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54. The Lord is a refuge for those who fear, the testimony of the word and the forces of darkness, Evidence that is wrong in the Word and disaster to receive.
54. 여호와는 두려워하는 자의 피난처, 말씀의 증거와 흑암 세력, 말씀에 잘못된 증거와 받을 재앙.
I. The Lord is a refuge for those who fear(Is.8:11-18).
Ⅰ. 여호와는 두려워하는 자의 피난처(사8:11-18).
God knows that it is an honor to lift the weak to overcome the strong. Therefore, if you always put the person you love the most into a difficult situation that you can’t do anything about on your own, and do not fear the enemy there, but instead fear God, it is God who recognizes you as a righteous person and fights for that person. Through the main text, it is said as follows about the work that God works on the elect.
하나님께서는 미약한 인간을 들어 강한 자를 이기게 하는 것을 영광으로 아십니다. 그러므로 언제나 가장 사랑하는 자를 자기의 힘으로 도저히 어찌할 수 없는 난관에 처하게 하고 거기서 원수를 두려워하지 않고 오히려 하나님을 경외하는 자라면 의인으로 인정하시고 그 사람을 위하여 싸워 주시는 하나님이십니다. 하나님께서 택한 자에게 역사하시는 일에 대하여 본문을 통하여 다음과 같이 말합니다.
1. Work must not be done with unrighteousness (11-13)
1. 불의한 일에 동참치 말아야 역사하심 (11-13)
@ For the LORD spake thus to me with a strong hand, and instructed me that I should not walk in the way of this people, saying, Say you not, A confederacy, to all them to whom this people shall say, A confederacy; neither fear you their fear, nor be afraid. Sanctify the LORD of hosts himself; and let him be your fear, and let him be your dread.(Is.8:11~13)
@ 여호와께서 강한 손으로 내게 알게 하시며 이 백성의 길로 행치 말 것을 내게 경성시켜 가라사대 이 백성이 맹약한 자가 있다 말하여도 너희는 그 모든 말을 따라 맹약한 자가 있다 하지 말며 그들의 두려워하는 것을 너희는 두려워하지 말며 놀라지 말고 만군의 여호와 그를 너희가 거룩하다 하고 그로 너희의 두려워하며 놀랄 자를 삼으라.(사8:11~13)
What God is quietly watching is to see who does not compromise before the forces of injustice by making them work strongly. This is because God does not work in search of perfect people, but works in those who have an integrity of faith toward God. Always, before God begins to work, he first uses the strong power of the devil to pry at his chosen children, and recognizes those who compromise with the forces of unrighteousness as prostitutes, and recognizes those who do not compromise as true wives and rejoices in them.
하나님께서 조용히 감찰하고 계신 것은 불의의 세력을 강하게 역사하도록 해서 누가 그 세력 앞에 타협치 않나 그것을 살피고 있는 것입니다. 왜냐하면 하나님께서는 완전한 사람을 찾아서 역사하는 것이 아니고 하나님을 향하는 믿음의 절개가 있는 자에게 역사하기 때문입니다. 언제나 하나님께서 당신이 역사하시기 전에 먼저 마귀의 강한 세력을 들어서 택한 자녀를 까불어 보아서 불의의 세력과 타협을 하는 자는 음녀로 인정하고 타협치 않는 사람은 진실한 아내와 같이 인정하시고 그를 기뻐하시는 것입니다.
When God said that you are the husband and the people are the wife, it teaches that God works only for those who fear God and keep fidelity. Doing this is a good way to find a person who is right with God. The reason why we always fear God is not because there is no hope, but because God is a true God, and those who change even the slightest will not be with us. Therefore, even if you don’t have the personality to practice, you should not change your heart. This is because God who sees the heart seeks those who fear God from the heart.
