|
The Revelations plead evidence 16. 2 chapter(1). Ephesus church(Rev.2: 1~7)
계시록 변론 증거 16. 2장(1). 에베소 교회(계2:1~7)
The said the duty which properly it will have to send the letter which Lord sends to the candlestick church angel as the servant of the God having the Lord of the second coming That is, the work to be gotten as the faith standard of the candlestick church to have the Lord the reproach and praised work are taught.
주님께서 촛대교회 사자에게 보낸 편지는 재림의 주를 맞이할 하나님의 종으로서 마땅히 해야 할 의무를 가르쳤습니다. 즉 재림의 주를 맞이할 촛대교회의 신앙 표준으로서 책망 받을 일, 칭찬 받을 일을 가르친 것입니다.
Two chapter. Ephesus church
2장. 에베소 교회
* major point: No matter what, the God's servant cannot have the Lord of the second coming if the love of christ's cross is not. # For the first time, the love and candlestick problem #
* 요지: 아무리 하나님의 종이라도 그리스도의 십자가의 사랑이 아니면 재림의 주를 맞이할 수 없다는 것입니다. # 처음 사랑과 촛대문제 #
* Rev.2:1~2. Unto the angel of the church of Ephesus write; These things said he that held the seven stars in his right hand, who walked in the midst of the seven golden candlesticks;
I know your works, and your labour, and your patience, and how you canst not bear them which are evil: and you hast tried them which say they are apostles, and are not, and hast found them liars:
* 계2:1~2. 에베소 교회의 사자에게 편지하기를 오른손에 일곱별을 붙잡고 일곱 금 촛대사이에 다니시는 이가 가라사대 내가 네 행위와 수고와 네 인내를 알고 또 악한 자들을 용납하지 아니한 것과 자칭 사도라 하되 아닌 자들을 시험하여 그 거짓된 것을 네 가 드러낸 것과
* the explanation) The aspects of Lord of seven church is one called the servant detained by the hand of Lord and the servant of the candlestick church achieves the will of Lord through the servant to seize seven stars with the aspects of the referee Lord. It is one called the legitimacy church if the effort and patience and thorough controled were praised as the church of which important church of the West Asia is likely to and untrue people showed the bad people not to permit.
* 강해) 일곱 교회의 주님의 모습은 심판주의 모습으로 일곱별을 붙잡은 것은 촛대교회의 종은 주님의 손에 붙들린 종이라는 것이며 종을 통하여 주님의 뜻을 이루는 것입니다. 서아시아의 모교회가 될 만한 교회로서 수고와 인내와 철저한 치리를 칭찬하시고 악한 자를 용납지 않았지 거짓 된 자 드러냈지 정통 교회라는 것입니다.
* Rev. 2:3~5 You stood and it endured for the name and you knew one which is not idle, because there was to blame you, but the love was left of you for the first time. Therefore, if it doesn't try this way and it thinks where falling one and repents and it has and the repentance worth of doesn't make the first time action, then it engages to you and I move to your candlestick on the spot.
* 계2:3~5. 또 네가 참고 내 이름을 위하여 견디고 게으르지 아니한 것을 아노라 그러나 너를 책망할 것이 있나니 너의 처음 사랑을 버렸느니라. 그러므로 어디서 떨어진 것을 생각하고 회개하여 처음행위를 가지라 만일 그리하지 아니하고 회개치 아니하면 내가 네게 임하여 네 촛대를 그 자리에서 옮기리라.
* the explanation) It is the large-scale church where there is enthusiasm but scolds for the first time to leave the love and the condition that it cannot welcome the Lord of the second coming comes to this and it has to roll to lose the nature of the love and It cannot become the candlestick church. The mission is moved to move the candlestick (Mal.1:5,11).
* 강해) 열심 있는 큰 교회지만 처음 사랑을 버린 것을 책망하시고 이것이 재림의 주를 영접할 수 없는 조건이 되며 사랑의 본질을 잃지 말아야 한다는 것이며 촛대교회가 될 수 없다는 것입니다. 촛대를 옮기는 것은 사명이 옮겨지는 것입니다(말1:5,11).
-. It has to be the love of the truth. It has to love due to the truth and the acquaintance has to become because of the truth (2John 1~3).
It doesn't become the love leaving the word of the prophecy. And even if the word of the prophecy is added and is subtracted, it is the disaster and the candlestick church cannot be established with the love standing against the God's word.
-. 진리의 사랑이어야 합니다. 진리 때문에 사랑하고 진리 때문에 교제가 되어야 합니다(요2서 1~3). 예언의 말씀을 떠난 사랑도 안 되며, 예언의 말씀을 가감해도 재앙이며 하나님의 말씀을 대적하는 사랑으로는 촛대교회를 일으킬 수 없다는 것입니다.
