• Daum
  • |
  • 카페
  • |
  • 테이블
  • |
  • 메일
  • |
  • 카페앱 설치
 
카페정보
카페 프로필 이미지
영어성경 영어찬양(영혼의 샘터)
 
 
 
카페 게시글
◈어린이영어교실 스크랩 학교에서 사용하는 영어회화
suleja 추천 0 조회 374 08.06.14 07:58 댓글 5
게시글 본문내용

1. Greetings (인사)


Hello, everyone.                                           「여러분, 안녕하세요?」
Good morning, class.
Good afternoon, boys and girls.
How are you, everyone?
How are you today?
How are you doing?
How are things with you?
Did you have a good weekend?                  「주말 잘 보냈나요?」
Let me introduce myself.                             「제 소개를 할게요.」
My name is Park Da-hae.                          「내 이름은 박다해입니다.」
Please (just) call me Miss Park.                 「미스 박이라고(만) 불러주세요.」
I'm your English teacher.                            「여러분들의 영어 선생님이에요.」
I'll be teaching you English this year.         「이번 해에 영어를 가르치게 되었어요.」
Class, will your introduce yourselves?       「여러분, 자신을 소개해 볼까요?」
Just say, "Hi!" and say your name.             「"안녕"하고 이름을 말하세요.」
Just say your name to the class.                「반 친구들에게 이름을 말하세요.」

 

 

2. Checking Attendance (출석 점검)


I'll call your names.                                      「출석을 부르겠어요.」
Now let me call the roll.
I'm going to check the register.
Is everyone here?                                        「다 왔나요?」
No one is absent?
Is anybody absent today?                            「결석한 사람 있나요?」
Who is not here today?
Who's absent today?                                   「누가 결석했지요?」
Who's missing?                                          「누가 안 왔나요?」
Let's see who is absent.                            「누가 결석했나 봅시다.」
Let's see everyone is here.                        「다 왔나 봅시다.」
Let's see if you are all here.
Does anyone know where he is?                「그가 어디 있는지 아는 사람?」

 

 

3.Physical Conditions in the Classroom (교실 환경 조성)


It's too hot in here.                                     「여긴 너무 덥군요.」
Let's have the door open a bit.                   「문 좀 열어 놓읍시다.」
Could you open the door a little bit?           「문 좀 열어 놓겠니?」
Can somebody turn the heater off?            「누가 히터 좀 끄겠니?」
That's much better.                                    「훨씬 낫군요.」
It's noisy in here.                                       「여기 참 시끄럽구나.」
Shut those windows please.                     「창문 좀 닫자.」
It's too dark in here.                                  「여기는 너무 어둡네요.」
Would you turn the light on?                      「불 좀 켤래?」
Please be quiet.                                         「조용히 하세요.」

 

 

4. Blackboard Cleaning (칠판 지우기)


Would you clean the board please?            「칠판 좀 지울래?」
Can someone clean the board?                 「누가 칠판 좀 지워주겠어요?」
Can you clean the board?                          「칠판 좀 지워줄래?」
Just clean this part.                                    「이 부분만 지워.」
Rub everything off.                                      「다 지우세요.」

 

5. Seating (자리 배열하기)


Let's make groups of 4.                              「4명씩 그룹을 만드세요.」
Let's sit in groups of 4.
Could you get into groups of 4?
Could you move your chairs this way?        「의자를 이쪽으로 옮기세요.」
Move your desks this way.                          「책상을 이쪽으로 옮겨라.」
Could you move back a little?                      「좀 뒤로 갈래?」
Would you move your desks back?            「책상을 뒤로 옮기세요.」

 

 

6. Late Comers (지각생)


You are late again.                                     「또 늦었구나.」
Why are you late?                                      「왜 늦었지?」
Did you get up late?                                    「늦게 일어났니?」
Did you oversleep?                                    「늦잠 잤니?」
Don't be late next time.                               「다음엔 늦지 마라.」
Try to be on time next time.                        「다음부터는 시간 맞춰 오도록 해.」
Where have you been?                             「어디 있었니?」
What happened?                                       「무슨 일이야?」

 

 

7. Review (복습)


Let's review the last lesson.                   「지난번에 배운 것을 복습합시다.」
Let's go over our last lesson.
Do you remember what we did last time?     「저번에 무엇을 했는지 기억하나요?」
Who can remember what we did?               「우리가 한 것 기억나는 사람?」
Can anybody tell me what we did last time?  「누가 저번 시간에 무엇을 했는지 말해볼까요?」
Last time we learned about the body/our bodies.「지난 시간에 신체에 대해 배웠죠.」
Do you remember this picture?                    「이 사진을 기억하나요?」
Where were we?                              「지난번에 어디까지 했지요?」
Where did we stop last time?
Do you remember where we were?            「지난번에 어디까지 했는지 기억하나요?」
I told you to read Lesson 1. Did you do that? 「1과를 읽으라고 했는데, 읽었나요?」
Today, we are going to (verb).                「오늘은 -을 하겠어요.」
We're going to learn something new.          「새로운 것을 배우겠어요.」

 

▶ Development & Classroom Activities (수업 전개 및 활동단계)

1. Distributing Handouts (유인물 나누어주기)


Pass around these handouts, please.            「이 유인물을 돌려주세요.」
Take one and pass them on.                  「한 장은 갖고 나머지는 돌리세요.」
Two students share one sheet.                 「두 사람이 한 장씩 가지세요.」
Pass out the exercises.                         「연습 문제를 나눠 가지세요.」
Pass these to the back.                        「이것을 뒤로 넘기세요.」
Have you lost yours?                         「네 것은 잃어버렸니?」
Could you share with your partner?           「짝과 같이 볼래?」
Is there anybody who hasn't got a copy?      「안 받은 사람?」
Take out your books.                         「책을 꺼내세요.」

