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13. Necessity of powerful work and The Qualification of a Servant to Receive Satan’s Enemies, The kingship of the servant(Zech.3:1-10).
13. 강권 역사의 필요성과 사단의 대적과 종 된 자의 왕권(슥3:1-10).
God established and recorded the words of the covenant through the prophets more than 2,700 years ago and works according to the words of the prophecy. Because there is foreknowledge and predestination like Isaiah chapter 59 and Micah chapter 3, God’s will cannot be fulfilled by the corrupt religious authorities at the end of humanity and the end of Christianity. As in Is.59:16, saying that God saw that there was no one to go into the new age and no mediator, it means that God would appoint a man with a mission to use as God’s agent by force.
하나님께서는 선지자들을 통하여 2,700여년 전에 언약의 말씀을 세워 기록하시고 예언의 말씀대로 역사하시는데 사59장과 미3장처럼 예지예정이 있어 인간종말, 기독교 종말에 부패한 교권세력으로 하나님의 뜻을 이룰 수가 없어서 사59:16절처럼 새 시대 갈 사람이 없고 중재자가 없음을 보셨다 함은 하나님께서 들어 쓸 사명자를 강권으로 하나님의 대행자로 삼아 쓰시려고 세우게 된다는 말씀입니다.
@ And he saw that there was no man, and wondered that there was no intercessor: therefore his arm brought salvation unto him; and his righteousness, it sustained him.(Is.59:16)
@ 사람이 없음을 보시며 중재자 없음을 이상히 여기셨으므로 자기 팔로 스스로 구원을 베푸시며 자기의 의를 스스로 의지하사
(사59:16)
It is to keep the covenant because he cannot be the God of lies.(Haggai.2:21~23, Zechariah.3:1~8) Just like when the temple was restored after 70 years of captivity in Babylon and was suspended for 15 years, As shown in Ezra.6:11~12, the exercise of the right is given, and as if it was completed by the strong authority, it proceeds with the strong authority when the appointed time comes. (Zech.6:10~12, Zech.3:8)
왜냐하면 거짓의 하나님이 되실 수 없음으로 언약을 지키기 위해서입니다.(학2:21~23, 슥3:1~8) 마치 바벨론 포로 70년 후 성전이 복구 될 때 15년이나 중단 되었을 때 스6:11~12처럼 권리행사를 주어 강권으로 완성된 것처럼 정한 때가 됨으로 강권으로 진행하시는 것입니다.(슥6:10~12, 슥3:8)
@ In that day, said the LORD of hosts, will I take you, O Zerubbabel, my servant, the son of Shealtiel, said the LORD, and will make you as a signet: for I have chosen you, said the LORD of hosts.(Hag.2:23)
@ 나 만군의 여호와가 말하노라 스알디엘의 아들 내 종 스룹바벨아 나 여호와가 말하노라 그 날에 내가 너를 취하고 너로 인을 삼으리니 이는 내가 너를 택하였음이니라. 만군의 여호와의 말이니라.(학2:23)
@ Also I have made a decree, that whosoever shall alter this word, let timber be pulled down from his house, and being set up, let him be hanged thereon; and let his house be made a dunghill for this. And the God that had caused his name to dwell there destroy all kings and people, that shall put to their hand to alter and to destroy this house of God which is at Jerusalem. I Darius have made a decree; let it be done with speed.(Ezra.6:11~12)
@ 내가 또 조서를 내리노니 무론 누구든지 이 명령을 변개하면 그 집에서 들보를 빼어내고 저를 그 위에 매어달게 하고 그 집은 이로 인하여 거름더미가 되게 하라. 만일 열왕이나 백성이 이 조서를 변개하고 손을 들어 예루살렘 하나님의 전을 헐찐대 그곳에 이름을 두신 하나님이 저희를 멸하시기를 원하노라 나 다리오가 조서를 내렸노니 신속히 행할찌어다 하였더라.(스6:11~12)
@ Take of them of the captivity, even of Heldai, of Tobijah, and of Jedaiah, which are come from Babylon, and come you the same day, and go into the house of Josiah the son of Zephaniah;(Zech.6:10); 2002.11.24.