하나님께서 당신을 남편이라 하고 백성을 아내라고 말씀한 것은 하나님을 두려워하고 절개를 지키는 자에게만 역사한다는 것을 가르친 말씀입니다. 이와 같이 하는 것은 하나님과 의합 된 사람을 찾기 위한 선한 방법입니다. 항상 우리가 하나님을 두려워하는 것은 소망이 없어서가 아니고 하나님은 진실하신 신이신 고로 조금이라도 변함이 있는 자는 함께 하지를 않기 때문입니다. 그러므로 실천할 인격이 없다 하여도 마음만은 변치 않아야 할 것입니다. 왜냐하면 중심을 보시는 하나님께서는 중심으로 하나님을 경외하는 자를 찾으시기 때문입니다.
2. A trap and a snare to the unrighteous (14-15)
2. 불의한 자에게 함정과 올무가 되심 (14-15)
@ And he shall be for a sanctuary; but for a stone of stumbling and for a rock of offence to both the houses of Israel, for a gin and for a snare to the inhabitants of Jerusalem. And many among them shall stumble, and fall, and be broken, and be snared, and be taken.(Is.8:14~15)
@ 그가 거룩한 피할 곳이 되시리라 그러나 이스라엘의 두 집에는 거치는 돌, 걸리는 반석이 되실 것이며 예루살렘 거민에게는 함정, 올무가 되시리니 많은 사람들이 그로 인하여 거칠 것이며 넘어질 것이며 부러질 것이며 걸릴 것이며 잡힐 것이니라.(사8:14~15)
God always gives the Word and uses strong demons as a way to test who will fall into the test or not, and whether or not they will be caught. God becomes a trap and a snare for those who honor Him when they deviate from the Word even a little, and becomes a refuge when they obey the Word. Therefore, there will be pitfalls and snares on our way. It is God who works so that if you obey the Word, you will not fall into a trap or be caught in a snare.
하나님께서 언제나 말씀을 주시고 강한 마귀를 들어 쓰는 것은 누가 시험에 빠지나 안 빠지나, 걸리나 안 걸리나 시험해 보기 위한 방법입니다. 하나님께서는 당신을 공경하는 사람이 조금이라도 말씀에 탈선이 될 때는 함정과 올무가 되고 말씀에 순종할 때는 피난처가 되시는 것입니다. 그러므로 우리가 가는 길에는 함정과 올무가 있게 됩니다. 말씀에 순종하면 함정에 빠지지 않고 올무에 걸리지 않도록 역사하시는 하나님이십니다.
Because of this God, 600,000 people of Israel in the past went to the welfare of Canaan and all fell into traps and snares. Joshua and Caleb remained and entered the welfare of Canaan as an obedient multitude. During the Babylonian captivity, many people fasted and prayed for the purpose of restoring Jerusalem, but in the midst of trials, three or four people united and exercised the right to restore Jerusalem.
이러한 하나님이시므로 과거 이스라엘의 60만 대중이 가나안 복지를 향하여 가다가 다 함정과 올무에 빠졌고 여호수아와 갈렙이 남아서 순종하는 무리들로 가나안 복지에 들어갔고 바벨론 포로 생활에서 많은 사람이 예루살렘 복구를 목적하고 금식을 하며 기도하는 사람들이 있었지만 시련 가운데서 3,4인이 단결되어 예루살렘을 복구하는 권리 행사를 진행하게 되었습니다.
Therefore, God is our refuge and also a trap and a snare, so those who honor God cannot help but be afraid. The Lord said that when He comes, those who keep the prophecies will be blessed. If you do not keep them, you will fall into traps and snares. If you keep it, God, who is your refuge, will make you a remnant and receive the blessing of the kingship of the new earth. God’s law is not for people to do, but no matter how cunning a serpent is, if you fear Him and obey His Word, He will protect you according to His Word and bless you according to His Word.
그러므로 하나님께서는 우리의 피난처도 되시고 함정과 올무도 되는 것이니 하나님을 공경하는 사람은 두려워하지 않을 수 없습니다. 주님께서 말씀하시기를 당신이 오실 때에는 예언을 지키는 자라야 복 있다고 한 것은 지키지 않으면 함정과 올무에 빠지는 것이요, 지키면 피난처가 되시는 하나님께서 남은 자가 되게 하여 새 땅의 왕권의 축복을 받게 하신다는 것입니다. 하나님의 법이라는 것은 사람이 행하라는 것이 아니요, 아무리 간교한 뱀이 꾀여도 당신을 경외하고 그 말씀만 순종하면 그 말씀대로 보호하고 말씀대로 복을 주시겠다는 것입니다.
