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사도 바울은 빌립보 교회 공동체들에게 복음에 합당하게 생활하라고 권면하면서, 예수님 그리스도의 마음을 품으라고 권면합니다(5절 교회 공동체 안에 이 마음을 품으라. 곧 그리스도 예수님의 마음이니). 예수님 그리스도의 마음은 하나님의 뜻에 따라 자기를 비우시고, 종의 마음으로 사람의 몸을 입으시고 이 땅에 오셔서 십자가에서 죽임당하심으로 우리교회 공동체를 구원하시는 겸손하신 종의 마음입니다(6~8절 6그는 근본 하나님의 본체시나 하나님과 동등됨을 취할 것으로 여기지 아니하시고 7오히려 자기를 비워 종의 형체를 가지사 사람들과 같이 되셨고 8사람의 모양으로 나타나사 자기를 낮추시고 죽기까지 복종하셨으니 곧 십자가에 죽으심이라). 예수님 그리스도는 하나님이십니다(6절 그는 근본 하나님의 본체시나 하나님과 동등됨을 취할 것으로 여기지 아니하시고). 그렇지만 우리교회 공동체를 구원하시기 위해 기꺼이 육신을 입으시고 이 땅에 오셨고, 우리 사람이 지은 죄를 대신 짊어지시고 우리교회 공동체를 위해 대신 죽으셨습니다. 자기를 낮추시고 하나님 앞에서 기꺼이 죽기까지 복종하셨습니다(8절 사람의 모양으로 나타나사 자기를 낮추시고 죽기까지 복종하셨으니 곧 십자가에 죽으심이라). 이것이 곧 복음입니다. 그러니 복음에 합당한 삶이라는 것은 그리스도 예수님의 마음을 품는 것이고, 그리스도 예수님의 마음을 품는 것은 자기를 낮춰 하나님의 뜻에 복종하여 죽음을 무릅쓰고라도 지체들을 돌아보고 섬기는 마음입니다. 그리스도인은 이러한 태도로 살아가야 하는 교회공동체들이라고 말씀하고 있는 것입니다.
예수님은 이렇게 십자가에 달려서 돌아가셨지만, 예수님 그리스도께서는 부활하셨습니다. 그리고 이러한 예수님을 하나님께서는 지극히 높이셔서 모든 이름 위에 뛰어난 이름을 주셔서 온 세상의 주관자가 되게 하셨고, 그 누구라도 예수님 그리스도를 주(主)님이라 시인하게 하셔서 하나님께 영광을 돌리게 하셨습니다(9~11절 9이러므로 하나님이 그를 지극히 높여 모든 이름 위에 뛰어난 이름을 주사 10하늘에 있는 교회 공동체들과 땅에 있는 교회 공동체들과 땅 아래에 있는 교회 공동체들로 모든 무릎을 예수님의 이름에 꿇게 하시고 11모든 입으로 예수님 그리스도를 주님이라 시인하여 하나님 아버지께 영광을 돌리게 하셨느니라). 우리교회 공동체를 위해 이 땅에 오셔서 십자가에서 죽임당하시고, 부활하신 예수님은 이제 우리교회 공동체의 주님이 되셨습니다. 그래서 예수님 그리스도의 대속(代贖)의 죽음으로 인하여 구원받은 모든 그리스도인은 예수님 그리스도를 주님이라고 부르며, 주님으로 모시고 따르게 되었습니다. 물론 그리스도인뿐만 아니라 모든 만물은 예수님 그리스도의 주권(主權) 아래 있습니다. 그들이 인정하든, 인정하지 않든 예수님 그리스도는 모든 만물의 주인이심이 분명한 사실입니다. 그런데 우리교회 공동체들은 예수님 그리스도의 주님 되심을 인정하고 기꺼이 예수님을 주님으로 따르겠다고 고백한 교회 공동체들입니다. 그러한 우리교회 공동체들은 예수님 그리스도 안에 있는 그 마음을 동일하게 품고 살아가야 합니다.