@ 사로잡힌 자 중 바벨론에서부터 돌아온 헬대와 도비야와 여다야가 스바냐의 아들 요시아의 집에 들었나니 너는 이 날에 그 집에 들어가서 그들에게서 취하되(슥6:10); 2002.11.24.
@ And speak unto him, saying, Thus spoke the LORD of hosts, saying, Behold the man whose name is The BRANCH; and he shall grow up out of his place, and he shall build the temple of the LORD:
(Zech.6:12); 2001.9.15.~16.
@ 고하여 이르기를 만군의 여호와께서 말씀하시되 보라 순이라 이름하는 사람이 자기 곳에서 돋아나서 여호와의 전을 건축하리라.
(슥6:12)
@ Hear now, O Joshua the high priest, you, and your fellows that sit before you: for they are men wondered at: for, behold, I will bring forth my servant the BRANCH. (Zech.3:8); 2006.3.1.
@ 대제사장 여호수아야 너와 네 앞에 앉은 네 동료들은 내 말을 들을 것이니라. 이들은 예표의 사람이라 내가 내 종 순을 나게 하리라.(슥3:8)
God works, but there is a work to give salvation in general, and there is also a work to completely use the servants in particular. How to use the servants of the end depends on the work of God’s strong authority. Because salvation is by grace, but the servants of the end have the duty to fight, so the work to make the servants who can fight and win is called the work of strong authority.
Salvation is achieved by believing in the blood of the cross, so it does not involve compulsion. Forced authority is a strong authority to set up as a special measure when things do not work out. The necessity of strong power work can be said as follows.
하나님은 역사를 하시되 일반적인 구원을 주기 위한 역사도 있고 특히 종을 완전히 들어 쓰기 위한 역사도 있으니 종말의 종을 어떻게 들어 쓸 것이냐 하는 것은 하나님의 강권 역사에 있는 것입니다. 왜냐하면 구원은 은혜로 되지만 종말의 종은 싸워야 될 의무가 있기 때문에 싸워서 승리할 수 있는 종을 만들기 위한 역사를 강권 역사라 하는 것입니다.
구원이란 십자가의 피를 믿으면 되는 것이니 강권이라는 것이 결부되지 않습니다. 강권이란 도저히 해보다 일이 안될 때 특별조치로 세우는 것을 강권이라 하는 것입니다. 강권역사의 필요성에 대하여 다음과 같이 말할 수 있습니다.
1. Necessity of powerful work
1. 강권 역사의 필요성
1). Necessity to establish representative people (1-5)
1). 대표적인 사람을 세우기 위한 필요성 (1-5)
@ And he shaw me Joshua the high priest standing before the angel of the LORD, and Satan standing at his right hand to resist him. And the LORD said unto Satan, The LORD rebuke you, O Satan; even the LORD that had chosen Jerusalem rebuke you: is not this a brand plucked out of the fire? Now Joshua was clothed with filthy garments, and stood before the angel. And he answered and spake unto those that stood before him, saying, Take away the filthy garments from him. And unto him he said, Behold, I have caused your iniquity to pass from you, and I will clothe you with change of raiment.