3. Works on those who wait and watch (16-18)
3. 기다리며 바라보는 자에게 역사하심 (16-18)
@ Bind up the testimony, seal the law among my disciples.
And I will wait upon the LORD, that hides his face from the house of Jacob, and I will look for him. Behold, I and the children whom the LORD has given me are for signs and for wonders in Israel from the LORD of hosts, which dwells in mount Zion.(Is.8:16~18)
@ 너는 증거의 말씀을 싸매며 율법을 나의 제자 중에 봉함하라. 이제 야곱 집에 대하여 낯을 가리우시는 여호와를 나는 기다리며 그를 바라보리라. 보라 나와 및 여호와께서 내게 주신 자녀들이 이스라엘 중에 징조와 예표가 되었나니 이는 시온 산에 계신 만군의 여호와께로 말미암은 것이니라.(사8:16~18)
Those who always honor God must wait and see until the end. This is because when God works with the eternal goal in mind, there are many good plots because He inspects the character who can receive eternal blessings. A good strategy is a strategy in which all but those who wait until the end are discouraged and fall. Therefore, in order to become a person who waits and sees until the end, you must become a person who fears God. No matter how much you do everything right the first time, if you can’t overcome or endure trials, Ahead, all your the hard work will be in vain.
언제나 하나님을 공경하는 사람은 끝까지 기다리는 것이 있으면서 바라보아야 합니다. 왜냐하면 하나님께서 영원한 것을 목적으로 두고 역사할 때에 영원한 축복을 받을 수 있는 인격을 검열하시므로 여러 가지 선한 모략이 있기 때문입니다. 선한 모략이라는 것은 끝까지 기다리는 사람이 아니고는 다 낙망하고 떨어질 수밖에 없는 모략입니다. 그러므로 끝까지 기다리고 바라보는 자가 되려면 하나님을 두려워하는 자가 되어야만 됩니다. 아무리 처음에 모든 일을 바로 해 나갔다 하여도 시련을 이기지 못하고 참지 못할 때에는 먼저 수고가 다 헛것이 되고 마는 것입니다.
For example, no matter how well students do to their teacher, if they do not pass the exam, then doing well to that teacher has no effect. If God passes the test without passing the test just because he loves you, he is not a righteous God. If your person waits until the end and perseveres, but does not protect them and allows them to be eaten by the enemy, then God cannot be called the God of love. It is the work of God who has justice and love to testify and protect and keep those who wait until the end so that they can work and testify.
예를 든다면 학생들이 선생에게 아무리 잘했다 하더라도 시험을 볼 때에 합격을 하지 못했다면 그 선생에게 잘한 것은 아무런 효과가 없는 것과 같습니다. 만일 하나님께서 당신을 사랑하는 사람이라고 해서 시험을 치지 않고 통과시킨다면 공의의 하나님이 아니요, 당신의 사람이 끝까지 기다리고 참고 나가는데 보호하지 않고 원수에게 먹힘을 당하게 한다면 하나님은 사랑의 신이라고 할 수 없습니다. 시험을 해 보고 끝까지 기다리는 사람을 보호하고 지켜서 역사하도록 하여 증거 하게 하시는 것이 공의와 사랑을 가지신 하나님의 역사라는 것입니다.
Conclusion
What God did toward physical Israel becomes a prophecy that He will do to spiritual Israel. Solomon built the temple of God, but on the condition that he did not fear God and permitted foreign shrines to the Holy Land in Jerusalem, all except the tribes of Judah and Benjamin became Samaria.
Although Hezekiah was a warrior who had won through prayer, Jerusalem was completely destroyed by Babylon on the condition that Hezekiah received a gift from an envoy from Gentile Babylon and made a compromise.
