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헉 로두스, 헥 살투스!
라틴어, 보통 번역 : "로도스가 여기에 있습니다, 여기가 당신이 점프하는 곳입니다!"
잘 알려져 있지만 거의 이해되지 않는 격언은 이솝 우화 The Boastful Athlete의 펀치 라인의 전통적인 라틴어 번역에서 유래했으며, 일부 오역의 주제가되었습니다.
그리스어로 된 격언은 다음과 같습니다.
“ιδού η ρόδος,
ιδού και το πήδημα”
이야기는 한 운동 선수가 로도스에 있을 때 엄청난 점프를 선보였고 그의 이야기를 뒷받침할 수 있는 목격자가 있다고 자랑했다는 것입니다. 그러자 구경꾼이 '좋아! 여기가 로도스라고 말하고, 지금 여기서 점프를 시연해 보세요." 이 우화는 사람들이 자신에 대한 자신의 주장이 아니라 그들의 행동에 의해 알려져야 한다는 것을 보여줍니다. 헤겔이 그것을 사용하는 맥락에서, 이것은 정의의 철학이 현대 사회의 현실성과 관련되어야한다는 의미로 받아 들여질 수 있습니다 ( "합리적인 것은 실재합니다. 실재하는 것은 이성적이다"), 사회가 스스로를 위해 만들어내는 이론과 이상, 또는 현존하는 조건에 대항하는 어떤 이상이 아니다: 헤겔이 계속 말하듯이, "있는 것을 파악하는 것이 철학의 임무"이며, "세상에 무엇이 되어야 하는지를 가르치는 것"이 아니다.
에피그램은 헤겔에 의해 처음에는 그리스어로, 그 다음에는 라틴어("Hic Rhodus, hic saltus"의 형태로)로 제시되었으며, 그 다음에는 『권리의 철학』 서문에서 다음과 같이 말한다: "조금만 바꾸면, 위의 속담은 (독일어로) 다음과 같이 읽힐 것이다: "Hier ist die Rose, hier tanze":
"여기 장미가 있어, 여기서 춤을 춰라"
이것은 장미십자회(사회생활을 변화시킬 수 있는 난해한 지식을 가지고 있다고 주장한)의 '십자가 속의 장미'에 대한 암시로 받아들여지며, 사회를 이해하고 변화시키는 재료는 다른 세상의 이론이 아니라 사회 자체에 주어진다는 것을 암시하며, 먼저 그리스어(Rhodos = Rhodes, rhodon = rose)를 논한다. 그런 다음 라틴어 (saltus = 점프 [명사], salta = 춤 [명령형]).
루이 보나파르트(Louis Bonaparte)의 브뤼메르(Brumaire) 18세기에서 마르크스는 격언을 인용하면서 먼저 라틴어를 다음과 같이 제시한다.
"헉 로두스, 힉 살타!",
- 헤겔의 두 가지 버전(saltus = jump 대신에 salta = dance!)을 뒤죽박죽으로 섞은 다음, 곧바로 덧붙인다: "Hier ist die Rose, hier tanze!", 마치 번역이라도 된 것처럼, 라틴어 Rhodus는 말할 것도 없고, 그리스어 Rhodos도 "장미"를 의미하지 않기 때문에, 그럴 수 없다. 그러나 마르크스는 헤겔의 의미를 간직한 것으로 보이는데, 이는 사람들이 자신의 임무의 거대함에 압도되어 다음까지 행동하지 않는다는 관찰에서 사용된다.
"모든 것을 되돌릴 수 없게 만드는 상황이 만들어지고,
그 상황 자체가 '여기 장미가 있다, 여기 춤이라!'라고 외친다.
그리고 마르크스가 『정치경제학비판』 서문에서 한 격언을 상기하게 된다.
"따라서 인류는 필연적으로 자신이 해결할 수 있는 과업만을 설정하게 되는데, 그 이유는 면밀한 검토를 통해 문제 자체가 그 해결을 위한 물질적 조건이 이미 존재하거나 적어도 형성 과정에 있을 때에만 발생한다는 것을 항상 보여줄 것이기 때문이다!"
그래서 마르크스는 우리가 "세상이 어떠해야 하는 것을 가르쳐서는 안 된다"는 헤겔의 충고를 명백히 지지하고 있지만, 그는 서문을 닫을 때 헤겔이 할 것보다 더 적극적인 주장을 펼치고 있다.
