161. 강요는 역효과를 낳는다
To ' learn' temperature control, a person both
imagines and tries to ' feel' his hands getting warm.
If he attempts to force it, the temperature ussally drops,
and we can say, " That is lesson number 1; don't do it that way."
The trainee soon discovers that when the desired change is visualized and
felt in a certain way, the body will comply
as long as the accompanying emotional stance is
detached, nonanxious, and merely expectant.
We call this physiological process ' passive volition,'
in order to distinguish it from 'active volition,'
the kind of ' will power' used to shovel snow,
through control of normally voluntary physiological processes.
체온 조절을 '배우기' 위해 , 배우는 사람은 자기 손이
따뜻해지는 것을 상상하고 느끼려고 노력합니다.
만일 그가 그것을 강요하려고 하면, 체온은 대개 떨어지는데,
우리는 말할 수 있습니다, '이것이 첫째 교훈이니 : 그렇게 하지 말라.'
배우는 사람은 곧 알게됩니다, 원하는 변화를 일정한 방법으로
마음속으로 그려보고 느끼면, 몸이 응한다는 것입니다,
거기에 수반되는 마음의 자세가 초연하고, 초조하지 않으며,
단지 기대만 하면, 우리는 이러한 생리적 과정을 '수동적인 의지'라고 불러서
'능동적인 의지'와 구별하는데, 능동적인 의지는 통상적으로 자율적인
생리적 과정의 조절을 통해, 눈을 눈삽으로 치우기위해
사용하는 것과 같은 종류의 '의지력'입니다.
합일 : 강요는 자연적인 에너지의 흐름과 합일을 방해 하므로
반작용을 가져옵니다.