결 론
하나님께서 육적 이스라엘을 향하여 하신 것은 영적 이스라엘에게 행하실 예언이 됩니다. 솔로몬이 하나님의 성전을 건축했지만 하나님을 두려워하지 않고 이방 신당을 예루살렘 성지에 허락했다는 조건에서 유다와 베냐민 지파 외에는 다 사마리아가 되었고 히스기야가 기도로 승리한 용사이지만 이방 바벨론 사신의 예물을 받고 타협을 했다는 조건에서 예루살렘은 완전히 바벨론에게 망한 것입니다.
In this way, I believe that not fearing God and making compromises out of fear of the northern powers will be like the destruction of physical Israel. Therefore, God works only for those who fear Him to overcome the forces of the north.
이와 같이 하나님을 두려워하지 않고 북방 세력이 두려워 타협한다는 것은 육적 이스라엘이 망한 거와 같이 될 일이라고 봅니다. 그러므로 하나님께서는 당신을 두려워하는 자라야 북방 세력을 이기도록 역사해 주시는 것입니다.
II. The evidence of the Word and the forces of darkness
(Is. 8:16-22).
Ⅱ. 말씀의 증거와 흑암 세력(사8:16-22).
God always sets the servants who testify the Word in opposition to darkness, and it is God’s method of righteously governing His servants that the one who testifies the Word correctly overcomes the darkness and the one who does not testify the Word correctly falls into darkness. Today’s text is focused on the judgment that servants receive when the last disaster comes to the north.
하나님께서는 언제나 말씀을 증거하는 종과 흑암과의 대립을 시켜 놓고 말씀 증거가 바른 자는 흑암을 이기게 하고 말씀 증거가 바르지 못한 자는 흑암에 떨어지게 하는 것이 하나님의 종을 공의롭게 다스리는 하나님의 방법이라는 것입니다. 오늘 본문은 마지막 재앙이 북방으로 올 시기에 종 된 자가 받는 심판을 중심하여 말씀한 것입니다.
The biggest problem is that a disaster comes from the north and a new era is formed by those who remain in the disaster. It is the tribulation and judgment that brings the end of mankind to an end, and at the same time, all the endings through the servants who testify to the Word are as follows. .
가장 큰 문제는 북방으로부터 재앙이 오고 그 재앙 속에서 남은 자로 새 시대를 이룬다는 것이 인류 종말의 끝을 맺는 환난이며 심판인 동시에 말씀을 증거하는 종을 통하여 모든 결말을 맺게 하는 데는 다음과 같이 되어 있습니다.
1. Use of those who wait and look on Jehovah (16-18)
1. 여호와를 기다리며 바라보는 자를 들어 쓰심 (16-18)
@ Bind up the testimony, seal the law among my disciples.
And I will wait upon the LORD, that hides his face from the house of Jacob, and I will look for him. Behold, I and the children whom the LORD has given me are for signs and for wonders in Israel from the LORD of hosts, which dwells in mount Zion.(Is.8:16~18)
@ 너는 증거의 말씀을 싸매며 율법을 나의 제자 중에 봉함하라. 이제 야곱 집에 대하여 낯을 가리우시는 여호와를 나는 기다리며 그를 바라보리라. 보라 나와 및 여호와께서 내게 주신 자녀들이 이스라엘 중에 징조와 예표가 되었나니 이는 시온 산에 계신 만군의 여호와께로 말미암은 것이니라.(사8:16~18)
No matter how much tribulation comes to the north, do not be afraid of the north, but only wait for God and give victory to those who look to you(13). God’s intention to bring tribulation from the north during the judgment period is not His intention to harm His servants and people, but God’s way to protect those who wait and see until the end. The true servants cannot be known or protected without any tribulation.
아무리 북방으로 환난이 온다 해도 북방을 두려워 말고 하나님만 기다리고 바라보는 자를 승리하도록 하십니다.(13). 하나님은 심판기에 북방으로부터 환난이 오게 하는 것은 당신의 종과 백성을 해코자 하는 뜻이 아니고 하나님이 보호하되 끝까지 기다리고 바라보는 자를 보호하기 위한 하나님의 방법입니다. 아무런 환란이 없이 참된 종을 알 수 없고 또는 보호할 수 없습니다.
