A nightmarish book not to be recommended to buy and learn graphic design, specifically who want to go to design college in Korea...
싱거비 강아 합니다. 내 눈알 튀어 나온 거 보이지? 아들이 디자인과를 가겠대서 .창황분주蒼皇奔走 동분서주東奔西走 책을 고르면서 눈알 빠지는 줄 알았어...하여 값 눅고 맛있는 입문서랍시고 골랐는데...값싼 비지떡인지 일곱 겹 속곳을 입고도 보일 것 다 보이는 뻔한 건지...

우서비 지 합니다. 학생들에게 알파벳 스물 여섯자를 지지던지 볶던지 그래픽이라는 제목 붙여 제출하라고선 그걸 책이랍시고 출판했다던 그 책? 왜 아마존Amazon에 서평은 거룩하던데 그래...뭐 ‘시각적인 것과 결혼하게 하는 것’이라던가...이혼하게 만든다던가...
매깨비 가 합니다. 가꾸세이學生가 고또琴こと 센세이先生에게 투덜거렸어....왜 그런 조잡한 음악을 들어야 합니까なぜそんな粗雑な音楽を聞かなければならないのですか...센세이가 말했대...됐다もう沢山たくさんだ...내 밑에서 공부할 자격이 있다...그러니까 먼저 비지떡을 먹어보랄 수도 있잖아?
Ellen Lupton and Jennifer Cole Phillips-#Graphic_Design_the_New Basics. Princeton Prchitectural Press New York and Maryland Institute College of Art Baltimore
Editorial Reviews
편집자 리뷰
초보 학생들이 시각적인 것Visual을 이해하도록 하는 것은 어려운 과제이다. 린다의 책은 디자인의 핵심으로 바로 직면해서 우리문화의 도구라는 개념적 생각으로-인간의 행동과 시각적 정체성을-개념적으로 이해하게 한다. 이 과제의 해결방안으로 시각적인 것과 ‘결혼하게 하는 것’이라는 접근방법으로 해결한다.
Review
In my opinion, the most challenging aspect of teaching a graphic design course, particularly an introductory course, is a student's understanding of the "visual." Ms. Landa's text tackles this difficult task handily by offering straightforward solutions for building sound design fundamentals, and for thinking conceptually about those devices in our culture - human attitudes and visual identifiers - that marry an audience with the "visual." Richard Rex Thomas, St. John's University
학생들이 문화의 시각적 이미지를 별 생각없이 소모하는 데 반하여 시각적으로 이미지화하는 것-사물의 이름이나 공산품이라는 고정관념을 넘어서는 것이 어려웠다. 디자인이 학생들에게 명료하게 보일 때 학생들은 시각적 교류가 가능하다. 이 책은 독자를 시각적 교류의 측면으로 인도한다. 그리고 디자인은 시각각화한 부분적 단편이라는 필수적인 콘텐츠를 효율적으로 이해할 수 있게 할 것이다.
The most difficult aspect of teaching my graphic design course is to get students to see visual imagery as opposed to consume the visual cultural images. Many times students are not looking beyond the name or the produce to see effective communication and design. The design is almost transparent to them. When it is transparent then it is effective. This book brings the reader through all aspects of visual communication and breaks down that transparent element so the reader can understand the essential contents of a communicative piece. Paula DiMarco, California State - Northridge
I try and find texts that match the pedagogy of my classes as well as books that I would have wanted to read/study/keep when I was in school. I would have kept this book for reference, inspiration, and portfolio/job search information. Eric Chimenti, Chapman University
About the Author
Robin Landa holds the title of Distinguished Professor in the Robert Busch School of Design at Kean University of New Jersey. She is included among the teachers that the Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching calls the "great teachers of our time." Most recently, Landa was a finalist in the WALL STREET JOURNAL's Creative Leaders competition. Professor Landa has won numerous awards for design, writing, and teaching, and is the author of 12 published books about graphic design, branding, advertising, and creativity, including GRAPHIC DESIGN SOLUTIONS (Wadsworth/Cengage), ADVERTISING BY DESIGN (John Wiley & Sons), and DESIGNING BRAND EXPERIENCES (Wadsworth/Cengage).
....