2. Finding Page (페이지 찾기)


Open your books to page 10.                  「10쪽을 펴세요.」
Look at page 10.                              「10쪽을 보세요.」
Now turn to page 10.                         「10쪽을 펴세요.」
Turn back to page 10.                        「10쪽으로 다시 돌아가세요.」
We are on page 10 now.                      「지금 10쪽 하고 있어요.」
It's on page 10.                               「10쪽에 있어요.」
Did you find page 10?                        「10쪽 찾았나요?」
Are you with me?                            「잘 찾고 있나요?」
Turn the page.                                「책장을 넘기세요.」
Turn to the next page.                        「다음 쪽으로 넘기세요.」
Next page, please.                            「다음 쪽으로 넘기세요.」
Let's move on to the next page.               「다음 쪽으로 넘기세요.」

 

3. Locating Things on the Page(페이지에서 위치 찾기)


Did you find the place?                       「그 곳을 찾았나요?」
It's in the middle of the page.                 「이 쪽 중간에 있어요.」
Three lines down/up.                         「세 줄 내려가서 (올라가서)」
It's on the right.                              「오른 쪽에 있어요.」

4. Exercises(연습 문제)


Do excercise 7.                               「연습문제 7번을 하세요.」
Try exercise 6.                                「연습문제 6번을 하세요.」
I want you to do exercise 6.                  「연습문제 6번을 하세요.」
I'll give you 10 minutes.                      「10분을 주겠어요.」
Time is up.                                   「시간 다 되었어요.」
How many did you get it right?              「몇 개 맞았니?」
What is the answer to question number 1?     「문제 1번의 답은 무엇이지요?」
Let's go on to question 2.                     「문제 2번으로 넘어갑시다.」
What do you have for question 1?             「1번의 답은 무엇이지요?」
Let's go through this exercise.                 「이 연습문제를 같이 풀어봅시다.」
Let's go over the excercise together.            「이 연습문제를 같이 풀어봅시다.」
Let's check the answers.                       「답을 점검해봅시다.」
Check your answers on page 10.              「답을 10쪽에서 확인하세요.」
The answers are on page 10.                  「답은 10쪽에 있습니다.」
Change papers with your neighbor.            「짝과 시험지를 바꾸세요.」
Count up your points.                        「점수를 더해보세요.」
What's your score?                            「몇 점이지요?」
How many points did you score?

 

5. Tape Recorders & Other  Electrical Equipment  (녹음기와 전기 기구의 사용)


Listen to the tape.                            「테이프를 듣자.」
Listen and repeat after the tape.               「테이프를 듣고 따라 해보세요.」
Listen carefully, please.                        「잘 들어보세요.」
Now, we'll listen to the tape.                  「이제 테이프를 듣겠어요.」
Let's listen to the dialogue.                    「대화를 들어보자.」
Is the sound clear (enough)?                   「소리가 깨끗하게 들리니?」
Is it now clear?
Can you hear it at the back?                  「뒤에 잘 들려요?」
Wait a minute. I'll just rewind the tape.       「잠깐만. 내가 테이프를 앞으로 돌릴게.」
Turn on the tape recorder.                    「녹음기를 켜 주세요.」
Turn off the tape recorder.                    「녹음기를 꺼 주세요.」
Plug in the tape recorder, Yu-jin?              「유진아, 녹음기를 전원에 꽂아라.」
Plug this into the socket, Seon-mi?             「선미야, 이 플러그를 소켓에 꽂아라.」
Unplug the tape recorder.                     「녹음기 전원을 빼 주세요.」
This cassette tape recorder isn't working.       「이 녹음기가 고장이군요.」
I'll have it repaired.                           「그것을 고치겠습니다.」
Let's record your voice.                       「여러분의 목소리로 녹음해 봅시다.」
Let's listen to the dialogue.                    「대화를 들어보세요.」
Plug in the tape recorder.                     「녹음기를 전원에 꽂아 주세요.」
You are going to hear a dialogue on tape.     「테이프의 대화를 들을 것입니다.」
Did you catch that?                           「이해했나요?」
Did you understand?
I'll go back and play it again.                 「(테이프를)돌려서 다시 틀겠어요.」
We'll go back and listen again.                「앞으로 가서 다시 들어봅시다.」
Is the volume all right?                       「소리가 괜찮은가요?」
Oh, it's too loud.                             「너무 소리가 크네요.」
I'd better turn it down.                       「줄여야겠어요.」
Is it better now?                              「이제 좀 나은가요?」
Can you hear at the back?                    「뒤에 들려요?」
Is the sound clear enough?                    「소리가 또렷하게 잘 들리나요?」
I'll rewind the tape.                           「테이프를 앞으로 돌릴게요.」
Turn off the tape recorder.                    「녹음기를 꺼주세요.」
Unplug the tape recorder.                     「녹음기 전원을 빼주세요.」
This tape recorder isn't working.               「이 녹음기는 작동이 안 되는데.」
It's out of focus.                              「(OHP의 경우) 초점이 안 맞네요.」
The picture is upside down!                   「사진이 거꾸로 되었군요!」
Is it clear enough?                            「또렷한가요? 잘 보이나요?」

 

6. Blackboard Activity (칠판 활동)


Look at the blackboard.                       「칠판을 보세요.」
Come up here.                               「이쪽으로 나오세요.」
Who wants to come up here?                 「누가 앞으로 나올까?」
Would you like to come up?                  「앞으로 나올래?」
Come here to the front.                       「앞으로 나오세요.」
Who hasn't been out to the board yet?        「이제까지 칠판에 안 나온 사람?」
Face the board.                               「칠판 쪽을 보세요.」
Step aside.                                    「옆으로 비껴 서세요.」
Pick up the chalk and write your name.       「분필을 잡고 이름을 쓰세요.」
Write a sentence on the board.                「칠판에 문장을 써보세요.」
Write it out.                                  「쓰세요.」
Copy this down from the blackboard.          「칠판에서 보고 받아 적으세요.」
Here is a piece of chalk.                      「여기 분필이 있어요.」
We've run out of chalk.                       「분필이 떨어졌네.」
Would you go and look for some chalk?       「가서 분필을 찾아올래?」
Go and fetch some chalk.                     「가서 분필 좀 가져오렴.」
Go back to your seat.                         「자리로 돌아가라.」

 

