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가상인간이 연예계와 산업계에서 증가하고있습니다.
가수가되어 연예기획사와 계약을 하고 홈쇼피의 쇼핑호스트가 생길 예정입니다.
특이한 점은 여성만 있다는 점입니다.
우리나라의 Virtual human(가상인간)의 현황을 알아봅니다.
[Weekender] Rise of never-aging young women in Korea
(주말판) 한국에서 여성가상인간의 부상
Experts say virtual humans reflect human desire for perfection, while others call them technically evolved versions of animation characters born for commercial use
일부에서는 상업적 용도로 태어난 기술적으로 진화된 애니메이션 인물로 부르지만 전문가들은 가상인간이 완벽을 추구하는 인간의 욕망을 반영한 것이라고 한다.
By Kan Hyeong-woo 간형우 기자
Published : Mar 31, 2022 - 18:05 Updated : Apr 1, 2022 - 09:01
Korea Herald
South Korea’s entertainment and commercial fields have seen a rise of beautiful, multi-talented young women capable of doing almost everything -- from acting to fashion design. Despite being in their early 20s, they display impeccable skills and give performances that exceed human expectations. They have no stress, no sleep and no scandals. Though they are labeled as perfect human beings, they have their own limits. They are not actual people, but virtual humans produced by cutting-edge computer graphics and who exist only in the virtual world.
한국의 엔터테인먼트 산업과 상업분야에서 연기부터 패션디자인까지 모든 일을 할 수 있는 다방면에 재능을 가진 젊고 아름다운 여성이 부상하고있다. 20살 초반임에도 불구하고 인간의 기대를 뛰어넘는 연기와 완벽한 기능을 보여준다. 그들은 스트레스나 수면이나 스캔들이 없다. 그들은 완벽한 인간이라는 꼬리표가 붙어있지만 자신들의 한계가 있다. 그들은 실제 인간은 아니지만 가상인간은 뛰어난 컴퓨터 그래픽으로 만들어지고 가상세계에서만 존재한다.
Meet Rozy, a 22-year-old woman standing at 171 centimeters. She has become one of the most popular virtual humans so far here. With over 125,000 followers on Instagram, she has received a verified badge from the social media platform. The badge means Instagram has confirmed that an account is an authentic one directly run by the public figure, celebrity or brand. She also shook up the marketing landscape here when she made a splash in a video commercial for local life insurance company ShinhanLife last year.
171cm의 키에 22세인 로지를 만나보자. 그녀는 현재 여기서 가장 인기있는 가상인간들 중 하나이다. 인스타그램에서 125,000명의 팔로우어 와 함께 그녀는 소셜 미디어 플랫폼으로부터 검증된 배지를 받았다. 이 배지는 인스타그램이 공공기관, 연예인, 브랜드가 직접 운영하는 진짜 계정이라는 것을 말한다. 그녀는 작년에 신한라이프 생명보험회사를 위한 비디오 광고로 마케팅 판도를 뒤흔들었다.
The never-aging Rozy’s market value has skyrocketed since then, modeling for companies in a wide range industries including automobile, cosmetics and fashion. She is estimated to have earned over 1.5 billion won ($1.2 million) last year. She also made her singing debut by releasing her first single “Who Am I” last month.
나이를 먹지 않는 로지의 시장가치는 치솟고 있고 자동차, 화장품, 패션 등을 포함한 광범위한 업계의 회사에 대한 모델을 하고있다. 그녀는 작년 한해동안 약 십오억원 (백이십만 달러)을 벌었다. 지난달에는 “Who AM I”라는 첫번째 싱글 앨범으로 데뷔도 했다.
In the virtual world, Rozy has peers of her own kind, although she has no personal interaction with them.
가상세계에서 로지는 그녀 자신과 같은 또래가 있지만, 그녀와는 개인적인 교감은 없다.
Earlier this week, Netmarble’s virtual human Rina inked a deal with local entertainment agency Sublime, which manages actor Song Kang-ho and singer Rain. According to Netmarble, Rina will later appear in the company’s games and various pieces of content related to the metaverse.
이번 주 초 넷마블의 가상인간 리나는 배우 송강호와 가수 비가 속해 있는 국내 연예기획사 써브라임과 계약했다. 넷마블에 의하면 리나는 회사의 게임과 메타버스에 관련된 다양한 콘텐츠에 출연할 예정이다.