"그러한 목적을 위해 철학은 적어도 항상 너무 늦게 온다. ...
미네르바의 올빼미는 다음과 같은 경우에만 비행을 합니다. 밤의 그림자가 드리워지고 있습니다."
마르크스도 이 문구를 사용하지만, saltus 대신 salta를 사용하지만, 다소간 이솝이 『자본론』 5장에서 의도한 의미와 비슷하다.
Isaiah Berlin Virtual Library에게 감사드립니다.
역사는 반복된다고?
마르크스는 "역사는 반복된다"는 말을 결코 믿지 않았지만, 유명한 인용문에서 다음과 같이 말했다.
"헤겔은 어딘가에서 모든 위대한 세계사적 사실과 인격체는 말하자면 두 번 나타난다. 그는 덧붙이는 것을 잊었다 : 처음으로. 비극으로, 두 번째는 희극으로." [마르크스, 루이 보나파트르의 18번째 브뤼메르, 제1장.]
이것은 엥겔스가 1851년 12월 3일 마르크스에게 보낸 편지에서 나온 것으로 보인다.
"마치 늙은 헤겔이 세계정신의 탈을 쓴 채, 무덤에서 역사를 이끌어 내고, 가장 성실하게 모든 것을 두 번, 한 번은 웅장한 비극으로, 두 번째는 썩은 희극으로 재연하게 하는 것처럼 보인다. 당통의 경우 코시디에르, 로베스피에르의 L. 블랑, 생쥐스트의 경우 바르텔레미, 카르노의 플로콘, 그리고 달-송아지와 함께 작은 상병과 그의 원수 부대를 위해 빚에 시달리는 첫 번째 12명의 중위와 함께. 따라서 18번째 브뤼메르는 이미 우리에게 다가왔을 것입니다."
– 마르크스가 루이 보나파르트르의 18세기에서 거의 그대로 인용한 말.
마르크스는 헤겔의 『정의철학 비판』 서론에서 비슷한 점을 지적한다.
헤겔의 가능한 출처는 The Philosophy of Right, §347과 The Philosophy of History, §32-33이지만, 1837년에 출판된 Introduction to The Philosophy of History로 출판된 이 저작의 또 다른 버전은 다음과 같이 말하고 있다.
"쿠데타가 반복되면 국민의 의견에 따라 그대로 승인됩니다. 그리하여 나폴레옹은 두 번 패배했고 부르봉 왕가는 두 번 쫓겨났다. 반복을 통해, 처음에는 그저 우연적이고 가능해 보였던 것이 현실이 되고 확립된다."
그러나 이것은 마르크스가 주장하는 요점이 아니다. 헤겔이 "태양 아래 새로운 것은 없다"는 자연과 항상 발전이 있는 역사를 대조하는 역사의 철학을 보라.
역사적 유물론(Historical Materialism)
"역사에 대한 이러한 개념은 실재를 설명할 수 있는 우리의 능력에 달려 있다 생명의 물질적 생산에서 출발하는 생산의 과정 그 자체, 그리고 이것과 연결된 성교의 형태를 이해하는 것입니다. 그리고 이러한 생산양식에 의해 창조되었다(즉, 다양한 시민사회의 단계), 모든 역사의 기초로; 그것을 국가로서의 행동으로 묘사하고, 그리고 모든 다른 이론적 산물과 형태를 설명합니다. 의식, 종교, 철학, 윤리 등이 그것으로부터 생겨나고, 그것들을 추적한다. 그 기초로부터의 기원과 성장. 따라서 모든 것은 물론 그 총체성으로 묘사될 수 있다(따라서 이러한 다양한 측면들이 서로에 대해 상호적으로 작용하는 것도 마찬가지이다).