7. Using Visual Aids (시각적 도구의 사용)

 1) 비디오


Let's watch the video tape.                    「비디오를 보자.」
We're are going to watch the video tape.
Why don't you watch the video tape?
How about watching it with no sound?        「그것을 소리 없이 봅시다.」
Let's watch it without sound.
Here is a nice cartoon.                        「여기 재미있는 만화가 있다.」
This time, I'll cover the screen.                「이번에는 화면을 가릴거야.」
What did Minhee say?                        「민희가 뭐라고 말했지?」
What's Minhee like?                          「민희가 어떻게 생겼지?」
If you were Minhee, what would you do?     「여러분이 민희라면 어떻게 하겠어요?」

 2) 그림카드 및 그림활용


Take a look at the picture/table/diagram on page 25.
 「25쪽의 그림을/표를/도표를 보세요.」
We're going to look at the picture on page 14. 「14쪽에 있는 그림을 봅시다.」
Let's look at the picture on page 12.           「12쪽에 있는 그림을 봅시다.」
Let's take a look at the flash card.             「플래쉬 카드를 봅시다.」
Look at the pictures on the right.              「우측의 그림을 봅시다.」
Here is another picture.                       「여기에 다른 그림이 있습니다.」
I'll ask you some questions about the picture.  「그림에 관한 질문을 하겠어요.」
What do you see in this picture?              「이 그림에 무엇이 있지요?」
Who do you see in the picture?               「그림 안에 누가 있지요?」
What's happening in this picture?              「이 그림에서 무슨 상황이 벌어지고 있지요?」
I'm talking about the picture at the top of page 15.  「15쪽 상단의 그림 얘기를 하고 있어요.」
Let's talk about the picture.                   「그림에 대해 이야기해 봅시다.」
Talk to your friends about the picture.         「그림에 대해 친구와 이야기해보세요.」
Put the pictures in order.                     「그림을 순서대로 놓아라.」
Hold up your picture when you talk.          「네가 말할 때 그림을 들어라.」

 

8. Grouping the Students (그룹 구성)

 1) 모둠 만들기


These five students are Team A.               「여기 5명이 A팀이에요.」
These two rows are Team A and the others are Team B.
 「여기 2줄이 A팀이고 나머지가 B팀이에요.」
These two rows are one team and the others are another team.
 「여기 2줄이 한 팀이고 나머지가 다른 팀이에요.」
I'll divide the class into 5 groups.             「반을 5팀으로 나누겠어요.」
For this game, I'm going to divide the class in half.
 「이 게임을 위해서 학급을 반으로 나누겠어요.」
Two teams of four, please.                    「네 명씩 두 팀을 만들어요.」
Make 2 teams.                                「2팀을 만들어요.」
Form two groups of six.                      「여섯 명씩 두 개의 조를 만들어요.」
Please get into groups of four.                「네 명씩 모이세요.」
Sunmi's team will do part A.                  「선미네 팀이 A부분을 하도록 해요.」
Three students in each group.                 「한 조에 세 명씩 모여요.」
Which team would you like to choose?        「어느 팀에 들어가겠니?」

 

 2) 모둠·짝·개인 활동


Work together with a friend.                  「친구와 함께 하세요.」
Work in pairs.                                「두 명이 하세요.」
I want you to do this exercise in pairs.        「두 명이 이 연습문제를 하세요.」
Get a partner. Practice the dialogue with your partner.
 「짝을 정해서 짝과 함께 대화 연습을 하세요.」
Just the front row do this.                    「앞줄만 하세요.」
Here are some tasks for you to work on in groups. 「여기 소집단끼리 해야 할 과제가 있어요.」

 9. Comprehension Check-Up (이해 점검)


Have you got it?                             「알겠어요?」
Do you understand?
Do you understand what I'm saying?          「내가 말하는 것 이해되나요?」
Do you see what I mean?
Do you think you've got it now?              「지금까지 이해되나요?」
Are you following me so far?
Does this make sense to you?                 「이해되나요?」
How does that sound to you?                 「그것을 어떻게 생각합니까?」
Is everything clear?                           「확실하게 이해되었어요?」
Is there anything you don't understand?       「이해 안 되는 것 있나요?」
Does everyone know what to do?             「모두들 어떻게 하는 건지 알겠어요?」
Can you explain it?                           「그것 설명할 수 있어요?」
Do you want me to explain it again?          「내가 한번 더 설명해주길 원해요?」
Is anyone having trouble?                     「(이해하는데) 어려움이 있는 사람 있어요?」
Everybody can try, but one at a time.     「모두 할 수 있어요. 한번에 한 사람씩만 하세요.」
I'm sorry, I can't hear you.                    「잘 들리지 않아요.」
Speak (more) loudly.                                  「말 좀 크게 해 주세요.」
Speak up.

 

10. Compliments & Encouragements (칭찬과 격려)

 

Good!                                        「좋아요.」
Good job!
Well done.
You did well.                                 「잘했어요.」
That's it.                                     「바로 그거에요.」
That's almost right.                           「거의 맞았어요.」
OK. You've got it.                            「맞아요. 이해했군요.」
That's much better.                           「훨씬 낫네요.」
Let's give him a big hand.                    「그에게 큰 박수를 쳐줍시다.」
You read it very nicely.                       「잘 읽었어요.」
Excellent!                                     「정말 훌륭해요!」
Perfect!
Fantastic!
Terrific!
Your pronunciation is very good.              「발음이 참 좋구나.」
I'm sure you can do well.                     「넌 잘해낼 수 있을 거야.」
Take it easy.                                  「마음을 편히 가지세요.」


11. Error Correction (오류 수정)


Try again.                                    「다시 해봐.」
Think again.                                  「다시 생각해봐.」
Will you try (it) again?                       「다시 한번 해볼래?」
Good try but you're not quite right.           「시도는 좋았지만 맞지는 않았어.」
 12. Taking a Break (휴식)


Let's stop here for a while.                    「여기서 잠시 멈춥시다.」
We'll stop doing this here.                    「여기서 잠시 휴식시간을 갖겠다.」
Let's have a break.                            「휴식 시간을 갖자.」
It's time to have a break.                     「휴식 시간이다.」
We will start again in 5 minutes.              「5분 후에 시작하겠습니다.」
I'm afraid we'll have to stop here.             「여기서 멈춰야겠어요.」
13. Games & Activities (게임과 활동)


