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완전투입
태평양시대의 기수
1988.02.18
한국 한남동 공관
창조의 기원은 사랑을 중심삼고 위하는 논리더라 하는 것입니다. 대상을 위하여 전부 투입하는 것, 이게 위대한 겁니다. 여기에서 생활철학이 나오는 것입니다. 사랑은 이상적인 항해를 해야 돼요. 우리가 그런 목적세계를 향해서 방향성을 갖추어 살아나가기 위해서는 위하여 살아야 한다는 생활철학 논리가 나오는 것입니다. 완전투입을 하면서 가는 길 외에는 참된 사랑의 길을 만날 수 없습니다. 그것은 완전히 투입하고, 완전히 위하는 데서만이 가능합니다. 이런 것이 전부 다 이론적으로 생활철학 기반이 되어야 합니다. (173-213)
참만물의 소망은 참사랑
1994.06.09
한국 한남동 공관
투입하고 잊어버리는 사람은 반드시 중심 존재가 되는 거예요. 이것은 천리 원칙입니다. 여러분의 형제면 형제, 친구면 친구들 가운데 있어서도 전체를 위하게 되면 자기가 원치 않아도 자연히 중심 존재가 됩니다. 나를 위하라고 하면 다 없어지는 거예요. 파괴됩니다. 자기를 위하라는 것은 파괴되니까 사탄 편이고, 남을 위하는 데는 전체가 합하니까 하늘 편입니다. 여러분도 생활철학에 있어서 이러한 원리적 기반을 기조로 세워 가지고 생활의 모든 무대를 정비해 나가야 할 텐데 그것을 할 줄 모릅니다. (261-127)
참부모 선포와 종족적 메시아의 사명
1990.05.25
한국 한남동 공관
나는 될 수 있으면 다 잊어버려요. 세상의 어려웠던 것을 다 잊어버립니다. 그게 생활철학입니다. 기억도 하지 말라는 것입니다. 벌써 3년만 지나면 그 얼굴이 희미해져요. 기억할 필요 없다구요. 하나님이 타락한 것을 지금까지 기억해 두면 어떻게 살아먹겠어요? 그걸 잊어버린 입장에서 재창조하기 위해 자기를 투입하기 위해서 노력하신다는 것입니다. 그러니까 하나님의 사랑이 위대한 사랑이라는 것입니다. (202-324)
이상가정을 향한 건전 결혼
1991.10.27
한국 광주교회
어디 가서 삯일을 하더라도 `나는 오늘 주인이 되어서 일하는 거야!' 해야 됩니다. 삯꾼으로 일하지 말라는 것입니다. 이 본의를 알았기 때문에 일하고 잊어버리고 일하고 잊어버리려고 하는 사람은 일을 해도 피곤하지 않습니다. 우리 같은 사람은 칠십이 넘었지만 이것이 생활철학이 되어 있습니다. 더 투입해야 된다 이거예요. 다리가 휘청휘청 돌아가더라도 조금 더 투입하겠다 하는 것입니다. (222-20)
세계여성해방선포와 가정정착
1992.06.21
한국 한남동 공관
시종여일(始終如一)이라는 말이 있지요? 그런 말이 있잖아요. 그러나 여러분은 이렇게 되어서는 안 되는 것입니다. 여러분은 시소종대(始小終大)가 될 수 있도록 해야 합니다. 비록 시작은 작지만, 끝은 커야 된다 이거예요. 그게 선생님의 생활 철학입니다. 이건 처음 얘기하는 것입니다. 선생님은 아무리 어렵더라도 어렵다고 생각하지 않아요. 태풍이 불게 될 때, 뿌리가 약해지면 뽑혀서 날아가는 것입니다. 뿌리가 약하면, 태풍이 불어올 때 뽑힌다는 걸 알아야 돼요. 그 이상 불어오지 못할 수 있는 기준까지, 자기가 뽑히지 않을 수 있는 기준까지, 소망을 이룰 수 있는 기준까지 하라 이거예요. (231-312)
제2회 칠일절 경배식 말씀
1992.07.01
한국 한남동 공관
통일교 교인들은 시종여일(始終如一)이 아닙니다. 시소종대(始小終大), 종(終)이 커야 돼요. 시종의 세계는 주고 또 주려고 하니 크는 것입니다. 타락했으니 복귀하는 과정에 있어서는 시종여일입니다. 그건 같아야 가서 맞추겠기 때문입니다. 그렇지만 앞으로 우리 세계는 자기 중심삼고 자기가 커서는 안 되는 것입니다. 사랑을 중심삼고 참사랑이 바라는 세계를 하나 만드는 데 있어서는 끝이 커야 돼요. 용두사미(龍頭蛇尾)는 우리에겐 필요 없습니다. (231-350)
7·1절 기념 예배시 말씀
1992.07.01
한국 본부교회
나를 잡아채서 감옥에 집어 넣어도 시소종대 사상으로 절대 후퇴 안합니다. 큰 것을 앞에 놓고 부딪치는 것입니다. 부딪치게 될 때는 이 큰 자리를 누가 지켜 주느냐? 하나님이 지켜 준다는 것입니다. 하나님이 주인이요, 주체가 되는 것입니다.
