택시 급발진의 대부분은
나이든 사람이 인지 능력이 저하되어 브레이크 패달 대신에 가속패달을 밟아서 발생하고 있습니다.
미국은 매년 16000건의 오발진 사고가 보고되고 있다고합니다.
다음은 위키피디어에 올라와 있는 급발진에 대한 내용입니다.
Sudden unintended acceleration
Possible factors Sudden unintended acceleration incidents are often posited to involve the simultaneous failure of a vehicle's acceleration and brake systems. Acceleration system factors may include:
- Pedal misapplication[3][1][9] - Unresponsive (entrapped) pedals[10] - Electronic throttle control or cruise control failure (see drive by wire)[11] - Stuck throttle (unrelated to pedal position)[12][13] - Shorting of tin whiskers[14][15] - Diesel engine runaway - excessive pressure in the crank case can force mist of engine lubricant into the intake manifold, which can be burnt in the same fashion as diesel.
Unintended acceleration resulting from pedal misapplication is a driver error wherein the driver presses the accelerator when braking is intended, and being unable to quickly realize the mistake.[16] Some shorter drivers' feet may not be long enough to touch the floor and pedals, making them more likely to press the wrong pedal due to a lack of proper spatial or tactile reference. Pedal misapplication may be related to pedal design and placement, as in cases where the brake and accelerator are too close to one another, or the accelerator pedal too large. The US NHTSA estimates 16,000 accidents per year in USA, when drivers intend to apply the brake but mistakenly apply the accelerator.[3] |
아래는 번역내용입니다.
급발진 사고
가능한 요인
급발진사고(갑작스런 의도하지 않는 급발진)는 자동차가 갑자기 의도하지 않게 튀어나가면서 브레이크 시스템이 동시에 고장난 경우를 말하는 경우로 알려져 있다.
의도하지 않게 튀어나가는(가속되는) 경우는 다음과 같다.
- 패달 오작동 - 응답없는 패달 - 전자 스로틀 시스템과 쿠르즈 컨트롤의 오류 - 스로틀 밸브 고착 - 전자부품의 쇼팅(shorting) - 디젤 엔진 고장
패달 오작동으로 인한 의도하지 않은 급발진은 운전자가 브레이크를 밟아야할 때 실수로 엑셀패달을 밟는 경우 이를 재빠르게 알아채지 못하는 경우를 말한다. 몇몇 숏다리(짧은키) 운전자는 패달에 닫지 않을 만큼의 다리 길이를 가지고 있다. 숏다리 운전자는 발 놓는 위치 정확하지 않아서 실수로 잘못된 패달을 밟을 가능성이 높다. 패달 오작동은 패달의 디자인과 위치와도 관련이 있다. 예를 들면 브레이크 패달과 엑셀 패달이 너무 가까이 있을때 또는 엑셀패달이 너무 클때가 문제다.
미국 도로교통안전국(NHTSA)이 발표하기를 미국에선 매년 16000명의 운전자가 엑셀 패달을 브레이크 패달로 착각하고 있다늘 통계를 내놓고 있다.
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일본의 경우도 매년 수백명이 패달 오작동을 하고 있다고 합니다.
이를 방지하기 위해서 가장 효과적인 방법이 제시되어 있습니다.
브레이크 패달을 두발로 밟으라고 합니다.
브레이크 패달은 엑셀패달보다 넓어서 두발로 밟을수 있습니다.
만약에 여러분 중에 차가 갑자기 의도와 달리 앞으로 급발진한다면... 왼쪽발을 브레이크로 옮겨서 오른쪽 밟과 함께 힘껏 밟으시기 바랍니다.
설령 실수로 엑셀 패달을 밟고 있더라도, 왼발을 함께 밟으면 왼발은 브레이크 패달을 밟을수 밖에 없습니다;
가장 효과적인 방법은 두발로 브레이크 패달을 밟는겁니다.
아래 유튜브 동영상은 이를 잘 설명해줍니다. (영어로)
https://youtu.be/0paJt_4oRKg
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