Let's play a game.                            「게임을 합시다.」
It's time to play an interesting game.          「재미있는 게임을 할 시간이에요.」
First, I'll tell you how to play.                「먼저 내가 게임방법을 설명해줄게요.」
Let me demonstrate.                          「내가 시범을 보여줄게.」
Let's have a quiz.                             「퀴즈 게임을 합시다.」
Do you like this game?                       「이 게임 좋아해요?」
What about the "Simon Says" game?           「Simon Says게임 하는 것 어때요?」
Do you feel like a game now?                「게임을 하고 싶니?」
When I say "freeze," I want you to stop and listen to my command.  내가 "freeze" 라고 말하면 너희들이 하던 것을 멈추고 내 명령을 듣기를 바란다.」
I shall be the referee.                         「내가 심판이 될게.」
Heads or tails?                               「앞면 아니면 뒷면?」
The first one to answer gets a point.          「먼저 답한 사람이 1점을 얻는다.」
The first team to get ten points wins the game.「먼저 10점을 얻는 팀이 승자입니다.」
Who wants to play first?                      「누가 먼저 할까?」
Take turns.                                   「순서를 바꾸자.」
Whose turn is it?                             「누구 차례야?」
I'll write scores on the board.                 「점수를 칠판에 표시할게요.」
Two points for this group.                    「이 그룹에게 2점을.」
You lose a point if you answer wrong.        「답이 틀리면 1점이 깎입니다.」
If your team wins the game, I'll draw/put/attach a star on the board.
 「네 팀이 이기면 칠판에 별표를 그릴게요/붙일게요.」
How many points have you got/did you get altogether?  「모두 몇 점을 얻었니?」
What was your final score?                   「최종 점수가 몇 점이었죠?」
You're the winner.                            「네가 승자야.」
It's a tie.                                     「동점입니다.」
The winners say "hurray" and the losers give the winners a big hand.
 「이긴 팀은 "hurray"라고 외치고 진 팀은 이긴 팀에게 박수 쳐주세요.」
Let's switch the teams.                        「팀을 바꿉시다.」
You have three chances.                       「세 번의 기회가 있다.」
Clap your hands five times.                   「손뼉을 5번 쳐라.」
Watch me carefully and copy me.             「나를 잘 보고 따라해.」
Do what I'm doing.                           「나처럼 해봐.」
Do as I say.                                  「내가 말한 대로 해봐.」
Try to do it exactly the same way as I'm doing it.  「내가 하는 대로 똑같이 해봐.」
Let's continue the practice.                    「계속해서 연습해보자.」
Is everyone finished?                          「모두 끝났니?」
 

14. Songs and Chants (노래와 챈트)


Let's learn a new song today.                 「오늘은 새 노래를 배워봅시다.」
Listen to the song carefully.                   「노래를 잘 들어보세요.」
Repeat the words after me.                    「가사를 따라해 보세요.」
Repeat after me line by line.                  「한 줄씩 따라해 보세요.」
Now you sing with me.                       「나와 함께 노래 불러요.」
Let's sing along with me.                     「나와 함께 불러보아요.」
Everyone sing all together.                    「모두 함께 불러봅시다.」
Now, let's chant.                              「자. 챈트를 해봅시다.」
First listen carefully.                          「우선 잘 들어보세요.」
Let's chant line by line.                       「한 줄씩 챈트를 해봅시다.」
Clap your hands by the rhythm.               「리듬에 맞춰 손뼉을 쳐보세요.」
Let's tap the rhythm together like me.         「나처럼 박자를 맞춰보세요.」
One, two, three, four.                         「하나, 둘, 셋, 넷」
Let's chant in two teams.                      「두 팀으로 나누어 챈트를 합시다.」
Let's chant with motion.                      「율동을 넣어서 챈트를 해봅시다.」
Listen and watch carefully.                    「잘 듣고 보세요.」
Let me play the piano.                        「피아노를 쳐보겠어요.」
Who wants to sing with me?                  「누가 나랑 같이 불러볼까?」

 

15. Coloring and Drawing (색칠하기와 그리기)


Let's draw some pictures.                     「그림을 몇 가지 그려봅시다.」
Take out your crayons.                        「크레용을 꺼내세요.」
You will need some crayons.                  「크레용이 필요해요.」
First, let's do some coloring.                   「우선, 색칠부터 하기로 해요.」
Color each balloon whatever you like.  「자기가 좋아하는 대로 각각의 풍선을 색칠하세요.」
Everybody take one sheet of paper.            「모두 종이를 한 장씩 가지세요.」
Listen and color the picture.                   「듣고 그림을 색칠해보세요.」
Color the house red.                          「집을 빨강 색으로 칠하세요.」
Draw what I say.                             「제가 말하는 것을 듣고 그리세요.」
I'm going to do some air drawing.            「공중에 그림을 그려보겠어요.」
Guess what I'm drawing.                      「무엇을 그리는지 맞추어보세요.」
Let's draw them on the book.                 「그들을 책에 그려보세요.」
Follow my directions and draw what I say.    「지시하는 대로 따라서 그려보세요.」
Draw a house inside the triangle.              「삼각형 안에 집을 그리세요.」

16. Acting out (시연)


Let's do a role play.                          「역할극을 해봅시다.」
How about doing a short role play?           「짧은 역할극을 해볼까요?」
Let me tell you how to do this.               「어떻게 하는지 말해주겠어요.」
Each group make a family.                    「각 그룹이 가족을 만드는 거예요.」
Who wants to be a mother?                   「누가 엄마 역할을 해볼까?」
Su-mi, you will be a grandma.                「수미가 할머니 역할을 해요.」
You two ask and answer like actors.           「진짜 배우처럼 묻고 대답하세요.」

Act as if you are a real mother.               「진짜 엄마처럼 연기하세요.」
Pretend you're a baby.                        「아기라고 가장을 해보세요.」

