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시편95편은 누가 지은 시인지 밝혀져 있지 않은 시이며, 신정시(神政詩)로 분류되는 시(詩)입니다. 신정시란 창조주이시며 온 만물의 주권자이신 하나님께서 온 우주와 만물을 통치하시고 섭리하신다는 사상(思想)에 기초를 둔 시를 의미합니다. 하나님은 모든 만물을 다스리시는 크신 왕이십니다(3여호와는 크신 하나님이시요 모든 신들보다 크신 왕이시기 때문이로다). 크시다라는 표현은 그 능력과 위대하심이 크다는 의미입니다. 여호와 하나님은 그 누구와도 비교할 수 없는 분이심을 고백합니다. 그 어떤 신들(우상들)과도 비교할 수 없고(3여호와는 크신 하나님이시요 모든 신들보다 크신 왕이시기 때문이로다), 땅 속 깊숙한 곳이나 높은 산이나 바다와 육지도 모두 하나님의 것이라고 고백합니다(3~4절 3여호와는 크신 하나님이시요, 모든 신들보다 크신 왕이시기 때문이로다. 4땅의 깊은 곳이 그의 손 안에 있으며 산들의 높은 곳도 그의 것이로다.). 하나님의 통치가 미치지 않는 곳이 없다는 고백입니다.
그렇기에 이렇게 위대하시고 존귀하시며, 전능하신 창조주 하나님께 감사함으로 나아가 즐거이 외치며 무릎 꿇어 경배하자고 외칩니다(1~2,6절 1오라. 우리교회 공동체가 여호와께 노래하며, 우리교회 공동체의 구원의 반석을 향하여 즐거이 외치자. 2우리교회 공동체가 감사함으로 그 앞에 나아가며 시를 지어 즐거이 그를 노래하자. 6오라. 우리교회 공동체가 굽혀 경배하며 우리교회 공동체를 지으신 여호와 앞에 무릎을 꿇자.). 절대 주권을 가지신 하나님, 우리교회 공동체를 구원하실 유일한 구원자 되신 하나님께 나아가 경배하며 예배하는 것이 마땅하기에, 그러한 하나님 앞에 예배로 나아가자고 우리교회 공동체를 초청합니다.
오늘 본문에서는 존귀하시고 위대하신 주권자이신 하나님을 묘사하면서, 하나님을 “구원의 반석”이라고 부르고 있습니다(1오라. 우리교회 공동체가 여호와께 노래하며, 우리교회 공동체의 구원의 반석을 향하여 즐거이 외치자.). 너무나 위대하시고 광대(廣大)하시며 전능하신 창조주 하나님이시기에 우리교회 공동체와는 아주 먼, 범접(犯接)하기에 어려운 분이라고 여겨지기 쉽지만, 전능자 하나님은 우리교회 공동체를 구원하시며, 우리교회 공동체를 돌보시는 하나님이십니다. 그래서 7절 “그는 우리교회 공동체의 하나님이시요, 우리교회 공동체는 그가 기르시는 백성이며 그의 손이 돌보시는 양이기 때문이라. 교회 공동체가 오늘 그의 음성을 듣거든.”은 하나님은 우리교회 공동체의 하나님이시며, 우리교회 공동체는 그분의 기르시는 양이고, 우리교회 공동체는 하나님께서 돌보시는 양이라고 표현합니다. 엄청나게 위대하시며 존귀하신 전능자 하나님이시지만, 그러한 하나님이 우리교회 공동체를 돌보시는 목자처럼 세밀히 보살피신다고 고백합니다. 얼마나 감사하고 감격스러운 고백인지요. 그 누구도 범접할 수 없는 위대하신 분이, 우리교회 공동체를 돌보시는 분이시라는 것은 감개무량(感慨無量)한 말씀입니다.
