|
79. Evidence of Nahum defense. 1 chapter. God, who jealousy and retaliates (Nah,1:1~15)
79. 나훔 변론 증거. 1장. 투기하고 보복하시는 하나님.(나1:1~15)
Nahum argument; God's hostility and revenge.
나훔 변론 ; 하나님의 대적과 보응
* Nachum's meaning; The meaning of Nahum; Consolation, comforter. It is to teach the universal absolute sovereignty that the Assyrian(Communist Party), oppressed and annoyed, must be destroyed by God's plan and show Judah's salvation. When communist forces who oppress, harass, and kill mankind are appointed as the forces of God's providence, they will be used as tools of judgment, and they will surely perish and be comforted.
* 나훔의 뜻; 위안, 위로자. 압제하고 괴롭히는 앗수르(공산당)가 하나님의 계획으로 반드시 멸망하고 유다의 구원을 알려주는 우주적 절대주권을 가르쳐 주기 위한 것입니다. 인류를 압박하고 괴롭히고 죽이고 하는 공산세력도 하나님의 섭리를 이루는 세력으로 정한 때가 되면 심판의 도구로 쓰임 받고 반드시 멸망할 것이니 위로를 받으라는 것입니다.
* General means; God's hostility and revenge.
* 총대지; 하나님의 대적과 보응
Nahumshah is a warning to Assyria about Nineveh in Seoul, which warns that Assyria will be destroyed. If you are waiting for the appointed time to let you know that God's hostility Communist Party is going to be destroyed, you will judge and comfort the new age come.
나훔서는 앗수르의 서울 니느웨에 대한 경고문인데 앗수르가 망한다는 경고문 입니다. 하나님의 대적인 공산당이 망한다는 사실을 알려주어 정한 때를 기다리고 있으면 심판하여 새 시대가 올 것을 위로 삼으라는 것입니다.
* Nah.1:15. Behold upon the mountains the feet of him that brought good tidings, that published peace! O Judah, keep your solemn feasts, perform your vows: for the wicked shall no more pass through you; he is utterly cut off.
* 요절 1:15. 볼찌어다 아름다운 소식을 보하고 화평을 전하는 자의 발이 산 위에 있도다. 유다야 네 절기를 지키고 네 서원을 갚을찌어다 악인이 진멸되었으니 그가 다시는 네 가운데로 통행하지 아니하리로다.
* The explanation) Judgment is that only those who honor other gods other than God will be annihilated, brought beautiful news, and peacemakers will remain, and their feet will stand on the sacred mountain.
This is because it is time to pay off the enemy completely.
* 강해) 심판이라는 것은 하나님 외에 다른 신을 공경하는 자는 전멸시키고 아름다운 소식을 보(報)하고 화평을 전하던 자만이 남아서 그 발이 성산에 서게 됩니다.
이것은 완전히 원수를 갚는 때이기 때문입니다.
Nahum chapter.1 The God, who jealousy and retaliates.(Nah,1:1~15)
나훔 1장 투기하고 보복하시는 하나님.(나1:1~15)
# To the adversary is jealousy and retaliation; to the elect person is slow to be angry; in the tribulation of judgment, in protection of those who trust in him; A person who is villainous, who conveys beautiful news #
# 대적에게는 투기하고 보복하심, 택한 자에게는 노하기를 더디 하심, 심판의 환란 때 자기를 의뢰하는 자를 보호, 사특한 자, 아름다운 소식을 전하는 자 #
* Essential verse; 5. The mountains quake at him, and the hills melt, and the earth is burned at his presence, yea, the world, and all that dwell therein.
* 요절 5절. 그로 인하여 산들이 진동하며 작은 산들이 녹고 그의 앞에서는 땅 곧 세계와 그 가운데 거하는 자들이 솟아 오르는도다.
* The explanation) The day when the God of wrath appears, the world is a day of trembling, and there is no one who avoid stands before God but who is afraid of The God.
* 강해) 진노의 하나님이 나타나는 날에는 세계가 진동하는 날이니 절대로 그 앞에 서서 진노를 피할 자는 하나님을 의지하는 자밖에는 없다는 것입니다.
* Nah.1:1~3. The burden of Nineveh. The book of the vision of Nahum the Elkoshite. God is jealous, and the LORD revenged; the LORD revenged, and is furious; the LORD will take vengeance on his adversaries, and he reserved wrath for his enemies. The LORD is slow to anger, and great in power, and will not at all acquit the wicked: the LORD hath his way in the whirlwind and in the storm, and the clouds are the dust of his feet.
* 나1:1~3. 니느웨에 대한 중한 경고 곧 엘고스 사람 나훔의 묵시의 글이라. 여호와는 투기하시며 보복하시는 하나님이시니라. 여호와는 보복하시며 진노하시되 자기를 거스리는 자에게 보복하시며 자기를 대적하는 자에게 진노를 품으시며 여호와는 노하기를 더디 하시며 권능이 크시며 죄인을 결코 사하지 아니하시느니라. 여호와의 길은 회리바람과 광풍에 있고 구름은 그 발의 티끌이로다.
