고수님들 어려운 문 장 두 가지 올립니다. 해석도 어려운데다 의미도 까다로운 것 같습니다. 가한 쉬운 말로 해석해주셨으면 고맙겠습니다. 모두들 즐거운 주말 되세요.
1) In the world of designer handbags and luxury cars there are minimalist stores and minimalist advertisements, but even the most exclusive food stores tend to offer a very full visual palate.
2) saves you from your hunger and also from the hunger of others—your spouse, parents, and children, the symbolic wolf in all of them, what they want from you and what they will not give
Once the word was out that various foods were available in packages and cans, advertisers had to get you not only to choose to buy a type of product, but to buy theirs—instead of others, or also. Already have some sour pickles in the house? Why not take home some sweet ones, too? The image of heavenly cornucopia in advertising drew on the abundance inference from fairy tales. This image has been remarkably consistent in food merchandising. In the world of designer handbags and luxury cars there are minimalist stores and minimalist advertisements, but even the most exclusive food stores tend to offer a very full visual palate. What about consumerism is working for us? The image of food abundance would seem to be essential to our answer. For many people, most of them women, food shopping is nowadays not a pleasure trip, but rather a chore. Yet we cannot reasonably dismiss the positive psychological effect of visiting a place of plump, various, and plentiful food and claiming for one's basket an array of nutrients and pleasures. Satisfaction through abundance saves you from your hunger and also from the hunger of others—your spouse, parents, and children, the symbolic wolf in all of them, what they want from you and what they will not give. Abundance also appears like a gate against extrafamilial wolves, the predators that appear with poverty.
첫댓글 패션 번역만 6개월째 하고 있는 사람입니다. "디자이너 핸드백(비싼 핸드백)이나 고급 차량의 세계에서 미니멀리스트 매장과 미니멀리스트 광고가 존재하지만, 식품점은 아무리 독특한 것이라도 시각적으로 최대한 다양한 색을 보여주려고 하는 경향이 있다"-패션에서 color는 한 가지 색, palate는 여러 가지 색의 조화 또는 몇 가지 색을 썼는지 등을 가리키는 말입니다. 즉 이 문장은, 다른 고급 상품 시장은 단순한 멋을 추구하기도 하지만, 음식의 경우는 맛있게 보이기 위해 반드시 색을 돋보이게 한다는 것이죠.
두 번째 문장은, 음식이 그저 많이 있는 것만으로도 나와 다른 이들의 허기가 가시고, 더 이상 바랄 것이 없다는 의미 같네요.
린다님 친절한 설명 감사합니다. 그런데 두 번째 문장에서 what they want from you and what they will not give는 무엇을 말하는지 모르겠습니다. 이 문장에서 어떤 기능을 하는지 구조가 헤깔리는데 한 번 더 보아주시면 고맙겠습니다.
그건 모르겠네요. 이 문장이 왜 들어가는지도요. want from you는 가족이 내게 바라는 점, what they will not give는 가족이 내게 줄 수 없는 것인데, 후자의 의미가 이해가 안 가네요. 저라면 그냥 스킵합니다. 도움이 못 되어 죄송.
린다님 아무튼 감사합니다. 좋은 하루가 되시기를..