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가인(레아)의 처의 간택
그렇게 되면 예수님의 상대가 누가 된다고 하면 아담의 여동생입니다. 아담의 여동생은 천사장이 빼앗아 갔습니다. 이 것이 타락입니다. 가인(세례요한)의 여동생을 이번은 아담(예수님)이 빼앗아 와야 된다는 것입니다. 이 것이 탕감복귀입니다. 알겠어요? 예수님과 요한의 관계를 보면 이쪽이 가인입니다. 이쪽이 아벨이입니다. 아벨(아담)의 여동생을 가인이 빼앗아 갔었기 때문에 가인의 여동생을 이번은 아벨(아담)이 뻬앗아 오는 것입니다. 바로 탕감복귀입니다. 그렇게 된다면 여동생을 예수님이 아내로 해서 맞이해야 된다는 것입니다.
(탕감복귀의 고개를 넘읍시다 1993.12.20 제주연수원)
예수가 죽게 된 것은 장가를 가지 못했기 때문입니다. 장가를 갔으면 왜 죽겠습니까? 마리아는 전심전력을 다해서 여자를 창조해야 했습니다. 마리아는 여자입니다. 마리아는 종으로서의 여자 가운데 대표적이기 때문에 종권내에 있는 여자들을 전부 다 동원해야 했습니다. 세 사람 이상 동원해야 했습니다. 3위기대를 세워야 한다는 것입니다. 그렇게 동원되어 가지고 서로 협조해야 하는 것입니다. 예수의 친척들 가운데 딸이 있나 찾아보고 그런 딸이 있으면 그들을 모아서 기대를 만들어야 했는데 그걸 못 했던 것입니다. 예수의 친척 가운데 누가 있었습니까? 세례 요한의 누이동생이 있었으면 얼마나 좋았겠습니까? 세례 요한의 어머니는 마리아가 예수를 밴 다음 시중을 들어주었습니다. 예수가 복중에 있을 때부터 환영했습니다. 그러므로 세례 요한의 누이동생이나 사돈의 팔촌내에 딸이 있었으면, 세례 요한의 어머니와 마리아, 그리고 누나가 있었으면 그 누나와 세 사람이 하나되어 예수보다 나이 어린 그 친척의 딸과 인연 맺게 해야 했던 것입니다. 예수님과 더불어 한 여성을 재창조했어야 되었다는 것입니다. (39-100)
(근본복귀 1971.01.10 강릉교회)
하나님께서는 이스라엘 나라 안에 유대교가 중심이요. 유대교 안에 요셉 가정이 중심이요, 요셉 가정 안에 세례 요한 가정이 중심인 것을 아셨던 것입니다. 그렇기 때문에 그 가정들은 제일 중요한 혈족이었습니다. 조상 중에 씨가 좋다는 것입니다. 하나님께서는 예수를 가망성 있고 문중으로 봐서 명문인 가문을 통해서 태어나게 하셨습니다. 또, 세례 요한 가정을 볼 때도 세례 요한을 엘리사벳이 잉태할 때 제사장의 책임을 하고 있는 사가랴가 벙어리가 되는 일이 벌어졌던 것을 볼 때, 족보, 즉 가문이 괜찮은 집안이라는 것입니다. 그러니 그렇게 괜찮은 사촌권내에서 예수의 상대자를 취했다면 하나님께서 싫어했겠습니까, 좋아했겠습니까? 예수의 상대는 다른 데에서 취할 수가 없습니다. 자기 직계 사촌 누이 동생이 아니면 이종 사촌밖에 없습니다. 혈통이 다르면 안 됩니다. 이종 사촌은 한 소속이기 때문에 가능한 것입니다. 이렇게 사촌 누이를 통해서 일이 잘 되었다면 어떻게 되었겠습니까? (중략) 좀더 세밀히 이야기해 주고 싶은데 시간이 없습니다. 이만하면 알 것입니다. 원리에는 그런 말이 없지요. 원리는 예수까지 설명하고 있기 때문에 예수 이후 선생님에 대한 것을 여러분은 모릅니다. 그렇기 때문에 여러분은 이제부터 진짜 공부할 것이 남아 있는 것입니다. 그것을 내가 가르쳐 주지 않고 있습니다. (39-103)
(근본복귀 1971.01.10 강릉교회)
カイン(レア)の妻の揀擇
そうなると、イエス様の相対は誰になるかというと、アダムの妹です。アダムの妹を天使長が取っていったのです。これが堕落です。カイン(洗礼ヨハネ)の妹を、今度はアダム(イエス様)が取ってこなければならないのです。これが蕩減復帰です。分かりますか?イエス様とヨハネの関係を見れば、こっちがカインです、こっちがアベルです。アベル(アダム)の妹をカインが取っていったのだから、カインの妹を、今度はアベル(アダム)が取ってくるのです。まさしく蕩減復帰です。そうなるというと、洗礼ヨハネの妹を、イエス様は妻として迎えなければならないということになるのです。
(「蕩減復帰の峠を越えましょう」1993年12月20日 韓国・済州研修院)
マリヤはどうすべきでしょうか。僕たるマリヤは、堕落したエバの立場で自分の継代を通して堕落しないエバをつくるために、あらゆる精誠を尽くさなければならなかったのです。それはどういうことかというと、イエス様の結婚に関心をもたなければならないということです。イエス様が死ぬことになったのは、結婚できなかったからです。結婚をしていたならば、なぜ死ぬのですか。マリヤは全身を尽くして、女性を創造しなければなりませんでした。マリヤは女性です。マリヤは僕としての女性の中で代表的な立場なので、僕圏内にある女性たちをみな動員しなければなりませんでした。三人以上動員しなければなりませんでした。三位基台を立てなければならないのです。そのように動員して、お互いに協助しなければならないのです。イエス様の親戚の中に娘がいるかを調べ、そのような娘がいれば彼女たちを集めて基台をつくらなければならなかったのですが、それができなかったのです。イエス様の親戚の中に誰がいたでしょうか。洗礼ヨハネの妹がいたらどれほどよかったでしょうか。洗礼ヨハネの母は、マリヤが身ごもったのち面倒を見てくれました。イエス様が腹中にいるときから歓迎しました。したがって洗礼ヨハネの妹や遠い親戚に娘がいたら、洗礼ヨハネの母とマリヤ、そして姉がいるなら三人が一つになって、イエス様より年が若いその親戚の娘と因縁を結ばせなければならなかったのです。イエス様と共に、一人の女性を再創造しなければならなかったのです。(39-100)
(「根本復帰」 1971年1月10日韓国・江陵教会)
神は、イスラエルの国ではユダヤ教が中心であり、ユダヤ教の中でもヨセフの家庭(氏族)が中心であり、ヨセフの家庭(氏族)の中でも、洗礼ヨハネの家庭が中心であることを知っておられました。それ故に、その家庭は最も重要な血族でした。祖先の中の種がいいというのです。神は、イエスを見込みのある家門から見ても、名門である家門を通して生まれるようにされました。また、洗礼ヨハネの家庭を見ても、洗礼ヨハネをエリサベツが身ごもった時、祭司長をしているザカリヤが唖になったのをみると、族譜、即ち家門がいい家だということが分かります。それ故に、それ程良い従姉妹圏内からイエスの相対者を得たならば、神は嫌がったでしょうか、喜ばれたでしょうか?イエスの相対は他のところから取ることができません。自分の直系の従兄弟の妹、従兄弟の姉妹からしかありません。血統が異なっていてはいけないのです。このように従姉妹を通して事が良く運んでいたならば、どのようになっていたでしょうか。(中略)もっと詳細に話をしてあげたいのですが、時間がありません。「原理」にはそういう内容がないですね。「原理」はイエス様まで説明しているために、イエス以後、先生に関することを皆さんは知りません。それ故に、皆さんはこれから本当の勉強が残っているのです。まだ私が教えてあげていないのです。(39-103)
(「根本復帰」 1971年1月10日韓国・江陵教会)
The selection of Cain (Leah)’s wife
(Automatic translation)