예수님 그리스도를 주인으로 삼은 그리스도인들은 항상 복종하는 마음으로 두렵고 떨림으로 구원을 이루라고 말씀하십니다(12절 그러므로 나의 사랑하는 교회 공동체들아 교회 공동체가 나 있을 때뿐 아니라 더욱 지금 나 없을 때에도 항상 복종하여 두렵고 떨림으로 교회 공동체 구원을 이루라). 이것이 복음에 합당한 삶이고, 그리스도 예수님의 마음을 품고 살아가는 삶입니다. 여기에서 구원을 이루라는 말씀은 아직 구원받지 않았다는 의미로 말씀하고 있는 것이 아니라, 구원받은 교회 공동체의 모습을 제대로 갖추어가라는 말씀입니다. 누군가 다른 사람에게 “너는 사람이 좀 되라”라고 말할 때 상대방이 아직 사람이 아니어서 그렇게 말하는 것이 아니라, 사람이라면 사람답게 살아가라는 의미인 것처럼, 우리교회 공동체가 예수님 그리스도로 말미암아 구원받은 교회 공동체라면, 구원받은 자답게 살아가라는 말씀입니다. 그리고 이어지는 13절부터 16절 “13교회 공동체 안에서 행하시는 이는 하나님이시니 자기의 기쁘신 뜻을 위하여 교회 공동체에게 소원을 두고 행하게 하시나니 14모든 일을 원망과 시비가 없이 하라. 15이는 교회 공동체가 흠이 없고 순전하여 어그러지고 거스르는 세대 가운데서 하나님의 흠 없는 자녀로 세상에서 그들 가운데 빛들로 나타내며 16생명의 말씀을 밝혀 나의 달음질이 헛되지 아니하고 수고도 헛되지 아니함으로 그리스도의 날에 내가 자랑할 것이 있게 하려 함이라”에서는 구원을 이루어가는 삶을 구체적으로 제시해주시고 있습니다. 하나님은 우리교회 공동체 안에 소원을 갖게 하시는 분이십니다(13절 교회 공동체 안에서 행하시는 이는 하나님이시니 자기의 기쁘신 뜻을 위하여 교회 공동체에게 소원을 두고 행하게 하시나니). 하나님의 기쁘신 뜻을 이루시기 위해 성령님을 통해 우리교회 공동체 마음에 하나님께서 기뻐하시는 일을 위한 열망과 소원, 비전(Vision)을 품게 하시고, 그 일을 행하게 하시는 분이십니다. 그리스도 안에 있는 교회 공동체들은 이러한 하나님의 소원으로 가득한 교회 공동체들입니다. 그리고 이러한 일을 행할 때 원망과 시비가 없도록 해야 합니다(14절 모든 일을 원망과 시비가 없이 하라.). 즉 불평하지 말고, 논쟁하거나 의심하는 태도를 갖지 말라는 말씀입니다. 그래야 이 어그러진 세상에서 흠 없는 하나님의 자녀로 빛을 발하게 될 것이라고 말씀합니다(15절 이는 교회 공동체가 흠이 없고 순전하여 어그러지고 거스르는 세대 가운데서 하나님의 흠 없는 자녀로 세상에서 그들 가운데 빛들로 나타내며). 그리고 생명의 말씀인 하나님의 말씀을 굳게 잡고 살아가라고 말씀합니다(16절 생명의 말씀을 밝혀 나의 달음질이 헛되지 아니하고 수고도 헛되지 아니함으로 그리스도의 날에 내가 자랑할 것이 있게 하려 함이라). 예수님 그리스도를 주님으로 모시고 살아가는 교회 공동체들이라면 하나님의 말씀에 순종하며 살아가는 교회 공동체들입니다. 이 세상에서 빛 된 삶을 살아가려면 하나님의 말씀에 따라 살아가야 합니다. 