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모세와 예수님이 당한 고난의 시험
강하고 담대하여 잃어버린 복지를 회복하자
1957.06.23 (일)
한국 전본부교회
역사적으로 살펴보면, 하나님의 뜻을 받들고 나가는 사람은 먼저 보이지 않는 사탄과의 싸움이 있고, 다음에 보이는 사탄과의 싸움이 있게 됩니다.
그러면, 하나님의 뜻을 받들고 나가던 모세는 어떠한 마음을 지녔었느냐? 그도 하나님의 뜻을 받들기 위해서 원수와 싸울 수 있는 마음, 그리고 광야에 나와서는 아말렉족속과 싸울 수 있는 마음, 굶주림과 싸울 수 있는 마음, 죽음을 각오하고 당당하게 나설 용기가 있었습니다.
모세는 바로궁중생활 40년, 미디안광야 40년, 도합 80년간을 사탄과 싸웠고, 자기 일신과 싸웠고, 굶주림과 싸웠습니다. 그러한 싸움에서 승리했을 때 하나님은 모세를 부르셨습니다.
이러한 길을 간 자는 모세뿐만이 아니었습니다. 예수님도 그러했던 것입니다. 그렇기 때문에, 예수님 자신에 있어서도 사탄과의 대결을 상징하는 사탄의 시험이 있었습니다. 먼저 자기 자신을 극복하기 위하여 자기 자신을 하나의 제물로 하여 굶주림과 싸운 40일 금식기간이 있었습니다. 그다음에는 물질의 조건을 넘어서기 위하여 `돌로 떡이 되게 하라'는 시험이 있었습니다.
왜 예수님께서 이런 과정을 거쳐야 되느냐 하면 인간이 타락함으로 말미암아 하나님을 잃어버렸고, 아들딸의 위신을 잃어버렸고, 만물을 잃어버렸기 때문에 이것들을 다시 찾기 위한 조건이 필요했던 것입니다.
그렇기 때문에, 오늘날 성도들이 나아가는 노정에도 개인이나 민족, 국가, 세계를 막론하고 악의 세계를 대표하는 사탄의 시험이 있습니다. 또, 하나님의 아들딸의 영광 대신에 십자가의 노정이 남아 있습니다. 그다음에는 만물을 잃어버렸기 때문에 당하는 굶주림의 고난을 거쳐나가야 된다는 것입니다.
바로궁중에 있던 이스라엘민족은 모세와 같은 마음이었기 때문에 단결하여 사탄적인 시험을 격퇴시켰으나, 그들이 이스라엘민족을 대표하는 입장에서 광야에 나와 아말렉족속과 싸우는 마당에 굶주림이 함께 부딪쳐 올 때는 모세를 원망하게 되었습니다. 그러면, 그들이 모세를 원망하게 된 원인이 어디에 있었느냐? 무엇 때문에 원망하게 되었느냐? 그들이 광야에서 태어나 그곳에 머무르면서 하나님의 뜻을 대했더라면 모세를 원망하지 않았을 것입니다. 그러나 4백년간, 애급에서 생활해 나오던 그 습관, 그들의 생활적인 환경이 광야에서 걸리게 되었다는 것입니다. 오늘날 여러분은 이것을 명심하지 않으면 안 되는 것입니다.
다시 말하면, 모세를 믿고 출발한 이스라엘민족이었으나 그들은 출발하기 전의 생활환경에 대한 생각을 버리지 못해 망하게 된 것입니다. 또 그것이 모세의 나아갈 길을 깨뜨려 버렸고 모세와 이스라엘민족을 분리해 놓은 것입니다.
그러면, 오늘날 세계 가나안 복귀의 전체적인 이념을 받들어 나가는 제 2의 선민, 즉 세계적인 이스라엘을 대표할 수 있는 전 세계의 크리스찬들은 제 1의 이스라엘민족이 겪은 고역시대와 같은 시대에 처하여서도 하나님의 선민다운 지조를 가져야 합니다. 동시에, 홀로 민족을 대신하여 나타났던 지도자의 입장을 헤아리지 못하고 40년 광야시대에서 굶주림을 당하자 모두 원망하고 불신하여 망했던 이스라엘민족의 전철을 밟지 말아야 할 것입니다.
