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19. Things which must shortly come to pass(Rev.1:1) Things which must be hereafter(Rev.4:1), things which must shortly be done(Rev.22:6)
19. 반드시 속히 될 일(계1:1-3) 마땅히 될 일(계4:1), 결코 속히 될 일(계22:6)
@ The Revelation of Jesus Christ, which God gave unto him, to shew unto his servants things which must shortly come to pass; and he sent and signified it by his angel unto his servant John:(Rev.1:1)
@ 예수 그리스도의 계시라 이는 하나님이 그에게 주사 반드시 속히 될 일을 그 종들에게 보이시려고 그 천사를 그 종 요한에게 보내어 지시하신 것이라.(계1:1)
@ After this I looked, and, behold, a door was opened in heaven: and the first voice which I heard was as it were of a trumpet talking with me; which said, Come up hither, and I will shew you things which must be hereafter. (Rev.4:1)
@ 이 일 후에 내가 보니 하늘에 열린 문이 있는데 내가 들은바 처음에 내게 말하던 나팔소리 같은 그 음성이 가로되 이리로 올라오라 이 후에 마땅히 될 일을 내가 네게 보이리라 하시더라.(계4:1)
@ And he said unto me, These sayings are faithful and true: and the Lord God of the holy prophets sent his angel to shew unto his servants the things which must shortly be done. (Rev.22:6)
@ 또 그가 내게 말하기를 이 말은 신실하고 참된지라 주 곧 선지자들의 영의 하나님이 그의 종들에게 결코 속히 될 일을 보이시려고 그의 천사를 보내셨도다.(계22:6)
God has a foreknowledge of predestination, so when the appointed time comes, God’s love that He wants to give must be fulfilled without fail according to the word of the covenant promised in the prophetic book. According to the word that salvation is given, but salvation is done with justice(Is.45:21), God lifts up the devil and tests it in order to bless the deserving person.
하나님께서는 예지예정이 있어서 정한 때가 되면 선지서에 약속한 언약의 말씀대로 반드시 속히 이루어서 주고 싶어 하시는 하나님의 사랑을 이루시는 것입니다. 구원을 베푸시되 공의를 행하며 구원을 베푸신다는 말씀(사45:21)대로 합당한 자에게 축복하시기 위하여 마귀를 들어 시험해 보시는 것입니다.
He blessed the kingdom in Genesis.1:28, gave the law of good and evil in Genesis.2:17 to test the qualifications to enjoy the blessings of Eden garden and established justice by creating a cunning serpent in Genesis.3:1 to deceive, In Genesis.3:6, lost in the battle of words, they were deceived and sinned, and in Genesis.3:15, devil became enemies and had them fight, and in Genesis.3:24, they were driven out and not allowed to eat of the tree of life. By burning the love that God wants to give, God establishes a law to fight and overcome the human race so that they can overcome the power of death through the ransom sacrifice of Jesus Christ and give them the love of soul salvation through the law of the cross. He made it possible to record everything that will happen at the end of mankind(Is.34:16), and through the test of the law to keep the prophecy(Rev.1:3), to those who overcome.(Rev.19:11~21) the blessings of Eden(Rev.20:4) to enjoy the kingship, the tree of life, and perfect blessings. It is the appointed time to fulfill love, and it is accomplished quickly.