And I said, Let them set a fair mitre upon his head. So they set a fair mitre upon his head, and clothed him with garments. And the angel of the LORD stood by.(Zech.3:1~5)
@ 대제사장 여호수아는 여호와의 사자 앞에 섰고 사단은 그의 우편에 서서 그를 대적하는 것을 여호와께서 내게 보이시니라 여호와께서 사단에게 이르시되 사단아 여호와가 너를 책망하노라 예루살렘을 택한 여호와가 너를 책망하노라 이는 불에서 꺼낸 그슬린 나무가 아니냐 하실 때에 여호수아가 더러운 옷을 입고 천사 앞에 섰는지라 여호와께서 자기 앞에 선 자들에게 명하사 그 더러운 옷을 벗기라 하시고 또 여호수아에게 이르시되 내가 네 죄과를 제하여 버렸으니 네게 아름다운 옷을 입히리라 하시기로 내가 말하되 정한 관을 그 머리에 씌우소서. 하매 곧 정한 관을 그 머리에 씌우며 옷을 입히고 여호와의 사자는 곁에 섰더라.(슥3:1~5)
This is not because Satan is driven out, but because there is a work that allows Satan to oppose representative servant at will. Being a representative of work who strikes down the enemy in the last days is because you have to be tried as much by Satan, who is your own enemy. It is because he is not qualified to guide those who are victimized by Satan to stand upright if he does not have the process of experiencing what Satan’s forces are. For example, in order to become a general manager who commands an army, it is impossible for a person who has not personally experienced combat with the enemy.
이것은 사단을 몰아내는 것이 아니라 사단으로 더불어 대표적인 종을 마음대로 대적하도록 만드는 일이 있기 때문입니다. 말세에 적군을 때리는 역사의 대표라는 것은 자기 자체가 원수가 되는 사단에게 그만큼 시련을 받아 보아야 되겠기 때문입니다.
자신이 사단의 세력이 무엇인지 체험의 과정이 없다면 사단에게 피해당하는 사람을 바로 서도록 지도할 자격이 없기 때문입니다. 예를 들면 군대를 지휘하는 총 책임자가 되려면 자기가 직접 적군과 전투 경험이 없는 사람은 도저히 안 될 것입니다.
Because combat is not only in theory, but you must have actual experience. The work of strong authority must come upon the person in charge because man does not have the character to fight Satan and win. Since Christ is a god, he defeated Satan without any problems when he faced the temptation. A person without divinity does not have the ability to overcome Satan, the god of the devil. Therefore, he is clothed in filthy clothes like a scorched tree. The scorched tree means that the servant fought Satan.
왜냐하면 전투란 이론에만 있는 것이 아니라 직접 체험해 본 사실이 있어야 됩니다. 대표적인 책임자에게 강권 역사가 임해야 될 것은 사람은 사단과 싸워 승리할만한 인격을 소유하지 못했기 때문입니다. 그리스도는 신이시니 사단을 대적시키는 시험이 올 때 문제없이 물리쳤지만 신성이 없는 사람은 마귀의 신인 사단을 이길만한 능력을 갖고 있지 않습니다. 그러므로 그슬린 나무 같이 더러운 옷을 입었다는 것입니다. 그슬린 나무란 뜻은 그 종이 사단과 싸웠다는 뜻입니다.
Then, if an army is injured while fighting, it is the duty of the side that want the fight to heal it. It is not that you betrayed God by siding with Satan, but that you fought Satan on God’s side. Then, God knows that if this servant is left as it is when he does not lead a life that is led by lust and cannot achieve complete victory with his own strength in the fight against Satan, he will not be able to become a representative missionary. Therefore, God forced him to take off his clothes. It is called compulsory authority to take responsibility for putting on beautiful clothes and a clean crown on the part of God.
그러면 군대가 싸우다가 부상당했다면 싸움을 붙힌 편에서 고쳐줄 의무가 있습니다. 사단의 편에 가서 하나님을 배반한 것이 아니고 하나님의 편에서 사단과 싸웠다는 뜻이 그슬렸다는 것입니다.
그러면 이 종이 정욕에 끌리는 생활이 아니고 사단을 대항하는 싸움에서 자기의 힘으로 완전 승리를 이루지 못할 때 그대로 둔다면 대표적인 사명자가 될 수 없다는 것을 하나님은 아십니다. 그러므로 하나님이 강권으로 옷을 벗기라고 했던 것입니다. 아름다운 옷과 정한 관을 하나님 편에서 책임지고 입혀주는 일을 강권이라 하는 것입니다.
