|
The Revelations defense evidence 10. The symrna church (Rev. 2: 8~11)
계시록 변론 증거 10. 서머나 교회(계2:8~11)
2 Jang symrna church
2장 서머나 교회
The loyalty has to be finished so that it can die even if no matter what, the disaster and want comes and people doing the wealth comes to the real state, and the week of the second coming can be welcomed.
아무리 환란과 궁핍이 와도 죽도록 충성을 다해야 하며 실상은 부요한 자가 되어야 재림의 주를 영접할 수 있습니다.
* Rev. 2: 8~9. And unto the angel of the church in Smyrna write; These things saith the first and the last, which was dead, and is alive; I know thy works, and tribulation, and poverty, (but you are rich) and I know the blasphemy of them which say they are Jews, and are not, but are the synagogue of Satan.
* 계2:8~9. 서머나 교회의 사자에게 편지하기를 처음이요 나중이요 죽었다가 살아나신 이가 가라사대 내가 네 환란과 궁핍을 아노니 실상은 네가 부요한 자니라 자칭 유대인이라는 자들의 훼방도 아노니 실상은 유대인이 아니요 사단의 회라.
* the explanation) as to the full history of Christianity, there cannot be without the disaster want person. Because, the complete is not accomplished, but the life Jongdoe of Ja is due to be the life which intends to the complete and fights. It is the way vivid of the God which the unhappy work awards to do the wealth that disaster want comes.
* 강해) 기독교의 완전역사는 환란 궁핍이 없이는 있을 수가 없습니다. 왜냐하면 종 된 자의 생활은 완전을 이룬 것이 아니고 완전을 목적하고 싸우는 생활이기 때문입니다. 환란 궁핍이 오는 것은 불행한 일이 아니요 부요한 것을 주기 위한 하나님의 선한 방법입니다. 종교
The servant which has the Lord of the second coming only when there is the life receiving the care grace that the spiritual direction installs the wealth comes to the real state. Even if the disaster want comes, it is the church which there is more and more a lot of the favors and is the church in which the god is more and more worn out and which becomes stronger and which catches fire and this church is the candlestick church. It is the time of the division, the interrupted chapter is the religion's authority force who is the self-styled Jew. It is poor at the activity which is big for the pressure of the religion's authority but is the church which does the wealth when Lord sees.
실상은 영적방면이 부요하다는 주의 은총을 받는 생활이 있어야만 재림의 주를 맞이하는 종이 된다는 것입니다. 환란 궁핍이 와도 점점 은혜가 많은 교회요 점점 신령해지고 강해지고 불이 붙는 교회인데 이러한 교회가 촛대교회입니다. 훼방하는 편은 사단의 회이니 자칭 유대인인 교권세력입니다. 교권의 압력으로 큰 활동은 못하고 있으나 주님이 보실 때 부요한 교회입니다.
& there is the hardships and want. Therefore (9)
& 환난과 궁핍이 있으므로 (9)
There cannot be the Christianity, utterly, one called the history without the hardships want person. Because, the complete is not accomplished, but the life servant of people is due to be the life which intends to the complete and fights. Therefore, the servant's life is the way vivid of the God which the misfortune awards to do the wealth that hardships and want come. Three factors of the wealth is worn out when the hardships and want come now life of the servant which are said.
기독교의 완전 역사라는 것은 환난 궁핍이 없이는 있을 수가 없습니다. 왜냐하면 종 된 자의 생활은 완전을 이룬 것이 아니고 완전을 목적하고 싸우는 생활이기 때문입니다. 그러므로 종 된 생활은 환난, 궁핍이 오는 것이 불행이 아니요, 부요한 것을 주기 위한 하나님의 선한 방법입니다. 이제 환난, 궁핍이 올 때에 부요해지는 종의 생활의 세 가지 요소를 말합니다.
