<8> 依法出生分
須菩提於意云何若人滿三千大千世界七寶以用布施是人所得福德寧
爲多不須菩提言甚多世尊何以故是福德卽非福德性是故如來說福德
多若復有人於此經中受持乃至四句偈等爲他人說其福勝彼何以故須
菩提一切諸佛及諸佛阿 多羅三 三菩提法皆從此經出須菩提所謂
佛法者卽非佛法
제8, 법의 의하여 출생하다[依法出生分]
“수보리야, 그대는 어떻게 생각하는가? 만약 어떤 사람이 삼천 대천세계에 가득한 금 은 보화를 가지고 널리 보시하였다면, 이 사람이 얻은 복덕이 얼마나 많겠는가?”
수보리가 사뢰었습니다.
“아주 많습니다, 세존이시여. 왜냐하면 이 복덕은 곧 복덕성(性)이 아닙니다. 그러므로 여래께서 복덕이 많다고 말씀하신 것입니다.”
만약 어떤 사람이 이 경 가운데서 네 글귀만이라도 받아 지녀서 남을 위해 말해 주었다면,
그 복덕이 앞의 복덕보다 훨씬 뛰어나리라.
왜냐하면 수보리야, 모든 부처님과 모든 부처님의 최상의 깨달음에 도리는 다 이 경전(經典)으로부터 나왔기 때문이니라.
수보리야, 이른바 불법(佛法)이란 곧 불법이 아니니라.
Section Ⅷ. The Fruits of Meritorious Action
Subhuti,what do you think? If anyone filled three thousand galaxies of worlds with the seven treasures and gave all away in gifts of alms,would he gain great merit?
Subhuti said: Great indeed, World-honoured One! Wherefore? Because merit partakes of the character of no-merit,the Tathagata characterized the merit as great.
Then Buddha said: On the other hand,if anyone received and retained even only four lines of this Discourse and taught and explained them to others,his merit would be the greater. Wherefore? Because,Subhuti,from this Discourse issue forth all the Buddhas and the Consummation of Incomparable Enlightenment teachings of all the Buddhas. Subhuti,what is called "the Religion given by Buddha" is not,in fact,Buddha-Religion.
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