Because the love of Lord is the public work doing as the humble love in the sky headquarters, the love without the modesty cannot establish the candlestick church. If it is the love coming to God, the love is changed for the first time, it is one called wild grape and one the take place is little more the love the public work of the Christianity end than the first time love with the authority.(Lk.14:23 can press and fill my home)
주님의 사랑은 겸손한 사랑으로 하늘 본부에서 행하는 역사이기 때문에 겸손이 없는 사랑은 촛대교회를 일으킬 수 없다는 것입니다. 처음 사랑은 하나님께로 온 사랑이니 변하면 개포도라는 것이며 처음사랑보다도 좀 더 강권으로 사랑을 베풀라는 것이 기독교 종말의 역사입니다.(눅14:23 강권하여 내 집을 채우라)
# What is the essence of the love?
# 사랑의 본질이 무엇이냐?
① The love of the cross of the burning mind that it saves is constant.
① 살려보려는 불타는 마음의 십자가의 사랑 그대로입니다.
② It is the truthful love of the truth, it is the God seeing the center, there shouldn't be the outward display.
② 진리의 진실한 사랑이니 중심을 보시는 하나님이시니 외식이 있어서는 안 됩니다.
③ Even if it was the love which it stands to the end, no matter what, it said start directly at first time, if it is the love without to break and endure the difficulty to the end, the essence of the God's love is not.
③ 끝까지 참는 사랑이니 아무리 처음에 시작을 바로 했다 하여도 끝까지 난관을 돌파하고 참는 것이 없는 사랑이라면 하나님의 사랑의 본질이 아닙니다.
Therefore, only when being not to lose the essence of the love, the candlestick church can welcome the Lord of the second coming.
The candlestick church has to be the church catching fire of love.
그러므로 촛대교회는 사랑의 본질을 잃지 않아야만 재림의 주를 영접할 수 있다는 것입니다. 촛대교회는 사랑의 불이 붙는 교회이어야 합니다.
# The question that it moves the candlestick
# 촛대를 옮기는 문제
Since the illegal was undamaged that there was the connection with the mother church which the candlestick church comes out and as in the Mal. 1,2 chapter, the altar and chief priest was corrupted and the love abated, as the love of the relief moved from the Judaism of the commandments to Christianity, the degenerate age gospel was gotten but this problem is said to the self-styled Jew religious's authority force which is unable to get to be the holy spirit of the flames of the love full as the word of the prediction. (The line it plummet) therefore, kicked out it has done and the candlestick church gets to be formed and the pure gold is on altar with the love of the truth and as in the word Mal.3:1~4, the altar is accomplished with the public work giving the righteous altar and the righteous services and righteous offering through the trial and ordeal and the candlestick church is formed. The church in which the pure gold lighthouse means the altar (Zeck. 4:2) which is afresh built in the seat in which Babylon is and it decays and which is not renewed.
이 문제는 촛대교회가 나오는 모 교회와 관련이 있으며 말1,2장처럼 제단과 제사장이 부패하고 불법이 성하여 사랑이 식어지므로 율법의 유대교에서 기독교로 구원의 사랑이 옮긴 것처럼 말세복음을 받았지만 사랑의 불길의 성신 충만함을 받지 못한 자칭 유대인 교권 세력에게 예언의 말씀대로 말씀(다림줄) 때문에 쫓겨남을(사66:5) 당하여 촛대 교회를 이루게 되고 말3:1~4과 같이 시련과 연단을 통하여 의로운 제단과 의로운 제사, 의로운 제물을 드리는 역사로 진리의 사랑으로 순금등대 제단을 이루어 촛대 교회를 이루는 것입니다. 순금등대란 바벨론화 되고 부패한 자리에서 새로이 세워지는 제단(슥4:2)을 의미하는 것이며 있던 교회가 새로워지는 것이 아닙니다.
@ And your eyes shall see, and you shall say, The LORD will be magnified from the border of Israel.(Mal.1:5).
@ 너희는 목도하고 이르기를 여호와께서는 이스라엘 지경 밖에서 크시다 하리라(말1:5).
@ For from the rising of the sun even unto the going down of the same my name shall be great among the Gentiles; and in every place incense shall be offered unto my name, and a pure offering: for my name shall be great among the heathen, said the LORD of hosts.(Mal.1:11).
@ 만군의 여호와가 이르노라 해 뜨는 곳에서부터 해 지는 곳까지의 이방 민족 중에서 내 이름이 크게 될 것이라 각처에서 내 이름을 위하여 분향하며 깨끗한 제물을 드리니 이는 내 이름이 이방 민족 중에서 크게 될 것임이니라(말1:11).
-. Is.9: Since the holy spirit participated with the attic of the mark in the commandments time, was the Grace Church created due to the public work (the spiritual Israel in the bodily Israel) seeing the light in which the people performing in the black dark is big in section 1~2. It Is. 60: the black darkness and in which it covers the land in section 1~3 to be dark and it screens all people to be pitch black Rev.9:1~2 sun and air are dark in the black darkness Rev.12: Since the candlestick church of the disaster time gets to appear in the favors time as the public work like the miracle of the woman clothing the sun due to the large-scale transfer of registration of section 1 and transfer of registration the prediction is accomplished.