Firstly: When fighting in order to liberate the people of the Lord when it is the mission to the life that the cause which the hardships and want come is the servant liberate people taken prisoners to the evil spirit, the evil spirit chapter doesn't inspire the hardships and want to us in advance, but we are taken prisoners to the evil spirit, the evil spirit chapter means come one the God's servant at the condition that it opposes. When it tried to rescue to be not in the relief problem of one and starting boldly, that first all finishes meet the hardships and want the hardships and want came. But when It became the God's servant since there were the hardships and want to be the superhuman history finishing many fruits, since the blessing done the wealth came the nut establishing many churches the real state got to be seen to this servant.
첫째 : 환난, 궁핍이 오는 원인은 종이란 생활은 마귀에게 포로 된 자를 해방시키라는 것이 사명이니 마귀 편이 먼저 환난과 궁핍을 우리에게 주는 것이 아니고 우리가 마귀에게 포로 된 주의 백성을 해방시키기 위하여 싸울 때에 마귀 편이 하나님의 종을 대항을 하는 조건에서 오는 것을 뜻한 것입니다. 앞서간 모든 종들이 환난과 궁핍을 만난 것은 자기의 구원 문제를 위해서가 아니고 남을 구원코자 해서 담대히 나설 때에 환난과 궁핍이 왔던 것입니다. 그러나 환난, 궁핍이 있으므로 하나님의 종은 많은 열매를 맺는 초인간적인 역사를 하게 될 때에 그 종에게 실상은 부요한 축복이 옴으로써 많은 교회를 일으키는 열매를 보게 되었습니다.
Secondly: Because when defending the truth to the last, it comes, when being allowed, the God's servant truth is defended to the last but own's power has the thing which it uses because of holding the evil spirit in the poor purpose always, the evil spirit gets to hold the right opposing the God's servant without limit. Therefore, the real state receives suddenly unexpectedly the blessing done the wealth to people which defends the truth to the last even if the hardships to the minute and want comes.
둘째 : 진리를 사수할 때에 오는 것이니 언제나 마귀의 권세는 허락을 받을 때에 하나님의 종이 진리를 사수하나 못하나 보기 위한 목적에서 마귀를 들어서 쓰는 일이 있기 때문에 마귀는 얼마든지 하나님의 종을 대항할 수 있는 권리를 가지게 된 것입니다. 그러므로 잠깐의 환난, 궁핍이 와도 진리를 사수하는 자에게 뜻밖에 홀연히 실상은 부요한 축복을 받게 됩니다.
Thirdly: It is the thoughtful problem.
셋째 : 사상적인 문제입니다.
Not to can reach an agreement even if no matter what, it does that force of the cardinal thought reaches an agreement one has the idea to have the idea. When force fullly the truth against being stood and not doing, it gets to penetrate into the compromising way and it is not admission, and he called evil spirit becomes this always. The hardships and want were won and no matter what, it went out but so that Hezekiah can be strong since there is the compromise in the Babylon envoy, it goes broke by Babylon and rolls. Therefore, if servant does even if that the God's it doesn't fight and even if there is silently, it doesn't become and retreats because the force of the cardinal number is strong, it doesn't become and the force of the cardinal number reaches an agreement and it admits in addition in the least, it holds in the failure.
사상이라는 것은 아무리 원수의 세력이 타협을 하자고 하여도 타협을 할 수가 없다는 것이 사상입니다. 언제나 마귀라는 놈은 진리를 강압적으로 대적하다가 할 수 없게 될 때에는 타협적인 방법으로 침투하게 되는데 이것을 용납치를 않아야 됩니다. 아무리 히스기야가 강하게 환난, 궁핍을 이기고 나갔지만 바벨론 사신에게 타협이 있으므로 바벨론에게 망하고 만 것입니다. 그러므로 하나님의 종은 싸우지 않고 가만히 있어도 안 되고 원수의 세력이 강하다고 후퇴해도 안 되고 원수의 세력이 타협을 하자고 해서 거기에 조금도 용납을 한다면 실패에 들어가는 것입니다.
* Rev. 2:10~11. Fear none of those things which you shalt suffer: behold, the devil shall cast some of you into prison, that ye may be tried; and ye shall have tribulation ten days: be thou faithful unto death, and I will give you a crown of life. He that hath an ear, let him hear what the Spirit saith unto the churches; He that overcomed shall not be hurt of the second death.
