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U.S. retailers' September sales up before holiday rush
미국 소매업체,
연말 쇼핑시즌 대목에 앞서
9월 동일점포 매출 증가했으나
시장 전망치 하회
Thu Oct 4, 2012 9:22am EDT
* Same-store sales up 3.6 percent - Thomson Reuters I/B/E/S
동일점포매출이 3.6% 증가 - (Thomson Reuters) I/B/E/S(Institutional Brokers Estimate System) 톰슨 로이터 기업실적조사기관
* Sales at Costco and Gap top expectations
코스코, 갭 - 매출, 시장 전망치 상회
* Macy's, Target, Kohl's sales miss analysts' forecasts
메이시백화점, 타겟백화점, 콜스백화점 - 매출, 시장 전망치 하회
By Jessica Wohl
Oct 4 (Reuters) - 로이터통신
September sales at U.S. retailers looked solid, not stellar, on Thursday as shoppers finished up their back-to-school buying and put the brakes on more big spending before the holiday season.
‘백-투-스쿨’과 연말 쇼핑시즌 사이에 낀 전통적인 비수기인 9월 미국 소매업체 동일점포 매출이 오늘 목요일 발표되었다. 업체들이 9월 신학기 개학에 맞춰 실시한 ‘백-투-스쿨’ 할인행사 쇼핑을 마친 소비자들이 연말 대목에 앞서 대량 소비를 지양하기 때문에 9월 매출이 큰 폭으로 늘어나지는 않았지만 그러나 시장 예상치를 웃도는 양호한 실적을 내놓았다.
While higher gasoline prices and uncertainty about the upcoming election may weigh on shoppers' minds, consumer sentiment has ticked higher, hitting a four-month peak in September.
높은 휘발유 가격과 다가오는 대선결과의 불확실성이 소비자들이 부담을 가질 것으로 전망한 가운데, 소비자들이 미래의 경기상황을 판단하는 소비자심리지수(Consumer Sentiment Index, CSI)가 9월 중에 4개월 만에 최고치를 기록했다고 한다
Sales at stores open at least a year at 17 chains tracked by Thomson Reuters I/B/E/S rose 3.6 percent, matching analysts' expectations. In September 2011, such sales rose 6.4 percent.
미국 기업실적조사기관인 톰슨 로이터 I/B/E/S(Institutional Brokers Estimate System 이 조사한, 소매유통업체의 기존 점포가 전년동기대비 매출이 얼마만큼 성장했는지 나타내는 지표인 동일점포 9월 매출성장률이 시장 예상에 부합한 3.6% 증가하였다. 작년 9월에도 재작년대비 6.4% 증가한 바 있다.
Results in the department store category were weaker than anticipated, while same-store sales at apparel chains came in ahead of analysts' expectations.
의류체인들이 시장 예상치를 상회한 반면, 백화점들의 매출이 시장 예상치를 밑돌았다.
"I think September overall is going to be OK; I don't think it's going to be great," said John Rooney, national retail & distribution sector lead for Deloitte Consulting. A lot of back-to-school buying is occurring earlier in the summer rather than in September, he added.
" 전반적으로 9월 매출이 예상보다 호조를 보였다고 생각합니다. 그러나 호황까지는 아닙니다. " 라고 존 루니 딜로이트 컨설팅 전국 소매 및 유통 부문 수석 컨설턴트가 말했다. 워낙 소비경기가 좋지 않은 만큼 서둘러 할인에 나서 시장점유율을 선점하려 했던 소매업체들이 9월 신학기 개학에 맞춘 ‘백-투-스쿨’ 할인행사를 올해 다소 일찍 8월에 이미 ‘백-투-스쿨’ 할인행사에 나서기 때문에 ‘백-투-스쿨’ 대목이 이미 지난달에 이루어졌기 때문이라고 덧붙였다.
Retailers including Stage Stores Inc, Costco Wholesale Corp and Gap Inc posted bigger-than-expected gains in September.
스테이지 스토어, 코스코 대형 할인 매장, 의류전문 브랜드 갭(GAP)이 지난 9월 동일점포매출이 각각 11.1%, 5%, 6% 증가하면서 시장 예상치를 웃도는 실적을 내놓았다.
Target Corp and Macy's Inc posted same-store sales increases that missed analysts' expectations, and the decline at Kohl's Corp was steeper than anticipated.
월마트 다음으로 규모가 큰 대형 유통업체인 타겟백화점과 메이시백화점의 9월 동일점포매출은 증가하였으나, 증가율이 시장 예상보다 낮았다. 또한 콜스백화점의 매출은 시장 예상치를 크게 밑도는 실적을 보였다.
Buckle Inc posted a decline, rather than the small rise Wall Street expected. The retailer, which caters to teens, said higher prices had dissuaded female shoppers.