창세기 1:28에서 왕권의 축복을 하시고, 창2:17에서 선악과 법을 주어 지키게 하셔서 에덴동산의 축복을 누릴 자격을 시험하시고, 창3:1에 간교한 뱀을 창조하여 미혹케 하시는 공의를 세우시고, 창3:6절에 미혹 받아 범죄하여 말씀 싸움에서 지게 되고, 창3:15에서 마귀가 원수가 되어 싸우게 하시고, 창3:24에서 쫓겨나고 생명과를 못 먹게 하셨는데, 하나님께서는 주고 싶어 하시는 사랑이 불타심으로 인간에게 싸워 이기는 법을 세우심으로 예수 그리스도의 대속 제물로 사망 권세를 이기게 하여 십자가의 법을 통하여 영혼구원의 사랑을 주시고, 인간종말에 될 일을 빠짐없이 기록케 하시고(사34:16), 그 예언의 말씀을 지키는 법(계1:3)의 시험을 통하여 이기는 자들로(계19:11~21) 에덴의 축복을 주어(계20:4) 왕권과 생명과와 완전한 축복을 누리게 하시려는 사랑을 이루시는 정한 때가 되어 속히 이루시는 것입니다.
Also, on God’s side, the missionaries of the last age that were predestined and prophesied were Jacob in the East(Is.41:14-15), Cyrus, who was anointed in the East. (Is.45:1), and God’s representative mediator(Is.59:16).
It appears as a representative of the again prophecy. (Rev.10:11), measures the grain with the truth of the plumb line of judgment in the three and a half years before the last week, and gathers the grain through the work of the witness authority of the Candlestick Church(Rev.11:3~4).
또한 하나님 편에서는 예정하시고 예언된 마지막 시대적인 사명자가 동방 야곱으로(사41:14~15), 동방에 기름 받은 고레스로(사45:1), 하나님의 대행자인 중재자로(사59:16), 다시 예언의 대표로(계10:11) 나타나서 마지막 한 이레의 전 삼년 반에 심판의 다림줄의 진리로 척량하여 촛대교회의 증인 권세 역사로(계11:3~4)알곡을 모으는 것입니다.
@ Tell you, and bring them near; yea, let them take counsel together: who has declared this from ancient time? who has told it from that time? have not I the LORD? and there is no God else beside me; a just God and a Saviour; there is none beside me.(Is.45:21)
@ 너희는 고하며 진술하고 또 피차 상의하여 보라 이 일을 이전부터 보인 자가 누구냐 예로부터 고한 자가 누구냐 나 여호와가 아니냐? 나 외에 다른 신이 없나니 나는 공의를 행하며 구원을 베푸는 하나님이라 나 외에 다른 이가 없느니라.(사45:21)
Apostle Paul said that before the Second Coming of the Lord, there must first be apostasy, and he will not return until the man of lawlessness, the son of perdition, appears. (2Thes.2:3). It can be seen that Stalin, who was a theologian of the Christian Orthodox Church, fell while complaining, and caused the Bolshevik Communist Revolution in October 1917 based on Marx Leninism’s atheism, materialism, and demonic ideas.
Also, it was prophesied in Rev.8:7-12 that a third of the world would become communist if the devil’s power of the red horse appeared(Rev.6:4). It was completed with the end of the Vietnam War(Rev.8:12), when the seventh-headed, ten-horned beast came out with the Soviet Union leading ten satellite nations (Rev.12:2), and became the Age of Revelation in earnest, killing many people and politically The fact that a lot of religious damage and Christian persecution came out is an achievement from the early to late twentieth century.
사도 바울은 주님이 재림하시기 전에 반드시 먼저 배도하는 일이 있어 불법의 사람, 멸망의 아들이 나타나기 전에 오시지 않는 다고 하였습니다.(살후2:3) 그것이 그리스도 정교회 신학생 이였던 스탈린이 원망 불평하다가 타락하여 막스 레닌주의의 무신론 유물론의 마귀사상의 1917년10월 볼세비키 공산 혁명을 일으킨 것이 계시록 시대를 왔다고 볼 수 있습니다. 또한 허락한 마귀의 붉은 말 세력이 나타나면(계6:4) 이 세상 삼분의 일이 공산화 될 것을 계8:7~12에 예언 된 것이 1975.4.30. 베트남 전쟁이 끝남으로 완성된 것이며(계8:12) 그것이 일곱째 머리 열 뿔 달린 짐승이 소련이 열 나라의 위성국가(계12:2)를 거느리고 나와서 본격적으로 계시록 시대가 되어서 많은 사람을 죽이고 정치적으로 종교적으로 많은 피해와 기독교 박해가 나온 사실이 이십세기 초반에서 후반까지의 성취입니다.