내가 감옥에 들어가 박혀 있더라도 그 마음을 버리지 않으면, 감옥이 아니라 죽을 사지를 가더라도 하늘이 빼내 가지고 상대적 자리에 세워서 동서사방 자유해방권으로 얼마든지 새 길을 열어 주는 것입니다. 이게 통일교회 문총재가 핍박받는 세계에 있어서 점진적 실적, 부가적 실적을 갖추어 가지고 세계적 기반을 닦았던 전통적인 생활철학인 것을 알아야 됩니다. (232-53)
재창조의 푯대가 되자
1995.10.29
한국 중앙수련원
문총재가 오늘날 핍박받는 세상에서 이러한 기반을 닦았는데, 그 생활철학의 주류가 뭐냐? 그 사상입니다. 정지는 있을 수 없다는 것입니다. 내가 80이 가까운 연령이 됐지만 정지할 수 없다 이거예요. 젊은 청년들에게 질 수 없다 이거예요. 모르는 청년들에게 질 수 없다 이거예요. 발전은 뭐예요? 부흥과 통해요. 맞아요? 번창과 통하고 천국과 통하는 겁니다. (273-229)
完全投入
文鮮明先生み言選集(173-213)
「後天時代の生活信仰」
創造の起源は、愛を中心として「ために生きる」論理でした。対象のためにすべて投入すること、これが偉大なのです。ここから生活哲学が出てきます。愛は理想的な航海をしなければなりません。私たちがそのような目的世界に向かって、方向性を定めて生きていくためには、ために生きなければならないという生活哲学の論理が出てくるのです。完全投入しながら行く道以外には、 真の愛の道に出会うことはできません。それは、完全に投入し、完全に「ために生きる」ところにおいてのみ可能です。このようなことが、すべて理論的に生活哲学の基盤にならなければなりません。(173-213)
投入して忘れてしまう人は、必ず中心存在になるのです。これは天理原則です。皆さんの兄弟なら兄弟、友人なら友人の中でも、全体のために生きれば、自分が願わなくても自然に中心存在になります。私のために生きなさいとすれば、すべて消えていきます。破壊されるのです。自分のために生きる所は、破壊されるのでサタン側であり、人のために生きる所は、全体が一つになるので天の側です。皆さんも、生活哲学において、このような原理的基盤を基調として立て、生活のすべての舞台を整備していかなければなりません。
私は、できる限り忘れてしまいます。世の中の困難だったことを、すべて忘れてしまいます。それが生活哲学です。記憶もしないのです。3年たてば、その顔があやふやになります。記憶する必要がないのです。神様が堕落したことを今まで記憶していれば、どのように生きていくのですか。それを忘れてしまった立場で、再創造するために、自分を投入するために努力されたのです。ですから、神様の愛は、偉大な愛なのです。(202-324)
どこかに行って日雇い仕事をするとしても、「私は、きょう主人になって働くのだ!」と考えなければなりません。日雇い労働者として働くなというのです。この本意を知ったので、働いて忘れてしまい、働いて忘れてしまおうとする人は、仕事をしても疲れません。私のような人は70を超えましたが、これが生活哲学になっています。もっと投入しなければならないということです。足がふらふらしても、もう少し投入しようというのです。(222-20)
「終始一貫」という言葉があります。皆さんは、このようになってはいけません。皆さんは、「始小終大」になることができるようにしなければなりません。たとえ始めは小さくても、終わりは大きくなければならないのです。それが先生の生活哲学です。先生は、いくら難しくても、難しいとは考えません。台風が吹いてくるとき、根が弱ければ、抜(ぬ)かれて飛んでいきます。どんなに吹きつけてきても抜けない基準にまで、願いを成し遂げ得る基準にまで、やるのです。 (231-312)
統一教会の教会員たちは、「終始一貫」ではありません。「始小終大」です。終わりが大きくなければなりません。その世界は、与えてまた与えようとするので大きくなるのです。堕落したので、復帰する過程においては「終始一貫」です。それは、同じであってこそ合うからです。しかし、今後、私たちの世界は、自分を中心として自分が大きくなってはいけません。愛を中心として、真の愛が願う世界を一つにするにおいては、終わりが大きくなければならないのです。「竜頭蛇尾(りゅうとうだび)」は、私たちには必要ないのです。(231-350)
私を捕まえて監獄にほうり込んでも、「始小終大」の思想で絶対に後退しません。大きなものを前にしてぶつかるのです。ぶつかるようになるとき、誰が守ってくれるのでしょうか。神様が守ってくださるのです。神様が主人であり、主体になるのです。
自分が監獄に入って閉じ込められたとしても、その心を捨てなければ、監獄ではなく死地に行っても、天が引っ張り出して相対的位置に立て、東西南北自由解放圏に向かって、いくらでも新しい道を開いてくださるのです。これが統一教会の文総裁が、迫害を受ける世界において、漸進的(ぜんしんてき)実績(じっせき)、付加的(ふかてき)実績(じっせき)を備えて、世界的な基盤を築いた伝統的生活哲学であることを知らなければなりません。(232-53)
先生の生活の哲学は、どこに行っても1歩プラスするのです。山に登ってもそうです。すべて登りきったとしても、最後からまた1、2、3以上、11、12まで数えるというのです。最後にもう一歩歩いた、それが新たに発展する条件なのです。もう1歩でも行けば死なないというのです。サタン世界と競争すればそうです。
文総裁が、今日迫害される世の中でこのような基盤を築いたのですが、その生活哲学の主流は何でしょうか。停止はあり得ないという思想です。私は80近い年齢になりましたが、停止することはできません。若い青年に負けることはできないのです。発展とは何ですか。復興に通じます。繁栄と通じ、天国と通じるのです。(273-229)
Total Investment
Life of Faith in the Era after the Coming of Heaven
From “Selected Speeches of Reverend Sun Myung Moon”
(Unofficial Translation)
The origin of creation was the logic of “living for the sake of others” centered upon love. Greatness is determined by how much you invest yourself for the sake of your object partner. Here you can derive your life philosophy. Love can be reached through ideal voyage across the seas. In order for you to live purposefully toward your ideal destination, you need this life philosophy of living for the sake of others. Unless you live your life by totally giving yourself, you will not able to meet the path of true love. It is only possible when you invest yourself totally and completely live for the sake of others. You must make all these ideas as your foundation for your logic and philosophy of life.