You can do the make up.                     「분장을 해도 좋아요.」
Let's rehearse first.                            「먼저 연습을 해봅시다.」
Ok. Let's get started.                          「자 그럼 시작해볼까요?」
Now switch the roles.                         「역할을 바꾸세요.」
I'll divide you into two teams.                「두 팀으로 나누겠어요.」
Act out your feelings to your group. 「자기 그룹에 감정상태를 표정으로 나타내세요.」
You have to mime the action.                 「몸짓으로 표현해야 해요.」


 17. Collecting (과제 수집)


I want to collect the answer sheets.            「정답지를 걷겠어요.」
Will the last person in each row collect the sheets? 「각 줄의 맨 뒷사람이 답지를 걷어주겠어요?」
Will you collect the flash cards, now?          「단어 카드 걷어 줄래요?」
Have you all turned in your homework?       「숙제 모두 제출했나요?」
Hand in your homework.                     「숙제를 내세요.」
Will you please give it in now?               「지금 내세요.」
Pass the sheets to the front.                   「종이를 앞으로 보내세요.」
Hand in papers as you leave.                 「나가기 전에 종이를 내세요.」
Make sure your names are on your work.     「문제지에 자기 이름 쓰는 것 잊지 마세요.」

 

18.Test (시험)


We'll have a short quiz.                      「간단한 퀴즈를 보겠어요.」
We'll have a listening test next week.          「다음 주에 듣기 평가를 할거예요.」
There will be a test on this Friday.            「금요일에 시험을 보겠어요.」
I shall give you a test on this lesson next week. 「다음 주에 이번과에 대해서 시험을 볼 거예요.」
I will give a word test.                      「단어 시험을 볼 거예요.」
Pens down, everyone.                        「모두 펜을 내려놓으세요.」
Put your pencils down.                      「연필을 내려놓으세요.」
Time is up. Stop writing.                     「시간이 됐어요. 쓰는 것 그만.」

 

19. Student Presentations (학생 발표)


Which team wants to act the scene for us?     「어느 팀이 나와서 장면을 연기해 볼까?」
Who hasn't been out to the front yet?         「아직 앞에 나와서 안한 사람?」
Who wants to be store keeper?                「누가 가게 주인 해볼까?」
Min-su, please come up to the front.           「민수, 앞으로 나오세요.」
Speak loudly and clearly.                      「크고 똑똑한 목소리로 말하세요.」
Are you ready to present your story?          「이야기를 발표할 준비가 됐나요?」
Who would like to go first?                   「누가 먼저 해볼까?」
I want you to go alphabetically.               「알파벳순으로 발표하겠어요.」
Go ahead, Su-mi.                             「수미, 해보세요.」

20. Introducing Different Stages of the Lesson (수업 단계의 소개)


First, I want to go over with the colors we learned last week. 「먼저 지난 시간에 배운 색깔을 복습하겠어요.」
Then, we're going to do make a book.         「그리고 나서, 책을 만들거예요.」
Okay, then, how about singing a song?        「자 그러면 이제 노래를 불러보는게 어때요?」
Now, let's watch the clip from the CD-Rom.   「자, 이제는 CD-Rom으로 한 장면을 봅시다.」
It's time for "Guessing Game." I'll show you how to play this.
 「지금은 "Guessing Game" 할 시간입니다. 어떻게 하는지 보여주겠어요.」
Now, let's move on to the next activity.       「자, 다음 활동으로 넘어가죠.」
From now on, we're going to make a book about food you like.
「이제부터, 자기가 좋아하는 음식에 관한 책을 만들기로 하겠습니다.」
Now, look up the screen, please.              「자, 여기 스크린을 봐주세요.」
All right? Let's do it now.                    「잘 알았죠? 자 그럼 시작합시다.」
Now, open your books to page 35.            「이제, 책 35쪽을 펴보세요.」
All right then. I want you to listen carefully.   「그러면, 잘 들어보세요.」
Well, everybody. It's time we did something different. 「자, 여러분. 조금 다른 것을 해보기로 해요.」
Now we shall do some group work.           「이제는 소그룹 활동을 해보겠어요.」

 

21. Translation and Interpretation (번역과 해석)


What is it? Say it in Korean.                  「무엇이죠? 한국말로 말하세요.」
In English, we say it 'fish'.                    「영어로 'fish'라고 해요.」
What's the meaning of 'lunch'?                「'lunch'의 뜻이 무엇이죠?」
Please guess the meaning.                     「무슨 뜻인지 알아 맞춰 보세요.」
Tell me in Korean.                            「한국말로 말해보세요.」
You can write them in Korean.                「한국말로 써도 돼요.」
Ask and answer in English, please.            「영어로 묻고 답하세요.」
Try it in English.                             「영어로 해보세요.」
How do you say this in Korean?              「한국말로 어떻게 말하죠?」

 

▶ Consolidation (수업 마무리 단계)

1.Stop Working (수업 끝내기)


Everyone, please stop now.                    「여러분 모두 인제 그만.」
Have you finished?                           「다 했어요?」
Is everyone finished?                          「모두 다했나요?」
That's enough for now.                       「오늘을 이것으로 충분합니다.」
Time is up.                                   「시간이 다되었습니다.」
That's all for today.                           「오늘을 이것으로 마치겠습니다.」
It's almost time to stop.                       「끝날 시간이 거의 다 됐어요.」
Did you have a good time?                   「즐거웠어요?」
It's time to review now.                       「이제 복습해보겠어요.」
That's all for this time.                        「이번 시간엔 이것으로 마치겠어요.」
Let's call it a day.                            「이만 끝냅시다.」
We'll finish at this time.                      「이만 끝내겠습니다.」
Tidy your desk.                               「책상을 정돈하세요.」
You did a good job today.                    「오늘 공부 잘했어요.」
You've all done quite well.                    「여러분 모두 잘 했어요.」
 

 2. Assigning Homework (숙제 내주기)


This is your homework for today.             「이것이 오늘 숙제입니다.」
Write the sentences on page 10.               「10쪽의 문장들을 쓰세요.」
For your homework, make a story.            「숙제로 이야기를 써오세요.」
Memorize this dialogue.                       「이 대화를 외우세요.」
Finish off this exercise at home.               「집에서 이 연습문제를 다하세요.」
Don't forget your homework.                  「숙제를 잊지 마세요.」

