때려! 절대 복종하면 넘어 간다
전체탕감
1983.4.3
뉴 설악호텔
사탄에는 지혜가 있습니다. 사탄은 머리가 좋습니다. 영리하니까 선생님이 쓰는 방법을 흉내 내어 중심의 자리에 섭니다. 자기의 욕망을 중심으로 움직이는 사람이 많이 있습니다. 그런 사람은 종교세계에서 가장 나쁜 사람입니다.
그들의 모든 목적은 자기를 위한 것입니다. 명목은 일본을 위하고 하나님을 위한다고 하지만 자기를 위해서 살아갑니다. 선생님이 모든 출발점이 되어 있는데도 불구하고 자기만을 위해 움직입니다. 남의 돈을 갖다가 자기 마음대로 사용하는 것은 도둑이나 하는 것입니다. 아무런 허가도 받지 않고 강제적으로 자기 것이라고 주장하는 것은 강도입니다. 그런 사람을 보라구요. 자기 내부로부터 당하고 말아요. 이것을 확실히 해야 돼요. 알겠어요?
나이가 많은 사람, 통일교회에서 오래된 식구는 부지불식간에 마음 속에 다른 주체자를 갖고 있지 않은가 반성해 보아야 합니다. 선생님은 언제든지 책임자를 공적인 자리에서 야단을 합니다. “이봐, 그렇게 큰 몸집을 하고 보기 흉한 꼴로 왜 빈둥거리고 있어” 하고 야단한 것입니다. 탕감복귀를 중심삼고 그런 말을 하는 것입니다. 공식에서 선생님이 대표적인 위치에 있는 사람에 대해 야단을 한 경우, 절대 복종했다는 조건이 서면 모두 탕감이 됩니다.
“탕감복귀”라고 할 때 탕감은 “완성을 위한 것”입니다. 자기 완성과 가정 종족, 민족, 국가, 세계, 천주 완성을 하는 것입니다. 우리의 목적은 하나님을 해방시켜 드리는 것입니다. 우리는 거기까지 바라고 있습니다.
나는 그 것을 알았기 때문에 눈이 와도 바람이 불어도 계절이 바뀌어도 그것을 의식하지 않고 일심 불란 탕감복귀의 길을 개척해 나왔습니다. 내 생애를 총합하여 한 마디로 표현하면 그것은 비참한 생애였습니다. 아무도 동정하지 않는 과거였습니다. 그러나 하나님만은 그것을 알고 있습니다.
“하나님 뜻과 세계” P. 711~712
우리들은 복귀의 길을 어떻게 걸어가야 하는가
1965.09.29
일본 동경교회
선생님은 일본의 젊은이들을 사랑하게 됩니다. 어느 정도 사랑하느냐 하면, 세계적으로 천주적으로 더 나아가서는 하늘 아버지 정도로 사랑합니다. 진정으로 사랑하는 사람은 그 결과가 사랑을 받습니다. 그러므로 자기의 생명을 바쳐서라도 진정으로 사랑하는 그런 내용을 가져야만 서로 만족하게 되는 것입니다. 그러면 선생님은 어떻게 해야 되겠습니까? 때리는 것입니다. 여러분을 사랑하는 그 이상으로 때려야 하는 것입니다. 그러면 때려서 어떻게 하자는 것이냐? 나누어 주자는 것입니다. 이것이 선생님의 주의요, 하나님의 주의입니다. 선생님이 이번에 세계를 돌아다니면서 내심 깊이 느끼게 된 것은 인격에 관한 것이었습니다. (15-81)
영감력을 가지지 않으면 안 된다구요
국경을 넘어 심정권을 연결하자
1988.11.07
한국 리틀엔젤스예술회관
선생님은 수완이 좋습니다. 외교능력을 가지고 있습니다. 흔히 옆의 사람을 시험합니다. `이 녀석! 무엇을 원하고 있어? 너희들 영원히 만나 주고 싶지 않다. 아무것도 주고 싶지 않다. 이 녀석 사라져 버려!' 하는 것은 해주고 싶으면서 그런 말을 하는 것입니다. 그러한 때가 있습니다. 그런 말을 하면 아주 큰일입니다. 그런 때에 시험에 휘말리지 않도록 영적…. 영감력, 영감상법이 아닙니다. (웃음) 영감력을 가지지 않으면 안 된다구요. (183-301)
打つ!絶対服従すれば越える
御旨と世界 P.860
サタンは知恵がある。サタンは頭がいいよね。利口だから、先生のやる方法をまねて自分は中心に立つ。そういう者、たくさんいるんだね。自分の欲望を中心としてやる。それは宗教の中で最悪の者だ。その目的は何のため?自分のために。名目は日本とか神とかそういうんだけれど、自分のためである。
先生がみんな出発点になっているのに、それを全部さておいて自分のものにする。強制的に何の許可も得ずして自分のものだと片っ端から主張するのは強盗である。そういう人を見てみなさい。自分の内部でやられてしまうだろう。これをはっきりさせるんだね。分かりました?