-. 이는 사9:1~2절에 흑암에 행하던 백성이 큰 빛을 보는 역사로 율법시대에서 마가의 다락방으로 성신이 임하므로 은혜교회가 생겨났고(육적 이스라엘에서 영적 이스라엘), 사60:1~3절에서 어두움이 땅을 덮고 캄캄함이 만민을 가리우는 흑암과 계9:1~2 해와 공기가 어두워지는 흑암에서 계12:1절의 큰 이적으로 해를 입은 여자의 기적과 이적과 같은 역사로 은혜시대에서 환란시대의 촛대교회가 나타나게 됨으로 예언이 성취 되는 것입니다.
-. Moved one in the schedule forming the strong power with the ruler which is got kicked out because Is.66:5~6, Is.56:6~8, Is.59:14~18 and Mic.4: 6~13 and Zeph.3: the word which is expelled from the religious's authority force in which the people shaken in the word of 18~20 become corrupt and in which the adjudgment starts accepts (Is.11:12). Lk.4: Lord in the church if it sees in section 16~50 Is. 61: it had done when section 1,2 said be read and it says accept so that this word could realized today to expel.
And the slander of the king evil spirit that it is Beelzebub to the Region's authority force was held up. The king had done to hate the time when it will talk the dream it coming to Joseph and finally expel. It unavoidable because Jacob learns the justification of the elder. It had done to be countlessly got kicked out because. Moses was for the same race and it was got kicked out because in the God's providence and the year 40 was spent in the median field. And It became the lot David got the unction and it was recognized as the king, which was chased in seven years and which it goes. And Apostle John (Boanerges; The son of the thunder this man is the honor in which it writes Revelations it got to move toward the Patmos people island it was got kicked out because the son) of the thunder was unable to give the damage it got to stand with Roman damage caused persecution was gotten; The minister hires to Boanerges Is.59: it said engage in the mouth, the lot which hated and is chased came to the god and section 21 gets the slander called the king evil spirit.
-. 옮기는 것은 쫓겨난 자로 강국을 이루는 예정 속에서 사66:5~6, 사56:6~8, 사59:14~18, 미4:6~13, 습3:18~20의 말씀에 떠는 자들이 부패된 교권세력에서 쫓겨나고 심판이 시작되는 말씀이 응하는 것입니다(사11:12). 눅4:16~50절에 보면 주님께서 회당에서 사61:1,2절을 읽으시고 그 말씀이 오늘 내게 응한다 할 때에 쫓아냄을 당하셨으며, 교권 세력에게 바알세불이라는 왕 마귀의 비방을 들으셨고, 요셉도 왕 되는 꿈 이야기를 할 때 미워하고 결국은 쫓아냄을 당하였고, 야곱도 장자의 명분을 얻으니 어쩔 수 없이 쫓겨남을 당하였고, 모세도 동족을 위하다가 하나님의 섭리 속에 쫓겨나 미디안 광야에서 40년을 지냈으며, 다윗도 기름부음을 받아 왕으로 인정되니 7년 동안 쫓겨 다니는 신세가 되었으며, 사도 요한(보아너게; 우뢰의 아들)도 로마 박해에도 참게 되고 해를 주지 못하게 되니 쫓겨나 밧모 섬으로 가게 되어 계시록을 쓰는 영광을 받았고, 이뇌자(우뢰의 아들; 보아너게) 목사님도 사59:21절이 신이 입에 임했다하니 미워하고 쫓겨 다니는 신세가 되었고 왕 마귀라는 비방을 들으신 것입니다.
The servant of the Branch the Zeck. 6: it was got kicked out because (2002.11.24), it got to suffer by the power of locust(chunglee Hwang) whom it receives the turbulence in the slander that it sees the books much after getting the answer(2001.9.15~16.) of the branch of 12 note Josiah of the home and slander that the several degrees took part in the home altar and the slander called the king evil spirit to gets to be countlessly listened and that is the all systematic public work.
The prophecy expels the excessiveness to the servant it predicts that Jacob comes out within church which the lot which is loved among Jacob and in which Jacob forming the kingdom is expelled from the birth becomes like the Obad Bible in amnion of one mother and which the region's authority force, that is Esau, forms David kingdom, that is Jacob, of the number servant of branch and the word accepts. Lord is got kicked out because (Lk. 4 chapter)
순의 종도 슥6:12절 요시아의 집의 순의 응답(2001.9.15~16.)을 받은 후 서책을 많이 본다는 비방과 가정 제단에 몇몇 성도가 참여 했다는 비방으로 격동 받은 황충이의 세력에게 쫓겨남을(2002.11.24) 당하고 왕 마귀라는 비방을 수없이 듣게 되었는데 그것이 다 계통적인 역사인 것입니다. 예언은 오바댜 성경처럼 한 어머니의 태에서 난 에서와 야곱 중에 사랑을 받고 왕국을 이룰 야곱이 쫓겨나는 신세가 된 것처럼 한 교회 안에서 에서와 야곱이 나올 것을 예언하시고 에서적인 교권 세력이 야곱적인 다윗왕국을 이룰 순의 종의 무리를 쫓아내 말씀이 응한 것입니다. 주님도 쫓겨남(눅4장)
|