Rifleman hit points reduced to 505 from 520.
라이플맨의 체력이 기존의 520에서 505 로 15 감소했습니다- 아싸!!
Undead
Destroyer negative mana regeneration increased to -6/sec from -3/sec.
디스트로이어의 초당 마나 재생률이 -3에서 -6으로 감소했습니다.
Orb of Annihilation mana cost increased to 50 from 25.
전멸의 오브 마나 마나 코스트가 25에서 50으로 증가했습니다.-
Mana gain of Devour Magic increased to 150 per dispelled unit from 75 per dispelled unit.
디바우어 매직을 통한 디스펠된 유닛으로부터 마나 얻는량이 75에서 150으로 증가했습니다-이건 뭐 어차피 전멸의 오브 코스트가 2배로 증가했기에 상관없을듯... 근데 불만인점은 진정한 오버파워인 업조브 마나를 패치해야된다는 --;
Orc
Bladestorm mana cost reduced to 200 from 250.
블레이드 마스터의 궁극기인 블레이드 스톰 마나코스트가 250에서 200으로 줄었음.
Troll Batrider hit points reduced to 400 from 500.
트롤 뱃라이더의 체력이 500에서 400으로 감소했습니다.-내가봐도 뱃라는 오버파워다 --;
Demolisher build time increased to 40 seconds from 36 seconds.
디몰리셔의 생산시간이 36초에서 40초로 증가했습니다.-디몰타이밍이 조금은 느려지겠네요...
Neutral Heroes
Cluster Rockets cooldown reduced to 6 seconds from 7 seconds.
고블린 팅커의 클러스터 로켓의 쿨다운이 7초에서 6초로 감소
Pocket Factory cooldown reduced to 35 seconds from 40 seconds.
포켓 팩토리의 쿨다운이 40초에서 35초로 감소
Pit Lord base Strength increased to 26 from 24.
핏로드의 기본 힘이 24에서 26으로 증가했습니다(기존 700에서 750으로 증가)
Dark Minion hit points increased from 200/260/320 to 215/290/405 and armor reduced to 0/0/0 from 1/2/3.
다크레인저의 다크미니언의 체력이 200/260/320 에서 215/290/405 로 증가했으며 아머는 0으로 고정-오페형 좋겟다 ㅋㅋㅋ
Storm, Earth and Fire Pandaren hit points increased by 200, and attack damage increased by 33%.
팬더의 궁극기인 스톰,어스,앤 파이어의 체력이 200만큼 더 증가하고 공격뎀쥐가 33%더 증가했습니다.- 파이어경우는 뎀쥐가 거의 70을 넘으면서(게다가 노멀타입이라서 아처같은건 3방 --;)하면서 쿨다운 1.35초라는 개사기 유닛이 나오겟군여 --; 참고로 1.35초라는 공속은 데몬(1.6)보다 더빠름... 거의 밀리샤 수준이라고 보시면되여.워크공속지존은 파셔의 늑돌이 --;)
Items
Shared cooldown of 20 seconds added on all summoning items.
모든소환류 아템은 이제 쿨다운을 공유하면서 20초가 추가되었습니다.
Wand of Lightning Shield given 10-second cooldown.
라이트닝 실드 막대의 쿨다운이 10초로 증가했습니다-이제 라실믿고 겐세이가면안되겟군 --;
Staff of Preservation max stock set to 1, down from 2.
보존스탭의 판매수령이 2에서 1로 감소했습니다-헉 이제 두개 동시에 못사겠네 ㅜㅜ
Sentry Ward item duration reduced to 5 minutes from 10 minutes.
센트리워드 아이템의 지속시간이 10분에서 5분으로 대폭감소했습니다.-이제 워드가 결국 패치 ㅎㅎ
Warcraft III Patch & Ladder Details-Warcraft3 패치&래더 세부사항
As announced last week, we will be reactivating the Westfall gateway (Beta Patch Server) tomorrow (Wednesday, 6/23/04) afternoon to give people an opportunity to play and examine the changes we"ve been making to the XP system. The changes to the new ladder include the following:
-지난주의 공지에따라 ,우리는 WestFall 게이트웨이를 내일 6/23일 수요일 오후 재개합니다(베타 패치서버) 여러분들은 우리들이 새로만든 XP시스템의 변화를 플레이 할수있으며 시험해볼수 있는 기회를 가지게 됩니다. 새로운 래더의 변동사항은 다음과 같습니다.
A,Improvements in Battle.net"s ability to determine a player"s true skill rating and ELL (expected ladder level). -개선된 베틀넷의 기능은 각 플레이어들의 예상 래더 레벨과 진짜 실력을 측정하는것입니다.- 사기 렙없앤다는 소리...무뇌자드 --;
B.Separate player skill ratings for Solo, Team, and FFA play. A great solo player is not necessarily the best team player. -솔로와 랜팀 글고 FFA의 rating을 구분시켰습니다. 솔로고수들은 팀플고수여야 할 필요는 없습니다.
C.The number of games required for a player to reach the ladder level that corresponds to their ELL (expected ladder level) will differ based upon (1) game type and (2) the associated difficulty of finding games of that type on Battle.net. For instance, a random team player will have to play approximately 300 games, whereas a solo player will have to play approximately 200 games. An arranged 4v4 team player, on the other hand, will only have to play around 40. After playing a sufficient number of games, the player of average skill should be level 25 in that game type"s corresponding ladder.