2). The Forces of work (6-8)
2). 역사의 강권 (6-8)
@ Thus said the LORD of hosts; If you will walk in my ways, and if you wilt keep my charge, then you shall also judge my house, and shall also keep my courts, and I will give you places to walk among these that stand by. Hear now, O Joshua the high priest, you, and your fellows that sit before you: for they are men wondered at: for, behold, I will bring forth my servant the BRANCH.(Zech.3:7~8)
@ 만군의 여호와의 말씀에 네가 만일 내 도를 준행하며 내 율례를 지키면 네가 내 집을 다스릴 것이요 내 뜰을 지킬 것이며 내가 또 너로 여기 섰는 자들 중에 왕래케 하리라 대제사장 여호수아야 너와 네 앞에 앉은 네 동료들은 내 말을 들을 것이니라. 이들은 예표의 사람이라 내가 내 종 순을 나게 하리라.(슥3:7~8)
God is compulsory to allow angels to help representative servants. It is the power of compulsion that makes the representative a person who can follow the way and keep the statutes, and governing and guarding the house of God also becomes a person of compulsion. It is because it is done because the guilt has been removed.
When confronting Satan, the first step was to set up a representative, and the next step was to forcefully bring forth The BRANCH. Since The BRANCH does not come by one’s own strength, the work of The BRANCH cannot be exerted by one’s own power and ability, which is human strength. Since the essence comes from the stump, it becomes The BRANCH overnight. It was said to be a type to mean that, together with the representative who fights Satan, his colleagues should also receive the power of the powerful works again. To be a type is to become a target to be in the future.
하나님은 강권으로 대표적인 종에게 천사가 돕도록 같이해 주는 것입니다. 대표자가 도를 준행하며 율례를 지킬 수 있는 사람이 되는 것은 강권의 힘이요 하나님의 집을 다스리며 지키는 것도 강권으로 되는 것입니다. 왜냐하면 죄과를 제했기 때문에 행해지는 것이기 때문입니다. 사단과 대립을 시킬 때 첫 번에는 대표자를 세우기 위해서 시켰고 다음에는 강권으로 순이 나오게 하는 것입니다. 순이란 자기 힘으로 나오는 것이 아니니 순의 역사라는 것은 인간의 힘인 자기 자체의 힘과 능이 가해질 수가 없는 것입니다. 그루터기로부터 진액이 오므로 하루아침에 순이 되는 것입니다. 사단과 싸우는 대표자와 함께 동료들도 강권 역사의 힘을 다시 받아야 된다는 뜻으로 예표라고 했던 것입니다. 예표라는 것은 앞으로 될 표적이 된다는 것뿐이다 는 것입니다.
3). World work of power (9-10)
3). 세계적 강권 역사 (9-10)
@ For behold the stone that I have laid before Joshua; upon one stone shall be seven eyes: behold, I will engrave the graving thereof, said the LORD of hosts, and I will remove the iniquity of that land in one day. In that day, said the LORD of hosts, shall you call every man his neighbour under the vine and under the fig tree. (Zech.3:9~10)
@ 만군의 여호와가 말하노라 내가 너 여호수아 앞에 세운 돌을 보라 한 돌에 일곱 눈이 있느니라. 내가 새길 것을 새기며 이 땅의 죄악을 하루에 제하리라. 만군의 여호와가 말하노라 그 날에 너희가 각각 포도나무와 무화과나무 아래로 서로 초대하리라 하셨느니라.(슥3:9~10)
Since God has an order of work, there is a work that uses the representatives of the servant and there is a work that uses the general. For example, it means that there are representative fights and general fights. The general public’s work is to engrave something to be engraved and the work of eradicating the sins of this land is accomplished in one day. To engrave is to be engraved with the sword of the Word, which is sure to become world work, and to remove the sins of the earth is not an individual’s sin, but a work that applies to all servants on this earth. Therefore, at that time, a popular work occurs in which each invites each other. It is because the work of the referee period is that no matter how general work is, it cannot exist without strong authority. Up until this day, the work of conveying the truth of the discarded stone was the work of directly conveying the truth, but The BRANCH work of the end is the powerful work of the judgment authority of the stone that was erected.