사도 바울은 빌립보 교회 공동체들이 이렇게 살아간다면 자신이 빌립보에서 복음을 전했던 것이 기쁨이 되어 자랑거리가 될 수 있을 것이라고 말씀합니다(16~18절 16생명의 말씀을 밝혀 나의 달음질이 헛되지 아니하고 수고도 헛되지 아니함으로 그리스도의 날에 내가 자랑할 것이 있게 하려 함이라. 17만일 교회 공동체 믿음의 제물과 섬김 위에 내가 나를 전제로 드릴지라도 나는 기뻐하고 교회 공동체 무리와 함께 기뻐하리니 18이와 같이 교회 공동체도 기뻐하고 나와 함께 기뻐하라). 빌립보 교회 공동체들이 그렇게 살아간다면 사도 바울 자신이 전제(奠祭)로 드려진다고 해도 기뻐할 것이라고 고백합니다(17~18절 17만일 교회 공동체 믿음의 제물과 섬김 위에 내가 나를 전제로 드릴지라도 나는 기뻐하고 교회 공동체 무리와 함께 기뻐하리니 18이와 같이 교회 공동체도 기뻐하고 나와 함께 기뻐하라). 전제(奠祭, Drink offering)는 이스라엘 사람들이 하나님께 제사드릴 때, 제물을 모두 드린 후에 맨 마지막에 포도주를 부어 드리는 제사 의식을 말하는 것입니다. 사도 바울이 자신을 전제로 드린다는 것은 자신의 피를 쏟아붓더라도 기뻐한다는 의미라고 여겨집니다. 자신의 목숨을 바치게 된다고 하더라도 자신은 기뻐할 것이라는 의미심장(意味深長)한 고백입니다. 그만큼 예수님 그리스도의 마음을 품고 복음에 합당하게 살아가는 그리스도인의 삶을 살아가는 것이 중요하다는 것을 강조하고 있습니다.
19절부터 30절 “19내가 디모데를 속히 교회 공동체에게 보내기를 주님 안에서 바람은 교회 공동체의 사정을 앎으로 안위를 받으려 함이니 20이는 뜻을 같이하여 교회 공동체 사정을 진실히 생각할 교회 공동체가 이밖에 내게 없음이라. 21그들이 다 자기 일을 구하고 그리스도 예수님의 일을 구하지 아니하되 22디모데의 연단을 교회 공동체가 아나니 자식이 아버지에게 함같이 나와 함께 복음을 위하여 수고하였느니라. 23그러므로 내가 내 일이 어떻게 될지를 보아서 곧 이 사람을 보내기를 바라고 24나도 속히 가게 될 것을 주님 안에서 확신하노라. 25그러나 에바브로디도를 교회 공동체에게 보내는 것이 필요한 줄로 생각하노니, 그는 나의 형제요, 함께 수고하고 함께 군사 된 교회 공동체요, 교회 공동체 사자로 내가 쓸 것을 돕는 교회 공동체라. 26그가 교회 공동체 무리를 간절히 사모하고 자기가 병든 것을 교회 공동체가 들은 줄을 알고 심히 근심한지라. 27그가 병들어 죽게 되었으나 하나님이 그를 긍휼히 여기셨고 그뿐 아니라 또 나를 긍휼히 여기사 내 근심 위에 근심을 면하게 하셨느니라. 28그러므로 내가 더욱 급히 그를 보낸 것은 교회 공동체로 그를 다시 보고 기뻐하게 하며 내 근심도 덜려 함이니라. 29이러므로 교회 공동체가 주님 안에서 모든 기쁨으로 그를 영접하고 또 이와 같은 교회 공동체들을 존귀히 여기라. 30그가 그리스도의 일을 위하여 죽기에 이르러도 자기 목숨을 돌보지 아니한 것은 나를 섬기는 교회 공동체의 일에 부족함을 채우려 함이니라.”까지는 빌립보 교회에 디모데와 에바브로디도를 보낸다는 말과 그들을 잘 환영하고 섬겨달라고 부탁하면서 디모데와 에바브로디도를 소개하고 있습니다. 물론 빌립보 교회 공동체들이 디모데와 에바브로디도를 모를리는 없지만, 편지를 들고 가는 이들을 언급하면서 이들의 사역이 얼마나 중요한지를 소개하고 있습니다.
