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출처: 화촌중학교21회 동창회 원문보기 글쓴이: 김춘근
후티루튼의 첫 무공해 유람선이 'AI 구동'과 태양 전지판에 접이식 돛으로 진수 예정 후티루튼의 최초 무공해 유람선이 2030년에 'AI 구동'과 태양 전지판으로 덮인 놀라운 50m 높이의 접을 수 있는 돛으로 진수 예정 Pictured: Hurtigruten's first-ever zero-emissions cruise ship, set to launch in 2030 with 'AI manoeuvring' and amazing 164ft-tall retractable sails covered in solar panels 🐠The electric vessel will measure 443ft (135m) in length and boast 270 cabins to hold 500 guests and 99 crew. 전기 선박은 길이가 135m(443피트)이고 500명의 손님과 99명의 승무원을 수용할 수 있는 270개의 선실을 자랑한다. 🐠The cruise ship will run on a combination of energy from 60-megawatt battery and wind technology. 유람선은 60메가와트 배터리와 풍력 기술의 조합으로 운행된다. By Ailbhe Macmahon For Mailonline Updated: 14:10 BST, 7 June 2023 후티루튼 노르웨이 유람선사가 최초의 무공해 선박의 사진을 공개했다. 50m(164피트) 높이의 돛은 2030년 진수 예정인 전기 선박의 몇 가지 "최초 및 개선된 솔루션" 중 하나이며 "AI 구동" 및 '접이식 추진기'를 포함하여 "오늘날 유람선에는 존재하지 않는" 것이다. 렌더링(이미지 합성)은 500명의 손님과 99명의 승무원을 수용할 수 있는 270개의 선실을 자랑하는 135m(443피트) 길이의 선박의 인상적인 디자인을 보여준다. 이 선박은 60메가와트 배터리와 풍력 기술의 조합으로 작동하며 항구에 정박하면 재생 가능 에너지로 충전된다. 배터리 잔량은 유람선 측면에 표시된다. 일반적으로 기술은 선박에서 큰 역할을 할 것이다. 대화형 모바일 앱을 통해 승객은 자신의 물과 에너지 소비량을 측정하고 객실의 환기를 제어할 수 있다. Cruise line Hurtigruten Norway has unveiled pictures of its first zero-emission ship - and it features extraordinary retractable sails fitted with solar panels. The 164ft- (50m) tall sails are one of several 'firsts and improved solutions' on the electric vessel - due to launch in 2030 - that 'do not exist on cruise ships today', including 'AI manoeuvring' and 'retractable thrusters'. Renderings showcase the striking design of the 443ft- (135m) long vessel, which will boast 270 cabins to hold 500 guests and 99 crew. The ship will run on a combination of energy from 60-megawatt battery and wind technology, charging up with renewable energy when it's docked in port. Battery levels will be displayed on the sides of the cruise ship. In general, tech will have a big part to play in the vessel. Through an interactive mobile app, passengers will be able to measure their own water and energy consumption and control the ventilation in their cabins. 👹 1. Cruise line Hurtigruten Norway has unveiled pictures of its first zero-emission ship - and it features extraordinary retractable sails fitted with solar panels. 후티루튼 노르웨이 유람선사는 태양 전지판이 장착된 놀라운 접이식 돛을 특징으로 하는 최초의 무공해 선박의 사진을 공개했다. 2. The ship's 164ft- (50m) tall sails are one of several 'firsts and improved solutions' on the electric vessel that 'do not exist on cruise ships today'. 선박의 50m(164피트) 높이의 돛은 "오늘날 유람선에는 존재하지 않는" 전기 선박의 여러 '최초 및 개선된 솔루션' 중 하나다. Hurtigruten Norway says that enhanced AI manoeuvring will mean that the bridge, where the captain and crew steer the ship, will likely be much smaller than it typically would be on other cruise ships. The company – which runs cruises along the Norwegian coast to the Arctic Circle - says that the AI 'will also capture data to help improve docking operations', mimicking the operations of an aeroplane cockpit. It's said that passengers will enjoy 'superior guest comfort' on board the 'streamlined' zero-emission ship, which will boast 'ample outdoor space' and large window-filled areas for taking in 'spectacular' views mid-voyage. The vessel won't be the world's first zero-emissions cruise ship – that accolade goes to Northern Xplorer, a vessel being built in Portugal's West Sea shipyard that's due to launch in 2026. Hurtigruten Norway plans to operate an entirely zero-emission fleet in time as part of its environmentally-oriented 'Sea Zero' project. Two of the cruise line's seven ships have been upgraded to run on battery-hybrid power, with a third set to be modernised with this system this autumn. 