@ Let no man deceive you by any means: for that day shall not come, except there come a falling away first, and that man of sin be revealed, the son of perdition;
(2Thes.2:3)
@ 누가 아무렇게 하여도 너희가 미혹하지 말라 먼저 배도하는 일이 있고 저 불법의 사람 곧 멸망의 아들이 나타나기 전에는 이르지 아니하리니(살후2:3)
@ And there went out another horse that was red: and power was given to him that sat thereon to take peace from the earth, and that they should kill one another: and there was given unto him a great sword.(Rev.6:4)
@ 이에 붉은 다른 말이 나오더라. 그 탄 자가 허락을 받아 땅에서 화평을 제하여 버리며 서로 죽이게 하고 또 큰 칼을 받았더라.
(계6:4)
@ And the fourth angel sounded, and the third part of the sun was smitten, and the third part of the moon, and the third part of the stars; so as the third part of them was darkened, and the day shone not for a third part of it, and the night likewise.(Rev.8:12)
@ 넷째 천사가 나팔을 부니 해 삼분의 일과 달 삼분의 일과 별들의 삼분의 일이 침을 받아 그 삼분의 일이 어두워지니 낮 삼분의 일은 비췸이 없고 밤도 그러하더라.(계8:12)
@ And there appeared another wonder in heaven; and behold a great red dragon, having seven heads and ten horns, and seven crowns upon his heads.(Rev.12:3)
@ 하늘에 또 다른 이적이 보이니 보라 한 큰 붉은 용이 있어 머리가 일곱이요 뿔이 열이라 그 여러 머리에 일곱 면류관이 있는데
(계12:3)
Also, after the appearance of the red horse, the period in which the Four Major chariots are actively active is the two brass Mountains(Zech.6:1~4) after the Second World War. In the age of confrontation between the two the free camps of capitalism and socialism and communism in the camp of the U.S.A and Soviet of two large powers
This is the time when the red horse appears in Zech.1:8 and Zech.6:2. That is the Red Guard activity of the so-called Cultural Revolution of Mao Zedong in the CCP from 1966 to 1976. The evangelical document movement of the white horse kingdom building movement(July.1970 to August.1972) and the ping-pong diplomacy of President Nixon of the United States and Mao Zedong of the CCP in February 1972 opened the curtain of bamboo. In the mid-1970s, the so-called pseudo-peace era of Khrushchev’s détente of the Soviet Union arrived, and in the 1980s, Gorbachev’s Perestroika era of the blue-yellow horse of reform and opening came, and in 1991 the Soviet Union disintegrated and returned to the Russian era.
In Korea, the Kim Dae-jung administration in 1997, the Roh Moo-hyun administration in 2002, and the Moon Jae-in left wing administration in 2017 entered the judgment period(Rev.6:8 Death and Hell) into the negotiationist era of the era of the blue yellow horse.
또한 붉은 말 등장 후 본격적인 사대 병마가 활동하는 시기는 2차 대전 후 두 놋 산(슥6:1~4)의 미. 소 양국 강대국의 자유진영의 자본주의와 사회주의 공산주의 양대 진영의 대립시대에 슥1:8과 슥6:2에 홍마가 등장하는 때인데 그것이 1966년~1976년의 중공의 모택동의 소위 문화대혁명의 홍위병 활동이며, 백마의 왕국건설 운동의 복음주의 문서운동(1970.7.~1972.8.)과 1972.2.에 미국 닉슨 대통령과 중공의 모택동의 핑퐁 외교로 죽의 장막이 개방되고, 1970년대의 중반에 소련의 후루시쵸프의 데땅트의 소위 위장 평화시대가 도래하고, 1980년대 고르바쵸프의 페레스토레이카의 개혁 개방의 청황색 말 시대가 와서 1991년에 소련이 해체되어 러시아 시대로 돌아갔으며, 한국에서는 1997년의 김대중 정권, 2002년의 노무현 정권, 2017년의 문재인 정권의 좌파 정권이 청황색 말 시대의 협상주의 시대로 심판기(계6:8 사망과 음부)로 접어 든 것입니다.