* The explanation) When God teaches that the God of wrath is the God of jealousy and revenge, he retaliates against the one who opposes him. He has anger against the enemy, slow to anger, and appears as God who never sinners on the day of wrath.
God jealousy to the beloved, and retaliates to the enemy. When God is a good and righteous God, what He hates most is that He who loves does not hate Him when he uses a little mind or sprinkles his affection, he is rebuked at once.
God makes man weak and foolish, and gives power and wisdom. He looks out at God, and when he goes out, he is not angry but humbly. He is also a God who lifts, hugs, feeds and feeds.
No matter how you call God, you are a humble and peaceful God. God will retaliate if you touch someone you love.
God loves you only when you rely on Him, and He protects those who all peoples are destroyed in the day of wrath.
If a loved one sin, they do not tolerate it, and they discipline and repent
* 강해) 진노의 하나님은 투기와 보복의 하나님이라는 것을 가르칠 때에 자기를 거스리는 자에게 보복하시며 대적하는 자에게 진노를 품으시되 노하기를 더디 하시며 진노의 날에 죄인을 결코 용서치 않으시는 하나님으로 나타난다고 하였습니다. 하나님께서는 사랑하는 자에게는 투기하시고 원수에게는 보복하십니다.
하나님께서는 선하시고 의로우신 신이시기에 하나님이 가장 싫어하시는 것은 사랑하는 자가 하나님에게 아니고 딴 데 조금이라도 마음을 쓰거나 정을 쏟으면 싫어하시고 단번에 책망하십니다. 하나님께서는 사람을 약하게 어리석게 만들어 놓고 능력 주어서 지혜 주어서 쓰시고 하나님만 바라보고 나가면 노하지 않고 겸손히 넘어져도 일으켜 주시고 안아주고 길러주고 먹여주시는 신이십니다.
아무리 하나님을 불러도 좋아하시고 겸손하시고 화평스러운 신이십니다. 하나님이 사랑하는 사람을 조금만 건드리면 보복하십니다. 하나님께서는 당신만 의지하면 참 좋아하시고 진노의 날 천하가 다 망해도 그런 사람은 보호하십니다.
사랑하는 자가 죄를 지으면 용납지 않으시고 징계하여 회개케 하십니다.
* Nah.1:4~8. He rebuked the sea, and maketh it dry, and dried up all the rivers: Bashan languished, and Carmel, and the flower of Lebanon languished. The mountains quake at him, and the hills melt, and the earth is burned at his presence, yea, the world, and all that dwell therein.
Who can stand before his indignation? and who can abide in the fierceness of his anger? his fury is poured out like fire, and the rocks are thrown down by him. The LORD is good, a strong hold in the day of trouble; and he knoweth them that trust in him.
But with an overrunning flood he will make an utter end of the place thereof, and darkness shall pursue his enemies.
* 나1:4~8. 그는 바다를 꾸짖어 그것을 말리우시며 모든 강을 말리우시나니 바산과 갈멜이 쇠하며 레바논의 꽃이 이우는도다. 그로 인하여 산들이 진동하며 작은 산들이 녹고 그의 앞에서는 땅 곧 세계와 그 가운데 거하는 자들이 솟아 오르는도다. 누가 능히 그 분노하신 앞에 서며 누가 능히 그 진노를 감당하랴 그 진노를 불처럼 쏟으시니 그를 인하여 바위들이 깨어지는도다. 여호와는 선하시며 환난 날에 산성이시라 그는 자기에게 의뢰하는 자들을 아시느니라. 그가 범람한 물로 그곳을 진멸하시고 자기 대적들을 흑암으로 쫓아내시리라.
* The explanation) The day when the God of wrath appears, the world is a day of trembling, and there is no one who stands avoid before God but who is trust God in his wrath.
No matter how angry you are, you do not forget anybody who relies on you. God is a great god, but at the same time he is delicately counting his hair. One can not do anything but only rely on God has to depend.
* 강해) 진노의 하나님이 나타나는 날에는 세계가 진동하는 날이니 절대로 그 앞에 서서 진노를 피할 자는 하나님을 의지하는 자밖에는 없다는 것입니다.
아무리 진노하지만 당신만 의지하는 자는 하나도 잊지 않으십니다. 하나님께서는 위대하신 신이신 동시에 그렇게도 세밀하시어 머리털도 세고 계십니다.
사람은 아무것도 할 수 없고 하나님 의지 할 것밖에 없습니다.
* Nah.1:9~13. What do ye imagine against the LORD? he will make an utter end: affliction shall not rise up the second time.
For while they be folden together as thorns, and while they are drunken as drunkards, they shall be devoured as stubble fully dry. There is one come out of thee, that imagined evil against the LORD, a wicked counsellor.
Thus saith the LORD; Though they be quiet, and likewise many, yet thus shall they be cut down, when he shall pass through. Though I have afflicted you, I will afflict thee no more. For now will I break his yoke from off you, and will burst thy bonds in sunder.
