|
가정예배 365-2024년8월29일(목요일) 가이사의 것, 하나님의 것
입력 : 2024-8-29. 03:10
찬송 : ‘햇빛을 받는 곳마다’ 새 270장(통 52장)
1.변찮 는 주님의 사랑 과 거룩 한 보혈의 공로 를
우리 다 찬양을 합시 다 주님 을 만나볼 때까 지
2.우리 를 깨끗게 한피 는 무궁 한 생명의 물일 세
생명 의 구원을 받은 자 하나 님 찬양을 합시 다
3.주님 의 거룩한 보혈 을 날마 다 입으로 간증 해
담대 히 싸우며 나가 세 천국 에 들어갈 때까 지
4.십자 가 단단히 붙잡 고 날마 다 이기며 나가 세
머리 에 면류관 쓰고 서 주앞 에 찬양할 때까 지
(후렴)예수는예수는 우리 를우리를 깨 끗 게 하시는주시 니
주의피주의피우리 를우리를눈보 다 더희게 하셨 네 아 멘
신앙고백: 주기도문(마6:9~13절)
하늘에 계신 우리가정 공동체 아버지여,
이름이 거룩히 여김을 받으시오며,
나라가 임하시오며,
뜻이 하늘에 이루어진 것 같이
땅에서도 이루어지이다.
오늘날 우리가정 공동체에게
일용할 양식을 주옵시고,
우리가정 공동체가
우리가정 공동체에게
죄 지은 사람을 사하여 준 것 같이
우리가정 공동체 죄를 사하여 주시옵고,
우리가정 공동체를
시험에 들게 하지 마옵시고,
다만 악에서 구하옵소서.
나라와 권세와 영광이
아버지께 영원히 있사옵나이다. 아멘.
본문 : 마가복음12장13~17절
13그들이 예수님의 말씀을 책잡으려 하여 바리새인과 헤롯당 중에서 사람을 보내매 14와서 이르되 “선생님이여, 우리가 아노니 당신은 참되시고 아무도 꺼리는 일이 없으시니 이는 사람을 외모로 보지 않고 오직 진리로써 하나님의 도를 가르치심이니이다. 가이사에게 세금을 바치는 것이 옳으니이까? 옳지 아니하니이까? 15우리가 바치리이까? 말리이까?” 한대 예수님께서 그 외식함을 아시고 이르시되 “어찌하여 나를 시험하느냐? 데나리온 하나를 가져다가 내게 보이라.” 하시니 16가져왔거늘 예수님께서 이르시되 “이 형상과 이 글이 누구의 것이냐?” 이르되 “가이사의 것이니이다.” 17이에 예수님께서 이르시되 “가이사의 것은 가이사에게, 하나님의 것은 하나님께 바치라.” 하시니 그들이 예수님께 대하여 매우 놀랍게 여기더라. 아멘.
말씀 : 종교 지도자들은 예수님이 말씀하신 ‘포도원 농부’의 비유가 자신들을 향한 말씀인 줄 알았습니다. 하지만 그들은 자신들의 죄를 깨닫지 못했습니다. 그리고 지금은 바리새인과 헤롯당이 한통속이 돼 예수님께 나와 ‘14가이사에게 세금을 바치는 것이 옳은지, 그렇지 않은지’ 질문합니다(14와서 이르되 “선생님이여, 우리가 아노니 당신은 참되시고 아무도 꺼리는 일이 없으시니 이는 사람을 외모로 보지 않고 오직 진리로써 하나님의 도를 가르치심이니이다. 가이사에게 세금을 바치는 것이 옳으니이까? 옳지 아니하니이까?).
사실 바리새인과 헤롯당이 하나가 된다는 것은 말이 안 되는 일이었습니다. 왜냐하면 바리새인들은 경건한 유대인들로 로마의 반대편에 선 사람들이었습니다. 반면 헤롯당은 헤롯의 하수인으로서 로마와 밀접한 관계에 있었던 사람들이었습니다. 따라서 바리새인과 헤롯당, 이 둘은 절대 하나가 될 수 없었습니다. 하지만 그들은 예수님을 시험에 빠뜨려야 한다는 같은 목적이 있었습니다. 그래서 그토록 불편한 관계에 있는데도 불구하고 하나가 된 것입니다.
가이사에게 세금을 바치는 것이 옳은지 아닌지에 대한 질문에 대한 답을 하는 건 까다로운 일이었습니다. 만약 가이사에게 바쳐야 한다고 답하면 바리새인들이 분노할 것입니다. 이와 반대로 가이사에게 바치면 안 된다고 말할 경우 헤롯당 사람들이 분노할 것이기 때문입니다. 하지만 예수님은 그들의 속임수에 넘어가지 않으셨습니다. 그러면서 ‘17가이사의 것은 가이사에게 하나님의 것은 하나님께 바치라.’고 말씀하셨습니다(17이에 예수님께서 이르시되 “가이사의 것은 가이사에게, 하나님의 것은 하나님께 바치라.” 하시니 그들이 예수님께 대하여 매우 놀랍게 여기더라.). 그렇다면 예수님이 하신 말씀의 의미가 무엇일까요?