@ I saw by night, and behold a man riding upon a red horse, and he stood among the myrtle trees that were in the bottom; and behind him were there red horses, speckled, and white (Zech.1:8)
@ 내가 밤에 보니 사람이 홍마를 타고 골짜기 속 화석류나무 사이에 섰고 그 뒤에는 홍마와 자마와 백마가 있기로(슥1:8)
@ And I turned, and lifted up mine eyes, and looked, and, behold, there came four chariots out from between two mountains; and the mountains were mountains of brass.
In the first chariot were red horses; and in the second chariot black horses; And in the third chariot white horses; and in the fourth chariot grisled and bay horses. (Zech.6:1~3)
@ 내가 또 눈을 들어본즉 네 병거가 두 산 사이에서 나왔는데 그 산은 놋 산이더라. 첫째 병거는 홍마들이, 둘째 병거는 흑마들이, 셋째 병거는 백마들이, 넷째 병거는 어룽지고 건장한 말들이 메었는지라.(슥6:1~3)
@ And I looked, and behold a pale horse: and his name that sat on him was Death, and Hell followed with him. And power was given unto them over the fourth part of the earth, to kill with sword, and with hunger, and with death, and with the beasts of the earth.(Rev.6:8)
@ 내가 보매 청황색 말이 나오는데 그 탄 자의 이름은 사망이니 음부가 그 뒤를 따르더라. 저희가 땅 사분 일의 권세를 얻어 검과 흉년과 사망과 땅의 짐승으로써 죽이더라.(계6:8)
He said that there was a work to be done(Rev.4:1), and that work would be performed according to the written covenant, with pity, mercy, and love to perform the work of salvation and unforgivable judgment.(Rev.4:3, Ezek. 1:26~28) He spoke of the jasper stone that saved love, The work of unforgiving judgment as a ruby stone and the sapphire jewel of the rainbow that fulfilled with the words of the covenant written in.
마땅히 될 일(계4:1)이 있다고 말씀하셨는데, 그 일은 긍휼자비 사랑으로 구원의 역사를 베푸시고, 용서 없는 심판을 베푸시되 기록된 언약의 말씀대로 하실 것을 말씀하셨습니다.(계4:3, 겔1:26~28) 사랑의 살리는 구원의 역사를 벽옥으로 용서 없는 심판의 역사를 홍보석으로 기록된 언약의 말씀으로 이루신다는 무지개의 녹보석으로 말씀하신 것입니다.
@ After this I looked, and, behold, a door was opened in heaven: and the first voice which I heard was as it were of a trumpet talking with me; which said, Come up hither, and I will shew you things which must be hereafter. (Rev.4:1)
@ 이 일 후에 내가 보니 하늘에 열린 문이 있는데 내가 들은바 처음에 내게 말하던 나팔소리 같은 그 음성이 가로되 이리로 올라오라 이 후에 마땅히 될 일을 내가 네게 보이리라 하시더라.(계4:1)
@ And he that sat was to look upon like a jasper and a sardine stone: and there was a rainbow round about the throne, in sight like unto an emerald.(Rev.4:3)
@ 앉으신 이의 모양이 벽옥과 홍보석 같고 또 무지개가 있어 보좌에 둘렸는데 그 모양이 녹보석 같더라.(계4:3)
@ And above the firmament that was over their heads was the likeness of a throne, as the appearance of a sapphire stone: and upon the likeness of the throne was the likeness as the appearance of a man above upon it. And I saw as the colour of amber, as the appearance of fire round about within it, from the appearance of his loins even upward, and from the appearance of his loins even downward, I saw as it were the appearance of fire, and it had brightness round about.