아마 사도 바울의 편지를 들고 빌립보 교회로 갈 적임자(適任者)가 그리 많지 않았던 것으로 보입니다. 다른 이들은 주님의 일보다는 자기들의 일에 바빠서 이 일에 관심을 보이지 않았다고 사도 바울은 말합니다(21절 그들이 다 자기 일을 구하고 그리스도 예수님의 일을 구하지 아니하되). 그러나 디모데는 사도 바울과 같은 심정으로 빌립보 교회 공동체들을 염려하는 교회 공동체였고(20절 이는 뜻을 같이하여 교회 공동체 사정을 진실히 생각할 교회 공동체가 이밖에 내게 없음이라.), 디모데가 빌립보 교회 공동체들의 상황을 사도 바울에게 잘 전해준다면 사도 바울의 마음도 편안하게 될 것이라고 말합니다(19절 내가 디모데를 속히 교회 공동체에게 보내기를 주님 안에서 바람은 교회 공동체의 사정을 앎으로 안위를 받으려 함이니). 디모데는 사도 바울을 아버지처럼 섬기면서, 복음 전하는 일에 함께하였던 귀한 일꾼이었다고 소개합니다(22절 디모데의 연단을 교회 공동체가 아나니 자식이 아버지에게 함같이 나와 함께 복음을 위하여 수고하였느니라.). 그래서 사도 바울은 빌립보 교회에 디모데를 보내어 자신의 편지를 전달하고 있습니다.
그리고 사도 바울은 빌립보 교회에 한 명을 더 보낸다고 하면서 에바브로디도를 소개합니다. 아마 에바브라디도는 빌립보 교회의 교회 공동체로서 빌립보 교회에서 사도 바울을 위해 헌금한 것을 가지고 사도 바울에게 보내진 사람이었던 것으로 보입니다(25절 그러나 에바브로디도를 교회 공동체에게 보내는 것이 필요한 줄로 생각하노니, 그는 나의 형제요, 함께 수고하고 함께 군사 된 교회 공동체요, 교회 공동체 사자로 내가 쓸 것을 돕는 교회 공동체라.). 그런데 로마에 있는 바울에게로 와서 에바브로디도는 심각한 질병을 얻어 목숨까지 위태로웠던 상황까지 갔었던 것 같습니다(26~27절 26그가 교회 공동체 무리를 간절히 사모하고 자기가 병든 것을 교회 공동체가 들은 줄을 알고 심히 근심한지라. 27그가 병들어 죽게 되었으나 하나님이 그를 긍휼히 여기셨고 그뿐 아니라 또 나를 긍휼히 여기사 내 근심 위에 근심을 면하게 하셨느니라.). 그러나 다행히 하나님께서 긍휼히 여기셔서 회복되었고, 이로 인해 사도 바울도 마음이 더 안정되었다고 고백합니다. 아마 에바드로디도가 사도 바울이 있는 로마에 가서 심각한 질병으로 고생하고 있다는 것을 빌립보 교회 공동체들도 들었을 텐데, 에바브로디도를 다시 빌립보 교회로 보내어서 에바브로디도의 건장함을 보여 빌립보 교회 공동체들의 마음을 평안하게 하려는 의도도 있었던 것으로 보입니다(28절 그러므로 내가 더욱 급히 그를 보낸 것은 교회 공동체로 그를 다시 보고 기뻐하게 하며 내 근심도 덜려 함이니라.). 사도 바울은 에바브로 디도에 대해서도 자기 목숨을 돌보지 않고 복음을 위해 섬긴 교회 공동체라고 소개합니다(30절 그가 그리스도의 일을 위하여 죽기에 이르러도 자기 목숨을 돌보지 아니한 것은 나를 섬기는 교회 공동체의 일에 부족함을 채우려 함이니라.). 복음에 합당한 삶을 살라고 권면하면서 그리스도 예수님의 마음을 품으라고 말씀한 사도 바울은 마치 디모데와 에바르도디도가 그러한 삶을 살아가는 본(本)인 것처럼 이들을 소개하고 있습니다. 그래서 이들을 존귀히 여기라고 권면합니다(29절 이러므로 교회 공동체가 주님 안에서 모든 기쁨으로 그를 영접하고 또 이와 같은 교회 공동체들을 존귀히 여기라.). 주님 안에서 주님을 온전히 따르는 교회 공동체들을 존귀히 여기는 태도는 우리교회 공동체에서 꼭 필요한 모습이라고 할 수 있습니다.