하나님은 역사의 순서가 있는 것이니 종도 대표자를 들어 쓰는 역사도 있고 일반을 들어 쓰는 역사도 있습니다. 예를 들면 대표적인 싸움도 있고 일반적인 싸움도 있다는 뜻과 같습니다. 일반적 대중의 역사라는 것은 새길 것을 새기고 이 땅의 죄악을 하루에 제하는 역사가 이루어지는 것입니다. 새긴다는 것은 세계적인 역사가 될 만한 확실한 말씀의 칼로 새겨지는 일이요 땅의 죄악을 제한다는 것은 개인의 죄가 아니라 이 땅 모든 종들에게 해당되는 역사입니다.
그러므로 그때는 각각 서로 초대를 하게 되는 대중적인 역사가 일어나는 것입니다. 아무리 일반적인 역사라 해도 강권이 없이는 도저히 있을 수 없다는 것이 심판기의 역사이기 때문입니다. 이날까지는 버림 돌의 진리를 바로 전하는 역사이었으나 종말의 순의 역사는 세운 돌의 심판권세의 강권 역사입니다.
Conclusion
In the last days when God gives authority to Satan, it will be indispensable for God to work with force. Since this is work for the church and servants remaining in the judgment period, God must also take strong measures. Looking at Haggis.2:18 and below, the work of the final stage of judgment is that Zerubbabel is put as a signet, which means that kind of authority is entrusted.
결 론
하나님은 사단에게 권세를 주는 말기에 하나님 편에서도 강권으로 역사하는 일이 없어서는 안 될 것입니다. 이것은 심판기에 남은 교회와 종을 위한 역사이니 하나님 편에서도 강한 대책을 세우지 않으면 안 될 것입니다. 학2:18절 이하를 보면 심판이 오는 말기의 역사는 스룹바벨로 인을 삼는다고 한 것은 그만한 권세를 맡긴다는 것입니다.
2. The kingship of Satan’s enemies and servants (Zech.3:1-7).
2. 사단의 대적과 종 된 자의 왕권(슥3:1-7).
The blessing of the kingship that was taken away when Adam and Eve lost in the fight of the Word in the Garden of Eden, The mission of building the kingdom can be accomplished only when snake change and ascend to heaven by overcoming Satan and regain the kingship that held the authority of the air as a dragon.
아담과 하와가 에덴동산에서 말씀싸움에 졌음으로 빼앗겼던 왕권의 축복을 사단을 이김으로 변화 승천하여 뱀이 용이 되어 공중권세를 잡은 왕권을 되찾아야 왕국건설의 사명을 할 수 있는 것입니다.
@ And God blessed them, and God said unto them, Be fruitful, and multiply, and replenish the earth, and subdue it: and have dominion over the fish of the sea, and over the fowl of the air, and over every living thing that moved upon the earth.(Gen1:28)
@ 하나님이 그들에게 복을 주시며 그들에게 이르시되 생육하고 번성하여 땅에 충만하라, 땅을 정복하라, 바다의 고기와 공중의 새와 땅에 움직이는 모든 생물을 다스리라 하시니라.(창1:28)
@ While they promise them liberty, they themselves are the servants of corruption: for of whom a man is overcome, of the same is he brought in bondage.(2Pt2:19)
@ 저희에게 자유를 준다 하여도 자기는 멸망의 종들이니 누구든지 진 자는 이긴 자의 종이 됨이니라.(벧후2:19)
@ And he laid hold on the dragon, that old serpent, which is the Devil, and Satan, and bound him a thousand years (Rev.20:2)
@ 용을 잡으니 곧 옛 뱀이요 마귀요 사단이라 잡아 일천년 동안 결박하여(계20:2)
The reason why God allows Satan to oppose the servant when he wants to give the blessing of eternal kingship to the servant is as follows.