* 나1:9~13. 너희가 여호와를 대하여 무엇을 꾀하느냐 그가 온전히 멸하시리니 재난이 다시 일어나지 아니하리라. 가시덤불 같이 엉크러졌고 술을 마신 것 같이 취한 그들이 마른 지푸라기 같이 다 탈 것이어늘 여호와께 악을 꾀하는 한 사람이 너희 중에서 나와서 사특한 것을 권하는 도다. 여호와께서 말씀하시기를 그들이 비록 강장하고 중다할찌라도 반드시 멸절을 당하리니 그가 없어지리라 내가 전에는 너를 괴롭게 하였으나 다시는 너를 괴롭게 하지 아니할 것이라. 이제 네게 지운 그의 멍에를 내가 깨뜨리고 너의 결박을 끊으리라.
* The explanation) At the time of judgment, he who lift up the evil-seeker was strengthened, annihilate them but he did not annoy his people with wickedness again in judgment.
If God causes evil men to wickedly afflict their loved ones with the wicked people who are good at the judgment period, they will remove all such people and leave only those who are convey good news.
The devil speaks of a devotee vicious like Stalin as a devil's tool. When it comes to judgment, it is stronger to cast out evil schemes, but it will destroy them. Nowadays, society is like a thorny bush, and it becomes a society like a drunken society, but it is burning.
* 강해) 심판기에 한 때는 악을 꾀하는 자를 들어서 그 세력이 강하게 했지만 심판이 올 때에 전멸시키고 다시는 악한 자로 당신의 백성을 괴롭히지 않는다는 것입니다. 하나님께서 심판기에는 사람 잘 꾀는 악한 사람들로 자기 사랑하는 자를 괴롭게 악하게 하면 그런 사람을 다 없애고 아름다운 소식 전하는 자만 남게 하시는 것입니다. 사특한 자는 마귀의 도구로 스탈린 같이 배도하는 자를 말한 것입니다. 심판기가 되면 악한 꾀를 내는 자가 강하지만 그것을 쳐 없앱니다. 요즈음도 보면 사회는 가시덤불같이 엉크러지고 술 취한 자 같은 사회가 됐는데 다 불타고 만다는 것입니다.
* Nah.1:14~15. And the LORD hath given a commandment concerning thee, that no more of your name be sown: out of the house of your gods will I cut off the graven image and the molten image: I will make your grave; for you are vile. Behold upon the mountains the feet of him that brought good tidings, that published peace! O Judah, keep your solemn feasts, perform your vows: for the wicked shall no more pass through you; he is utterly cut off.
* 나1:14~15. 나 여호와가 네게 대하여 명하였나니 네 이름이 다시는 전파되지 않을 것이라 내가 네 신들의 집에서 새긴 우상과 부은 우상을 멸절하며 네 무덤을 예비하리니 이는 네가 비루함이니라. 볼찌어다 아름다운 소식을 보하고 화평을 전하는 자의 발이 산 위에 있도다. 유다야 네 절기를 지키고 네 서원을 갚을찌어다 악인이 진멸되었으니 그가 다시는 네 가운데로 통행하지 아니하리로다.
* The explanation) Judgment is that only those who honor other gods other than God will be annihilated, beautiful news, and peacemakers will remain, and their feet will stand on the sacred mountain.
This is because it is time to pay off the enemy. In the day of wrath, God removes all the wicked and God's greatness is to see that convey the beautiful news-takers receive the blessings of holy mountain and convey beautiful news
It crosses the mountains of trials and goes beyond the mountains of adversity into the new era.
* 강해) 심판이라는 것은 하나님 외에 다른 신을 공경하는 자는 전멸시키고 아름다운 소식을 보(報)하고 화평을 전하던 자만이 남아서 그 발이 성산에 서게 됩니다.
이것은 완전히 원수를 갚는 때이기 때문입니다. 진노의 날에 악한 사람은 다 없애고 아름다운 소식 전하는 사람이 성산의 축복을 받게 되는데 아름다운 소식 전하는 것을 하나님께서 크게 보시는 것입니다. 시련의 산을 넘고 역경의 산을 넘어 새 시대로 들어가게 됩니다.
* God absolutely retaliated for the elect, teaching his people to be absolutely protected and destroy their enemies.
* 하나님은 택한 자를 위하여 절대 보복하시되 당신의 백성을 절대로 보호하면서 원수를 멸한다는 것을 가르쳤습니다.
* The curious period is 2022-2023 year for the unification of the inter-Korean tribulation, about 2022-2025 year for the three and a half years before, about 2025 year for the rapture and World War III, about 2025-2029 year for the next three and a half years, about 2029 year for the War of Armageddon, about the millennium The kingdom is expected around 2032 year.
* 궁금한 시기는 남북환란 통일은 2022년~2023년, 전 삼년 반은 2022년~2025년쯤, 휴거 및 3차 대전은 2025년쯤, 후 삼년 반은 2025년~2029년쯤, 아마겟돈 전쟁은 2029년쯤, 천년왕국은 2032년쯤 예상됩니다.
|