"그렇지 않았습니다 역사에 대한 이상주의적 견해는 모든 시대에서 범주를 찾습니다 [예 : 특정 아이디어에 따라 역사의 기간을 측정], 그러나 끊임없이 역사의 실제 토대에 머물러 있습니다. 그것은 설명하지 않는다 아이디어에서 연습하지만 재료에서 아이디어의 형성을 설명합니다. 연습. 따라서 모든 형태와 의식의 산물들은 정신적 비판에 의해 해체될 수 없다. "자의식"으로의 해결 또는 "유령"으로의 변화, "유령", "변덕스러운" 등, 그러나 실제적인 전복에 의해서만 이러한 이상주의적 허풍을 낳은 실재적인 사회적 관계들; 그렇지 않습니다 비판이지만 혁명은 역사, 또한 종교의 원동력이다. 철학 및 기타 모든 유형의 이론.
"It shows that history does not end by being resolved into "self-consciousness as spirit of the spirit", but that in it at each stage there is found a material result: a sum of productive forces, an historically created relation of individuals to nature and to one another, which is handed down to each generation from its predecessor; a mass of productive forces, capital funds and conditions, which, on the one hand, is indeed modified by the new generation, but also on the other prescribes for it its conditions of life and gives it a definite development, a special character. It shows that circumstances make men just as much as men make circumstances.
Karl Marx
The German Ideology
Chpt 2: Civil Society and the Conception of History
"The first premise of all human history is, of course, the existence of living human individuals. Thus the first fact to be established is the physical organisation of these individuals and their consequent relation to the rest of nature."
"Men can be distinguished from animals by consciousness, by religion or anything else you like. They themselves begin to distinguish themselves from animals as soon as they begin to produce their means of subsistence, a step which is conditioned by their physical organisation. By producing their means of subsistence men are indirectly producing their actual material life.
"The way in which men produce their means of subsistence depends first of all on the nature of the actual means of subsistence they find in existence and have to reproduce. This mode of production must not be considered simply as being the production of the physical existence of the individuals. Rather it is a definite form of activity of these individuals, a definite form of expressing their life, a definite mode of life on their part. As individuals express their life, so they are. What they are, therefore, coincides with their production, both with what they produce and with how they produce. The nature of individuals thus depends on the material conditions determining their production.
Karl Marx
The German Ideology
Chpt 1: Idealism and Materialism
"At a certain stage of their development, the material productive forces of society come into conflict with the existing relations of production, or – what is but a legal expression for the same thing – with the property relations within which they have been at work hitherto. From forms of development of the productive forces these relations turn into their fetters.
"No social order ever perishes before all the productive forces for which there is room in it have developed; and new, higher relations of production never appear before the material conditions of their existence have matured in the womb of the old society itself. Therefore mankind always sets itself only such tasks as it can solve; since, looking at the matter more closely, it will always be found that the tasks itself arises only when the material conditions of its solution already exist or are at least in the process of formation.
Karl Marx
Contribution to the Critique of Political Economy
Preface
This concept is founded on Dialectical Materialism applied to history. Another name for the "materialist conception of history" formulated by Marx and Engels, 'Historical Materialism' was coined by Engels, and later popularised by Kautsky and Plekhanov.
See Also: Class struggle
Further Reading: Marx/Engels subject index: On Historical Materialism
History
[Humans] must be in a position to live in order to be able to "make history". But life involves before everything else eating and drinking, a habitation, clothing and many other things. The first historical act is thus the production of the means to satisfy these needs, the production of material life itself. And indeed this is an historical act, a fundamental condition of all history, which today, as thousands of years ago, must daily and hourly be fulfilled merely in order to sustain human life.
The second point is that the satisfaction of the first need (the action of satisfying, and the instrument of satisfaction which has been acquired) leads to new needs; and this production of new needs is the first historical act.
The third circumstance which, from the very outset, enters into historical development, is that [humans], who daily remake their own life, begin to make other [humans], to propagate their kind: the relation between man and woman, parents and children, the family. The family, which to begin with is the only social relationship, becomes later, when increased needs create new social relations and the increased population new needs, a subordinate one, and must then be treated and analysed according to the existing empirical data... These three aspects of social activity are not of course to be taken as three different stages, but just as three aspects... which have existed simultaneously since the dawn of history and the first [humans], and which still assert themselves in history today.
The production of life, both of one's own in labour and of fresh life in procreation, now appears as a double relationship: on the one hand as a natural, on the other as a social relationship. By social we understand the co-operation of several individuals, no matter under what conditions, in what manner and to what end. It follows from this that a certain mode of production, or industrial stage, is always combined with a certain mode of co-operation, or social stage, and this mode of co-operation is itself a "productive force". Further, that the multitude of productive forces accessible to [humans] determines the nature of society, hence, that the "history of humanity" must always be studied and treated in relation to the history of industry and exchange.