의류업체인 버클의 9월 매출 역시 월가에서 예상한 소폭상승 전망을 뒤엎고 하락하였다. 10대 청소년이 주 고객인 버클은 수많은 브랜드를 통해 고가와 중저가 시장을 동시에 공략하려 했지만 고가 판매전략이 오히려 여성고객의 등을 돌리게 했다.
The 3.6 percent rise excludes the impact of an 11.1 percent drop in same-store sales at Walgreen Co, which suffered from a now-resolved contract dispute.
미국내 최대 주류 소매 유통업체인 월그린은 이제 막 해결한 계약분쟁으로 타격을 받은 11.1% 매출 감소분을 제외하고, 3.6% 증가하였다.
The monthly sales reports give a snapshot of consumer spending, which accounts for about 70 percent of the U.S. economy.
동일점포 월별 매출 보고서는 소매업체들의 실적을 가늠해볼 수 있는 주요 지표이며, 경제전문가들은 이를 통해 미국 국내총생산(GDP)의 약 70% 차지하고 미국 경제 성장 좌우요소인 소비지출의 동향을 예측한다.
But they offer a limited view, as Wal-Mart Stores Inc and many other large retailers do not release monthly data. On Thursday, Target said it would stop reporting monthly sales next year.
2009년 4월 동일 점포매출 현황 발표 이후 저가할인점이자 세계 최대 소매체인인 월마트는 샘스토어를 포함해 모든 판매점 월별 매출 동향을 발표하지 않는다. 금주 목요일 타겟도 내년부터 더 이상 동일 점포매출 현황을 발표하지 않겠다고 밝혔다.
Target, which sells a mix of apparel and other goods, said same-store sales had increased 2.1 percent, just short of the analysts' forecast of 2.2 percent. The company said it expected October same-store sales to rise in a low-to-mid single-digit percentage range.
의류 및 각종 공산품 등을 판매하는 미국 2대 소매 유통업체 타겟은 9월 동일점포매출이 시장예상 2.2% 증가를 약간 벗어나 2.1% 증가하였다고 발표했다.
October could be a lighter month for retailers as the U.S. presidential debates and a heavy dose of political advertising take center stage.
미국 대통령 후보 토론회와 쏟아져 나오는 정치 광고가 스포트라이트를 받으면서 10월 매출이 증가 할 것으로 전망되고 있다
"I think a lot of people are holding their breath now waiting for an election, and a lot of it is going to be focused on the economy," said Rooney. "Then you'll see that once it clears up, November should be good, and December should be good."
" 이번 대선이 경제에 초점이 맞춰지면서 많은 사람들이 대통령선거에 숨을 죽이고 주시하고 있습니다. " 라고 딜로이트 컨설팅의 수석 컨설턴트가 말했다. " 11월 16일에 치러질 올해 대선이 끝나면, 소비가 증가할 것으로 보여 11월과 12월 매출이 증가할 것으로 예측하고 있습니다. "
For now, shoppers may focus on buying just what they want immediately while holding off on larger purchases, experts said.
그는 현재 소비자들이 연말 할인 시즌을 기다리며 잠시 대량구매를 중단하고 꼭 필요한 물건만을 사는데 초점을 맞추고 있다고 설명했다.
Chains have been carefully controlling inventory levels, and therefore may not have to resort to clearance sales as they prepare for the holiday season. Still, there are discounts.
소매유통업체들은 그간 재고수준을 적극적으로 관리하여 왔다 따라서 연말 대목을 앞두고 재고정리 할인판매를 할 필요가 없을 것으로 보인다. 하지만 여전히 할인 판매가 계속되고 있다.
Carlos Escalera, a 29-year-old handyman from Harlem, said he and the people he knows were planning to spend more this year, but discounts remained a big draw.
뉴욕 할렘 출신 29살 먹은 잡역부, 까를로스 에스깔레라는 자신뿐만 아니라 자신이 아는 사람들이 올해 작년보다 많은 샤핑을 계획하고 있다고 전했다. 그러나 할인행사에 여전히 더 매력을 느끼고 있다.
"There are more sales now," Escalera said as he shopped for a hooded sweatshirt on Wednesday at the Macy's store in New York's Herald Square.
에스깔레라는 이번주 수요일 뉴욕 헤럴드 스퀘어에 있는 메이시백화점에서 후드 스웻셔츠를 구입했다며 " 요즘 할인행사가 더 많이 늘었습니다. " 라고 말했다.
He is waiting for Black Friday in late November, the traditional start of the holiday season, for a big burst of shopping, he said, and then he plans to spend again right before Christmas.
매년 11월 마지막 주 금요일, 추수감사절 다음날 미국의 연말 세일기간의 시작을 알림과 동시에 모든 마켓의 상품을 대폭 할인 판매하는 블랙프라이데이를 기다리고 있다고 말하고, 또한 성탄절 직전에도 샤핑 계획을 잡아놓고 있다고 전했다.