* 계2:10~11. 네가 장차 받을 고난을 두려워 말라 볼찌어다 마귀가 장차 너희 가운데서 몇 사람을 옥에 던져 시험을 받게 하리니 너희가 십일 동안 환란을 받으리라 네가 죽도록 충성하라 그리하면 내가 생명의 면류관을 네게 주리라 귀 있는 자는 성령이 교회들에게 하시는 말씀을 들을찌어다 이기는 자는 둘째 사망의 해를 받지 아니하리라.
* explanation) What get to be at the thing gone to the prison due to not only interference scary but also damage caused hail be due to due to have the faith and about the same and devout fight who is the spraying. As to this fight, it becomes the victory getting the crown of the life from the part which finishes the loyalty in order to die.
* 강해) 훼방만이 아니라 무서운 박해로 옥에 가는 일까지 있게 된 것은 그만한 독실한 신앙과 용사적인 투쟁이 있기 때문입니다. 이 투쟁은 죽도록 충성을 다하는 데서 생명의 면류관을 얻는 승리가 됩니다.
The injury of the second deaths is done not take to get. It is one called the church which the spraying of the victory irrelevant to the second deaths to there be after white throne referee gets together. The servant and family gaining the royal authority doesn't get the referee. (Rev. 20: 11~15)
둘째 사망의 해를 받지 아니 합니다. 백 보좌 심판 후에 있을 둘째 사망과는 상관없는 승리의 용사가 모인 교회라는 것입니다. 왕권 받은 종과 가족은 심판을 받지 않는 다는 것입니다. (계20:11~15)
-. One not to be the hardship to be gotten in future afraid: Even if the large-scale hardship says come when the energy gets to be more gotten everyday and the abundant grace gets off, when there is no to be afraid of the intractable problem to be visited the God's servant in the future in the least, the business coming to that day that day has been being practiced easily it can break without any problem. Therefore, we receive more the energy which it overcomes the thing which it will come in future that it is tomorrow by there is no to worry about the matter tomorrow, realizing the pain of that day contentedly and going out.
-. 장차 받을 고난을 두려워 말 것 : 하나님의 종이 앞으로 올 난제를 조금도 두려워할 것이 없이 그 날 그 날에 닥쳐오는 일을 실천해 나갈 때에 날마다 더 힘을 얻게 되고 풍부한 은총이 내릴 때에 앞으로 더 큰 고난이 온다 하여도 아무런 문제없이 능히 돌파해 나갈 수 있게 됩니다. 그러므로 우리는 내일 일을 염려할 것 없이 그 날의 괴로움을 만족히 알고 나감으로써 내일 이라는 장차 올 일을 극복할 힘을 더욱 받게 되는 것입니다.
-. Getting the crown of the life: The war of the Christianity intends to the royal authority of the crown. There is no that it is the loyalty so that the servant's life can die, it will be the autumn tree without the fruit. The law of the love inspired the royal authority to this servant for the kingdom construction comes to the way that it is loyal so that the way in which it writes the servant which God loves because of holding can die use.
-. 생명의 면류관을 얻게 됨 : 기독교의 전쟁은 면류관의 왕권을 목적한 것입니다. 종 된 생활은 죽도록 충성이라는 것이 없이는 열매 없는 가을 나무가 될 것입니다. 하나님께서 사랑하는 종을 들어 쓰는 방법은 죽도록 충성하라는 방법에서 쓰는 것은 왕국 건설을 위하여 그 종에게 왕권을 주기위한 사랑의 법이 되는 것입니다.
