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Abba Isaac the Syrian, the "Unjustly Accused" Saint (2 of 7)
아바 이삭, "부당하게 고발당한" 성자 (7명 중 2명)
2. What the Holy Fathers Say About Abba Isaac 2. 교부들이 아바 이삭에 대해 말하는 것
Despite the lack of a day for commemorating this Saint and many others, the Church accepts them as authentic in Christ, their Life as in the Holy Spirit, their teachings as a distillation of their experience of theosis, of their "sensation in God" as Abba Isaac writes.
이 성인과 다른 많은 성인을 기념하는 날이 없음에도 불구하고, 교회는 그들을 그리스도 안에서 참된 것으로, 그들의 생명을 성령 안에서의 것으로, 그들의 가르침을 그들의 신화(theosis) 체험의 증류물로, 아바 이삭(Abba Isaac)이 쓴 것처럼 "하느님 안에서의 감각"의 증류체로 받아들입니다.
All these things are eminently applicable to the highest degree in the person of Saint Isaac. All of the ascetic fathers after him refer to him as Saint Isaac, as a true teacher of the ascetic life, as an experienced fighter and trainer in the war against the devil and the passions, as a spiritual litmus test by which is tested the experiences of those who fight as to whether something is of God or of the devil. Saint Peter of Damascus (12th cent.) refers to him 29 times! in his works that are contained in the Philokalia. He is also referred to by Saint Nikephoros the Monk, the teacher of Saint Gregory Palamas, in his "Discourse on the Watchfulness of the Heart"; by Saint Gregory of Sinai, who recommends to hesychasts the study of the Ascetic Discourses of Saint Isaac and places him together with Saint John of the Ladder and Saint Maximus the Confessor; and by Saints Kallistos and Ignatios Xanthopoulos (26 references). He is called by Saint Kallistos of Kataphygi "the uttermost educator of quietude".
이 모든 것들은 성 이삭의 인격 안에서 가장 높은 경지에 탁월하게 적용된다. 그의 뒤를 이은 모든 금욕주의자 교부들은 그를 성 이삭, 금욕 생활의 참된 스승, 악마와 정욕에 대항하는 전쟁에서 경험 많은 투사이자 훈련자, 어떤 것이 천신으로부터 온 것인지 악마로부터 온 것인지에 대해 싸우는 사람들의 경험을 시험하는 영적 리트머스 시험으로 언급한다. 다마스쿠스의 성 베드로(12세기)는 그를 29번이나 언급한다! Philokalia에 포함 된 그의 작품에서. 그는 또한 성 그레고리 팔라마스 (Saint Gregory Palamas)의 교사 인 성 니케포로스 수도사 (Saint Nikephoros the Monk)가 그의 "마음의 깨어 있음에 관한 담론"에서 언급했다. 시나이의 성 그레고리우스 (Saint Gregory of Sinai)는 성 이삭 (Saint Isaac)의 금욕 설교에 대한 연구를 Hesychasts에게 권장하고 그를 사다리의 성 요한 (Saint John of the Ladder)과 고백자 성 막시무스 (Saint Maximus the Confessor)와 함께 배치한다. 그리고 Saints Kallistos와 Ignatios Xanthopoulos (26 개의 참조). 그는 카타피기(Kataphygi)의 성 칼리스토스(Saint Kallistos)에 의해 "고요함의 가장 철저한 교육자"라고 불린다.
Saint Gregory Palamas writes: "Saint Isaac calls illumination the fruit of prayer...", and he calls him an "inspector and author of secret inspections".
성 그레고리 팔라마스(Saint Gregory Palamas)는 "성 이삭은 빛을 기도의 열매라고 부른다..."라고 썼고, 그를 "비밀 감찰의 검사관이자 저자"라고 불렀다.
In the Life of Saint Savvas of Vatopaidi written by his biographer Saint Philotheos, Saint Isaac is referred to as "the experienced and learned Syrian that was notorious in hesychasm and theoria".
그의 전기 작가 성 필로테오스 (Saint Philotheos)가 쓴 바토 파이디 (Vatopaidi)의 성 사바스 (Saint Savvas)의 생애에서 성 이삭 (Saint Isaac)은 "헤시카즘과 테오리아에서 악명 높았던 경험 많고 학식 있는 시리아인"으로 언급된다.