Han Yoo-ah, a virtual character first developed by Smilegate for its virtual reality game Focus on You, signed a contract with YG Entertainment’s model agency company YG KPlus last month. Han is expected to make her debut as a singer with CJ ENM in the first half of this year.
스마일 게이트에서 가상현실게임 Focus on You를 위해 처음으로 개발한 가상인물 한유아는 지난달 YG 엔터테인먼트와 모델 에이전시인 YG K플러스와 계약했다. 한은 올해 상반기에 CJ ENM과 함께 가수로 데뷔할 예정이다.
LG group has created two virtual characters -- Reah Keem and Tilda. Keem first met the public at the Consumer Electronics Show via a video clip in January last year. She is scheduled to release her debut album later this year. Tilda, a virtual AI fashion designer, showcased her 200 outfits at New York Fashion Week last month after she had studied some 3,000 images and patterns to draw them up.
LG그룹은 리아킴과 틸다 등 두명의 가상인물을 만들었다. 킴은 작년 1월 CES 쇼에 비디오클립으로 대중과 만났다. 그녀는 올해 말에 데뷔앨범을 낼 예정이다. 가상 AI 디자이너인 틸다는 3,00개의 이미지와 패턴을 공부한 뒤 지난 달 뉴욕 패션위크에 200벌을 출시했다.
While some virtual humans began pursuing careers in music after they made their names known on social media platforms, other computer-created humans began as singers from the moment they were born.
일부 가상인간들이 소셜미디어 플랫폼에 이름을 알린 후 음악계에 데뷔했는데 다른 가상인간들은 탄생하자마자 가수로 시작했다.
In March 2021, local artificial intelligence developer Pulse9 created the 11-member virtual K-pop girl group Eternity using deep real AI technology. The group’s debut music video on their official YouTube channel has garnered over 1.1 million views since it was uploaded in March last year. According to Pulse9, Eternity’s member Jaein will be a supporting actress in a four-part web comedy series which will be released in April.
2021년 3월, 국내 AI 개발자 Pulse9은 11명의 K팝 걸그룹 이터니티를 딥리얼 AI 기술을 사용하여 만들었다. 이 그룹의 데뷔 뮤직비디오는 작년 3월 유투브에 올려진 이래 조회수가 백십만회 이상을 기록했다. Pulse9에 의하면 이터니티의 멤버인 제인은 4월에 출시될 4부작 웹 코메디에 조연 여배우가 될 것이다.
Lotte Home Shopping’s Lucy made her debut as a show host for the company’s TV program in December. She only made a brief appearance as she introduced what will be the next product on sale. The company said it will make technological advances so that Lucy can play the role of a full-time show host this year.
롯데 홈쇼핑의 루시는 12월에 이 회사의 TV 프로그램에 쇼 호스트로 데뷔했다. 그녀는 잠깐 나와서 다음에 판매할 상품을 소개했다. 회사는 올해에 루시가 완전한 쇼 호스트 역할을 할 수 있도록 기술을 발전시킬 것이라고 발표했다.
The tricky part for virtual humans in Korea is that they are all young women.
한국에 있는 가상인간의 특이한 점은 모두 여성이라는 것이다.
Lee Eun-soo, assistant professor at KAIST’s School of Humanities and Social Sciences, said it is because of the commercial purposes of the companies looking to make the most of the made-up humans.
이은수 KAIST 인문사회과학부 조교수는 만들어진 인간을 최대한 활용하려는 회사의 상업적 목적 때문이다.
“It’s a reflection of the real world,” said Lee, referring to the phenomenon of women dominating influencer marketing across social media platforms.
“이것은 현실세계를 반영한 것이다. “ 라고 이 교수는 여자가 소셜미디어 플랫폼의 마케팅에 지배적인 현상을 언급했다.
The dominance of virtual females for commercial purposes has to do with customers’ familiarity with female human models, who customers feel are easy to build intimacy with, according to Lee Kyung-jae, professor at Chung-Ang University’s Department of Artificial Intelligence.
중앙대학교 AI학과 이경재 교수에 의하면 상업목적을 위한 가상 여성이 지배적인 것은 소비자가 여성모델들과 쉽게 친밀감을 느낄 수 있기 때문이다.
