerful in their cultural and religious context.
성경에는 나병이 여러 번 언급되는데, 종종 불순함이나 죄를 상징합니다. 나병과 관련된 주목할만한 수치와 사례는 다음과 같습니다.
- 모세: 출애굽기 4:6-7에서 하나님은 모세에게 손을 옷 속에 넣으라고 명하셨고, 모세가 손을 빼자 그의 손은 나병에 걸려 눈처럼 하얗게 되었습니다. 그가 망토에 손을 다시 넣으면 정상으로 돌아옵니다. 이것은 하나님께서 모세에게 표징을 보여 이스라엘 백성에게 자신이 하나님의 보내심을 받았다는 것을 확신시키는 것의 일부였습니다.
- 미리암: 민수기 12장에서 미리암과 아론은 모세를 비난합니다. 하나님은 그들에게 진노하셨고, 구름이 성막 위에서 떠오르자 미리암에게 문둥병이 들었습니다. 모세가 그녀를 위해 기도하자, 하나님께서는 그녀를 진 밖에 7일 동안 격리시키라고 명하셨다. 그 후에 그녀는 낫게 되었다.
- 나아만: 열왕기하 5장은 나병환자였던 아람 왕의 군대 사령관 나아만의 이야기를 담고 있습니다. 그는 이스라엘의 선지자 엘리사를 방문하라는 권고를 받았습니다. 엘리사는 사자를 보내 나아만에게 요단강에서 일곱 번 몸을 씻고 치료받도록 지시합니다.
- 웃시야 왕: 역대하 26장은 강력하고 교만해진 웃시야 왕에 대해 이야기합니다. 그는 여호와의 성전에 들어가서 제단에 분향하는 일을 하였는데 이는 제사장들에게만 허락된 일이었습니다. 그 결과 그의 이마에 나병이 생겨서 죽을 때까지 나병에 걸려 별가에서 살았습니다.
- 사마리아 포위 공격 당시 네 명의 나병환자: 열왕기하 7장에서 포위 공격으로 인해 사마리아에 극심한 기근이 닥쳤을 때 성문 입구에 있던 네 명의 나병환자가 아람 진영에 항복하기로 결정했습니다. 그들은 진영이 버려진 것을 발견하고 소식을 도시로 다시 가져와 포위 공격을 해제합니다.
- 나병환자를 고치시는 예수님: 신약성서에서 예수께서는 나병환자를 여러 차례 고치셨습니다. 예를 들어, 누가복음 17:11-19에서 예수께서는 나병환자 열 명을 고쳐 주셨지만 사마리아인 한 사람만이 돌아와 감사를 표했습니다.
이 이야기에 나오는 나병은 종종 믿음, 순종, 교만, 치유라는 주제의 배경이 됩니다. 이 상태는 매우 낙인 찍혀 있었고 불순함과 관련되어 있었기 때문에 이러한 이야기는 문화적, 종교적 맥락에서 특히 가슴 아프고 강력했습니다.