The great Russian hesychast, Saint Nilus Sorsky (1433-1508), refers to our Saint 37 times in his ascetic works.
러시아의 위대한 헤시카스트인 성 닐루스 소르스키(1433-1508)는 그의 금욕 행위에서 우리 성인을 37번이나 언급한다.
Saint Nikodemos the Hagiorite calls him "our God-bearing philosopher Saint Isaac".
성녀 니코데모스(Saint Nikodemos)는 그를 "우리의 하느님을 품은 철학자 성 이삭"이라고 부른다.
Saint Justin Popovich writes: "Among these holy philosophers, one of those who holds the first place is the great ascetic and saint Isaac the Syrian. In his writings Saint Isaac, with rare empirical knowledge, observes and describes the procedure for the healing and purification of the human faculty of knowledge."
성 유스티누스 포포비치(Saint Justin Popovich)는 다음과 같이 썼다: "이 거룩한 철학자들 중에서 첫 번째 자리를 차지하고 있는 사람 중 한 명은 위대한 금욕주의자이자 시리아의 성녀 이삭이다. 성 이삭은 그의 저서에서 드문 경험적 지식을 가지고 인간의 지식 능력의 치유와 정화 과정을 관찰하고 설명합니다."
Elder Joseph the Hesychast would say: "If all the writings of the desert fathers which teach us concerning watchfulness and prayer were lost and the writings of Abba Isaac the Syrian alone survived, they would suffice to teach one from the beginning to end concerning the life of stillness and prayer. They are the Alpha and Omega of the life of watchfulness and interior prayer, and alone suffice to guide one from his first steps to perfection."
헤시카스트 요셉 장로는 이렇게 말하곤 했다: "우리에게 깨어 있음과 기도에 관해 가르치는 사막 교부들의 모든 저술이 사라지고 시리아인 아바 이삭의 저술만이 살아남는다면, 그것들은 고요와 기도의 생활에 관해 처음부터 끝까지 가르치기에 충분할 것이다. 그들은 깨어 있고 내적 기도의 삶의 알파와 오메가이며, 오직 하나만으로도 완전을 향한 첫 걸음에서 사람을 인도하기에 충분하다."
Elder Ieronymos of Aegina would say: "Isaac the Syrian hides a great treasure. Open him, read him, be enriched spiritually... If you do not have Isaac the Syrian, and you don't have the money to buy him, grab a bag and go out to beg for the money to buy him... When you read him you rejoice and you are rebuked... Forsake not Isaac. Every day one page of Abba Isaac. Not more. Isaac is the mirror. There you will behold yourself. The mirror is so that we may see if we have any shortcomings, any smudge on our face, in order to remove it, to cleanse ourselves. If there is a smudge on your face or on your eyes, in the mirror you will detect it and will remove it. In Abba Isaac you will behold your thoughts, what they are thinking. Your feet, where they are going. Your eyes, if they have light and see. There you will find many sure and unerring ways, in order to be helped. One page of Isaac a day. In the morning or at night, whatever. Suffice it that you read a page."
아이기나의 이에로니모스 장로는 "시리아인 이삭은 큰 보물을 감추고 있다. 그를 열고, 읽고, 영적으로 풍요로워지십시오... 시리아 사람 이삭이 없고 살 돈도 없다면, 가방을 들고 나가서 그를 살 돈을 구걸하십시오... 당신이 그를 읽을 때 당신은 기뻐하고 당신은 꾸짖음을 받습니다... 이삭을 버리지 말라. 매일 아바 이삭의 한 페이지. 더 이상은 아닙니다. 이삭은 거울입니다. 거기서 너는 너 자신을 보게 될 것이다. 거울은 우리에게 결점이 있는지, 얼굴에 얼룩이 있는지 확인하고 그것을 제거하고 자신을 정화하기 위해 볼 수 있도록 하기 위한 것입니다. 얼굴이나 눈에 얼룩이 있으면 거울에서 그것을 감지하고 제거합니다. 아바 이삭 안에서 너희는 너희의 생각들을, 그들이 무슨 생각을 하고 있는지를 보게 될 것이다. 당신의 발이 어디로 가는지. 당신의 눈에는 빛이 있고 볼 수 있다면. 거기서 그대는 도움을 받기 위하여 확실하고 틀림없는 많은 방법들을 발견하게 될 것이다. 하루에 한 페이지씩 이삭을 읽어보세요. 아침이든 밤이든, 어쨌든. 한 페이지를 읽는 것으로 충분합니다."
