|
The Revelations defense evidence 7. 1 the Jang Apostle John the personality and king of kings (Rev. 1: 8~18)
계시록 변론 증거 7. 1장 사도 요한의 인격, 만왕의 왕(계1:8~18)
#the personality of Apostle John getting the revelation and aspects of king of kings of the second coming Lord God#
# 계시를 받은 사도 요한의 인격, 재림주 만왕의 왕의 모습 #
* Rev. 1: 8 The person who the say I was the alpha and omega and there was the now and it was in the ago and it is the person to come in future and the state God is almighty
* 계1:8. 주 하나님이 가라사대 나는 알파와 오메가라 이제도 있고 전에도 있었고 장차 올 자요 전능한 자라 하시더라.
* When the explanation) God is the alpha and omega, the beef slices broiled on a skewer Israel doesn't obey, it will do together in the end like him what there is no forgiveness, it hits with the disaster. The will that it is the god of the alpha and omega is conveyed when there is the several. Eccl. 3:15 Because of being in Eccl. 3 also to what is in section 15 now be in the old days and be in the future, God finds again to be already over. As it does, there was the history connecting the prophetic, alphabetic letter, shadow, model, example mark, and learning of the young through the beef slices broiled on a skewer Israel and the history coming to a settlement is in the new medicine, the conclusion. There is the will that it proceeds from first to last under the foreknowledge plan since being almighty. There is the will that the start Ha Magnolia liliflora Desr takes the responsibility to the end and it becames history. Moreover, the word becomes accomplished one by double and triple. The old promise Israel is the prophet country finishing the verbal promise and the Israel (korea) of the new Testament is the prophet country which accomplishes and makes the verbal promise the fruit (Mt. 21: 43).
* 강해) 하나님은 알파와 오메가이시니 육적 이스라엘이 순종치 않을 적에 용서 없이 재앙으로 친 것 같이 종말에도 그와 같이 하실 것입니다. 알파와 오메가의 신이라는 뜻은 몇 가지가 있는데 전3:15절에 이제 있는 것이 옛적에 있었고 장래에 있을 것도 옛적에 있었나니 하나님은 이미 지난 것을 다시 찾으시느니라. 고 하신 것처럼 육적 이스라엘을 통하여 예언적, 영자적, 그림자적, 모형적, 예표적, 몽학적이라고 할 수 있는 역사가 있었고 신약에 혹은 종말에 끝을 맺는 역사가 있다는 것입니다. 전지전능하시므로 처음부터 끝까지 예지예정아래 진행하신다는 뜻도 있고, 시작하신이가 끝까지 책임지고 역사하신다는 뜻도 있습니다. 또한 예언의 말씀은 이중 삼중으로 성취하시는 것도 됩니다. 구약 이스라엘은 언약을 맺는 선지 국가이며 신약의 이스라엘(한국)은 언약을 이루고 열매 맺는 선지 국가 입니다(마21:43).
The legitimacy (the gospel of the spiritual relief), that is the alpha, could be said to be Paulos letter and the word that it is the heresy like disease was taken in this at the time from the teacher's authority force. Apostle are the word to the high priests. The legitimacy (in which the new time goes and gospel of soul and flesh relieves), that is the omega, are Revelations and is the day when all people weep loudly that teacher's authority forces regard as a heretic and it gets to go broke and the stabbing people see. Even in this case, if it is unable to tell directly, the new age for is unable to be entered and moreover, the heresy comes to that. As the God who is the God's son can be said to be Beelzebub, the true rank of the kind is the young principles to gets to hear the word called the king evil spirit from the evil spirit force.
알파적인 정통(영혼 구원의 복음)이 바울 서신이라 할 수 있는데 그 당시에 교권 세력에게서 염병 같은 이단이라는 말을 들었습니다. 사도들이 대제사장들에게 말입니다. 오메가적인 정통(새 시대가는 영, 육 구원의 복음)은 계시록인데 교권 세력들이 이단시 하다가 망하게 되는 것이 모든 민족이 통곡하는 날이며 찌른 자 들도 본다는 것입니다. 이때에 계시록을 바로 못 전하면 새 시대를 못 들어가는 것이며 그것이 또한 이단이 되는 것입니다. 하나님의 아들인 주님도 바알세불이라 한 것처럼 참된 종의 반열은 마귀 세력에게 왕 마귀라는 말을 듣게 되는 것이 영계원리입니다.
@ Therefore say I unto you, The kingdom of God shall be taken from you, and given to a nation bringing forth the fruits thereof. And whosoever shall fall on this stone shall be broken: but on whomsoever it shall fall, it will grind him to powder(Mt. 21: 43~44).