The injury of the second deaths is done not take to get. It is one called the church which the spraying of the victory irrelevant to the second deaths to there be after white throne referee gets together. The servant and family gaining the royal authority doesn't get the referee. (Rev. 20: 11~15)
둘째 사망의 해를 받지 아니 합니다. 백 보좌 심판 후에 있을 둘째 사망과는 상관없는 승리의 용사가 모인 교회라는 것입니다. 왕권 받은 종과 가족은 심판을 받지 않는 다는 것입니다. (계20:11~15)
* it should have the activity in which it moves in the world which it transcends the human to be the life of the servant which it does the wealth, there is no one that it is seen in the man, the life of the fight for the crown is not, the real state cannot live in the center of Lord. The station where God is realized to the candlestick church angel which the servant is the real state would better get the honor through this servant it does the wealth it seems to suffer the want the human sees rather, it undergoes the interference by your servant it doesn't join this to the teacher's authority care jas which It become the self-styled Jew for the cycle all ones install the wealth It is the interval.
* 실상은 부요한 종의 생활이라는 것은 인간을 초월한 세계에서 움직이는 활동이 있어야만 되는 것이니 사람에게 보이려는 것이 없이 주님 중심에서 면류관을 위한 싸움의 생활이 아니고는 항상 부요한 생활을 할 수 없는 것입니다. 하나님은 모든 것이 부요하시매 당신의 종에게 이것을 주기 위해서는 자칭 유대인이 되는 교권주의 자들에게 동참치 못하게 하고 오히려 훼방을 받게 하므로 인간이 볼 때는 궁핍을 당한 것 같으나 실상은 부요케 해서 그 종을 통하여 영광을 받으시는 것이 남은 종이 될 촛대교회 사자에게 이루어지는 역사입니다.
@ therefore, it doesn't worry for the thing tomorrow and the matter about will be worried tomorrow tomorrow, one day pain is sufficient with that day (Mt. 6: 34).
@ 그러므로 내일 일을 위하여 염려하지 말라 내일 일은 내일 염려할 것이요 한 날 괴로움은 그 날에 족하니라(마6:34).
@ the patience is bodily accomplished and it is unimpaired as you and fulfills and does so that it is able to make no to be insufficient in the least, this can be (Jas. 1: 4).
@ 인내를 온전히 이루라 이는 너희로 온전하고 구비하여 조금도 부족함이 없게 하려 함이라(야1:4).
@ the state which gets to there is the good luck, be right to this and admit will get the crown of the scanty life from the jas loved one, the ja suppressing the test is (Jas. 1: 12).
@ 시험을 참는 자는 복이 있도다 이것에 옳다 인정하심을 받은 후에 주께서 자기를 사랑하는 자들에게 약소하신 생명의 면류관을 얻을 것임이니라(야1:12).
@ therefore, the life of is not made a boast or someone and all things is all you one, the future one is all only the Paul or the Apollos or Cephas or world or life or death you thing so far, you are the Jesus thing, Jesus is the God thing (1Cor. 3: 21~23).
@ 그런즉 누구든지 삶을 자랑치 말라 만물이 다 너희 것임이라 바울이나 아볼로나 게바나 세계나 생명이나 사망이나 지금 것이나 장래 것이나 다 너희의 것이요 너희는 그리스도의 것이요 그리스도는 하나님의 것이니라(고전3:21~23).
The Revelations defense, Isaiah defense, defense in the prophets, systematic theology, and new song
계시록 변론, 이사야 변론, 선지서 변론, 조직 신학, 새 노래
The first edition 2015.8.15
초판 2015.8.15.
The justice 2,015.9.24
재판 2015.9.24.
Again, the prophet (servant of the Branch) Lee new Branch prophet chapter
다시 예언자(순의 종) 이 새 순 선지자 編
The ark of the love and favors and relief
사랑과 은혜와 구원의 방주
Lean on the pure gold and confluent the candlestick central.
순금등대 촛대중앙교회
The general meeting of the elders recorded in the sky and church (hi 12: 23)
하늘에 기록된 장자들의 총회와 교회(히12:23)
The Boanerges prophet school and variability the convent
보아너게 선지학교, 변화성도 수도원
The word (witness) power revival group
말씀(증인)권세 부흥단
02-2665~1260
http://blog.joins.com/candlestickch
http://cafe.daum.net/candlelighthouse
|