Therefore, God’s ability to withstand difficult tribulation is proof that the time has come for you to appear and protect. Even when Israel came out of Egypt, it was the time to save Israel, so it made Pharaoh’s heart extremely hard. Even during the Judgment Period, the fact that the Northern Tribulation comes like a stream of water is proof that the time has come to conquer the world with the power of Immanuel(Is.8:7-8).
그러므로 하나님은 어려운 환란이 인력으로 당할 수 없게 하는 것은 당신이 나타나 보호할 때가 온 증거를 보여준 것입니다. 이스라엘이 애굽에서 나올 때도 이스라엘을 구원할 때이므로 극도로 바로의 마음을 강팎케 했던 것입니다. 심판기에도 북방 환란이 하수같이 오게 하는 것은 임마누엘의 세력으로 세계를 정복할 때가 온 증거입니다.(사8:7-8).
When God established the covenant, God also told Abraham that his people would suffer as strangers for 400 years, and when the Gentiles oppressed and harassed Israel, God would punish the Gentiles and lead them to the welfare of Canaan. When the nation of Israel was formed into a kingdom, according to the word of the Lord, Egypt strengthened the power of Egypt and oppressed Israel. From there, Moses was picked up to strike the land with plagues, and the nation was liberated and the kingdom of Israel was established. Likewise, in the period of judgment, Is.7:20 said that they would use the power of the north as strong as a razor, Is.10:5 said that they would use it as a rod, Is.8:7 said that they would use the power of the north like an overflowing river, and It is said in Na.2:11~12 that they would use the power of the north as strong as a lion. and Micah.5:6 says that when the Assyrians trample and come out, the north will be destroyed and a new era will come.
하나님은 언약을 세울 때에 아브라함에게도 네 백성이 이방의 객이 되어 400년 동안 고생할 것을 말씀하고 이방 세력이 이스라엘을 압박하고 괴롭게 할 때에 하나님이 이방 세력을 징벌하고 가나안 복지로 인도하겠다는 말씀이 응하기 위하여 이스라엘 나라가 왕국으로 이루어질 때에 여호와의 말씀대로 애굽의 세력을 강하게 하며 이스라엘을 탄압하게 하고 거기서 모세를 들어 재앙으로 땅을 치며 그 민족을 해방시켜 이스라엘 왕국을 이루었던 것입니다. 이와 같이 심판기에도 북방 세력을 삭도같이 강하게 쓰겠다고 사7:20에 말했고 막대기로 쓰겠다고 사10:5에 말했고 넘치는 하수같이 내려온다고 사8:7에 말했고, 북방 세력을 사자같이 강하게 쓴다고 나2:11-12에 말했고 미5:6에는 앗수르 사람이 짓밟고 나올 때에 북방을 없애고 새 시대가 온다고 하였으니 이 전체는 다 하나님의 심판기에 모략적인 방법이라는 것을 말했습니다.
@ In the same day shall the Lord shave with a razor that is hired, namely, by them beyond the river, by the king of Assyria, the head, and the hair of the feet: and it shall also consume the beard.(Is.7:20)
@ 그 날에는 주께서 하수 저편에서 세내어 온 삭도 곧 앗수르 왕으로 네 백성의 머리털과 발털을 미실 것이요 수염도 깎으시리라.(사7:20)
@ Now therefore, behold, the Lord brings up upon them the waters of the river, strong and many, even the king of Assyria, and all his glory: and he shall come up over all his channels, and go over all his banks: And he shall pass through Judah; he shall overflow and go over, he shall reach even to the neck; and the stretching out of his wings shall fill the breadth of your land, O Immanuel. (Is.8:7~8)
@ 그러므로 주 내가 흉용하고 창일한 큰 하수 곧 앗수르 왕과 그의 모든 위력으로 그들 위에 덮을 것이라 그 모든 곬에 차고 모든 언덕에 넘쳐흘러 유다에 들어와서 창일하고 목에까지 미치리라 임마누엘이여 그의 펴는 날개가 네 땅에 편만하리라 하셨느니라.