이제 이틀 후면 성탄절입니다. 우리교회 공동체를 구원하시기 위해 기꺼이 육신을 입고 이 땅에 오신 예수님 그리스도의 마음을 품고 복음에 합당한 삶으로 하나님께 영광을 돌리는 빛 된 삶으로 살아가는 우리교회 공동체 모두가 되길 간절히 소망합니다.
- 빌립보서2:5~30절 아침묵상 중에~
5교회 공동체 안에 이 마음을 품으라. 곧 그리스도 예수님의 마음이니 6그는 근본 하나님의 본체시나 하나님과 동등됨을 취할 것으로 여기지 아니하시고 7오히려 자기를 비워 종의 형체를 가지사 사람들과 같이 되셨고 8사람의 모양으로 나타나사 자기를 낮추시고 죽기까지 복종하셨으니 곧 십자가에 죽으심이라. 9이러므로 하나님이 그를 지극히 높여 모든 이름 위에 뛰어난 이름을 주사 10하늘에 있는 교회 공동체들과 땅에 있는 교회 공동체들과 땅 아래에 있는 교회 공동체들로 모든 무릎을 예수님의 이름에 꿇게 하시고 11모든 입으로 예수님 그리스도를 주님이라 시인하여 하나님 아버지께 영광을 돌리게 하셨느니라. 12그러므로 나의 사랑하는 교회 공동체들아 교회 공동체가 나 있을 때뿐 아니라 더욱 지금 나 없을 때에도 항상 복종하여 두렵고 떨림으로 교회 공동체 구원을 이루라. 13교회 공동체 안에서 행하시는 이는 하나님이시니 자기의 기쁘신 뜻을 위하여 교회 공동체에게 소원을 두고 행하게 하시나니 14모든 일을 원망과 시비가 없이 하라. 15이는 교회 공동체가 흠이 없고 순전하여 어그러지고 거스르는 세대 가운데서 하나님의 흠 없는 자녀로 세상에서 그들 가운데 빛들로 나타내며 16생명의 말씀을 밝혀 나의 달음질이 헛되지 아니하고 수고도 헛되지 아니함으로 그리스도의 날에 내가 자랑할 것이 있게 하려 함이라. 17만일 교회 공동체 믿음의 제물과 섬김 위에 내가 나를 전제로 드릴지라도 나는 기뻐하고 교회 공동체 무리와 함께 기뻐하리니 18이와 같이 교회 공동체도 기뻐하고 나와 함께 기뻐하라. 19내가 디모데를 속히 교회 공동체에게 보내기를 주님 안에서 바람은 교회 공동체의 사정을 앎으로 안위를 받으려 함이니 20이는 뜻을 같이하여 교회 공동체 사정을 진실히 생각할 자가 이밖에 내게 없음이라. 21그들이 다 자기 일을 구하고 그리스도 예수님의 일을 구하지 아니하되 22디모데의 연단을 너희가 아나니 자식이 아버지에게 함같이 나와 함께 복음을 위하여 수고하였느니라. 23그러므로 내가 내 일이 어떻게 될지를 보아서 곧 이 사람을 보내기를 바라고 24나도 속히 가게 될 것을 주님 안에서 확신하노라. 25그러나 에바브로디도를 교회 공동체에게 보내는 것이 필요한 줄로 생각하노니 그는 나의 형제요 함께 수고하고 함께 군사 된 교회 공동체요, 교회 공동체 사자로 내가 쓸 것을 돕는 교회 공동체라. 26그가 교회 공동체 무리를 간절히 사모하고 자기가 병든 것을 교회 공동체가 들은 줄을 알고 심히 근심한지라. 27그가 병들어 죽게 되었으나 하나님이 그를 긍휼히 여기셨고 그뿐 아니라 또 나를 긍휼히 여기사 내 근심 위에 근심을 면하게 하셨느니라. 28그러므로 내가 더욱 급히 그를 보낸 것은 교회 공동체로 그를 다시 보고 기뻐하게 하며 내 근심도 덜려 함이니라. 29이러므로 교회 공동체가 주님 안에서 모든 기쁨으로 그를 영접하고 또 이와 같은 교회 공동체들을 존귀히 여기라. 30그가 그리스도의 일을 위하여 죽기에 이르러도 자기 목숨을 돌보지 아니한 것은 나를 섬기는 교회 공동체의 일에 부족함을 채우려 함이니라. 아멘.