후티루튼 노르웨이 유람선사에 따르면 향상된 AI 구동은 선장과 승무원이 선박를 조종하는 브리지가 일반적으로 다른 유람선보다 훨씬 작을 가능성이 있음을 의미한다. 노르웨이 해안을 따라 북극권까지 크루즈를 운항하는 이 회사는 AI가 '도킹 작업을 개선하는 데 도움이 되는 데이터도 캡처할 것'이라고 말하며 비행기 조종석의 작업을 모방한다. 승객들은 '풍부한 야외 공간'과 항해 중간에 '장엄한' 전망을 볼 수 있는 넓은 창문 공간을 자랑하는 '유선형' 무배출 선박에 탑승해 '우수한 고객 편의'를 누릴 것이라고 한다. 이 선박은 세계 최초의 무공해 유람선이 아니다. 그 영예는 2026년에 진수할 예정인 포르투갈 웨스트 씨(西海) 조선소에서 건조 중인 선박인 노던 엑스플로러號에게 돌아간다. 후티루튼 노르웨이는 환경 지향적인 "씨 제로" 프로젝트의 일환으로 적시에 완전 무배출 선단을 운영할 계획이다. 유람선의 7척 중 2척은 배터리 하이브리드 전원으로 운행하도록 업그레이드되었으며 올 가을 세 번째 선박은 이 시스템으로 현대화될 예정이다. 3. The ship will run on a combination of energy from 60-megawatt battery and wind technology, charging up with renewable energy when it's docked in port. 선박은 60메가와트 배터리와 풍력 기술의 조합으로 운행되며 항구에 정박할 때 재생 가능 에너지로 충전된다. 4. It's said that passengers will enjoy 'superior guest comfort' on board the 'streamlined' zero-emission ship. 승객들은 '효율적인' 무배출 선박에 탑승하여 '우수한 고객 편의'를 누릴 수 있다고 한다. 5. Through an interactive mobile app, passengers will be able to measure their own water and energy consumption on board. 대화형 모바일 앱을 통해 승객은 기내에서 자신의 물과 에너지 소비량을 측정할 수 있다. Meanwhile, the five other vessels are being outfitted with technologies that will cut carbon dioxide emissions by 25 per cent and nitrogen oxides by 80 per cent. In 2019, sister company Hurtigruten Expeditions introduced the world's first battery-hybrid-powered ship, MS Roald Amundsen. The Expeditions arm now has three battery-hybrid ships in its seven-ship fleet. Commenting on the unveiling, Hedda Felin, the CEO of Hurtigruten Norway, said: 'When we initially announced the "Sea Zero" project over a year ago, we were faced with the challenge of not knowing which technologies would be available to us in 2030. Our task was to pave the way for new innovations and enhance existing ones to align with our sustainability objectives. 'While some of these technologies have reached a relatively advanced stage, they still necessitate dedicated research and development to ensure their successful implementation within the maritime context. On the other hand, certain technologies are still in the early stages and require fundamental research and thorough testing. Following a rigorous feasibility study, we have pinpointed the most promising technologies for our groundbreaking future cruise ships. We are committed to delivering a ship that surpasses all others in terms of energy efficiency and sustainability within just a few years.' 한편, 다른 5척의 선박에는 이산화탄소 배출량을 25%, 질소 산화물을 80% 줄이는 기술이 장착되어 있다. 2019년 자매 회사 후티루튼 엑스페디션스는 세계 최초의 배터리 하이브리드 구동 선박인 MS 로알드 아문슨을 진수했다. 엑스페디션스 암스는 이제 7척 선단에 3척의 배터리 하이브리드 선박을 보유하고 있다. 공개에 대해 후티루튼 노르웨이 유람선사의 CEO인 헤다 펠린은 "우리의 임무는 새로운 혁신을 위한 길을 닦고 지속 가능성 목표에 부합하도록 기존 혁신을 강화하는 것이었다." "이러한 기술 중 일부는 상대적으로 발전된 단계에 도달했지만 해양 환경 내에서 성공적인 구현을 보장하기 위해서는 여전히 헌신적인 연구 및 개발이 필요하다. 반면에 특정 기술은 아직 초기 단계에 있으며 근본적인 연구와 철저한 테스트가 필요하다. 엄격한 타당성 조사에 따라 우리는 획기적인 미래 유람선을 위한 가장 유망한 기술을 정확히 찾아냈다. 우리는 단 몇 년 안에 에너지 효율성과 지속 가능성 측면에서 다른 모든 선박을 능가하는 선박을 제공하기 위해 최선을 다하고 있다"라고 말했다.
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