As the appearance of the bow that is in the cloud in the day of rain, so was the appearance of the brightness round about. This was the appearance of the likeness of the glory of the LORD. And when I saw it, I fell upon my face, and I heard a voice of one that spake.(Ezek,1:26~28)
@ 그 머리 위에 있는 궁창 위에 보좌의 형상이 있는데 그 모양이 남보석 같고 그 보좌의 형상 위에 한 형상이 있어 사람의 모양 같더라. 내가 본즉 그 허리 이상의 모양은 단 쇠 같아서 그 속과 주위가 불같고 그 허리 이하의 모양도 불같아서 사면으로 광채가 나며 그 사면 광채의 모양은 비 오는 날 구름에 있는 무지개 같으니 이는 여호와의 영광의 형상의 모양이라 내가 보고 곧 엎드리어 그 말씀하시는 자의 음성을 들으니라.(겔1:26~28)
He also said in Rev,22:6-7 Rev.22:16 that He will come with a reward and retribution, rewarding those who keep the words of the prophecy, and bringing unforgiving judgment to those who disobey.
또한 상급과 보응을 가지시고 예언의 말씀을 지키는 자들에게 상을 주시고 순종치 않는 자들에게 용서 없는 심판을 하러 오시는 결코 속히 될을 하신다고 계22:6~7, 계22:12에 말씀하신 것입니다.
@ And he said unto me, These sayings are faithful and true: and the Lord God of the holy prophets sent his angel to shew unto his servants the things which must shortly be done. Behold, I come quickly: blessed is he that kept the sayings of the prophecy of this book.(Rev.22:6~7)
@ 또 그가 내게 말하기를 이 말은 신실하고 참된지라 주 곧 선지자들의 영의 하나님이 그의 종들에게 결코 속히 될 일을 보이시려고 그의 천사를 보내셨도다. 보라 내가 속히 오리니 이 책의 예언의 말씀을 지키는 자가 복이 있으리라 하더라.(계22:6~7)
@ And, behold, I come quickly; and my reward is with me, to give every man according as his work shall be. (Rev.22:12)
@ 보라 내가 속히 오리니 내가 줄 상이 내게 있어 각 사람에게 그의 일한대로 갚아 주리라.(계22:12)
God recorded the words of prophecy without omission through all the prophets, and the purpose of sending angels to instruct what will happen at the end of mankind is as follows.
하나님께서 모든 선지를 통하여 빠짐없이 예언의 말씀을 기록하시었고 또 다시 천사를 보내어 인간 종말에 될 일을 지시하신 목적은 다음과 같습니다.
First: The purpose of showing the Book of Revelation is to provide a book that can argue the words recorded in all the prophetic books. For example, when it comes to making machines, there is a book that describes how all machines must be adjusted and turned, and those who have clearly studied the book in the department can adjust and turn the machine.
In order to have the knowledge that can directly testify the secret of the defense as a saint of the end of time, you must know the Book of Revelation, which was instructed by the angel. The Book of Revelation is a book that opens the knowledge to argue the truth of the eschatological view. Without this book, the apostles could not testify the truth as saints of the end times except for the four Gospels, the Acts of the Apostles, and the Epistles through the books of the prophets. In addition to testifying that the prophecies of the prophets were fulfilled, the apostles showed the book of Revelation to the extent that they could testify the book of Jehovah without any confusion during the time of disaster when all the secrets hidden in the prophecies of the prophets were to be testified.