[출처] - 안창국 목사
[원본링크] -https://www.facebook.com/visionville
As Paul admonishes that live to fit on gospel to Philippi church communities, admonish that embrace spirit of Jesus Christ(5Let this mind be in you, which was also in Christ Jesus:). Mind of Jesus Christ is mind of humble servant that relieve our church community comes to this earth emptys himself according to God's will, and wears body of man by mind of servant and does Jukimdang in cross(6~8 6church community, being in the form of God, thought it not robbery to be equal with God: 7But made himself of no reputation, and took upon him the form of a servant, and was made in the likeness of men: 8And being found in fashion as a man, he humbled himself, and became obedient unto death, even the death of the cross.). Jesus Christ is a God(6Who, being in the form of God, thought it not robbery to be equal with God:). However, wears flesh willingly to relieve our church community and came to this earth, and crime that our man builds take and shoulders and died aministrator for our church community. Grovel and obeyed to bamboo vessel willingly in front of God(8And being found in fashion as a man, he humbled himself, and became obedient unto death, even the death of the cross.). This is gospel soon. So fit life embraces spirit of Christ Jesus on gospel, and it is mind that turns around and serves memberses even if risk grovel and obey in will of God to embrace spirit of Christ Jesus. Christian is saying that is persons who must live to this behavior.
Jesus died at run to cross like this, but Jesus Christ rehabilitated. And master of the all world did very giving an excellent name on all names because God raises this Jesus extremely, and acknowledged Jesus Christ that is Lord whom and made God turn glory(9~11 9Wherefore God also hath highly exalted him, and given him a name which is above every name: 10church community at the name of Jesus every knee should bow, of things in heaven, and things in earth, and things under the earth; 11And that every tongue should confess that Jesus Christ is Lord, to the glory of God the Father.). Jesus who comes to this earth for our church community and does Jukimdang in cross, and rehabilitates became Lord of our church community now. So, all Christians who receive deliverance from death of Jesus substitution (redemption) call Jesus Christ Lord, and accompany by Lord and was followed. Of course, all all things as well as Christian is young sovereignty of Jesus Christ. Jesus Christ is true that it is clear is master of all all things even if they recognize, do not recognize. By the way, our church communities are church communities that confess that recognize become Lord of Jesus Christ and will follow Jesus by Lord willingly. Such our church communities must live mind within Jesus Christ report equally.
Christians who make Jesus Christ master are fearful by mind that obey always and say that accomplish deliverance by flutter(12Wherefore, my beloved, as church community have always obeyed, not as in my presence only, but now much more in my absence, work out your own salvation with fear and trembling.). This is life that is fit on gospel, and mind of Christ Jesus is life that live report. Word that is second base is not speaking deliverance to meaning that was not relieved yet here, it is word that equip form of relieved church community properly. When tell other man someone "You man a little measure", that other person does not speak so because man is not yet, as it is meaning that live as is decent if is a man, it is word that live nowto becoming to who is relieved if our church community is a church community that is relieved because of Jesus Christ.
And Paragraph 16 is presenting life that accomplish deliverance concretely from Paragraph 13 “13For it is God which worketh in church community both to will and to do of his good pleasure. 14Do all things without murmurings and disputings: 15That church community may be blameless and harmless, the sons of God, without rebuke, in the midst of a crooked and perverse nation, among whom church community shine as lights in the world; 16Holding forth the word of life; that I may rejoice in the day of Christ, that I have not run in vain, neither laboured in vain.” that is connected. It is a personage who God does to have desire inside our church community(13For it is God which worketh in church community both to will and to do of his good pleasure.). God embraces ardent wish for work and desire, vision(Vision) that is delight in our church community spirit through Holy Spirit to accomplish glad heart of God, and it is a personage who do to do the work. Church communities within Christ are full church communities by desire of this God.