"I'm not nervous," he said. "The economy is doing better."
" 그렇게 걱정하지 않고 있습니다. 경제가 나아지고 있는 것 같습니다. " 라고 말했다.
Retail Winds Blew Unevenly in September
1. 9월 매출, 소매유통업체간 희비 엇갈려
Updated October 4, 2012, 2:38 p.m. ET - Wall Street Journal
‘백-투-스쿨’과 연말 쇼핑시즌 사이에 낀 비수기인 9월, 미국 소매업체들의 매출이 예상보다 부진한 흐름을 보였다. 좀처럼 살아나지 않는 소비에 연말 쇼핑시즌 대목 장사에 대한 우려가 나오고 있다.
한 시장 관계자는 “전통적으로 9월 매출은 향후 있을 연말 쇼핑시즌의 선행지표로서 중요하게 읽힌다”며 “최근 집값 상승과 주식시장 반등에도 불구하고 여전히 소비자들의 심리가 좋지 않다는 점이 확인되고 있는 만큼 연말 대목에 대한 우려가 커질 수 있다”고 경고했다.XM
By KAREN TALLEY And ANNA PRIOR
U.S. retail sales showed a lack of gusto in September after two months of strength as back-to-school buying wound down and shoppers took a preholiday breather.
백투스쿨 종료와 연말 쇼핑시즌 전 공백기에 소비자들이 숨을 고르자, 7월, 8월 2월 동안 연속으로 증가세를 보였던 미국 소매업체들의 매출이 다소 부진한 흐름을 보였다.
Gap Inc. had one of the stronger showings for September sales. CEO Glenn Murphy cited 'strong customer response to trend-right product.'
의류업체인 갭은9월 중 동일점포매출이 급증한 업체 중 하나이다. 글렌 머피 CEO는 소비자 취향을 포착한 트렌드 의류에 소비자들이 좋은 반응을 보였다고 자평했다.
"September is a transition month with back-to-school over and the holiday shopping not yet begun," said Nancy Liu, retail strategist at Kurt Salmon. "This means sales can be tempered, especially with the uncertainty the election throws into the mix."
" 9월은 백 투 스쿨 시즌과 연말 헐리데이 시즌 사이 전통적으로 비수기입니다. " 라고 미국 컨설팅 업체인 Kurt Salmon의 소매유통 전문가인 낸시 리우가 말했다. " 따라서 판매가 다소 저조했습니다. 특히 대선 결과가 불투명하자 소비자 심리에도 영향을 끼쳤습니다. "
Target Corp. reported same-store sale growth of 2.1% when 2.2% was expected, but said it remains on track to achieve its third-quarter sales and profit goals.
타깃백화점의 9월 동일점포매출이 시장 예상인 2.2%를 약간 하회한 2.1% 증가하였다. 그러나 회사측은 3/4분기 매출과 순이익 목표 달성을 위해 순항 중이라고 발표했다.
But Target also said that beginning with its new year it would no longer report monthly same-store sales, joining a growing group of retailers that have halted the practice, including Wal-Mart Stores Inc., Saks Inc., J.C. Penney Co., Sears Holdings Corp., and Starbucks Corp. Those retailers say the emphasis is on quarterly sales, evening out the picture.
그러나 타깃백화점은 월마트, 삭스백화점, 제시페니백화점, 시어즈홀딩스, 스타벅스와 마찬가지로 내년부터 더 이상 월별 동일점포 매출 실적을 발표하지 않을 예정이라고 발표했다. 월별로 동일점포매출 현황을 발표하지 않는 업체들은 월별 실적보다 분기별 실적에 중점을 두고 있다고 말했다.
Target, for its part, said that reporting only on quarterly same-store sales "will create a longer-term focus and provide greater understanding of our sales results in the context of our overall financial performance."
타깃백화점은 장기적인 판매전략에 초점을 맞추고 전반적인 재무 실적의 맥락에서 타깃백화점의 판매 실적에 대해 좀더 이해를 돕기 위해 분기별 판매실적만을 발표할 예정이라고 설명했다.
Thursday's retail-sales report ended up scattershot, with some stores hitting Wall Street targets, and others missing, but with few real standouts, good or bad.
목요일에 발표된 소매유통업체 판매실적은 업체마다 희비가 갈렸다. 일부 업체들은 월가의 예측을 뒤엎고 시장 전망치를 상회하였고 반면 일부 업체들은 예상치를 밑돌았다.
The 19 retailers tracked by Thomson Reuters reported same-store sales growth of 0.8% when 1.6% was expected at stores open more than a year. This compares with an increase of 5.5% a year ago. Retailers posted a 4.8% rise in July and a 6.1% gain in August. The figures exclude drugstores.
