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Uber가 수년간 '법을 개무시 했다'고... 이제 이런 불법적인 개수작은 ...
Uber 'flouted the law' for years, say experts. Now the tech ...
우버가 호주 시장에 "개수작으로" 잠입하면서 피해를 본 택시운전자들에게 보상하기 위해
약 2억 7,200만 달러를 내놓기로 합의했습니다.
전문가들은 우버가 수년간 '법을 개무시했다'고 말했습니다.
이제 이런 불법 우버가 대가를 치르고 있으며 '개수작을 바로잡으라는' 압박에 직면해 있습니다.
Uber has agreed to cough up almost $272 million to compensate taxi and hire car drivers who lost out when the company "aggressively" moved into the Australian market.
Uber 'flouted the law' for years, say experts. Now the tech giant is paying the price and faces more pressure to 'clean up its act'
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Australia news · 2024/03
우버 VS 택시운전자 집단 소송... 합의의 결과는 어떻게 되었나여?
우버가 호주로 잠입하면서 발생한 소득 및 택시면허 가치 손실을 보상하기 위해
호주 택시면허 소지자에게 2억 7,180만 달러 (약 3669억원)를 지불하기로 합의했습니다.
What was the outcome of the Uber class action settlement?
Uber agreed to pay $271.8 million to Australian taxi and hire car drivers, operators and licence holders to compensate them for losing income and licence values when it moved into the local market.
The settlement is the fifth-largest in Australian history. (ABC News: Eliza Laschon)
10년 전 Uber가 호주 시장에 잠입했을 때, 교묘한 수법,과 개수작으로 등장했습니다.
이 우버는 무법 상태로 운영하여 경쟁자들을 시장에서 내몰면서 서부 개척 시대를 만들어냈습니다.
택시는 적법한 등록이 필요했지만, Uber는 불법적으로 면허 규정을 우회했습니다.
이제 그 초기 우버의 불법 행위 중의 일부가 혹독한 대가를 치르고 있습니다.
Uber는 호주 시장에 "개수작으로" 잠입하면서
피해를 본 택시 운전자들에게 보상하기 위해 약 2억 7,200만 달러 (약 3,669억원) 를 내놓기로 했습니다.
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When Uber burst into the Australian market more than a decade ago, it came with all guns blazing.
It has been described as a "cowboy" company, which created a Wild West, muscling competitors out of the market by operating largely unregulated.
While taxis had to be registered, Uber skirted licensing rules — now some of that early lawlessness has come at a cost.
Uber has agreed to cough up almost $272 million to compensate taxi and hire car drivers who lost out when the company "aggressively" moved into the Australian market.
이 소송는 호주 역사상 5번째로 큰 규모이며, 승차 공유기업(우버)에 대한
가장 성공적인 집단소송 중의 하나라고 소송을 담당한 변호사들이 월요일에 발표한 성명에서 밝혔습니다.
전문가들은 이 사건이 정부와 업계가
더 이상 우버의 불법적인 개수작을 허용하지 않을 것이라는 또 다른 메시지를 보냈다고 말합니다.
그렇다면 우버의 다음 행보는 어떻게 될까요...?
그리고 다른 국가들은 이미 우버쉥퀴를 사정없이/때려잡기 위해 무엇을 하고 있을까요...?
우버는 이제, 피해에 대한 '혹독한 대가를 치르고 있다'
호주 연구소 미래 작업 센터 소장인 경제학자 짐 스탠포드는
우버가 호주에서 처음부터 운영을 시작했을 때는 합법적이지 않았다고 말했습니다.
The settlement is the fifth largest in Australian history and one of the most successful class actions against the rideshare giant, the lawyers behind the case said in a statement on Monday.
Experts say the case sends another message that governments and industry are no longer willing to let Uber get a free ride.
So what can we expect next for Uber? And what are other countries already doing to wrangle it?
Uber 'now paying the price' for damages
Economist Jim Stanford, director of the Centre for Future Work at the Australia Institute, said when Uber first started operating in Australia, it wasn't legal.
"기본적으로 택시는 적법한 면허를 취득해야 하지만
우버는 이미 시행 중인 법을 개 무시하고 있었습니다."라고 그는 ABC와의 인터뷰에서 말했습니다.
"그리고 우버는 이제 수년 후 자신들이 불법적인 사업으로
피해를 입은 택시운전자들에게 대가를 치르고 있습니다."