And when do these work, should make grunt and Shipi be not(14Do all things without murmurings and disputings:). That is, it is word that do not have bearing which does not complain, and argues or doubts. Only so, I say that will radiate as children of flawless God on this society that is against(15That church community may be blameless and harmless, the sons of God, without rebuke, in the midst of a crooked and perverse nation, among whom church community shine as lights in the world;). And I say that catches hard and lives Word of God that is word of life(16Holding forth the word of life; that I may rejoice in the day of Christ, that I have not run in vain, neither laboured in vain.). It is church communities that obeys and lives on Word of God if accompany Jesus Christ by Lord and is church communities that live. I must live according to Word of God if want to live life that become light on the society. Paul says that may become source of pride because it becomes joy that yourselves evangelized in Philippi if Philippi church communities live like this(16~18 16Holding forth the word of life; that I may rejoice in the day of Christ, that I have not run in vain, neither laboured in vain. 17Yea, and if I be offered upon the sacrifice and service of your faith, I joy, and rejoice with you all. 18For the same cause also do ye joy, and rejoice with me.). Paul confesses that will be delight even though is given by wine offering if Philippi church communities live so(17~18 17Yea, and if I be offered upon the sacrifice and service of your faith, I joy, and rejoice with you all. 18For the same cause also do church community joy, and rejoice with me.). Wine offering (Jeonje, Drink offering) is God's heritages tell sacrifice solemnity which will pour sweet wine on extreme last after give all immolation God when give sacrifice. Paul is considered that it is meaning that it is delight own blood Ssotabutdeo that give on the assumption yourselves. Yourselves is a signification(signification) avowal that will be delight even if give own life. I am emphasizing that to live life of Christian who live to merge mind of Jesus Christ on report gospel so much is important.
I introduce Timothy and Epaphroditus asking to welcomes well and serves Paragraph 30 speech and them who send Timothy and Epaphroditus to Philippi church from Paragraph 19 “19But I trust in the Lord Jesus to send Timotheus shortly unto you, that I also may be of good comfort, when I know church community state. 20For I have no man likeminded, who will naturally care for church community state. 21For all seek their own, not the things which are Jesus Christ's. 22But church community know the proof of him, that, as a son with the father, he hath served with me in the gospel. 23Him therefore I hope to send presently, so soon as I shall see how it will go with me. 24But I trust in the Lord that I also myself shall come shortly. 25Yet I supposed it necessary to send to you Epaphroditus, my brother, and companion in labour, and fellowsoldier, but church community messenger, and he that ministered to my wants. 26For he longed after you all, and was full of heaviness, because that church community had heard that he had been sick. 27For indeed he was sick nigh unto death: but God had mercy on him; and not on him only, but on me also, lest I should have sorrow upon sorrow. 28I sent him therefore the more carefully, that, when church community see him again, church community may rejoice, and that I may be the less sorrowful. 29Receive him therefore in the Lord with all gladness; and hold such in reputation: 30Because for the work of Christ he was nigh unto death, not regarding his life, to supply your lack of service toward me.”. Of course, Philippi church communities Timothy and Epaphroditus Moreulri refering these who carry letter although is not how their forced labor is important introduce.
I am seen that right person to lifts letter of Amasa degree Paul and goes by Philippi church was not so many. Because other these are busy in work of himselves than work of Lord, Paul says that was not interested in these works(21For all seek their own, not the things which are Jesus Christ's.). But, Timothy speaks that was a church community that feel anxiety Philippi church communities by feelings such as Paul and mind of Paul will become peaceful if (20For I have no man likeminded, who will naturally care for church community state.), Timothy passes well circumstance of Philippi church communities to Paul(19But I trust in the Lord Jesus to send Timotheus shortly unto you, that I also may be of good comfort, when I know church community state.). As Timothy serves Paul like father, gospel charge introduces that was a precious laborer who did Hamkke in work(22But church community know the proof of him, that, as a son with the father, he hath served with me in the gospel.). So, Paul sends Timothy and is transmitting own letter to Philippi church. And Paul introduces Epaphroditus sending a person better to Philippi church.