Will you read this page five times at home?   「집에서 이쪽을 다섯 번 읽으세요.」

I want you to listen to the tape of today's lesson ten times. 오늘 배운 내용을 테입으로 10번 들으세요.」
Please review what we've learned in the class. 「오늘 수업에서 배운 것을 복습하세요.」
I'm not going to give you any homework this time. 「이번에는 아무 숙제도 내주지 않겠어요.」

 

3. Saying Good-bye (끝인사)


Now, it's time to say good-bye.               「헤어질 때가 되었어요.」
Good-bye, everyone.                           「여러분, 안녕.」
See you next time.                            「다음에 만나요.」
I'll see you again next Tuesday.               「다음 화요일에 또 만나요.」
Take care (of yourself), Min-ji.                 「민지야, 안녕.」
Have a nice day.                             「좋은 하루 되세요.」
Have a good time, students.                   「여러분, 좋은 시간 가지세요.」
See you on Wednesday.                       「수요일에 만나요.」
Enjoy your holiday.                           「휴일을 잘 보내세요.」
I hope you all have a nice weekend.          「멋진 주말 보내세요.」

 

▶ Classroom Management (교실 운용)

1. Classroom Control & Discipline (교실 통제와 규율)

 1) 주의 집중


Keep silent, please.                            「조용히 해.」
I'm waiting for you to be quiet.               「조용해질 때까지 기다리고 있는 중이야.」
Calm down now.                             「이제 조용히 해.」
Would you please keep it down?              「조용히 해주겠니?」
Attention! Pay attention, please.                「차렷! 집중하세요.」
Pay close attention to me.                     「주목해라.」
Can I have your attention, please?             「조용히 하세요.」
Let me have your attention.                   「조용히 하세요.」
Stop talking and look at me.                  「이야기 그만 하고 나를 봐.」

  2) 수업태도


Look over here.                               「여기를 보세요.」
Look this way, please.                        「이쪽을 보세요.」
Look straight ahead.                          「앞쪽을 보세요.」
Look straight in front of you.                 「앞쪽을 보세요.」
Look to the left.                              「왼쪽을 보세요.」
Look on your right.                           「오른쪽을 보세요.」
Eyes to the front.                             「앞쪽을 보세요.」
Face the front.
Face the rear.                                 「뒤를 보세요.」
Face the back of the room, please.             「교실의 뒤를 보세요.」
Face the other way.                           「다른 쪽을 보세요.」
Turn this way.                                「이쪽으로 돌아보세요.」
Turn around and face me.                     「돌아서 나를 보세요.」
Turn and face the board.                      「돌아서 칠판을 보세요.」
Turn and face the left side.                   「돌아서 왼쪽을 보세요.」
Stay where you are.                          「그 자리에 가만히 있어요.」
Stay in your seat.                             「의자에 가만히 앉아 있어요.」
Sit up straight, please.                        「똑바로 좀 앉으세요.」
Sit up straight and look at me.                「똑바로 앉아서 나를 보세요.」
Sit up straight and put your hands on your heads.
 「똑바로 앉아서 손을 머리 위에 얹으세요.」
Don't lean back.                              「뒤에 기대지 마세요.」
Don't lean over your desk.                    「책상에 엎드리지 마세요.」
I've already asked you to stop. I won't tell you again. 그만 하라고 이미 말했지. 두 번은 말하지 않겠어.」

 

 3) 학습분위기 조성 및 주의 환기

1. Student Classroom English(학생교실영어)


Stop it!                                       「그만둬. 하지마.」
Stop doing that.
Don't do that.
You shouldn't do that.                        「그렇게 하면 안되지.」
You shouldn't play around.                    「돌아다니면 안돼요.」
No more playing around.                     「더 이상 돌아다니지마.」
Nobody move.                                「아무도 움직이지 마세요.」
Don't look out of the window.                「창 밖을 보지 마세요.」
Don't disturb your neighbor.                  「옆 친구를 방해하지 말아라.」
Leave it where it is.                          「있던 자리에 그냥 두어라.」
Keep it away.                                「멀리 두어라.」
Like this, not like that.                        「이렇게 해. 그렇게 하지 말고.」
You must be more careful next time.          「앞으로는 더 조심해야겠다.」

2. Warning (경고)

Stop doing it.                                 「하지 마세요.」
Watch your step.                             「(발걸음을) 조심하세요.」
Stay in your seat.                             「자기 자리에 그대로 있어.」
Don't look out of the window.                「유리창 밖으로 내다보지 마세요.」
Get back to your seat!                        「제자리로 돌아가.」
You'd better watch out.                       「조심하는 게 좋겠어.」
Stop chatting.                                 「잡담하지 마세요.」
Now, settle down.                            「자, 이제 그만 조용히 하세요.」
Please don't interrupt. It's not your turn.       「남의 순서에 끼어 들지 마세요.」

3. Student Classroom English (학생 교실영어)

I'm sorry, I didn't understand.                 「저 죄송한데요, 잘 모르겠어요.」
Could you repeat that again?                  「한번 만 더 말씀해주시겠어요?」
Can we listen one more time?                 「한번 더 들을 수 있을까요?」
I can't hear you.                              「잘 안 들려요.」
Can you help me, please?                     「좀 도와주시겠어요?」
Could you repeat the instructions, please?      「어떻게 하는지 한 번 더 설명해주시겠어요?」
What do we do next?                         「이제 다음에 뭘 하는 거예요?」
What are we doing now?                     「이제 뭘 하는 거예요?」
Is it my turn?                                「제 차례인가요?」
I'm done(finished).                            「다했어요.」
What is the answer?                          「정답이 뭐예요?」
What page are we on?                        「지금 몇 페이지죠?」
Excuse me, Mrs. Park Is this alright?          「저 박 선생님, 이것 맞나요?」
What is homework?                           「숙제가 뭐예요?」
How do you spell "orange"?                   「"orange" 철자가 어떻게되죠?」
How do you say that word?                  「그 단어를 어떻게 말하나요?」
Excuse me. Could I ask something?            「저 질문하나 해도 되요?」
May I go and get a drink?                    「저 물 좀 마시고 와도 되요?」
I need one more copy.                        「한 장이 더 필요해요.」
I didn't bring my English book.               「영어책 안 가지고 왔어요.」
I forgot to bring my homework.               「숙제를 깜박 잊고 안 가져왔어요.」
I'm sorry I'm late.                            「늦어서 죄송합니다.」