톰슨 로이터가 조사한 19개 소매유통업체의 9월 동일점포매출 실적이 당초 예상인 1.6%를 밑도는 0.8% 증가에 그쳤다. 이와 같은 결과는 작년 9월 5.5% 증가에 비해 저조한 결과이다. 소매업체들은 지난 7월에 4.8%, 8월에 6.1% 매출이 증가한 바 있다. 수치에는 약국판매실적은 포함되어 있지 않다.
While the industry picture overall was disappointing, Gap Inc. continued surpassing expectations, posting a 6% increase in same-store sales, when a 5.3% rise was expected. All three of its North American brands—Gap, Banana Republic and Old Navy—reported growth, including a 10% rise at Old Navy.
업계 전반에 걸쳐 저조한 실적 속에, 의류 업체인 갭은 시장 예상을 웃도는 동일점포매출이 6% 증가를 기록하여 지속적인 매출 증가세를 보였다. 갭의 북미 3대 브랜드인 갭, 바나나 리퍼블릭, 올드 네이비 모든 브랜드의 매출이 증가하였으며 특히 올드 네이비가 10% 대폭 증가하였다.
Chief Executive Glenn Murphy said "strong customer response to trend-right product across all brands" contributed to the positive North America performance. International same-store sales fell 3%, when a 0.7% increase was expected.
글렌 머피 CEO는 북미시장 매출증가의 원인으로 자사 브랜드 전반에 걸쳐 트랜드에 맞는 제품을 출시함으로써 소비자의 기호와 맞아 떨어졌다고 분석했다. 그러나 전세계 매출실적은 0.7% 상승을 예상했으나 3% 하락하였다.
Macy's Inc., though, came in shy of projections, with sales growth of 2.5% when 3.3% was expected.
메이시백화점은 3.3% 증가를 예상한 전망치 보다 약간 밑돈 2.5% 증가만을 보였다.
"Our sales in the two-month August/September period, which includes the back-to-school season, were consistent with our positive year-to-date trend," Chief Executive Terry Lundgren said.
" 백 투 스쿨 시즌을 포함한 8월과 9월 두 달간 저희 회사 매출이 양호하여 올해 연간 매출 실적이 지속적인 증가세를 유지하고 있습니다. " 라고 테리 룬드그렌 CEO가 설명했다.
메이시스백화점은 “올 겨울이 예년보다 추울 것으로 예상되면서 가을시즌부터 재고물량을 미리 방출할 것”이라며 가을 매출에 대한 기대감을 드러냈다.
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Khol's Corp.'s same-store sales fell 2.7% when a 0.2% decrease was expected. The company said its juniors' segment "remained challenging" and women's merchandise and accessories both had subpar performances.
콜스백화점의 9월 동일점포매출이 0.2% 하락이라는 시장 전망치를 밑도는 2.7%나 하락했다. 회사측은 주니어의류 부문이 여전히 분투 중이며 여성복과 액세서리 부문의 실적이 평균 이하였다고 설명했다.
Off-price retailer TJX Cos. said customer traffic was a main driver of comparable-store sales growth. TJX posted a 6% increase in same-store sales, ahead of expectations for growth of 4.5%.
저가 의류 및 가정용품 할인소매 유통업체 TJX 컴퍼니의 9월 동일점포매출이 큰 폭으로 증가하였다. TJX는 시장 예상치인 4.5% 예상치를 웃도는 6% 매출 증가를 기록했다.
Limited Brands Inc. reported same-store sales rose 5%, when 4.3% was expected, continuing a streak of beating expectations. The retailer was helped by strong sales at its Victoria's Secret chain, which posted a 6% increase in comparable sales.
리미티드 브랜드는 시장 예상치 4.3%를 웃도는 5% 매출 증가를 기록했다. 리미티드는 빅토리아 시크렛 체인의 매출이 큰 폭으로 증가하여 자사 전체 매출 증가에 효자 노릇을 하였다.
Upscale retailer Nordstrom Inc. posted a 4.4% rise in same-store sales, falling short of the 5% growth analysts hoped for.
고급 소매 체인 노스트롬 백화점의 9월 동일점포 매출 실적은 5% 시장 예상치를 웃도는 4.4% 증가를 기록했다.
Wet Seal Inc. posted a 12.7% drop in comparable-store sales when a 15.5% decline was projected.
웻실 역시 15.5% 시장 예상치를 크게 웃도는 12.7%의 매출 감소율을 기록하기도 했다.
September same-store sales at teen-apparel retailer Buckle Inc. fell 0.8% compared with the year-ago period, while an increase of 1% was expected.
주니어 청소년 의류 업체인 버클의 매출은 1% 증가 예상이라는 시장 예상 전망치를 밑도는 0.8% 감소를 보였다.
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