Elder Paisios would say: "If anyone went to a psychiatric hospital and read to the patients Abba Isaac, all those who believed in God would get well, because they would recognize the deeper meaning of life." In his Epistles the Elder wrote: "The study of the Ascetic Discourses of Abba Isaac helps very much, because it helps someone understand more deeply the meaning of life and every small or large complex, and everyone who believes in God that has these it will help them to remove them." At the end of the Life of the Elder we read: "He would say that the book of Abba Isaac is worth a whole patristic library. In the book [Ascetic Discourses] he read, while beneath an icon of the Saint, in which he holds a feather pen while writing, he inserted the note: 'My Abba, give me your pen to underline your entire book.'"
파이시오스 장로는 "누군가 정신 병원에 가서 환자들에게 아바 이삭의 책을 읽어 준다면, 하나님을 믿는 모든 사람이 병이 낫게 될 것"이라고 말하곤 했다. 엘더는 그의 서한에서 다음과 같이 썼다: "아바 이삭의 금욕적 담론에 대한 연구는 누군가가 삶의 의미와 모든 크고 작은 콤플렉스를 더 깊이 이해하도록 도와주기 때문에 매우 도움이 된다. 그리고 이것들을 가진 하느님을 믿는 모든 사람은 그것들을 제거하는 데 도움이 될 것이다." '엘더의 생애'의 마지막 부분에서 우리는 다음과 같이 읽는다: "그는 아바 이삭의 책이 교부 도서관 전체의 가치가 있다고 말하곤 했다. 그는 [금욕적 담론]이라는 책에서 깃털 펜을 들고 글을 쓰는 성인의 아이콘 아래에 '나의 아버지, 당신의 책 전체에 밑줄을 긋기 위해 펜을 제게 주십시오.'라는 메모를 삽입했습니다."
Elder Porphyrios would say: "Indeed, in regards the mysteries God reveals within us, silence is the best. Yet, what happened with the Apostle Paul could happen to us, where he says: 'I lost control; you forced me to say things out of love.' Abba Isaac was saddened over the same thing, where he was forced to speak of the mysteries and the profound experiences of his heart, but fueled by love alone, see what he says: 'I became foolish; I have not suffered to preserve the mystery in silence, but I became a fool for the benefit of the brethren.'"
포르피리오스 장로는 "참으로, 하나님께서 우리 안에 계시하시는 비밀에 관해서는 침묵이 가장 좋습니다. 하지만 사도 바울에게 일어났던 일이 우리에게도 일어날 수 있으며, 바울은 '나는 자제력을 잃었다. 당신은 사랑으로 나에게 말을 하도록 강요했습니다." 아바 이삭(Abba Isaac)은 같은 일로 인해 슬퍼했는데, 그는 그의 마음의 신비와 심오한 경험에 대해 말하도록 강요받았지만, 오직 사랑으로 힘을 얻었다. 나는 침묵 속에 그 신비를 보존하기 위해 고통을 겪은 것이 아니라, 형제들의 이익을 위해 바보가 되었다.'"
From all these testimonies of the Holy Fathers and modern Elders the universal acceptance of the holiness of Abba Isaac becomes apparent, as well as the holiness of his writings, his Orthodoxy, and the authenticity of his experiences in the Holy Spirit.
거룩한 교부들과 현대 장로들의 이 모든 증언들로부터, 아바 이삭의 거룩함에 대한 보편적인 수용이 명백해지고, 그의 저술의 거룩함, 그의 정통성, 그리고 성령 안에서의 그의 경험의 진실성도 명백해진다.
Translated by John Sanidopoulos. John Sanidopoulos가 번역했습니다.