年取った者、統一教会にいる古いメンバーは、みんなどうだ。別の主体者をもっていないか、どうだ?先生はいつでも公的に話して、責任者を公的にたたくんだよ。「おい、ああでかい体して、みっともない格好して、何ブラブラしている!」蕩減復帰だ。そういう腹(別の主体性)をもっていたら、引っかかるからね。公的に先生が代表して、世界的に代表して攻撃した場合、絶対服従すれば越える。
別の主体性をもっていたら、間違いなく反発に出る。出た場合には、先生は黙って見ている。絶対服従すれば越える。先生がけっとばせば最高だよ。大概整理できたね?蕩減復帰。蕩減は何のためだ?完成のためだ。何の完成?自己完成、家庭完成、氏族完成、民族完成、国家、世界完成、天宙完成のために。天宙完成は何のため?神の解放だ。神の解放をするためだ。目的は神の解放である。そこまで我々は願っている。分かりましたね。(はい)先生は、それが分かったんだから、文句なしに、雪が降っても、風が吹いても、季節が変わっても、春が去っても、その季節を忘れて、一心不乱、蕩減復帰の道をむさぼりつつ、開拓していった道が先生の生涯の道である。だから、その生涯を総合して一言で表現すれば、それは悲惨な惨めな生涯だ。誰も同情しないその過去を残している。しかし、神はそれだけは知っている。
世界路程御帰還歓迎式典に於けるみ言
1965年9月29日
先生は日本の若者を愛する。どのくらい愛するかというと世界的、天宙的プラス天のお父様くらい愛する。本当に愛する人は、その結果が愛されるそれ自身において、本当に愛さなければならない、という内容をもってこそ満足される。そうすれば、どのようにしなければならないか結論が出るであろう。
君たちを愛する以上打つ!打ってどうするか。分け与える。それが先生の主義である。神の主義である。だから今、世界を回りながら先生の内心につくづく感ずるものは人格であります。
霊感力を持たなければなりません
1988年11月7日
リトルエンジェルス芸術会館
先生は手腕(しゅわん)がいいんだよ。外交能力を持っています。よく隣に来る人を試験します。「このヤロウ、何を願っているや。君たちみたいな者には永遠に会ってやりたくない。何もあげたくない。このヤロウ、消えてゆけ。」と。あげたいながらも、付き合いたくてもそういうことがあります。そういう時に、試験に
巻き込まれないような霊感力を持たなければなりません。
Beat! If he listens to me and accepts what I say, he is able to overcome the problem.
God's Will and the World
Total Indemnity
April 3, 1983 -- Korea
Satan is very wise and his ways are deceptive. Because he's smart, he can manipulate God's methods to put himself at the center. There are many people who manipulate situations centering upon their own desire. That kind of person does the worst damage within a religion. The starting point of all the church's activity is Rev. Moon, and such a person will speak about the purpose of the nation or God, yet he will disregard that and do things for his own benefit. Anyone who collects someone else's money for the public purpose and uses that money unscrupulously for himself is a thief. The same applies to anyone who claims public things as his own belongings without getting permission. That kind of person will be destroyed from within.
Please understand clearly that restoration is accomplished through indemnity and that this is the road to perfection. How about you, the members of the Unification Church? I always speak in a public manner and I may chastise a church leader during a speech. That is an example of restoration through indemnity. When I chastise that person in public, he is representing the world, and if he listens to me and accepts what I say, he is able to overcome the problem. When I do such a thing, certainly the problem becomes apparent. That sort of public chastisement is the best example of restoration through indemnity. What is the purpose of indemnity? It is for the sake of perfection -- perfection of the self, perfection of the family, the clan, the nation, the world and the cosmos. And what is the result of the perfection of the cosmos? The ultimate result is the liberation of God.
Because I understood this, I have totally focused on pioneering the path of restoration through indemnity. My way of life has been to disregard the snow, the wind or seasonal changes; my life can be summed up in one word -- misery. I am walking a path which nobody except God can understand.
첫댓글 고맙습니다*^^*