예수님의 앞길을 망친 자는 누구였던가? 하나님의 뜻을 대신하고 역사성을 대신하고 전체의 가치를 대신하여 택함받은 민족이었습니다. 그들은 하나님의 뜻을 이루기 위한 생활을 해야 하고 거기에 신앙의 기준을 세워야 했었는데 그러지 못했습니다. 즉, 모세의 뜻을 받들어야 할 이스라엘민족이 그를 광야에서 쓸어지게 했던 것과 마찬가지로 예수님의 뜻을 받들어야 할 이스라엘민족이 그분을 믿지 않고 십자가에 달려 돌아가시게 했습니다.
그렇기 때문에, 모세의 뜻을 여호수아와 갈렙이 인계받아 2세들을 데리고 가나안에 들어간 것과 같이, 이제 제2의 여호수아와 갈렙이 예수님의 뜻을 인계받아 제2의 사도들을 데리고 세계적인 가나안복지에 들어가 지상천국을 건설해야 합니다. 이것이 예수님의 소망이요, 재림이상인 것입니다.
그러므로 오늘날 뜻을 위해 부름받고 택함을 받은 우리들은 이러한 역사적인 사실에 대한 섭리적인 뜻을 알아 민족적인 범죄를 다시는 저지르지 말아야 되겠습니다. 이스라엘민족이 걸어가던 범죄의 행로를 다시 걸어가는 여러분이 되어서는 안 되겠다는 것입니다. (2-288)
モーセとイエス様が直面した苦難と試練
強く雄々しくあって、失った福地を回復しよう
『文鮮明先生み言選集第二巻』
神様のみ旨を掲(かか)げて歩んでいく人は、まず見えないサタンとの闘いがあり、次に見えるサタンとの闘いがあります。
それでは、神様のみ旨を掲げて歩んでいたモーセは、いかなる心をもっていたのでしょうか。彼も神様のみ旨を掲げるために怨讐と闘うことができる心、そして荒野に出ては、アマレク族と戦うことができる心、飢えと闘うことができる心、死を覚悟して堂々と出ていく勇気がありました。
モーセは、パロ宮中生活40年、ミデヤン荒野40年、合計80年間をサタンと闘い、自分自身と闘い、飢えと闘いました。そういう闘いに勝利したとき、神様はモーセを召命されたのです。
このような道を行った者はモーセだけではありません。イエス様もそのような道を行かれたのです。そのため、イエス様御自身においても、サタンとの対決を象徴するサタンの試練がありました。まず自分自身を克服するために、自分自身を一つの供え物にして飢えと闘った40日の断食期間がありました。その次には物質の条件を越えるために、「石をパンにかえよ」という試練がありました。
なぜイエス様がこういう過程を経なければならないかというと、人間が堕落したことにより神様を失い、息子、娘の威信を失い、万物を失ったために、これらを再び捜し出すための条件が必要だったからです。
そのため、今日聖徒たちが歩む路程にも、個人や民族、国家、世界を問わず、悪の世界を代表するサタンからの試練があります。また、神様の息子、娘の栄光ではなく、十字架の路程が残っています。その次には万物を失ったために、飢えの苦難を経なければならないのです。
エジプトにあったイスラエル民族は、モーセのような心であったので団結してサタン的な試練を撃退(げきたい)しましたが、彼らがイスラエル民族を代表する立場で荒野に出てアマレク族と戦う際には、飢えにも直面するようになりモーセを恨むようになりました。
彼らがモーセを恨むようになったその原因とは、どこにあったのでしょうか。何ゆえに恨むようになったのでしょうか。彼らが荒野で生まれ、そこにとどまりながら神様のみ旨に対していたなら、モーセを恨まなかったでしょう。しかし400年間エジプトで生活してきたその習慣、彼らの生活的な環境が荒野で引っ掛かるようになったのです。今日皆さんは、これを肝に銘じなければならないのです。
別の言い方をすれば、モーセを信じて出発したイスラエル民族であったのに、彼らは出発する前の生活環境に対する未練を捨てることができず、滅びるようになったのです。また、それがモーセの進む道を破壊してしまい、モーセとイスラエル民族を分離してしまったのです。
ですから、今日世界カナン復帰の全体的な理念を掲げて歩む選民、すなわち世界的なイスラエルを代表する全世界のキリスト教徒たちは、第一イスラエル民族が経た苦役時代のような時代に直面したとしても、神様の選民らしく志操を立てなければなりません。同時に彼らは、民族に代わって一人で現れた指導者の立場をくみ取ることができずに、40年荒野時代において飢えに直面し、すべてを恨み不信して滅びたイスラエル民族の二の舞いを演じてはならないのです。
イエス様の前途を台無しにしたのは誰だったのでしょうか。それは、神様のみ旨に代わり、歴史性の代わりに、全体の価値の代わりに選ばれた民族でした。彼らは、神様のみ旨を成し遂げるための生活をしなければならず、そこに信仰の基準を立てなければならなかったのに、そのようにできませんでした。すなわち、モーセのみ旨を担うべきイスラエル民族が、彼を荒野で倒れさせたのと同じように、イエス様のみ旨を担うべきイスラエル民族が、イエス様を信じず、十字架にかけて殺してしまったのです。
ですから、モーセのみ旨をヨシュアとカレブが引き継いで、二世たちを連れてカナンに入っていったように、今や第二のヨシュアとカレブがイエス様のみ旨を引き継いで、第二の使徒たちを連れて世界的なカナンの福地に入り、地上天国を建設しなければなりません。これが、イエス様の望みであり、再臨理想なのです。
そのため、今日み旨のために召命され選ばれた私たちは、このような歴史的な事実に対する摂理的な意義を知って、民族的な犯罪を再び犯してはならないのです。イスラエル民族が歩んだ犯罪の行路を、再び歩んでいく皆さんになってはならないというのです。
The Sufferings and Temptations that Moses and Jesus Faced
Let Us Be Strong and Bold and Restore the Lost Land
Chung Pa Dong Church
June 23, 1957
(Unofficial Translation)
People who upheld God’s Will had to fight an invisible Satan initially and then a visible Satan. What kind of heart did Moses keep in walking the path upholding Will of God? Moses resolved deeply in his heart to fight God’s enemies to uphold God’s Will. In the wilderness, he determined in his heart to fight the Amalek tribe, to fight starvation, and to go forward courageously anywhere without a regard to his own life.
Moses battled Satan – wrestled with himself and fought hunger – for a total of eighty years, during the first forty years of his life in the palace of the Pharaoh, and during the second forty years in the Midian wilderness. When he won the battles, God called him.
