The first is that most of these From the Library of Garrick Lee schemes result in far too many groups of clusters for practical in-store use.
첫번째로 대부분의 ‘게릭리 도서관으로부터’ 의 계획은 실제 매장에서 사용하기엔 너무 많은 집단을 형성하게 된다.
Retailers can respond to a small number of large groups inside the store far more intelligently and in a more targeted way than they can to a large number of smaller groups.
소매업자들은 매장 안에 있는 많은 양의 작은 무리보다 적은 양의 큰 무리들을 훨씬 지능적이고 집중적으로 대응할 수 있다.
The second problem is that most segmentation schemes are based on a wide variety of psychographic and demographic data, which although collected by surveys and other research, are not obviously related to instore behaviors.
두번째 문제는 대부분의 분할 계획은 광범위한 심지학과 인구통계 결과에 기반되어있다. 이 결과들은 설문조사 및 기타 조사에 의해 수집되었지만 항상 매장 활동과 관계가 있다고 할 수 없다.
So, in reality, we’re interested in grouping the shoppers by their behavior in the store rather than by their attitudes, opinions, or even need states.
그러니 현실적으로 볼 때 우리는 구매자들의 태도, 의견, 필요상태보다는 그들이 매장에서 행하는 행동대로 그룹 짓는데 관심이 있다.
첫댓글 The first is that most of these From the Library of Garrick Lee schemes result in far too many groups of clusters for practical in-store use.
Retailers can respond to a small number of large groups inside the store far more intelligently and in a more targeted way than they can to a large number of smaller groups.
The second problem is that most segmentation schemes are based on a wide variety of psychographic and demographic data, which although collected by surveys and other research, are not obviously related to instore behaviors.
So, in reality, we’re interested in grouping the shoppe
다음부터는 원문 한 문단 아래에 번역문 한 문단씩 부탁합니다 ~
네 정정했습니다 ^^