첫째 : 계시록을 보여준 것은 모든 선지서에 기록된 말씀을 변론할 수 있는 책을 주기 위한 목적입니다. 예를 든다면 기계를 만드는데 있어서는 빠짐없이 모든 기계를 어떻게 맞춰서 어떻게 돌려야 된다는 것을 기록한 책이 있고, 그 책을 학과적으로 분명히 공부한 자가 그 기계를 맞추어 돌릴 수 있는 것과 같습니다.
이와 같이 빠짐없이 변론한 말씀을 종말의 성도로서 그 변론의 비밀을 바로 증거 할 수 있는 지식을 가지려면 천사를 보내어 지시한 계시록을 알아야 합니다. 계시록은 종말관의 진리를 변론할 수 있는 지식을 열어 주는 책입니다. 이 책이 없다면 사도들이 선지서에 의하여 사복음과 사도행전과 편지서를 증거한 것 외에 종말의 성도로서 도저히 진리를 증거 할 수가 없습니다. 사도들이 선지서의 예언이 응해진 것을 증거한 외에 모든 선지 예언에 숨은 비밀을 다 증거해야 할 재앙기에 조금도 혼선이 없이 여호와의 책을 증거 할 수 있는 정도로 계시록을 보여준 것입니다.
Second: In order to be fully equipped as the changeable saints of the end, those who eat the Book of Revelation like honey and pass the bitter ordeal will enter the spirit world where they can prophesy all the prophecies of the prophets again(Rev.10:7-11). Apostle John saw and recorded the revelation, which showed by revelation what kind of spirit world the representative person prophesies to be again in the end times. Only those who ate the Book of Revelation like honey cannot reach the highest spiritual world.
둘째 : 종말의 변화성도로서 완전한 무장을 갖추는데 있어서는 계시록을 꿀같이 먹고 쓴 시련을 통과한 자가 모든 선지의 예언을 다시 예언할 수 있는 영계에 들어가게 됩니다.(계10:7-11).
사도 요한이 계시를 보고 기록한 것은 종말에 대표적인 사람이 다시 예언하게 되는 영계는 어떠하다는 것을 계시로 보여준 것이니 계시록을 꿀같이 먹은 자가 아니고는 최고 영계에 도달할 수가 없는 것입니다.
Third: We must analyze the Old Testament and the New Testament well. The New Testament is an indispensable book as a missionary in the age when the words of Jehovah are fulfilled. Although all the prophecies of the prophets foretold the Lord of the First Coming, without the four Gospels and epistles, it would not have been possible to spread the truth about the cross and resurrection throughout the world.
Because with only the words recorded in the book of Jehovah, the truth to be taught as a servant in the Age of Grace is completely absent, and only the prophecies of the Lord’s birth, crucifixion, resurrection, ascension, and descent are simply prophecies. because of. The four Gospels are the things the Lord Himself taught and did in order to work according to His prophecies. At the same time, the Epistle provides the knowledge of faith that believers in the Age of Grace should have, including what those who have experienced works fulfilled as prophecies have already realized or experienced. That is exactly what was argued. Therefore, by reading this, we have rightly argued the knowledge of faith that we must have as a believer. Therefore, by reading this, anyone can have the faith they had, receive the same grace they received, receive the same character they received, and preach the word they preached together. This is called the truth movement of the New Testament era.
셋째 : 구약과 신약에 대하여 잘 분석을 해야 합니다. 신약은 여호와의 말씀이 이루어지는 시대의 사명자로서 없어서는 안 될 책입니다. 모든 선지 예언이 초림의 주를 예언했지만 사복음과 편지서가 없다면 세계만방에 십자가 부활에 대한 진리를 전할 수가 없었을 것입니다.
왜냐하면 여호와의 책에 기록한 말씀만 가지고는 은혜 시대의 종으로서 가르칠 진리가 완전히 있지 않고 주님이 탄생할 일, 십자가에 죽으실 일, 부활 승천할 일, 강림할 일을 예언으로 간단히 말한 것뿐이기 때문입니다. 주님이 오셔서 그 예언대로 역사하기 위하여 친히 가르치고 행하신 일이 사복음인 동시에 편지서는 예언대로 이루어지는 역사를 체험한 자들이 변론적으로 이미 깨달은 일이나 체험한 일을 비롯하여 은혜 시대의 성도로서 가져야 될 신앙 지식을 바로 변론한 것입니다.