 

▶ Teaching Language Skills (언어 기능별 교수활동)

1. Teaching Vocabulary (어휘 지도)


What's in here?                               「여기 뭐가 들었지?」
What's this?                                  「이것이 무엇이지요?」
Can you say it?                              「말할 수 있겠어요?」
Can you guess?                               「짐작할 수 있겠어요?」
Repeat after me.                              「따라하세요.」
Who knows what jogging is?                  「조깅이 무엇인지 아는 사람?」
Who can write it on the board?               「누가 칠판에 써 볼 사람?」
Who can draw an apple on the board?        「누가 칠판에 사과를 그려볼까요?」
What am I drawing?                          「내가 무엇을 그리고 있지요?」
Let's learn some words.                       「단어를 배워봅시다.」
Who knows what this word means?           「이 단어의 뜻이 무엇인지 아는 사람?」
Does anyone know what this is?              「이것이 무엇인지 아는 사람?」
I'll give you a clue.                           「힌트를 줄게요.」
I'll give you some help.                       「좀 도와줄게요.」
I'll give you an example.                      「예를 들어줄게요.」
I'll give you another example.                 「다른 예를 줄게요.」
Almost right!                                 「거의 맞았어요!」
Watch me and I'll show you.                  「선생님을 보세요, 보여줄게요.」
Look at this picture. What does it tell you?    「이 그림을 보세요. 무엇이 떠오르나요?」
What could this word mean?                  「이 단어가 무엇을 의미할까요?」
Does anyone know what this is in English?    「이것이 영어로 무엇인지 아는 사람?」
It is usually round and sweet.                 「이것은 보통 둥글고 달아요.」
You like this very much. What is it? What could it be?
 「여러분은 이것을 참 좋아하지요. 무엇일까요?」
 

2. Teaching Listening (듣기 지도)


Just listen.                                    「듣기만 하세요.」
Just listen. Don't say anything.                「듣기만 하고 말하지 마세요.」
Listen and repeat (after the tape).              「듣고 (테이프를 따라) 반복하세요.」
Now we'll listen again.                        「이제 다시 들을 거에요.」
Let's listen to it once more.                   「그것을 한번 더 들읍시다.」
Listen and point.                              「듣고 가리키세요.」
Listen for information.                        「듣고 정보를 찾으세요.」
Are you ready to listen?                      「들을 준비가 됐어요?」
Listen to how I say it.                        「내가 그것을 어떻게 말하는지 들어보세요.」
Let's all listen. Listen to my pronunciation.     「들어보자. 내 발음을 들어보세요.」
Just listen how the conversation goes.          「대화 내용을 들어보자.」
Can you hear my voice now?                 「내 목소리 잘 들려요?」
Can everybody hear?                          「모두 잘 들립니까?」
Is the volume all right?                       「소리 크기가 괜찮아요?」
As you listen, fill in the missing words.       「들으면서 빠진 낱말을 적으세요.」
While you are listening, answer question number 5.「들으면서 5번 문제 답하세요.」
While you're listening, mark your answer sheet.「들으면서 답지에 표시하세요.」
We'll listen to the dialogue on page 2 and then answer some questions.
 「2쪽의 대화를 듣고서 몇 가지 질문에 답할거야.」
Are you ready to listen and answer these questions?「듣고 대답 할 준비가 되었나요?」
You're going to listen and fill in the answer sheet.「듣고 답안지에 답을 쓰세요.」

 

3. Teaching Speaking (말하기 지도)


I can't hear you. Will you speak louder?       「잘 안 들려요. 좀 더 크게 말해주세요.」
I couldn't catch what you said.                「당신이 말한 것을 이해할 수 없어요.」
Will you speak more clearly?                  「좀 더 분명하게 말해주세요.」
Please answer loudly.                         「크게 대답해 주세요.」
Could you say it again?                       「그것을 다시 말해 주시겠어요?」
What did you say?                           「뭐라고 말하셨죠?」
Let's say it all together.                       「우리 모두 그것을 같이 말해 봅시다.」
Say it after me.                               「나를 따라 말해보세요.」
Now I want you to repeat after me.           「나를 따라해 보세요.」
Am I speaking too fast?                       「내 말이 너무 빠른가요?」
Shall I speak a little more slowly?             「좀 더 천천히 말할까요?」
Would you mind speaking a little more slowly?「좀 더 천천히 말해주시겠어요?」
I'll ask you some questions.                   「몇 가지 질문을 할게요.」
Any questions?                               「질문 있나요?」
What do you call this in English?             「이것을 영어로 뭐라고 하지요?」
Is there any other way of saying it?           「그것을 달리 표현하면 뭐라고 하지요?」
How do you pronounce the word 'banana'?    「'banana'란 단어를 어떻게 발음하죠?」
Put the stress on the first syllable.             「첫 음절에 강세를 두세요.」
Listen to the way I say it.                    「내가 그것을 발음하는 방법을 들으세요.」
Say the opposite word.                        「반대말을 말해 보세요.」

 