그렇기에 우리교회 공동체는 하나님께서 말씀하시면 그 말씀을 온전히 청종(聽從)하며 순종해야 합니다(7~8절 7그는 우리교회공동체의 하나님이시요, 우리교회공동체는 그가 기르시는 백성이며 그의 손이 돌보시는 양이기 때문이라. 교회 공동체가 오늘 그의 음성을 듣거든 8교회공동체는 므리바에서와 같이 또 광야의 맛사에서 지냈던 날과 같이 교회공동체 마음을 완악하게 하지 말지어다.). 시편 기자는 이스라엘 백성이 출애굽할 당시에 하나님을 거역하였던 일들을 상기(想起)시킵니다(8~10절 8교회 공동체는 므리바에서와 같이 또 광야의 맛사에서 지냈던 날과 같이 교회 공동체 마음을 완악하게 하지 말지어다. 9그 때에 교회 공동체 조상들이! 내가 행한 일을 보고서도 나를 시험하고 조사하였도다. 10내가 사십 년 동안 그 세대로 말미암아 근심하여 이르기를 그들은 마음이 미혹된 백성이라. 내 길을 알지 못한다 하였도다.). 므리바와 광야 맛사의 사건은 출애굽기17장과 민수기20장에 기록되어 있는 사건입니다. 두 사건 모두 물이 없어서 하나님 앞에 불평했던 일로 시작한 사건이었습니다. 애굽에서 구원하여 이끌어 내신 하나님을 계속하여 신뢰하고 의지하기보다는 하나님을 의심하고 원망하며 하나님을 거역한 사건들입니다. 하나님께서 애굽에서 구원하셔서 홍해를 건너게 하시고, 불기둥과 구름기둥으로 인도하심에도 불구하고, 식수(食水)의 문제가 생기자 하나님을 원망하였던 것에 대해 “그 때에 교회 공동체 조상들이 내가 행한 일을 보고서도 나를 시험하고 조사하였도다”(9절)라고 말합니다. 이스라엘 백성은 출애굽하여 광야에서 40년을 지내면서 종종 하나님을 향해 불평과 원망을 늘어놓았습니다. 그래서 하나님은 이스라엘 백성을 향하여 그들은 마음이 미혹되어 하나님의 길을 제대로 깨닫지 못한다고 한탄하셨다고 노래합니다(10내가 사십 년 동안 그 세대로 말미암아 근심하여 이르기를 그들은 마음이 미혹된 백성이라. 내 길을 알지 못한다 하였도다.). 결국 그렇게 원망했던 이스라엘 백성은 가나안 땅에 들어가지 못하고 광야에서 인생을 마무리할 수밖에 없었습니다(11그러므로 내가 노하여 맹세하기를 그들은 내 안식에 들어오지 못하리라 하였도다.). 시편95편은 그러한 이스라엘의 역사를 되돌아보며, 그 조상들의 어리석음을 따르지 말고, 온 세상 만물을 통치하시는 하나님이시면서, 우리교회 공동체를 세세히 돌보시는 목자가 되신 하나님께 경배하며 예배하면서, 하나님의 말씀을 온전히 따르는 삶을 살아갈 것을 촉구하며 하나님께 나아가는 노래를 부르고 있습니다.
연말이 코 앞으로 다가왔습니다. 한 해 동안 어떻게 살아왔는지 되돌아보며, 혹시라도 만물의 주관자이시며, 우리교회 공동체 삶의 주인 되신 하나님 앞에서 나의 모습이 어땠었는지를 살펴보고, 모든 시간의 주관자이신 하나님 앞에 다시 나아가 하나님의 주인되심을 고백하며 하나님께 굴복하는 시간이 될 수 있길 소망합니다.
- 시편95:1~11절 아침묵상 중에~
1오라. 우리교회 공동체가 여호와께 노래하며, 우리교회 공동체의 구원의 반석을 향하여 즐거이 외치자. 2우리교회 공동체가 감사함으로 그 앞에 나아가며 시를 지어 즐거이 그를 노래하자. 3여호와는 크신 하나님이시요, 모든 신들보다 크신 왕이시기 때문이로다. 4땅의 깊은 곳이 그의 손 안에 있으며 산들의 높은 곳도 그의 것이로다. 5바다도 그의 것이라 그가 만드셨고 육지도 그의 손이 지으셨도다 6오라 우리교회 공동체가 굽혀 경배하며 우리교회 공동체를 지으신 여호와 앞에 무릎을 꿇자 7그는 우리교회 공동체의 하나님이시요 우리교회 공동체는 그가 기르시는 백성이며 그의 손이 돌보시는 양이기 때문이라 교회 공동체가 오늘 그의 음성을 듣거든 8교회 공동체는 므리바에서와 같이 또 광야의 맛사에서 지냈던 날과 같이 교회 공동체 마음을 완악하게 하지 말지어다 9그 때에 교회 공동체 조상들이 내가 행한 일을 보고서도 나를 시험하고 조사하였도다 10내가 사십 년 동안 그 세대로 말미암아 근심하여 이르기를 그들은 마음이 미혹된 백성이라 내 길을 알지 못한다 하였도다 11그러므로 내가 노하여 맹세하기를 그들은 내 안식에 들어오지 못하리라 하였도다. 아멘.
[출처] - 안창국 목사
[원본링크] -https://www.facebook.com/visionville
Psalms 95 are time that is not proved who is a built market, and when newly revise, poetry(poem) classified by(Sinjeongsi). God that is a creator and ruler of all all things when newly revise means time basing in thought(thought) which administers all cosmology and all things and does providence. God is king who is big that manage all all things(3For the LORD is a great God, and a great King above all gods.). Is big expression is meaning that the ability and is great are big. expression is meaning that the ability and is great are big. Lord God confesses is a personage who can not compare with someone. Without can compare with the God(tin gods) (3For the LORD is a great God, and a great King above all gods.), underground either deep place oraltitude sea and land everybody that is that of God confess(3For the LORD is a great God, and a great King above all gods.). It is an avowal that is not where government of God does not reach.