In history up to the present it is certainly an empirical fact that separate individuals have, with the broadening of their activity into world-historical activity, become more and more enslaved under a power alien to them (a pressure which they have conceived of as a dirty trick on the part of the so-called universal spirit, etc.), a power which has become more and more enormous and, in the last instance, turns out to be the world market. But it is just as empirically established that, by the overthrow of the existing state of society by the communist revolution (of which more below) and the abolition of private property which is identical with it, this power, which so baffles the German theoreticians, will be dissolved; and that then the liberation of each single individual will be accomplished in the measure in which history becomes transformed into world history.
Slavery cannot be abolished without the steam-engine and the mule and spinning-jenny, serfdom cannot be abolished without improved agriculture, and that, in general, people cannot be liberated as long as they are unable to obtain food and drink, housing and clothing in adequate quality and quantity. "Liberation" is an historical and not a mental act, and it is brought about by historical conditions, the development of industry, commerce, agriculture...
German Ideology, Chpt. 1, Marx and Engels
The economic situation is the basis, but the various elements of the superstructure — political forms of the class struggle and its results, to wit: constitutions established by the victorious class after a successful battle... political, juristic, philosophical theories, religious views and their further development into systems of dogmas — also exercise their influence upon the course of the historical struggles and in many cases preponderate in determining their form. There is an interaction of all these elements in which, amid all the endless host of accidents (that is, of things and events whose inner interconnection is so remote or so impossible of proof that we can regard it as non-existent, as negligible), the economic movement finally asserts itself as necessary.
In the second place, however, history is made in such a way that the final result always arises from conflicts between many individual wills, of which each in turn has been made what it is by a host of particular conditions of life. Thus there are innumerable intersecting forces, an infinite series of parallelograms of forces which give rise to one resultant — the historical event. This may again itself be viewed as the product of a power which works as a whole unconsciously and without volition. For what each individual wills is obstructed by everyone else, and what emerges is something that no one willed... an aggregate mean, a common resultant... each contributes to the resultant and is to this extent included in it.
Engels to J. Bloch In Königsberg
History is the science and art of story telling past recorded events based on a critical examination of source materials. The bias of any history principally begins with the historian's philosophical premises, and the range and quality of source materials available.
One broad example of historical bias can be found simply in the subject of history — from the historian who details events of kings and queens, presidents and premiers, implicitly positing that history is primarily about leaders rather than the life of the masses.
"[People] make their own history, but they do not make it as they please; they do not make it under self-selected circumstances, but under circumstances existing already, given and transmitted from the past. The tradition of all dead generations weighs like an nightmare on the brains of the living."
Eighteenth Brumaire of Louis Bonaparte, by Karl Marx
The Marxist study of history seeks both the elucidate the conditions, and first and foremost the material conditions under which historical struggles are fought, and then to identify the agents who make history. For Marxists, the agents or "subjects" of history are not focused only on the prominent individuals whose voices speak the aims and consciousness of the masses, nor on masses of people trapped by circumstance, and nor on the ideas which animate people; but specific unities of all three. The "subjects of history" are self-conscious masses of people, whose ideas and aims are inherited from the past and given new form in the voices of individual spokespersons and leaders. No one of these three aspects of an historical subject can be active without the others: a mass of people without organisation and without a consciousness of its own demands cannot make history, and nor can a "leader" who does not voice the aspirations of masses. The subjects of history are not the "forces of production" nor the "laws of history," but instead people make history always acting under certain material and spiritual conditions. It is these conditions and how people sought to change them which give meaning to the stories that are told in history.
Regardless of their philosophical premises, historians must invariably exhibit the influence of a set of ideas or moral lessons that can be derived from their presentation of history: for example, the great Chinese historian Ssu-ma Ch'ien often interlaced his historical work with Taoist morality and support for a certain practice of dialectics by introducing conflicting historical lessons.
The source material of history take three distinct forms: primary, secondary, and tertiary sources.