-각각플레이어들은 그들의 ELL에 일치하는 래더레벨에 도달하려면 많은 게임수가 요구되었던것이 1.게임형태 2. 그 타입에따른 베틀넷상에서 게임찾기의 난이도등등 에 기초한것으로 달라질것입니다. 예를들어 , 랜팀 플레이어들은 거의 300게임을 해야합니다. 이에 반해 솔로플레이어 들은 거의200게임을 해야합니다. 이에 비해 4vs4 어렌 플레어들은 약 40게임만 하면됩니다. 충분한 게임수를 마치고 나면 , 각각 플레이어들의 평균 실력 레벨은 각각 게임형태에 상응하는 레벨 25lv이 될겁니다-이부분은 나도 햇갈리는데 저정도겜하면 기본적으로 25는 준다는 건지 모르겠음--;이제 누구나 25렙인가 ㅜㅜ
C.The player skill requirement for reaching the very highest ladder levels will be increased. Fewer people will be able to reach level 50, but obtaining that level will also be more prestigious.
-최고수준의 고렙까지 가기위해선 플레이어들의 실력요구도는 좀더 높아 질것입니다.
더욱더 극소수의 사람들만이 50렙을 달성할것입니다.그러나 이렇게 50렙을찍으면 더욱더 명예로운 일이겠죠.
D.The experience gained or lost by a player when a game finishes will be more directly influenced by the player"s skill. Highly skilled players will now be able to reach higher ladder levels more quickly. Players who intentionally lose games in an effort to lower their ELL and find easier opponents will also find it much more difficult to climb the ladder.
-게임 승/패에따른 경험치의 증감분은 게임이 끝난이후 좀더 신속하게 플레이어의 실력에 영향을 줄것입니다. 고수들은 이제 좀더 빨리 고렙으로 진입할수 있을겁니다. 고의로 패해서 자기 ELL을 낮추어서 쉬운상대를 찾아 렙업하려는 플레이어들은 이제 매우 렙업하기 어려워질것입니다.
E.The experience gained or lost from one game will also be limited by new minimum and maximum experience values. These values differ based on the game type played.
-경험치 변화량도 이제 새롭게 최저 최대로 제한될것입니다. 이것에대한 판단기준은 플레이한 게임형태에따라 다릅니다(솔로 ,랜팀,어렌등등...)
Players that already had accounts on Westfall will be able to use those accounts once again; however, records will be reset. Furthermore, the Westfall gateway, the beta patch, and the ladder test will be available to any and all language versions of the game. Once Westfall is available, an announcement will be made on Battle.net, and players will see Westfall as a valid gateway choice from the Gateway Selection screen.
-이미 지난 번에 WestFall에서 플레이했던 플레이어들의 계정은 이번에도 사용가능합니다.;;그러나
기록은 다 지워질것입니다. 더군다나 베타패치 WestFall 게이트웨이에서는 어떠한 버전의 언어로도 할수있습니다(지난번엔 영문만가능) 지난번처럼 베틀넷에 공지가 뜰것이고 플레이어 여러분들은 게이트웨이 선택창에서 선택 가능할것입니다.
After approximately a week of testing, we will update the public gateways to the resulting new version. This update will happen prior to July 1st, and the beginning of July will mark the start of the new Blizzard Warcraft III ladder season. Ladder seasons will run for each quarter of the year. The first ladder season will run from July 1st through September 30th. At the end of the quarter (September 30th), the top qualified players from each Gateway"s Solo & Arranged Team 2v2 ladder will qualify to compete in a special tournament for prestige and potential prizes. Other top ladder players will be recognized as well. Further details will be available during the upcoming ladder season.
-거의 1주일간의 테스트 이후 ,우리는 공식 게이트웨이에 새로운 버전의 결과를 업데이트 할것입니다. 이 업데이트는 7월 1일 이전에 이루어질것입니다,그리고 7월의 시작은 블리자드 워크래프트 3의 새로운 래더시즌의 시작을 나타냅니다. 래더시즌은 일년에 4번(분기당 한번) 시행됩니다.
첫번째 래더시즌은 7월1일부터 9월30일까지 3개월간 시행될것입니다.각 래더시즌의 마지막마다 각각의 게이트웨이세서 온 탑플레이어 고수들(솔로 랜팀 2vs2어렌)은 스페셜토너에서 명성과 가능한 상품을 위해 경쟁할것입니다.
다른 래더 고수들도 역시 마찬가지로 인정받을것입니다.
그에관한 세부사항은 래더시즌중에 공지될것입니다.
In order to even the playing field before official ladder play begins, we will conduct a one-time ladder reset at 12:01 AM (UTC) on July 1st. Players will retain their race wins and, therefore, the icons and portraits they have earned. However, ladder-based win/loss records and XP/level will be reset. After the July 1st ladder season starts, we do NOT plan to reset the ladder with the start of each season, but we reserve the right to do so.
-공식 래더시즌을 시작하기위한 필드를 마련하기위해 우리는 7월1일 오전 12시 이후로 래더를 리셋할것입니다.(--) 플레이어들은 그들이 얻은 종족별 승수와 각종 아이콘은 유지될것입니다.그러나 래더상에서 얻은 모든기록(레벨&경험치) 는 전부 리셋될것입니다.
7월1일 이후로 래더 시즌이 새로 시행되면 각 시즌시작할때 마다 래더를 리셋하는 계획은 현재 없고 유보중입니다...(할수도 있다는 어투군 --;)-자자 이제 1일까지 래더 접고 연겜합시다~~올드보이여러분...어차피 다 리셋됨 --;
In addition to the ladder changes, we will be including a few game balance changes. The changes will either coincide with or become available shortly after Westfall is reactivated. The Frozen Throne balance changes will include the following
-래더상의 변화에 추가하여 ,우리는 약간의 밸런싱 문제들역시 포함하여 수정할것입니다.
그 변화는 WestFall 서버의 개시와 더불어 거의 동시에 이루어질것입니다. The Frozen Throne 의 밸런스는 밑에 글을 참고하시길....