Good factions will never declare war with each other as long as evil lives
Good factions will honor alliances and never break them
Good factions will seek out alliances and come to the aid of each other in their time of woe, although they will not if completely cut off. Bastards.
Good factions will no longer just sit there with troops far from the front
Military Access is now as easy as getting a trade agreement from an ally
AI Tactical Changes
Totally reworked the way the AI goes after Bandit Camps. It goes after them about 30% as efficiently with more troops.
Alliances are king.
Alliances will now usually attack together against a common foe, particularly if they both neighbor him. As a player you need to be careful making alliances. The AI makes alliances regionally by itself (such as the High Elves and Eriador). If you ally with an NPC he may redirect his troops away from something more pressing.
Totally reworked the way the AI fights.
With the vanilla AI troops would occasionally sit back and/or not commit well. This is mostly due to the map and the distances + pathing between certain towns in combination with defensive faction stances. A long nation such as the High Elves with a fixed attack order of an opportunistic attack & deep_defense would have a big problem moving troops up for instance. Tie in an immediate attack order 20% of the time and the troops will commit.
AI Defensive stances are much, much more effective against the AI.
AI Accomplishments
Defense Gondor - Gondor is able to hold off Harad & Mordor well beyond 50 turns.
Defense Rohan - Rohan is able to hold of Isengard well beyond 50 turns.
Dwarves fight on 2 fronts
Wood elves actually do something
Good wins up until turn 100
Balancing Outside the AI
The system still needs balancing. There are quite a few auto-resolve issues, which wouldn't matter other than the AI using them to determine who wins a fight. With Mithmod it looks as though the auto-resolve balance looks like this.
Tier 1. Bandits - Some towns seem ridiculously strong, as in full stacks of AI disappearing in a bloody mist Tier 2. Dwarves, Isengard Tier 3. Goblins, Gondor, Mordor, High Elves Tier 4. Harad, Easterlings, Dale, Wood Elves Tier 5. Eriador
There is a also a fort next to Moria which screws up the AI royally. If Eriador or the High elves are attacking the Orcs of the Misty Mountains, good luck. They commit troops which just sit outside the fort while their allies get destroyed
좋은 팩션끼리의 싸움은 악의세력이 살아있는한 일어나지 않습니다. 좋은 팩션끼리의 동맹은 컴퓨터 AI상에서 매우 중요시 됩니다. 악의 세력이 자기 영토에 들어오면 가만히 공격을 기다리지 않고 직접 갑니다. 군대의 활동이 더 활성화 되었습니다 시작하면 에리아 도르와 하이엘브들은 미스티산의 오크들을 공격하고 모리아의 AI가 향상되었고(이부분은 뭐라는지 헷갈림) 곤도르는 50턴이내로 멸망하지 않습니다. 로한은 아이센가드에 의해 50턴 이내로 멸망당하지 않습니다. 우드 엘브들의 활동의 활성화되고 선의세력이 턴100까지는 우위를 차지합니다 전체적인 AI 전투 능력이 향상되었습니다
이 게시물과 위에 있는 keep_alliance1[1].1_hero_altered 게시물 그리고 바로 아래에 있는 xai 게시물이 RC22와 RC22애드온과 통합되는건가요? 아님 rc22 받고 rc22애드온 설치하고 비쥬얼 설치후에 Korea kensai님께서 올리신 여러가지 게시물을 따로 다 받아서 설치 해야 하는건가요?
첫댓글 우선제가먼저 시식을 해보고 말씁드립죠 헤헤
체하진 마세요 ㅎㅎ
뭐에쓰는건가요
컴퓨터가 곤도르 플레이시 시작시 대부분의 병력을 전선에서 먼 서쪽으로 뺴는 AI도 고쳐졌을려나요 ;; 오스길리아스 가 너무 금방 털리더라는 ㅠ
죄송합니다 ㅠㅠ 설치법좀;;
tatw데이타 폴더에 넣으세요
좋은 팩션끼리의 싸움은 악의세력이 살아있는한 일어나지 않습니다. 좋은 팩션끼리의 동맹은 컴퓨터 AI상에서 매우 중요시 됩니다. 악의 세력이 자기 영토에 들어오면 가만히 공격을 기다리지 않고 직접 갑니다. 군대의 활동이 더 활성화 되었습니다 시작하면 에리아 도르와 하이엘브들은 미스티산의 오크들을 공격하고 모리아의 AI가 향상되었고(이부분은 뭐라는지 헷갈림) 곤도르는 50턴이내로 멸망하지 않습니다. 로한은 아이센가드에 의해 50턴 이내로 멸망당하지 않습니다. 우드 엘브들의 활동의 활성화되고 선의세력이 턴100까지는 우위를 차지합니다 전체적인 AI 전투 능력이 향상되었습니다
감사합니다.
비주얼강화패치랑 충돌하네
저기비주얼강화패치랑같이하면 캠페인시작하면팅기던디...
근데;비주얼강화패치머하는거죠
원래의 그림을 스샷처럼 바꿔준다는건데 전 이거랑 같이해도 충돌안하던데요?
저도 두가지 다쓰고있습니다만
이 게시물과 위에 있는 keep_alliance1[1].1_hero_altered 게시물 그리고 바로 아래에 있는 xai 게시물이 RC22와 RC22애드온과 통합되는건가요? 아님 rc22 받고 rc22애드온 설치하고 비쥬얼 설치후에 Korea kensai님께서 올리신 여러가지 게시물을 따로 다 받아서 설치 해야 하는건가요?