Moses was not the only person who went such a path. Jesus did, too. For this reason, Jesus himself faced the temptations from Satan that signifies the showdown with Satan. First, in order to conquer himself, he fought against hunger through the forty-day fasting period by using himself as an offering. Next, to overcome a desire for materials, there was the temptation, "Make this rock into bread.”
The reason why Jesus had to go through this process was that because of the fall, humans lost God, lost their dignities as sons and daughters of God, and lost all things. Thus, conditions were required to find and reclaim all these.
For the same reason, today’s saints must walk this course where they face the temptations of Satan, who represents the world of evil regardless of the level they are at – as an individual, as a people, as a nation, or the world. Instead of experiencing the glory as God's son or daughter, they must go the course of the cross that still remains. Then, they have to overcome the suffering of hunger due to the loss of all things to Satan.
In Egypt, the Israelites united with Moses with the same heart and determination as his; and thus, defeated the temptations from Satan. However, when they were confronted with hunger, while fighting Amalek in the wilderness, they came to resent Moses. Then where did this resentment against Moses derive from? Why did they come to resent Moses? If they had been born in the wilderness and had followed God' will while living there, they would not have resented Moses. However, the habits they developed and the living environment they enjoyed during the life of four hundred years in Egypt became obstacles to overcome when facing the difficult living conditions in the wilderness. You must keep this in mind today.
In other words, the Israelites departed by believing in Moses, but could not let go of their lingering affection for the previous living environment. Thus, they perished in the wilderness. It interfered with the path of Moses and separated them from Moses.
Consequently, Christians worldwide, the second chosen people who are to fulfill the ideology for the restoration of the land of Canaan on the worldwide level, should be proud of being God's chosen people, even if they are faced with times of hardships like those of the first Israelites. At the same time, we should not follow the same footsteps as the Israelites, who perished due to their complaints and faithlessness when they were faced with starvation in the forty-year wilderness course. They could not understand the viewpoint of the leader who came alone on behalf of the people.
Who destroyed the future destiny that Jesus was to tread? They were the people who were chosen to fulfill the will of God on behalf of God, human history, and all humanity. They should have led a life to fulfill God's will and set the standard of life of faith at the time, but failed to do so. Just as the Israelites, who should have upheld the Will that Moses maintained, caused him to perish in the wilderness, the same chosen people who should have upheld the will of Jesus killed him on the cross because of their faithlessness.
Inheriting Moses' will, Joshua and Caleb led the second generation of the Israelites into the land of Canaan. Similarly, today, the second Joshua and Caleb inherit the will of Jesus and lead the second generation of disciples and apostles to enter the land of Canaan on the worldwide level and build the Kingdom of Heaven on earth in that land. This is the hope of Jesus, and the ideal of the Second Coming.