주요 출처는 사건의 참가자, 주제 또는 관찰자가 만든 구체적인 증거입니다. 기본 소스는 다양한 형태를 취할 수 있으며, 그 중 일부는 다른 것보다 더 신뢰할 수 있습니다. 예를 들어, 혁명의 열기 속에서 기자가 파견한 것과 수십 년 후에 쓰여진 전 통치자의 회고록; 사진 대 열정적인 화가. 사건에 가장 가깝고 일반적으로 가장 신뢰할 수 있는 것으로 간주되는 1차 출처는 유물, 사진, 오디오 또는 비디오 녹음 및 다른 형식보다 편향이 적은 기타 미디어의 형태를 취합니다.
신뢰도 면에서 2위는 저널, 서적, 잡지 및 신문 기사, 연설, 인터뷰, 설문 조사, 편지, 메모 및 원고에서 찾을 수 있습니다. 이들 각각은 항상 다양한 수준의 편향, 범위 및 해석을 제시하지만 당시 해당 참가자의 실제 기존 편견을 나타냅니다. 따라서 역사에 대한 "진정한" 조사에는 다양한 입장의 1차 자료가 필요하다.
마지막으로, 회고록과 자서전은 일반적으로 기억의 희미함과 최근의 상황으로 인해 당시에 기록된 작품보다 더 많은 편향과 수정주의를 도입합니다. 한편, 정부 및 조직의 기록과 통계는 뒤섞여 있지만, 일반적으로 현재 상황에 대한 전반적인 기준을 제공하는 데 도움이 됩니다.
2 차 출처는 역사적 사건과 직접적인 관련이없이 역사적 사건을 해석하거나 분석하는 역사적 저작물이지만 대부분 1 차 출처를 기반으로합니다. 백과사전은 1차 출처의 객관적인 요약을 목표로 하는 2차 출처의 가장 좋은 예이며, 부지런하고 헌신적인 역사가는 1차 출처 자료를 밝히고 더 쉽게 소화할 수 있도록 하기 위해 2차 출처를 생성하기도 합니다.
역사의 마지막 범주는 3차 자료이며, 이러한 작품은 주로 2차 자료 또는 기타 3차 자료에 의존하여 역사 이야기를 들려줍니다. "대중적"이고 강하게 주장되는 역사는 종종 이러한 형태를 취합니다. 이러한 형태의 역사는 그들이 묘사하는 사건의 증거로부터 가장 멀리 떨어져 있으며, 가장 일반적인 유형의 역사를 구성합니다.
헤겔 이론 : 헤겔은 역사를 세 가지 주요 방법으로 나눴다.
(1) 원역사(Original History) : 역사가가 그들의 정신을 직접 표현하는 곳 그것에 대해 글을 쓰는 자신의 나이; 예: "우리는 영광스러운 승리를 거두었습니다. 오늘날의 야만인들".
(2) 성찰적 역사(Reflective History) : 역사가는 주어진 시간을 그 시간 밖에서 이야기한다 시간. 성찰 역사는 다음과 같이 나뉩니다.
(a) 보편적 역사: 역사가는 한 민족 전체의 이야기를 말하지만, 하나의 동일한 의식이 모든 배우들에게 두루 스며들었다면; 예: " 청교도들은 자유를 찾기 위해 미국에 왔다."
(b) 실용주의적 역사(Pragmatical History): 역사가는 과거의 교훈으로부터 다음을 위한 교훈을 이끌어 내기 시작한다. 마치 과거의 모든 사건이 같은 아래에서 펼쳐지는 것처럼 다소 성공적인 조건; 예: "착한 사람은 항상 진다."
(c) 비판적 역사(Critical History) : 이것은 역사에 비추어 역사를 다시 쓰는 것이다. 그것은 저자가 나중에 얻은 것만 얻을 수 있습니다. 예: "그 나라는 진정한 사회주의가 아니었다."
(d) 특정 역사 : 예술과 같은 삶의 특정 측면의 역사 과학 등 변화의 일면을 이끌어 냅니다. 사람과 문화에 대한 의식 (고전 미술, 인상주의, 입체파, 등).
(3) 철학사(Philosophic History) : "역사에 대한 사려 깊은 고찰", 저자는 의 변화하는 문화와 삶의 방식이 펼쳐지는 과정을 추적한다. 매번 또는 국가.
역사철학, 헤겔
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