Because go forward thanks to so great and high and noble , and almighty creator God as is so, kneel shouting delightfully and is diplomacy to bow respectfully(1~2,6 1O come, let us sing unto the LORD: let us make a joyful noise to the rock of our salvation. 2Let us come before his presence with thanksgiving, and make a joyful noise unto him with psalms. 6O come, let us worship and bow down: let us kneel before the LORD our maker.). Absolutely, I invite us to go forward to worship service in front of such God as to goes forward to God that become unique deliverer to relieve God, us that have sovereignty and worships bowing respectfully is befit. Today, describing God that is a high and noble and great ruler in body, God is calling “Rock of deliverance”(1O come, let us sing unto the LORD: let us make a joyful noise to the rock of our salvation.). Too much is great and I am apt to be considered that it is difficult minute to do Beomjeop that does being vast (performer) and is very far with us to be an almighty creator God, but almighty God is a God that relieves us, and looks after us. So, Paragraph 7 “For he is our God; and we are the people of his pasture, and the sheep of his hand. To day if ye will hear his voice,” God is our God, and we are sheep that grow up of the person, and we express that is a sheep that God looks after. It is a great and high and noble almighty God excessively, but I confess that take care as such God is minute like herdsman who look after us. Thank how and is a Gamgyeokseureoun avowal. Who great person who can not do Beomjeop, is personage who look after us is the deep emotion immensity(Gamgaemuyang) statements.
We should obey(聽從) completely and obey the word if God says as is so(7For he is our God; and we are the people of his pasture, and the sheep of his hand. To day if ye will hear his voice,). Psalmist makes works which disobeyed God that Zion does exodus at that time preceding descriptions(8~10 8 Harden not your heart, as in the provocation, and as in the day of temptation in the wilderness: 9When your fathers tempted me, proved me, and saw my work. 10Forty years long was I grieved with this generation, and said, It is a people that do err in their heart, and they have not known my ways:). Event of Meribah and wilderness Massa is an event had recorded to Exodus Chapter17 and Numbers20. All two events were an event that begin with work which complained in front of God because there is no water. It is events that trusts continuing God that derive because relieve in Egypt and doubts and resents God rather than depend on and disobeys God. I speak that it is “Your forefathers test and investigated me because I conduct doing work at that time”(9When your fathers tempted me, proved me, and saw my work.) about that God resented God when problem of drinking water occurs despite crosses Red Sea relieving in Egypt, and delivers to pillar of fire and pillar of cloud. Zion arranged murmuring and grunt for God does exodus and passes 40 in wilderness. So, God sings that lamented that they do not realize way of God properly because mind is been bewildered for Zion(10Forty years long was I grieved with this generation, and said, It is a people that do err in their heart, and they have not known my ways:). Zion which resented so conclusion did not comes into Canaan and could not but finish human life in wilderness(11Unto whom I sware in my wrath that they should not enter into my rest.).
As Psalms 95 worship bowing respectfully to God that become herdsman who look after us minutely turn round such Israeli history, and do not follow witlessness of the statues and are a God that administer all world all things Word of God something to live fol life completely urge and call song that go forward to God.
The end of the year drew to a close on nose. Desire can become time that confess goes forward again in front of God that examine whether have lived how for year or my form had been some in front of God that turn round, and is master of all things or if, and becomes our master of life, and is master of whole times and becomes master of God and surrenders to God.
- Psalms95:1~11 morning contemplations ~
1O come, let us sing unto the LORD: let us make a joyful noise to the rock of our salvation. 2Let us come before his presence with thanksgiving, and make a joyful noise unto him with psalms. 3For the LORD is a great God, and a great King above all gods. 4In his hand are the deep places of the earth: the strength of the hills is his also. 5The sea is his, and he made it: and his hands formed the dry land. 6O come, let us worship and bow down: let us kneel before the LORD our maker. 7For he is our God; and we are the people of his pasture, and the sheep of his hand. To day if ye will hear his voice, 8Harden not your heart, as in the provocation, and as in the day of temptation in the wilderness: 9When your fathers tempted me, proved me, and saw my work. 10Forty years long was I grieved with this generation, and said, It is a people that do err in their heart, and they have not known my ways: 11Unto whom I sware in my wrath that they should not enter into my rest. Amen.
[origin] - an chang-guk minister
[original text link] - https://www.facebook.com/visionville
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