If you invest yourself totally and forget what you have given, you will definitely be placed at the center. This is Heavenly principle. If you really live like this among your siblings or friends, you will be the center of your siblings or friends naturally even though you do not wish. If you just live for your own sake, everything will disappear. Everything will be destroyed. A place where you live only for yourself is a place of destruction. Thus, it is Satan’s plane. However, a place where you live for the sake of others is the Heavenly plane since it is where all people come together as one. You should organize the stage where you live according to this life philosophy and foundational principles.
I try to forget whatever possible. Especially, I forget about all my troubles and miseries in my life. This is my life philosophy. I don’t even try to remember them. For example, after maybe three years, your memory of someone’s face will be vague. There is no need to remember such a thing. If God remembers the fall of man and repeating the painful incident in His mind over and over again until now, how can you possibly live? As if He had forgotten the fall completely, God has made the utmost efforts investing Himself for the purpose of re-creation. This is why God’s love is the greatest of all loves.
If you are going out to work as a day laborer, you must say to yourself, “I will work as an owner today!” Don’t work as a temporary day laborer who was hired for the day. Knowing this essence of the principle, you work and forget, and work to forget about your labor. Then you will never get tired no matter how hard you work. I am now over seventy years old, but this has been my philosophy of life. I constantly want to invest more. Even though, my legs get wobbly, I want to give and invest more.
There is an adage saying, “Be constant from the beginning to the end.” However, that is not enough. So, you should not just follow the adage. You should follow this, “Start small and give increasingly to end up great.” Even though you start out small, you must end larger than what you started. This is my life philosophy. I don’t think it is difficult even if I face really hard challenges. If your root is shallow, when a Hurricane comes you will be blown away. You must deepen your determination for fulfilling your desire, so as to not be blown away no matter how strong the gusts bluster against you.
Members of Unification Church should not be limited by the adage, “Be constant from the beginning to the end.” Rather, they must follow, “Start small and give increasingly to end up great.” You must end greater that the beginning. In the ideal world, if you keep trying to give, you will get larger and larger. However, in the process of restoration, it is “Be constant from the beginning to the end.” Because the beginning and the end is the same, they can meet up. However, in our world, you should not get larger centering on your own sake alone. In the world of love, centering on true love, the end will be greater. We don’t need a world expressed by another adage, “Being with large dragon’s head but with tiny snake’s tail.”
Even if I was captured and put into a prison, I will never back away because of my philosophy of “Start small and give increasingly to end up great.” I will fight head on against a much larger enemy. Then, who will protect me when I will have a head-on collision? God will be my protector. God is our master and our subject partner.
Even if I am put in solitary confinement in prison, as long as I do not relinquish my heart to serve God—being in the prison or in the jaws of death—Heaven will pull me out of it and place me at a position of His object partner. Moreover, Heaven will open a path for the realm of my libration in all directions—east, west, north or south. You must know that this is Reverend Moon’s traditional life philosophy while he established the world-wide foundation, by preparing incremental and cumulative results.
Rev. Moon’s philosophy of life is to add one more step wherever I go. For example, when I climb a mountain and reach its summit, I will count from one, two, three from there. Then I will count eleven and twelve, as I step around. This one extra step that I take after reaching the final point is a condition through which new development takes place. In other words, if you make this one extra step, you will not perish. This is natural thinking as you compete against the satanic world.
Rev. Moon has established this foundation despite receiving persecution in this world. Then, what is my philosophy of life that has sustained me. My thought is there is no stagnation. I reached almost 80 years old, however, even today; my philosophy does not allow me to stop or stagnate. I cannot be outdone even by young people. What is development? Development can mean renaissance. Then it will bring prosperity and finally reach the Heavenly Kingdom.
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첫댓글 고맙습니다*^^*
감사합니다
감사합니다 🙏