In that case, who Jesus' opponent would be would be Adam's younger sister. Adam's sister was taken away by an archangel. This is corruption. This time, Adam (Jesus) must take away Cain's (John the Baptist) sister. This is restoration through indemnity. all right? If you look at the relationship between Jesus and John, this is Cain. This is Abel. Because Cain had taken away Abel (Adam)'s younger sister, this time, Abel (Adam) is taking away Cain's younger sister. This is restoration through indemnity. If that happens, Jesus will have to take her younger sister as her wife.
(“Let’s overcome the hill of restoration through indemnity”
December 20,1993 Jeju Training Center)
The reason Jesus died was because he could not get married. If he got married, why would he die? Mary had to put her whole heart into creating woman. Maria is a woman. Because Mary was representative among women as servants, she had to mobilize all the women within her servanthood. She had to mobilize more than three people. The thing is, she has to set expectations for third place. She needs to be mobilized and cooperate with each other. They should have looked for any daughters among Jesus' relatives, and if so, they should have gathered them and made a foundation, but they could not do that. Who were among Jesus' relatives? How great it would have been if John the Baptist had a sister. John the Baptist's mother waited on Mary after she gave birth to Jesus. They welcomed Jesus from the time he was in the womb. Therefore, if John the Baptist's sister or in-laws had a daughter, or if John the Baptist's mother, Mary, and an older sister were there, the three of them had to become one and have a relationship with the relative's daughter who was younger than Jesus. A woman had to be recreated along with Jesus. (39-100)
(“Fundamental restoration” 1971.1.10 Gangneung Church, Korea)
God places Judaism at the center of the nation of Israel. He knew that Joseph's family was central to Judaism, and that John the Baptist's family was central to Joseph's family. Therefore, those families were the most important blood relatives. It means that the seeds among your ancestors are good. God saw Jesus as promising and worthy, so he was born into a prestigious family. Also, when looking at the family of John the Baptist, when we see that Zacharias, who was in charge of the priesthood when John the Baptist was conceived by Elizabeth, became mute, we can see that it was a family with a good genealogy, or family line. So, would God have disliked or liked Him if He had taken a partner from Jesus who was such a good cousin? Jesus' counterpart cannot be found anywhere else. If he is not his immediate cousin, his sister, or his younger brother, he is only a half-cousin. His lineage must not be different. This is possible because heterogeneous cousins belong to the same group. What would have happened if things had worked out this way through his cousin? (omitted) I would like to explain in more detail, but I do not have time. This is enough. There is no such thing in the Principle. Since the principle even explains Jesus, you do not know anything about teachers after Jesus. That's why you really have something left to study from now on. I am not teaching you that. (39-103)
(“Fundamental restoration” 1971.1.10 Gangneung Church, Korea)
첫댓글 고맙습니다*^^*