@ 그러므로 내가 너희에게 이로노니 하나님의 나라를 너희는 빼앗기고 그 나라의 열매 맺는 백성이 받으리라 이 돌 위에 떨어지는 자는 깨어지겠고 이 돌이 사람 위에 떨어지면 저를 가루로 만들어 흩으리라하시니(마21:43~44).
@ When it was like this, the disaster which Jehovah will grant to all people attacking Jerusalem wrote down, this flesh goes bad and this eye goes bad in the inside hole and this tongue will go bad in the oral cavity (Zeck. 14: 12).
@ 예루살렘을 친 모든 백성에게 여호와께서 내리실 재앙이 이러하니 곤 썼을 때에 그 살이 썩으며 그 눈이 구멍 속에서 썩으며 그 혀가 입속에서 썩을 것이요(슥14:12).
* Rev. 1: 9~10 I John was in the island which was you brother and the evidence of the word of the person who it stood with the disaster to Jesus and country, joins the God and Jesus caused and does in having the baht wool, I am moved by the Holy Spirit by the care day and I listen to the large-scale speech like the bugle note in my back.
* 계1:9~10. 나 요한은 너희 형제요 예수의 환란과 나라와 참음에 동참하는 자라 하나님의 말씀과 예수의 증거를 인하여 밧모라 하는 섬에 있었더니 주의 날에 내가 성령에 감동하여 내 뒤에서 나는 나팔소리 같은 큰 음성을 들으니
*the personality of John getting the explanation) full revelation; After weighing one which how It becomes the personality of John receiving the secret which is christ's complete conclusion with the inspiration receiver of the change degree under the revelation in advance, it went and utterly, the secret of the revelation was given. The man who it possesses this personality according to this tonicity, can possess the personality of the complete Jesus to be the faith?
* 강해) 완전계시를 받은 요한의 인격; 변화성도의 영감 받은 사람으로 그리스도의 완전한 종말적인 비밀을 계시로 받은 요한의 인격이 어떻게 되느냐 하는 것을 먼저 달아보고 난 다음에 가서 완전 계시의 비밀을 주었던 것입니다. 신앙이라는 것은 그 장성에 따라 그 인격을 소유한 것이니 완전한 그리스도의 인격을 소유 할 수 있는 사람은?
1) Passing the difficult disaster (9); The disaster accomplishing the God's justice
1) 어려운 환란을 통과시킴(9); 하나님의 의를 이루기 위한 환란
Because there was no any disappointment despair large-scale fear, it stood boldly in the front of cross and the big request was gotten with Lord, when the cross hardship which It becomes the disaster to Jesus came the personality which in place of Lord It asks to become the son against was hit. Lord had the brother called the Yagobo and Judas but it has John the relationship in the mother with the mission to be said to be the son. It is the son undertaking the appointed task of the inherited kingdom construction and It becomes the sister of Jesus (Mk. 3:17 the son of the thunder, Boanerges).
예수의 환란이 되는 십자가 고난이 닥쳐 올 때 아무런 큰 낙망 절망 공포가 없이 십자가 앞에서 담대히 서서 주님께 큰 부탁을 받았으니 주님을 대신하여 아들이 되 달라는 인격을 받았습니다. 주님은 야고보와 유다라는 동생이 있었지만 요한을 어머니에게 아들이라 하신 것은 사명과 관계가 있는 것입니다. 상속 받을 왕국건설의 사명 맡은 아들이며 예수님의 동생이 된 것입니다(막3:17 보아너게 곧 우뢰의 아들).
The justification of the son is gotten and the brother who It becomes the later affairs and hits against the corporation comes to the degenerate age appointed task person.
말세 사명자 역시 아들의 명분을 얻으며 후사가 되어 기업을 받을 동생이 되는 것입니다.
2) It stands, it joins (9)
2) 참음에 동참(9)
It stands, there is the personality recognized in the state before. Demand the personality in which the patience is strong. According to it stands, be too much and write, it is big and the upper class dies. . (by suppressing the persecution of the oil oven cut off the incorrect man becomes the harm of the cardinal number with you in Emperor).
주 앞에 인정받는 인격은 참음에 있습니다. 인내력이 강한 인격을 요구하십니다. 참음이 많고 적음에 따라 상급도 크고 작고하는 것입니다.(네로 황제 때 끊는 기름 가마의 박해를 참음으로 원수의 피해를 당치 않는 사람이 된 것입니다).
@ If it suppresses, the King's affairs will be together made, it is that it denies the consistency us if we deny the week. (2Tim. 2: 12)
@ 참으면 또한 함께 왕 노릇 할 것이요 우리가 주를 부인하면 주도 우리를 부인 하실 것이다. (딤후2:12)
3) The people trying to the end for one’s appointed task (9)
3) 자기사명을 위하여 끝까지 노력하는 자(9)
The best personality is the personality receiving complete one for the personality fulfilling the loyalty to God in the thing taken charge to the end on the front of God.