그러므로 이것을 읽으므로 성도로서 가져야 될 신앙 지식을 바로 변론한 것입니다. 그러므로 이것을 읽으므로 누구든지 그들이 가졌던 신앙을 가지게 되고 그들이 받은 은혜를 같이 받게 되고 그들이 받은 인격을 같이 받게 되고 그들이 전하던 그 말씀을 같이 전하게 되는 것입니다. 이것을 신약 시대의 진리 운동이라는 것입니다.
However, the Book of Revelation tells of God’s servants and children entering the new era as the remnant who did not receive the disaster when God brought disaster upon mankind. It is a book of prophecy that teaches people not to be deceived and tells how God will work even when tribulation and calamity come, and what method He uses to judge the world and bring about a new era. Since people cannot understand and communicate this on their own, the Book of Revelation was revealed through angels. Without the Book of Revelation, the servant remaining on the day of calamity cannot directly testify to the word of Jehovah. Therefore, the four Gospels and Epistle are books written to directly testify what the servants of the Age of Grace will accomplish, and Revelation is a book written by the saints to directly testify what will happen on the day of the last calamity. Therefore, you must know what kind of person you must be to be a servant who directly testifies to the Book of Revelation.
하나님의 심판의 변론을 증거 할 종들로서 조금도 혼선이 되지 않기 위하여 계시를 보여준 것이니 계시록이 없이는 재앙의 날에 남은 종이 여호와의 말씀을 바로 증거 할 수가 없는 것입니다.
그러나 요한 계시록은 하나님께서 전 세계 인류에게 재앙을 나릴 때에 하나님의 종과 자녀들이 그 재앙을 받지 않고 남은 자가 되어서 새 시대에 들어가게 되는 일을 말했습니다. 사람이 미혹 받지 않도록 하기 위하여 가르치고 환난과 재앙이 온다 해도 하나님은 어떻게 역사하시겠다는 것을 말씀한 것이 선지서이며 어떠한 방법으로 세상을 심판하고 새로운 시대를 이룬다는 것을 말씀한 것인데 이것을 사람이 스스로 깨달아 전할 수가 없으므로 계시록을 천사를 통하여 보여준 것입니다.
하나님의 심판의 변론을 증거 할 종들로서 조금도 혼선이 되지 않기 위하여 계시를 보여준 것이니 계시록이 없이는 재앙의 날에 남은 종이 여호와의 말씀을 바로 증거 할 수가 없는 것입니다.
그러므로 사복음과 편지서는 은혜 시대의 종들이 이루어지는 일을 바로 증거하기 위하여 기록한 책이요, 계시록은 마지막 재앙의 날에 이루어질 일을 그 날에 성도들이 바로 증거하기 위하여 기록한 책입니다. 그러므로 이러한 계시록을 바로 증거하는 종이 되려면 어떠한 자가 되어야 한다는 것을 알아야 합니다.