The first is to see the truth,
The second is to develop courageous strength,
The third is to make a wise person.
Human beings are the enemy of Satan, so they have the faith to receive perfection from God and rely more on God.
In the main text, the kingship of Satan’s enemies and servants is as follows.
하나님께서 종 된 자에게 영원한 왕권의 축복을 주고자 하실 때에 사단을 허락해서 그 종을 대적케 하는 이유는 다음과 같습니다.
첫째는 진실성을 보자는 것이요,
둘째는 담대한 힘을 기르기 위한 것이요,
셋째는 지혜로운 사람을 만들자는 것입니다.
사람이라는 것은 사단의 대적이 있으므로 완전한 것을 하나님께 받을 수 있는 믿음을 소유하게 되며 하나님을 더욱 의지하게 됩니다. 본문에서 사단의 대적과 종 된 자의 왕권을 말하자면 다음과 같습니다.
1). The Qualification of a Servant to Receive Satan’s Enemies (1)
1). 사단의 대적을 받을 종의 자격 (1)
God uses Satan to oppose His servant, but against those who are qualified as follows.
First: Those who believe in the word of God without adding or subtracting.
Second: Those who go out with courage.
Third: Those who want to live for the public.
하나님께서는 사단으로 당신의 종을 대적케 하시되 다음과 같은 자격이 있는 자를 대적하게 하십니다.
첫째: 하나님의 말씀을 가감 없이 믿는 자입니다.
둘째: 용기 있게 나가는 자입니다.
셋째: 대중을 위해 살고자 하는 자입니다.
Only such servants have Satan’s enemies. If a servant does not believe the word of God as it is, that person is already under the control of Satan, and Satan does not need to resist. And if a servant fails to go out courageously and retreats, he has already been crushed by Satan, and Satan will not have to fight against it any longer.
Or, if a servant does not work for the public but for his own honor or rights, then he is already a servant of Satan, and Satan does not even need to oppose him. However, Satan opposes those who believe in the Word without hesitation( addition and sub-traction), go out courageously, and try to work for the public.
Here, those who fight for the public by defeating Satan with the word and courageously advancing to the end will be recognized as those who are worthy of wearing the crown.
이러한 종에게만 사단의 대적이 있게 하십니다. 어떤 종이 하나님의 말씀을 그대로 믿지를 않는다면 그 사람은 벌써 사단의 지배를 받고 있는 것이니 사단이 대적할 필요도 없는 것입니다. 그리고 어떤 종이 용기 있게 나가지 못하고 후퇴한다면 사단에게 벌써 눌린 것이니 사단이 더 대적할 필요도 없을 것입니다.
또는 어떠한 종이 대중을 위하지 않고 자기 명예나 권리를 위하여 일을 한다면 벌써 사단의 종이 된 자이니 사단이 대적할 필요조차 없다고 봅니다. 그러나 말씀을 가감 없이 믿으며 용기 있게 나가며 대중을 위하여 일해 보려고 하는 자는 사단이 대적하게 됩니다. 여기에서 말씀으로 사단을 물리치고 용기 있게 끝까지 나가면서 대중을 위하여 싸우는 자는 왕관을 쓸 자격이 있는 자라고 인정을 받게 됩니다.
2). Personality of one who has become like a scorched tree(2-3)
2). 그슬린 나무같이 된 자의 인격 (2-3)
From the human point of view, even if you are in a position worthy of being slandered and criticized, if your heart is not damaged in this environment and Satan’s pressure does not penetrate, this character will be the person who will receive the kingship. Even after suffering such damage, the character did not undergo qualitative degradation and only wore dirty clothes.