하나님 앞에 최고의 인격은 하나님께 맡은 일에만 끝까지 충성을 다하는 인격으로 완전한 것을 받을 수 있는 인격입니다.
4) The personality impressed by the spirit (10)
4) 성신에 감동된 인격(10)
There is no emotion of the sprit the chick can not be seen and the speech of the spiritual can not be listened and the man can not know one of the spiritual world at all. Therefore, it is in the impression of the stars to bring the supernatural best personality. The spirit is full, and the mission can be handled.
사람은 성신의 감동이 없이는 영계를 볼 수 없고 영계의 음성을 들을 수도 없고 영계 세계의 것을 도저히 알 수도 없는 것입니다. 그러므로 초자연적인 최고의 인격을 가져오는 것은 성신의 감동에 있습니다. 성신 충만해야 사명을 감당할 수 있습니다.
5) The John (9) in island which it does in having the Patmos ; It is the people island feeling lonesome and column which is distressing than the martyr.
5) 밧모라 하는 섬에 있는 요한(9); 쓸쓸한 밧모 섬, 순교자 보다 괴로운 자리입니다.
guide with the place where properly it will must go; One which because of holding and expelling the marshal it drags is the India (the mind of the cardinal number the God the subjectivity) of the God. Because the degenerate age bell has done to feel victimized and there are the perseverance of the hardship of the trial to the disaster to Joseph and Jacob and David and Job and the tonicity comes to the chick (Is. 40: 27). The standing bell is what or thanked thing, the God's god is due to have common always.
마땅히 가야 할 곳으로 인도; 원수를 들어서 쫓아내고 끌고 가는 것도 하나님의 인도(원수의 마음도 하나님이 주관)입니다. 말세 종은 억울함을 당하고 요셉의 환란과 야곱의 시련과 다윗의 고난과 욥의 인내가 있어 영계가 장성됩니다(사40:27). 참는 종은 무엇이나 감사 할일이니 하나님의 신이 항상 같이 하기 때문입니다.
@ the extremely proud word will not be again done and the word is steamed and it is the God of the knowledge and Jehovah weighs the arrogant word the action in you mouth in other words (1Sam. 2: 3).
@ 심히 교만한 말을 다시 하지 말 것이며 오만한 말을 너희 입에서 내지 말찌어다 여호와는 지식의 하나님이시라 행동을 달아보시느니라(삼상2:3).
@ Because He has another steps kindly grant something the injection to you with you forever because I will ask to the father, I am the soul of the truth and because easily I am unable to be gotten, this is unable to see and is unable to realize me, the world is and as to you, the child gets me, it will be considerable along with you, it will be and in you, but I am (John.14:16~17).
@ 내가 아버지께 구하겠으니 그가 또 다른 보혜사를 너희에게 주사 영원토록 너희와 함께 있게 하시리니 저는 진리의 영이라 세상은 능히 저를 받지 못하나니 이는 저를 보지도 못하고 알지도 못함이라 그러나 너희는 저를 아나니 저는 너희와 함께 거하심이요 또 너희 속에 계시겠음이라(요14:16~17).
@ the till the part one is on the work known with one in which we trust the God's son all and which accomplishes the sound man and of which 's amount growing up is full (Eph. 4: 13).
@ 우리가 다 하나님의 아들을 믿는 것과 아는 일에 하나가 되어 온전한 사람을 이루어 그리스도의 장성한 분량이 충만한 데까지 이르리니(엡4:13).
# The meaning led to the Patmos people isle
# 밧모 섬으로 인도한 의미
① the last disaster is due to be the revelation which it lays stress on Middle East and occurs and shows to be in the situation surrounding Mediterranean. It is the work to properly become on the ground and the predetermined meaning of the position and boundary is shown.
① 마지막 환란은 중동을 중심하여 일어나되 지중해를 둘러싼 지경에서 있을 것을 보여주는 묵시이기 때문입니다. 땅위에서 마땅히 될 일이며 위치와 경계의 미리 정한 뜻을 보여 주신 것입니다.
② As to Revelations, the war of the mankind annihilation shows in the human development of science to lay stress on Mediterranean and be.
② 계시록은 인간과학발전으로 인류전멸의 전쟁은 지중해를 중심해서 있을 것을 보여준 것입니다.
③ Mediterranean was stress on laid all only any prophet and the revelation got to be seen and Middle East was stress on laid like one and all prophets showed that disaster comes at the northern region and the history of the end showed to occur in the east land end sea side. Especially, the secret of the apprentice is the full history of the disaster which it will have been laying stress on the starvation Arles and Christianity conclusion in which Asia is stress on laid and which occurs the steps.