'불법적인 전략으로 인한 택시운전자들의 피해에 대한 비용을 지불하는 Uber
"Basically, they were flouting the laws that were already in place around what you have to do to be licensed as a taxi company," he told the ABC.
"And they're now paying the price many, many years later for some of the damages that they caused."
Uber paying for the damage from its 'move fast and break things' strategy
택시측 대표 수석 원고는 이번 우버와의 합의가 택시업계의 승리라고 말했습니다.
Lead plaintiff Nick Andrianakis said the settlement was a win for small businesses. (ABC News: Kristian Silva)
한때 "개수작 쉥퀴처럼 불법적으로" 호주에 들어온 것으로 묘사되었던
Uber는 수천 명의 택시 운전자들에게 수백만 달러의 보상금을 지불하기로 합의했습니다.
8,000명 이상의 택시 면허 소유자들이 2019년에 제기한 집단 소송에 참여했습니다.
After once being described as coming to Australian shores "illegally, like pirates", Uber has agreed to pay millions in compensation to thousands of taxi drivers and operators.
More than 8,000 taxi and hire car owners were part of the class action suit, which was filed in 2019.
그러나, 그는 우버가 여전히 많은 법적으로 불분명한 영역에서 운영되고 있다고 말했습니다.
그는 법적으로 일부의 허점 때문에 우버가 여전히 "교묘하게 불법적인 경계"에서 운영되고 있으며,
특히 나라시 운전자를 착취하는 방식으로 운영되고 있다고 말했습니다.
하지만 호주와 전 세계적으로 우버의 "행위를 정리하도록" 강요하려는 압력이 커지고 있습니다.
우버는 전 세계 여러 도시에서 법적 조치에 직면해 있으며, 일부 도시에서는 앱을 완전히 금지하고 있습니다.
스탠포드 씨는 "이번 우버와의 [합의]는 사람들이
더 이상 우버의 불법행위를 당연하게 여기지 않을 것이라는 또 다른 신호일 뿐입니다."라고 말했습니다.
Mr Stanford said Uber still operates in many grey zones.
He said some loopholes are still allowing Uber to function on "the fringes of the legal economy", especially in ways that exploit drivers.
But there's increasing pressure in Australia and globally to force the Silicon Valley tech company "to clean up its act".
Uber is facing legal action in several cities around the world with some banning the app altogether.
"This [the settlement] is just another sign that people are not going to take Uber's free riding for granted anymore," Mr Stanford said.
일부 미국 도시에서 이 호출앱은 분쟁으로 인해 이미 철수를 계획하거나 철수하기로 결정했습니다.
미쿡의 미니애폴리스에서 Uber와 Lyft는 모두 시의회가
승차공유 나라시들에게 시간당 최저 임금인 15.57달러(23.72달러)를 지불해야 한다고 판결한 후
5월 1일부터 운영을 중단할 예정입니다.
수익과 규제로 인해 Uber는 세계각국에서 에서 철수
택시 업계, 노조의 불만과 무역 관행에 대한 우려로 일부 국가에서는 이 플랫폼을 완전히 금지했습니다.
덴마크는 2017년에 Uber가 택시 운전자와 동일한 기준을 충족하도록 요구하는
새로운 법률을 통과시켰으며, 여기에는 의무적으로 요금 미터기 설치가 포함됩니다.
In some United States cities, the platform has already threatened to or decided to leave over employment disputes.
In Minneapolis, both Uber and Lyft will abandon operations as of May 1 after the city's council ruled rideshare drivers needed to be paid minimum wage, $US15.57 ($23.72) an hour.
Profits, regulations force Uber out of entire countries
Complaints from taxi companies, unions and concerns over trade practices have led some countries to ban the platform entirely.
Denmark in 2017 passed a new law requiring Uber to meet the same standards as taxi drivers, including installing mandatory fare meters.
In response the company shuttered operations across the entire country less than three years after it had first launched, saying it had been left with "no choice" but to leave.
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우버는 전 세계의 택시기사들을 화나게 했지만 이번 주에 호주의 택시기사들은 승소를 거두었습니다.
이 승차 공유애은 호주의 택시 기사들에게 2억 7,200만 달러의 손실에 대한 보상에 합의했습니다.
전문가들은 우버가 수년간 '법을 어겼다'고 말합니다.
이제 우버는 대가를 치르고 있으며 '불법적인 개수작을 바로잡으라는' 압박에 직면해 있습니다.
Mar 19, 2024 · Uber’s rise to global dominance has irritated taxi drivers around the world but this week Australian cabbies had a big court victory. The rideshare company has agreed to