첫째는 유한한 세상을 살면서 영원한 하나님 나라를 보며 살아갈 줄 알아야 한다는 것입니다. 가이사는 유한한 사람일 뿐이지만 하나님은 영원하십니다. 유한한 이 세상은 우주 만물을 창조하신 하나님의 통치 아래 있습니다. 그렇기에 교회 공동체는 세금을 누구에게 바치는 정도의 문제에 흔들리지 않고 이 세상에서 하나님 나라를 살아야 합니다.
둘째는 가치관이 역전되고 질서가 바뀐 삶을 살아서는 안 된다는 것입니다. 우리가정 공동체가 믿음의 사람이라면 분별력을 가져야 합니다. 영원한 것과 헛된 것을 잘 분별해서 가이사의 것을 하나님에게, 또 하나님의 것을 가이사에게 바치는 어리석음을 범하지 말아야 합니다.
셋째는 세상 일과 하나님의 일 모든 것에 최선을 다해야 한다는 것입니다. 하나님은 한쪽에만 최선을 다하는 것을 원하지 않으시고 세상의 일에도 최선을 다하고 하나님의 일에도 최선을 다하는 균형 잡힌 믿음을 갖기를 원하십니다.
교회 공동체 여러분, 우리가정 공동체에게 오늘만 있을 뿐 내일은 없습니다. 지금 가정 공동체에게 허락된 하루 동안 하나님께 받은 은혜를 가지고 세상과 하나님 나라를 위해 섬기고 나눌 수 있기를 기도합니다.
마침기도 : 오늘은 구세주 예수님 그리스도의 은혜와 성부 하나님의 사랑과 성령 하나님의 교통하심이 하나님 아버지! 가이사의 것과 하나님의 것을 잘 분별하길 원합니다. 분별할 수 있는 지혜와 분별하여 행동할 수 있는 믿음을 우리가정 공동체에게 허락하여 주옵소서. 영원한 것을 바라보며 그분 하나님 나라에 소망을 두는 우리가정 공동체 되게 하옵소서. 찬양과 기도와 말씀으로 예수님의 향기가 되는 복된 삶이되시길 자기 죄를 회개하고 성령님 충만함을 받아 변화되어 복음 전도자로 예수님 그리스도가 나의 주님과 구세주요 그리스도이시라는 것을 전파하는 교회 공동체가 되게 하소서. 우리 가정 공동체를 길과 진리가 되시는 우리가정 공동체 구주 예수님의 이름으로 기도드립니다. 아멘!!!
축복기도: 지금은 구세주 예수님 그리스도의 은혜와 성부 하나님의 사랑과 성령 하나님의 교통하심이 하나님 아버지! 가이사의 것과 하나님의 것을 잘 분별하길 원합니다. 분별할 수 있는 지혜와 분별하여 행동할 수 있는 믿음을 우리가정 공동체에게 허락하여 주옵소서. 영원한 것을 바라보며 그분 하나님 나라에 소망을 두는 우리가정 공동체 되게 하옵소서. 찬양과 기도와 말씀으로 예수님의 향기가 되는 복된 삶이되시길 예수님 그리스도가 나의 주님과 구세주요 그리스도이시라는 것을 전파하는 교회 공동체가 되게 하여 주시옵기를 구세주 예수님 그리스도의 은혜와 성부 하나님의 사랑과 성령 하나님의 교통하심이 교회 공동체와 함께 하시기를 구세주 예수님 그리스도의 이름으로 축원합니다. 아멘!!!
[출처] - ©Copyright@국민일보
[원본링크] - https://news.kmib.co.kr/article/view.asp?arcid=0924315992& code23111511&cp=du
Home Worship 365-2024 August 29 (Thursday) That of Kaivsari, that of God
Input : 2024-8-29. 03:10
Glorification : ‘Receive sunshine in’ New 270 (Tong 214)
1.love of Byeonchanneun Lord and merit of holy precious blood
When unite anthem both us, until meet Lord all
2.We a Kkaekkeutge blood water of eternal life be
Deliverance of life does Bateunja God anthem
3.Holy precious blood of Lord does confession of faith by mouth everyday
Fight and goes out as is bold until come within the veil
4.catches hard and wins everyday and leaves cross
Until uses crown in head and praises in The Lord front
(refrain)Jesus Jesus we we starting gaze that do Kkaekkeutge be
Blood cage of blood state of state blenched us more than eyes Amen
Confession of faith: The Lord's Prayer (Matthew 6:9~13)
After this manner therefore pray home community:
Our Father which art in heaven,
Hallowed be thy name.