③ 어느 선지나 다 지중해를 중심하여 묵시를 보게 되었고 모든 선지는 하나같이 중동을 중심하여 북방으로 환란이 올 것을 보여 주었고 종말의 역사는 동방 땅 끝 바다 옆에서 일어날 것을 보여 주었습니다. 특히 계시의 비밀은 아사아를 중심하여 올 환란과 아시아를 중심하여 일어날 기독교 종말의 완전역사를 보여준 것입니다.
# Showing the apprentice to the Lord’s day (10); Was the apprentice how taken in the Lord’s day?
# 주의 날에 계시를 보여주심(10); 어찌하여 주의 날에 계시를 보았느냐?
The old promise Israel is Israel belonging in Sabbath. This Revelations is the word given to the spiritual Israel belonging in the resurrection of the Lord, we are the spiritual Israel belonging in the resurrection of the Lord. Sabbath is the day which the first Adam are blessed. Easter is the day which the second Adam are blessed, this gospel is the gospel to be conveyed to the spiritual Israel. It is the gospel which it will convey to the spiritual Israel getting the mankind the resurrection and it is the day which the week passing the disaster beats, the Lord’s day is the blessed day broken away from the power of the death in christ's power. The apprentice that peace kingdom of the full triumph comes is shown to John passing the disaster through the resurrection of the triumph at the day of the Lord.
구약 이스라엘은 안식일에 속한 이스라엘이요, 이 계시록은 주의 부활에 속한 영적 이스라엘에게 주는 말씀이니 우리는 주의 부활에 속한 영적 이스라엘입니다. 안식일은 첫째 아담이 축복 받은 날이요, 부활절 날은 둘째 아담이 축복 받은 날이니 그 복음은 영적 이스라엘에게 전할 복음인 것입니다. 부활로 말미암아 중생 받은 영적 이스라엘에게 전할 복음이고 주의 날은 환란을 통과한 주께서 승리한 날이요 마귀의 권세에서 사망의 권세에서 벗어난 복된 날입니다. 승리의 부활을 통하여 완전승리의 평화왕국이 올 계시를 환란을 통과한 요한에게 주의 날에 보여 주신 것입니다.
# On work showing the apprentice to the Lord’s day (Rev. 1: 10)
# 주의 날에 계시를 보여준 일에 대해(계1:10)
God, as to Lord appeared the apprentice in the Easter Sunday beat to the human through Jesus who It becomes the cornerstone at John utterly again. Here, the revived day of Lord is said, it how is and it deals whether the apprentice showed in the Easter Sunday and or not one has the following element.
하나님은 머릿돌 되시는 예수를 통하여 완전 계시를 인간에게 승리하신 부활 주일에 주님은 다시 요한에게 나타났던 것입니다. 여기에 주의 날이라는 것은 주님의 부활하신 날을 말한 것이니 어떻게 해서 계시가 부활 주일에 나타났느냐에 대하여 다음과 같은 요소가 있습니다.
1) Since the day which Lord revives formed the true peace and rest, the first Adam committed a crime, the second Adam Jesus seemed to show completely the lost rest the resurrection of the victory in the day which it was one day, the rest which is new to the human was the whole day, it revives the secret which lived and which it enters the rest.
1) 주님께서 부활하신 날은 참된 평화와 안식을 이루어준 것이니 첫째 아담이 범죄하므로 잃었던 안식을 둘째 아담 예수가 완전히 승리의 부활을 한 날이니 인간에게 새로운 안식이 온 날이니 살아서 안식에 들어갈 비밀을 부활하신 날에 나타내 보였던 것입니다.
2) The solar term which Easter is the day accomplished in Passover, Israel race comes out of Aegup is identical with the day of 's resurrection. The work gotten the relief at the day of the disaster is one like the Passover in the future, the relief gotten at the day of the disaster is shown to show Revelations to Passover.
2) 부활절은 유월절에 이루어진 날이니 이스라엘 민족이 애굽에서 나온 절기가 그리스도의 부활의 날과 동일합니다. 앞으로 재앙의 날에 구원받는 일은 유월절과 같은 것이니 유월절에 계시록을 보여준 것은 재앙의 날에 받는 구원을 보여준 것입니다.
3) It was the relief it read the word of the Revelations that it didn't appear for Lord whose the body of reviving Jesus of the victory is gentle, but afraid of Lord showed and it shows the revelation and which he gets when listening and keeping and appearing for Lord who is afraid with the relief. It appeared in that day as the referee Lord which It becomes the cornerstone at John.
3) 승리의 부활하신 예수님의 몸이 온유한 주님으로 나타난 것이 아니고 두려운 주님이 나타나서 계시를 보여준 것은 계시록의 말씀을 읽고 듣고 지켜서 구원받는 때는 두려운 주님으로 나타날 때 받은 구원이니, 머릿돌 되신 심판주로서 그날에 요한에게 나타났던 것입니다.
|