Therefore, God who sees the heart recognizes the servant.
No matter how beautiful they are on the outside, if they are without holiness in their hearts, God who sees them in their hearts will never be able to acknowledge them. Therefore, the person who fights Satan must achieve recognition before the Lord for all his work centrally rather than superficially in order to attain a character worthy of wearing the crown.
인간이 볼 때에는 비방을 받고 악평을 받을만한 자리에 있다하여도 이러한 환경에서 마음에 타격을 받지 않고 사단의 압력이 침투하지 못하는 자라면 이 인격은 왕권을 받을 인격이 됩니다. 이러한 피해를 당하고도 인격에 질적 타락을 받지 않고 더러운 옷만 입었으므로 중심을 보시는 하나님께서는 그 종을 인정하시는 것입니다.
아무리 겉으로 볼 때에 아름다운 옷을 입었으나 중심 속에 성결함이 없이 되었다면 중심 보시는 하나님께서는 그 종을 절대로 인정할 수가 없다는 것입니다. 그러므로 사단과 싸우는 사람은 외면적보다도 중심적으로 모든 일을 주 앞에 인정받게 해 나가야 왕관을 쓸 수 있는 인격에 도달하게 됩니다.
3). The qualifications of those who have nothing to repent of at the heart (4)
3). 중심에 회개할 것이 없는 자의 자격 (4)
No matter how badly they are framed or criticized by people, in the eyes of God, there are people who have nothing to repent of, and there are people who are praised and welcomed by people, but when God sees the heart, there are people who have something to repent of at the heart. Therefore, no matter how much Satan damages you, if you have nothing to repent of, God does not rebuke that servant, but instead gives you something better.
아무리 사람에게 누명을 쓰고 악평을 받더라도 하나님이 보실 때에 중심에 회개할 것이 없는 사람이 있고 사람에게 칭찬을 받고 환영을 받지만 하나님이 중심을 보실 때에 회개할 것이 있는 사람도 있습니다. 그러므로 아무리 사단에게 피해를 당했다 하더라도 중심에 회개할 것이 없는 자라면 하나님께서는 그 종을 책망하시지 않고 오히려 더 좋은 것을 주시는 것입니다.
4). Qualifications of those who will be accompanied by angels(5)
4). 천사가 함께 할 자의 자격 (5)
Those who have the qualifications of servants who are always accompanied by the angels of the Lord will suffer damage from Satan first. This is because the angel of the Lord accompanies you when you are tested by Satan and recognized as qualified to receive the kingship. Therefore, the angel of the Lord was with Jesus after he overcame the devil’s temptation in the wilderness(Mt.4:1~11). What God does in this way is a way to give the kingship to the one he loves so that he can carry out his mission because the angels are with him.
언제나 주의 천사가 같이 하는 종의 자격을 가진 자는 먼저 사단에게 피해를 당하는 일이 있게 됩니다. 왜냐하면 사단으로 시험을 해 보고 왕권을 받을 수 있는 자격으로 인정될 때에 주의 천사는 같이 하기 때문입니다. 그러므로 예수님도 광야에서 마귀의 시험을 이긴 다음에 주의 천사가 같이 했던 것입니다(마4:1~11). 하나님께서 이렇게 하시는 것은 사랑하는 자에게 왕권을 주어서 천사가 같이 하므로 자기 사명을 감당하게 해 주기 위한 방법입니다.
5). Qualifications of those who have the authority to rule (6-7)
5). 다스리는 권세를 가질 자의 자격 (6-7)
When God wants to entrust the right to His beloved servant, he first raises up Satan to oppose him. Therefore, whoever has the center and ideology to be recognized before God despite being the enemies of Satan has the right to rule the house of God. What happened to Joshua when he restored Jerusalem in the past is a lesson given to missionaries who will raise up the candlestick church in the last days.