“I think it’s because setting up virtual humans as young women makes it convenient for (companies) to utilize them to promote products whose main consumers are women,” he said. “They are also easier to build intimacy and likability with.”
“내생각으로는 가상인간을 여성으로 하는 것은 주소비자가 여성인 상품의 판촉에 활용하기에 편리하기 때문이다.” 라고 그는 말했다. “그들이 친밀성과 호감을 갖기 쉽기 때문이다.”
Apart from the gender issue, the rise of virtual humans in general are in line with the desire to understand ourselves better.
성별문제 외에 일반적으로 가상인간의 부상은 우리 자신을 더 잘 이해하기위한 것이다.
“We humans have always had the innate desire to explore and apprehend our very own being. That is, what it means to be human. By creating beings that mirror human features -- clones in genetics, humanoid robots in robotics -- we, in turn, can develop an understanding of ourselves,” said Lee.
“우리 인간은 언제나 항상 자신의 존재를 탐험하고 이해하려는 타고난 욕구를 가지고 있다. 이것이 인간임이 무엇을 의미하는 지이다. 인간의 특징을 반영하는 창조물 – 유전학의에서의 클론, 인간형 로봇 – 을 만들면서 우리는 우리에 대한 이해를 발전시킬 수 있다.”고 이 교수는 말했다.
“Virtual humans are a reflection of a similar desire. They are essentially the software version of clones and robots. With the pandemic further pushing people to stay connected online, the trend (of virtual humans) has only accelerated.”
“가상인간은 비슷한 욕구를 반영한 것이다. 그들은 필수적으로 클론과 로봇의 소프트웨어 판이다. 팬데믹으로 사람들이 더욱 온라인에 연결되면서 가상인간에 대한 트렌드는 더욱 가속되고 있다.”
Adding that more companies will try to introduce their own versions of a virtual human due to the economic advantages, he pointed out that virtual humans are stress-free and greatly reduce companies’ operating costs, as they are simply data.
더 많은 회사가 경제적 장점 때문에 자사만의 가상인간을 출시하려고 한다고 말하며 그는 가상인간은 단순하 데이터이지만 스트레스가 없고 회사의 운영비를 획기적으로 줄여준다고 지적했다.
Some believe the virtual human frenzy has come up to simply draw in more attention.
일부는 가상 인간 광풍이 단순히 더 많은 관심을 끌기 위해 나타났다고 믿고있다.
Kim Jae-yin, professor at the Center for Cross-Cultural Studies at Kyung Hee University, said the term “virtual humans” is just an exaggerated expression that has been riding the marketing waves of AI, the metaverse and non-fungible tokens.
김재인 경희대학교 비교문화센터 교수는 “가상인간” 이 AI, 메타버스, NFT등의 마케팅 물결을 올라탄 과장된 표현에 불과하다고 말했다.
“To put it correctly, they should be ‘animation characters.’ But ‘animation characters’ have been around since a long time ago, with some even having fan bases,” he said.
“정확히 말하면 그들은 ‘애니메이션의 인물’이다. 그러나 ‘애니메이션 인물은 오래전부터 일부는 팬 층을 형성하면서 우리에게 있었다.”라고 그는 말했다.
“It has just changed to a commercial, marketing term. Improved computer graphics technology was combined with the desire to reduce marketing risks such as deviation of models.”
“이것이 상업적, 마케팅 용어로 바뀌었다. 발전된 컴퓨터그래픽 기술이 모델의 편차와 같은 마케팅 위험을 줄이려는 욕구와 결합되었다.”
Regarding the reason behind the marketing success of virtual humans, KAIST Professor Lee said the novelty of virtual humans have attracted people’s attentions for the time being.
가상인간의 마케팅 성공이유에 관해서 KAIST의 이 교수는 가상 인간의 참신함이 현재는 사람들의 관심을 끌고 있는 것이라고 말했다.
“The freshness comes from the realization that it was not an actual human. The heart of a commercial is to draw in viewers’ eyes. So the shock was based on the fact that it was not a real person, but a virtual human,” said Lee.
“신선함은 이것이 실제인간이 아니라는 것에 대한 인식에서 온다. 사업의 요체는 보는 사람의 눈을 끄는 것이다. 따라서 충격은 이것이 실제 인간이 아니고 가상인간이라는 사실에 근거한다.”라고 이 교수는 말했다.
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