Thus today we who are called to fulfill the will of God should understand the historical background of the providence and should never commit the same sins on the level of the people. You must not become the ones who will repeat the same sinful path as the Israelites walked.
摩西與耶穌的痛苦與誘惑
讓我們剛強壯膽來復歸失去的樂園
韓國首爾青波洞本部教會
1957年6月23日
那些想要侍奉神的信徒,首先要與無形的撒但爭戰,再來與一位有形的撒但爭戰。
那麼,摩西是秉持著什麼樣的心情,來持續地侍奉神呢?摩西有一顆侍奉神的心情,在曠野裡與敵人亞瑪力人爭戰,與飢餓爭戰,並且冒著生命的危險無懼地向前邁進。在他在法老皇宮中的第一個40年期間,與在米甸曠野的第二個40年期間,摩西親自與撒但爭戰,且與飢荒爭戰長達八年之久。當摩西贏得了勝利之後,神便呼召了他。
摩西不是行走那樣道路的唯一的一位,耶穌也是行走相同的路程。因此,耶穌也受到來自撒但的試探,象徵了與撒但的爭戰。首先,耶穌要勝過自己,那就是40日的禁食期間,與飢餓爭戰,把自己當成活祭。接下來的試探就是:「吩咐這些石頭變成食物,」以通過物質的誘惑。
耶穌必須經歷這些試探的理由是因為墮落,人類失去了神,失去了他們做為神的兒女的位置,也失去了萬物。因此,耶穌必須樹立起這樣的條件來復歸。
於是,在聖人義人必須行走的道路上,不論是什麼樣的基準,個人、氏族、國家國世界,都有撒但的誘惑,因為撒但象徵著邪惡世界。同時,我們必須行走一條十字架路程,而不是單單地做為神的兒女享受榮耀。接下來,需要克服因為失去了萬物,造成萬物變成了撒但所擁有的,因此要克服飢餓的痛苦。
以色列人在法老的皇宮時,是與摩西合而為一的,並且勝過了撒但的試探,但當以色列人在曠野與亞瑪力人爭戰面臨飢餓時,他們就回過頭來怨恨摩西。那麼,這些對摩西的怨恨是從那裡來的?又是為了什麼呢?如果那些以色列人是在曠野裡出生,並且遵循神的旨意生活在曠野裡,那麼他們就不會怨恨摩西了。但是,他們在埃及的400年期間已經養成了一些習慣,而在曠野裡的生活環境阻斷了他們的生命。你們必須清楚地瞭解這點。
換句話說,以色列人因著相信摩西而離開了埃及,但他們卻無法忘掉在埃及的生活環境,無法拋棄掉過去的生活方式。於是,他們只好被毀滅了。因為他們阻擋到摩西的路程,於是便與摩西分道揚鏢。
因此,在迦南地且在世界性的基準上來進行復歸本然故鄉的旨意的第二選民,便落在了基督教的肩上。基督教可以在世界性的基準上代表以色列,並且他們應以神的選民為榮為耀,就算他們與第一以色列一樣,會面臨到許多艱難時刻。而在同時,我們絕對不能重覆以色列人的相同錯誤,因為當他們在曠野的40年路程期間面對飢餓時,心中產生了不平不滿與不信,甚至不能站在民族的立場,來瞭解他們的指導者的觀點。
是誰破壞了耶穌的未來?是那些被撿選來代替神,代替人類歷史與全體來實踐神的旨意的那些選民。他們本應過著一個實踐神的旨意的生活,並且基於神的旨意來樹立起信仰生活的標準,但是他們卻沒有做到。那就是說,原本應該全力支持摩西的使命的以色列人,最後卻造成摩西倒在曠野之中,而同樣的原本應全力支持耶穌的使命以色列人,最後卻因為他們的不信,而讓耶穌死在十字架上。
於是,摩西的使命便傳給了約書亞與迦勒,由他們引領以色列人進入迦南地。同樣的,第二以色列中的約書亞與迦勒的代表也必須繼承耶穌的使命,並且在世界性的基準上,帶領第二以色列的信徒進入迦南地,並且在那塊地土上建立起地上天國。這是耶穌的希望,也是再臨主的理想。
因此,今天我們被呼召來實踐神的旨意的信徒,必須瞭解到攝理的歷史性背景,並且在民族性的基準上,絕對不要再犯下相同的罪惡。你們絕對不能像成為那些又再次行走了以色列人犯下錯誤的相同道路。
첫댓글 고맙습니다*^^*
감사합니다 아주