1. In order to have a representative servant of truth, you must know that you will receive the measure of truth through that servant(Rev.11:1). unification of truth
2. You must receive the authority to strike the earth with disasters(Rev.11:3). unity of authority
3. We must form the perfect candlestick church(Rev.11:4). church unity
1. 진리의 대표적인 종이 있어야 되는데 있어서는 그 종을 통하여 진 리의 척량을 받게 된다는 것을 알아야 합니다.(계11:1). 진리 통일
2. 재앙으로 땅을 치는 권세를 받아야 합니다.(계11:3). 권세 통일
3. 완전한 촛대교회를 이루어야 합니다.(계11:4). 교회 통일
@ And there was given me a reed like unto a rod: and the angel stood, saying, Rise, and measure the temple of God, and the altar, and them that worship therein.(Rev.11:1)
@ 또 내게 지팡이 같은 갈대를 주며 말하기를 일어나서 하나님의 성전과 제단과 그 안에서 경배하는 자들을 척량하되(계11:1)
@ And I will give power unto my two witnesses, and they shall prophesy a thousand two hundred and threescore days, clothed in sackcloth.(Rev.11:3)
@ 내가 나의 두 증인에게 권세를 주리니 저희가 굵은 베옷을 입고 일천 이백 육십 일을 예언하리라.(계11:3)
@ These are the two olive trees, and the two candlesticks standing before the God of the earth. And if any man will hurt them, fire proceeded out of their mouth, and devoured their enemies: and if any man will hurt them, he must in this manner be killed.(Rev.11:4~5)
@ 이는 이 땅의 주 앞에 섰는 두 감람나무와 두 촛대니 만일 누구든지 저희를 해하고자 한즉 저희 입에서 불이 나서 그 원수를 소멸할찌니 누구든지 해하려 하면 반드시 이와 같이 죽임을 당하리라.(계11:4~5)
Conclusion
Therefore, as servants in the Age of Grace, there are three things: to become one completely through the truth, to become one by receiving authority, and to become one by forming the candlestick church. In the day of trouble and calamity, the remaining servants, the remaining people, and the remaining church is to achieve. Therefore, in order to completely establish the kingdom of the saints, the Lord of the Second Coming will be welcomed, so the servants who testified will be raptured, and when the Lord and the saints come to the world to reign on earth, those who do not obey the prophecy of the witnesses in the last days will be annihilated. The world is the realization of the kingdom of the saints. As a result, all the prophecies will be fulfilled and the representative of the prophecies will return in the end times.(Rev.10:11) Measure with men and the truth of the plumb line of judgment(Rev.11:1, Amos. 7:7~8) to form a perfect candlestick church, and the servants of the power of witness gather the grain, and after the tribulation and calamity judgment. It is to build the kingdom of Christ with the church remaining, the remant servants and the remnant people (Rev.11:15). Those who were defeated in the fight against the Word and were taken away the Garden of Eden(Gen.3:24) The age of peace and rest is when the Lord, the King of Kings, reigns by restoring the Garden of Eden to those who overcome. (Rev.12:11) and establishing a kingdom of peace on earth for a thousand years.(Rev.20:4).
결 론
그러므로 은혜 시대의 종으로서 진리로 완전 하나가 되는 일, 권세를 받아 하나가 되는 일, 촛대교회를 이루어서 하나가 되는 일, 이 세 가지가 있으므로 환난과 재앙의 날에 남은 종, 남은 백성, 남은 교회를 이루게 되는 것입니다. 그러므로 완전히 성도의 나라를 이루는데 있어서는 재림의 주를 맞이하게 되므로 증거하던 종은 들림을 받고 지상 통치를 위하여 주님과 성도들이 세상에 올 때는 말세 증인의 예언대로 순종치 않는 자는 전멸을 당하게 되므로 세상은 성도 통치 왕국이 이루어지는 것입니다. 결과적으로 모든 예언이 성취되어 마지막 때에 다시 예언의 대표가(계10:11) 나와 심판의 다림줄의 진리(계11:1, 암7:7~8)로 척량해 완전한 촛대교회를 이루어 증인권세의 종이 알곡을 모아 환란 재앙 심판 후 남은 교회, 남은 종, 남은 백성으로 그리스도의 나라를 이루는 것입니다.(계11:15) 에덴동산에서 말씀 싸움에 져 빼앗겼던(창3:24) 에덴동산을 이긴 자들로(계12:11) 에덴동산을 회복하여 지상 천년평화왕국을 이루어 만왕의 왕이신 주님이 통치하는 것이 안식 평화시대입니다.(계20:4)
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