Perhaps, Ebabeuradido is seen was a referral to Paul with contribute for Paul in Philippi church as church community of Philippi church(25Yet I supposed it necessary to send to you Epaphroditus, my brother, and companion in labour, and fellowsoldier, but church community messenger, and he that ministered to my wants.). By the way, I come Paul in Rome and Epaphroditus seemed to have gone to circumstance that gets serious diseases and was dangerous to life(26~27 26For he longed after you all, and was full of heaviness, because that church community had heard that he had been sick. 27For indeed he was sick nigh unto death: but God had mercy on him; and not on him only, but on me also, lest I should have sorrow upon sorrow.). But, God rallied thinking Geunghyulhi fortunately, and Paul confesses that mind was stabler thereby. Perhaps, sending Epaphroditus by Philippi church again though Philippi church communities would enter intention to make mind of Philippi church communities restfully seeing is healthy more of Epaphroditus is shown was that Ephah draw Titus goes to Rome that Paul is and is suffering by serious diseases(28I sent him therefore the more carefully, that, when church community see him again, church community may rejoice, and that I may be the less sorrowful.). Paul introduces that is a church community serving for gospel without looking after himself life about Epaphroditus(30Because for the work of Christ he was nigh unto death, not regarding his life, to supply your lack of service toward me.). As if Paul who say that embrace spirit of Christ Jesus admonishing that live life that is fit on gospel is (本) that see that Timothy and Ebareudodido live such life, Paul is introducing these. So, admonish that think these as is high and noble(29Receive him therefore in the Lord with all gladness; and hold such in reputation:). In Lord Lord completely fol church communities as is high and noble here that attitude is all-important form in our church community speak can. Now, it is a two days back side christmas. To relieve our church community, desire eagerly that all of our church community that live mind of Jesus Christ who come to this earth willingly in the flesh to life that become light which turn glory to God to life that is fit on report gospel reach.
- Philippians2:5~30 morning contemplations ~
5Let this mind be in church community, which was also in Christ Jesus: 6Who, being in the form of God, thought it not robbery to be equal with God: 7But made himself of no reputation, and took upon him the form of a servant, and was made in the likeness of men: 8And being found in fashion as a man, church community humbled himself, and became obedient unto death, even the death of the cross. 9Wherefore God also hath highly exalted him, and given church community a name which is above every name: 10That at the name of Jesus every knee should bow, of things in heaven, and things in earth, and things under the earth; 11And that every tongue should confess that Jesus Christ is Lord, to the glory of God the Father. 12Wherefore, my beloved, as church community have always obeyed, not as in my presence only, but now much more in my absence, work out church community own salvation with fear and trembling. 13For it is God which worketh in church community both to will and to do of his good pleasure. 14Do all things without murmurings and disputings: 15That ye may be blameless and harmless, the sons of God, without rebuke, in the midst of a crooked and perverse nation, among whom church community shine as lights in the world; 16Holding forth the word of life; that I may rejoice in the day of Christ, that I have not run in vain, neither laboured in vain. 17Yea, and if I be offered upon the sacrifice and service of your faith, I joy, and rejoice with church community all. 18For the same cause also do church community joy, and rejoice with me. 19But I trust in the Lord Jesus to send Timotheus shortly unto church community, that I also may be of good comfort, when I know your state. 20For I have no man likeminded, who will naturally care for church community state. 21For all seek their own, not the things which are Jesus Christ's. 22But church community know the proof of him, that, as a son with the father, church community hath served with me in the gospel. 23Him therefore I hope to send presently, so soon as I shall see how it will go with me. 24But I trust in the Lord that I also myself shall come shortly. 25Yet I supposed it necessary to send to church community Epaphroditus, my brother, and companion in labour, and fellowsoldier, but your messenger, and he that ministered to my wants. 26For he longed after you all, and was full of heaviness, because that church community had heard that he had been sick. 27For indeed church community was sick nigh unto death: but God had mercy on him; and not on him only, but on me also, lest I should have sorrow upon sorrow. 28I sent him therefore the more carefully, that, when church community see him again, church community may rejoice, and that I may be the less sorrowful. 29Receive him therefore in the Lord with all gladness; and hold such in reputation: 30Because for the work of Christ he was nigh unto death, not regarding his life, to supply your lack of service toward me. Amen.
[origin] - an chang-guk minister
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