Thy kingdom come,
Thy will be done in earth,
as it is in heaven.
Give home community this day our daily bread.
And forgive us our debts,
as we forgive our debtors.
And lead home community not into temptation,
but deliver home community from evil:
For thine is the kingdom,
and the power,
and the glory,
for ever. Amen.
Text: Mark 12:13~17
13And they send unto him certain of the Pharisees and of the Herodians, to catch him in his words. 14And when they were come, they say unto him, Master, we know that thou art true, and carest for no man: for thou regardest not the person of men, but teachest the way of God in truth: Is it lawful to give tribute to Caesar, or not? 15Shall we give, or shall we not give? But he, knowing their hypocrisy, said unto them, Why tempt ye me? bring me a penny, that I may see it. 16And they brought it. And he saith unto them, Whose is this image and superscription? And they said unto him, Caesar's. 17And Jesus answering said unto them, Render to Caesar the things that are Caesar's, and to God the things that are God's. And they marvelled at him. Amen.
Word: Religious leaders knew that metaphor of 'Vineyard farmer' that Jesus says is word for yourselveses. However, they did not realize crime of yourselveses. And now Pharisee and Herodians one and the same group to piggy bank Jesus I and ‘14to give tribute to Caesar’ ask(14And when they were come, they say unto him, Master, we know that thou art true, and carest for no man: for thou regardest not the person of men, but teachest the way of God in truth: Is it lawful to give tribute to Caesar, or not?).
It was the matter which speech does not become that actual fact Pharisee and Herodians unite. Because was people who Pharisees stand to opposite of Rome by pious jewses. The other side, was people who Herodians was to Rome and affinity as Herod's perpetrator. Therefore, Pharisee and Herodians, this two could not become one absoluteness. However, there was teleology such as that they must loss Jesus in test. So, it unites though there is in inconvenient relation so.
.whether it is right give tax to Kaivsari or not, it was the difficult matter to do answer about quetion. if answer that must give to Kaivsari, Pharisees will get angry. Because Herodians people will get angry in case of tell Kaivsari not should give in contrast to. However, Jesus was not cheated in their trick. Then said ‘17Caesar's, and to God the things that are God's.’(17And Jesus answering said unto them, Render to Caesar the things that are Caesar's, and to God the things that are God's. And they marvelled at him.). Then, what is meaning of word that Jesus does ? First is that must know to live the limited world and see and live eternal God kingdom. Kaivsari is a limited man, but God is eternal. Limited world is young government of God that create all things in the universe. Church community is not shaken to problem of steadfastly that give tax to someone and must live God kingdom on the society as is so.
Second is that sense of values is reversed and must not live life that order turns. I must have sense if our hearth and home community is man of belief. Divide well eternal and vain that and that of Kaivsari must not commit absurdity that give that of the other to Kaivsari to God.
Third is that must do best in work everything of world work and God. Want to have commensurate belief which that God does their best only on one without wanting to work of the world best do and their best to work of God.
There will not exist tomorrow nothing but is today to hearth and home community of church community you, we. I attempt can serve and divide for world and God kingdom with grace that receive to God day interval that is allowed to hearth and home community now.
Just in time prayer: It is the Father that today does love of Messiah Jesus Christ's grace and God the Father and fellowship of Holy Spirit! I want to divide well that of Kaivsari and that of God. At allowing belief which can act dividing with wisdom that can divide to our hearth and home community Juopso. Our hearth and home community that sees eternal and puts hope to the person God kingdom at very Haopso . repents that is been happy life that become odor of Jesus to anthem and prayer and word himself crime and receives Holy Spirit aliveness and church community that demolish that Jesus Christ is my Lord and Messiah and Christ by gospeler because is changed at very Hazo. Our hearth and home community prays by a our hearth and home community savior Jesus name that become path and truth-value. Amen !!!
Benediction: It is the Father that now does love of Messiah Jesus Christ's grace and God the Father and fellowship of Holy Spirit! I want to divide well that of Kaivsari and that of God. At allowing belief which can act dividing with wisdom that can divide to our hearth and home community Juopso . Our hearth and home community that sees eternal and puts hope to the person God kingdom at very Haopso. To be been happy life that become odor of Jesus to anthem and prayer and word I pray by Messiah Jesus Christ's name that it does that church community that demolish that Jesus Christ is my Lord and Messiah and Christ does very with church community do love of Messiah Jesus Christ's grace and God the Father and fellowship of Holy Spirit. Amen !!!
[origin] - ©Copyrightⓒwww.kmib.co.kr
[original text link] - https://news.kmib.co.kr/article/view.asp?arcid=0924315992&code23111511&cp=du
|