4. Teaching Reading (읽기 지도)


How do you spell 'e-mail'?                    「'e-mail'의 스펠링이 어떻게 되죠?」
Would you mind spelling out that word on the blackboard?
 「저 단어를 칠판에 써주시겠습니까?」
Can anyone read this lesson?                  「누가 이 과를 읽을래?」
Who can read next?                           「누가 다음을 읽을래?」
Who wants to read first?                      「누가 먼저 읽을래?」
First I'll read rather slowly.                   「처음엔 좀 천천히 읽을게요.」
I'll read once more.                           「한번 더 읽을게요.」
This time with natural speed.                  「이번에는 보통 빠르기로 읽을게요.」
Now read after me.                           「이번엔 나를 따라 읽어보세요.」
We are on page 10.                           「우리 지금 10쪽을 하고 있어요.」
I'll read it to you first.                        「제가 먼저 읽을게요.」
Read the passage silently.                     「글을 조용히 읽으세요.」
Let's read the text aloud.                      「본문을 소리내어 읽어봅시다.」
Read the sentence aloud.                      「이 문장을 크게 읽어봅시다.」
Let's read the text together.                   「이 글을 다같이 읽어봅시다.」
Read the first line.                            「첫 번째 줄을 읽어라.」
Start reading from line 3.                     「세 번째 줄부터 읽어라.」
We're going to read it by taking turns.        「교대로 읽을 거예요.」
Two sentences for each of you.                「각자 두 문장씩 읽으세요.」
Read one sentence each.                       「각자 한 문장씩 읽으세요.」
Let's take turns reading.                       「교대로 읽어봅시다.」
One after the other, please.                    「차례 차례요.」
Let's start with Seon-heui.                     「선희부터 시작하지요.」
You start, S대n-heui.                          「선희야, 시작해라.」
Seon-heui will begin.                          「선희가 읽기 시작할 거예요.」
Now it is Heui-yeon's turn.                   「이제 희연이 차례예요.」
Read the next sentence, will you?              「다음 문장을 읽을래?」
Next, please.                                  「다음 사람이요.」
You go on reading, Min-Yeong.                「민영아, 계속 읽어라.」
If there are any words you don't know, please ask.  「모르는 단어가 있으면 물어보세요.」
Jin-Su, you read the part of Mr. Brown this time. 진수아, 이번에는 브라운씨의 역할을 읽어라.」
Let's read the conversation again.              「대화를 다시 읽어봅시다.」
Don't stop in the middle of the sentence.      「문장 중간에서 멈추지 마세요.」
Stop there, please.                            「거기서 멈추세요.」
That's enough, thank you.                     「됐다, 고마와.」
That will do, thank you.                      「그거면 됐다, 고마와.」
Let's look up the new words first.             「새로운 단어를 먼저 찾아보자.」
Read the second line from the top.            「위에서 두 번째 줄을 읽어.」
Let's take a look at the words on pages 65 to 66.  「65쪽에서 66쪽의 단어들을 보자.」
Is this word new to you?                     「이 단어가 새롭니?」
Can you understand the meaning of the word? 「이 단어의 의미를 이해할 수 있나요?」
Can you say it Korean?                       「우리말로 할 수 있나요?」
I'll put the Korean into English.               「우리말을 영어로 옮길게요.」
Read the first word on the board.             「칠판 위의 첫 단어를 읽어라.」
Read the passage silently.                     「문장을 조용히 읽어라.」
Will you read from the first line on page 8?   「8쪽의 첫째 줄부터 읽어볼래?」
Read from the beginning to the end.           「처음부터 끝까지 읽어보세요.」
I asked you to read Lesson 1 at home.        「선생님이 1과를 집에서 읽으라고 했죠.」
Did you practice reading at home?            「집에서 읽기 연습을 했나요?」
Now let's practice reading the previous lesson. 「자, 지난 단원을 읽는 연습을 합시다.」
Will you read this page five times (at home)?  「이 페이지를 집에서 다섯 번 읽어보세요.」
Memorize this dialogue.                       「이 대화를 암기하세요.」
Learn this dialogue by heart.                  「이 대화를 암기하세요.」
Underline the word I'm saying.                「내가 말하는 단어에 밑줄 그으세요.」
Draw the circle around the right word.        「맞는 단어에 동그라미 하세요.」
Will you ask Cheolsu to share his book with you?
 「철수보고 그의 책을 같이 보자고 하겠니?」

 

5. Teaching Writing (쓰기 지도)


Come and write the words.                   「와서 칠판에 낱말을 쓰시오.」
I want you to copy the questions down in your notebook. 「공책에 질문을 베껴 쓰길 바란다.」
Be ready to write.                            「쓸 준비를 하세요.」
Try to take down the new words as we go along.  「우리가 공부하고 있는 새로운 단어를 받아 적으세요.」
Watch how I write it, OK?                    「내가 어떻게 쓰는지 봐요, 알겠죠?」
Write the sentences on page 10.               「10쪽에 있는 문장들을 쓰세요.」
Write it in the margin.                        「그것을 여백에 쓰시오.」
Write the date in the upper right hand corner. 「오른쪽 코너 위에 날짜를 쓰세요.」
Copy these sentences in your notebook.        「다음 문장들을 노트에 베껴 쓰세요.」
Before you begin to write, let's see if you can do it orally first.
 「쓰기 전에 먼저 소리내어 말할 수 있는지 봅시다.」
Don't forget to begin your sentence with capital letters.
 「문장을 쓸 때 대문자로 시작하는 것을 잊지 마세요.」
Sign your name at the bottom.                「아래에 서명을 하세요.」
Unscramble the words.                        「뒤섞인 글자를 바로 잡으세요.」
Complete the sentences. Draw a picture.       「문장을 완성하고 그림을 그리세요.」
Write the missing words.                      「빠진 낱말을 쓰세요.」
Number the sentences.                        「문장에 번호를 매기세요.」
Make your own story.                        「자신의 이야기를 만드세요.」
Fill in each blank with an appropriate preposition. 「적당한 전치사로 각 공란을 채우세요.」
Match these words and then copy them neatly. 「이 단어들을 연결하고 그 다

 
다음검색
댓글
  • 08.09.01 13:35

    첫댓글 잘 보았습니다.

  • 작성자 08.09.01 21:07

    감사합니다...~~^&^

  • 09.08.26 14:05

    감사합니다. 잘 보고 갑니다. 학교는 아니지만 아이들에게 전목시켜 볼까합니다.

  • 작성자 09.08.26 17:34

    ㅋㅋ~~감사합니다..

  • 09.09.03 19:15

    잘 보고 갑니다~^^ 싸이월드에 퍼갔어요~ㅎ

최신목록