하나님께서는 당신의 사랑하는 종에게 권리를 맡기려고 하실 때에 먼저 사단을 들어서 대적케 하십니다. 그러므로 누구든지 사단의 대적을 받고도 하나님 앞에 인정받을 중심과 사상을 가진 자라면 하나님의 집을 다스릴 수 있는 권리를 가지게 되는 것입니다. 과거 예루살렘을 복구할 때에 여호수아에게 되어진 일은 말세에 촛대 교회를 일으킬 사명자들에게 주는 교훈입니다.
Conclusion
When God always entrusts a great mission, he first allows the servant to resist Satan, then makes him qualified to receive recognition, and entrusts him with all rights to do his work. This will be the same in the past, present and future. Therefore, becoming a recognized servant before God is a big problem now. When anyone does not flee from the enemy of Satan and fights boldly, the character that can receive the kingship will be established.
결 론
하나님께서는 언제나 큰 사명을 맡기실 때에는 그 종을 먼저 사단을 허락해서 대적케 하신 후에 인정을 받는 자격을 이루게 하여 모든 권리를 맡겨 당신의 일을 하게 하시는 것입니다. 이것은 과거나 현재나 미래가 꼭 같을 것입니다. 그러므로 지금은 하나님 앞에 인정받는 종이 되는 것이 큰 문제입니다. 누구든지 사단의 대적을 피하지 말고 담대히 싸워 나갈 때에 왕권을 받을 수 있는 인격이 이루어질 것입니다.
We definitely need to know The 2,000-year history of Christianity does not end with the salvation of souls who go to heaven by believing in Jesus and being born again.
Now, the original sin and actual sins are resolved, the spirit and the body, who do not die and enter the new age, and who do not taste death and welcome the Lord of the Second Advent are saved, become the remaining servants and people, and receive familial salvation and enjoy blessings for all generations to come. is to end.
It is to enjoy the age of rest of the millennial kingdom on earth by restoring the tree of life, the royal authority, and the Garden of Eden that were lost in the battle of the Word in the Garden of Eden.
우리는 분명히 알아야 합니다. 기독교 2000년의 역사가 예수를 믿고 중생 받아서 천국 가는 영혼구원으로 끝을 맺는 것이 아니고, 이제는 원죄와 자범죄를 해결 받고 죽지 않고 새 시대 가고, 죽음을 맛보지 않고 재림의 주를 영접하는 영과 육이 구원을 받아 남은 종, 남은 백성이 되여가족적인 구원을 받아 자손만대의 축복을 누리는 것으로 끝을 맺는 것입니다. 에덴동산에서 말씀 싸움에 져서 빼앗겼던 생명과와 왕권과 에덴동산을 회복하여 지상 천년왕국의 안식시대를 누리는 것입니다.
Thank you for watching until the end. You can see the English and Korean texts of the more detailed defense sermons that the Word responds to in the homepage, blog, cafe of the Candlestick Central Church on the internet. I wish you a blessed life in which the fear of the Lord is your joy in your daily life, I pray that every day of your life is free from sin and has nothing to do with sin, and become a bridegroom to welcome the Lord of the Second Coming.
I hope you are in the peace of the Lord until next time. thank you
끝까지 시청해 주셔서 감사합니다. 말씀이 응하는 좀 더 자세한 변론 설교의 영문과 한글의 본문을 인터넷 홈페이지, 블로그, 카페의 촛대중앙교회에서 볼 수 있습니다. 여러분 날마다의 삶이 여호와를 경외함을 즐거움을 삼기를 바라며, 그리고 기도합니다. 날마다 죄과를 떠나며 죄와 상관없는 몸이 되며 재림의 주를 영접하는 신부단장이 이루어지는 복된 삶이되시길 축원합니다.
다음시간까지 주님의 평강 안에 있기를 기원합니다. 감사합니다.
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