(사8:7~8)
@ O Assyrian, the rod of mine anger, and the staff in their hand is mine indignation.(Is.10:5)
@ 화 있을진저 앗수르 사람이여 그는 나의 진노의 막대기요 그 손의 몽둥이는 나의 분한이라.(사10:5)
@ Where is the dwelling of the lions, and the feeding place of the young lions, where the lion, even the old lion, walked, and the lion’s whelp, and none made them afraid? The lion did tear in pieces enough for his whelps, and strangled for his lionesses, and filled his holes with prey, and his dens with ravin.(Na.2:11~12)
@ 이제 사자의 굴이 어디뇨 젊은 사자의 먹는 곳이 어디뇨 전에는 수사자 암사자가 그 새끼 사자와 함께 거기서 다니되 그것들을 두렵게 할 자가 없었으며 수사자가 그 새끼를 위하여 식물을 충분히 찢고 그 암사자를 위하여 무엇을 움켜서는 취한 것으로 그 굴에 채웠고 찢은 것으로 그 구멍에 채웠었도다.(나2:11~12)
@ And they shall waste the land of Assyria with the sword, and the land of Nimrod in the entrances thereof: thus shall he deliver us from the Assyrian,(Mic.5:6)
@ 그들이 칼로 앗수르 땅을 황무케 하며 니므롯 땅의 어귀를 황무케 하리라 앗수르 사람이 우리 땅에 들어와서 우리 지경을 밟을 때에는 그가 우리를 그에게서 건져 내리라.(미5:6)
We must know deeply that the time to judge the servants of God has come today to strongly increase the power of the north. At this time, it is true that if the servants go out looking only at God, they will inevitably win because a great sign will appear to God. If the power of evil has been strengthened by the Word, then the strong use of your servant will surely be answered. Just as when Israel came out of Egypt, they were victorious through works that were fulfilled according to the Word, so today, inevitably, victory lies with those who wait and look to the Lord.
금일에 와서 북방 세력을 강하게 높이는 것은 분명히 하나님의 종들을 심판할 때가 왔다는 것을 우리는 깊이 알아야 할 것입니다. 이때에 종들이 하나님만 바라보고 나가면 큰 징조가 하나님께로 나타나게 되므로 필연코 승리할 것은 사실입니다. 악의 세력이 강해지는 것이 말씀이 응했다면 당신의 종을 강하게 들어 쓴다는 것은 반드시 응할 것이 아닌가. 이스라엘이 애굽에서 나올 때도 말씀대로 이루어지는 역사로 승리한 것 같이 오늘에도 필연코 승리는 여호와를 기다리고 바라보는 자에게 있다는 것입니다.
2. Do not stand on the derailed road (19)
2. 탈선된 길에 서지 말 것 (19)
@ And when they shall say unto you, Seek unto them that have familiar spirits, and unto wizards that peep, and that mutter: should not a people seek unto their God? for the living to the dead?(Is.8:19)
@ 혹이 너희에게 고하기를 지절거리며 속살거리는 신접한 자와 마술사에게 물으라 하거든 백성이 자기 하나님께 구할 것이 아니냐? 산 자를 위하여 죽은 자에게 구하겠느냐 하라(사8:19)
To deviate is to lean towards useless instructions, despite the fact that there are infallible words. During the Judgment Period, God will open up the devil and bring many temptations from the devil who whine and whisper. You must not stand on the path deviating from the word at all, but go forward boldly.
Even Eve in the Garden of Eden was deceived because she spoke with the snake unnecessarily when the devil’s chirping words came. In order to defeat darkness in the judgment period, we must not lean towards the mysteries added or subtracted from the Word in the slightest.
탈선이라는 것은 정확 무오 한 말씀이 있는데도 불구하고 쓸데없는 지시에 치우치는 일이다. 심판기에는 하나님께서 마귀를 개방시켜 지절거리고 속살거리는 마귀의 시험이 많이 오게 할 것이니 조금도 말씀에 탈선된 길에 서지 말고 담대히 나아가야만 될 것이다. 에덴동산의 하와에게도 지절거리는 마귀의 말이 올 때에 필요 없이 뱀과 말하게 되므로 미혹이 왔던 것이다. 심판기에 흑암을 물리치려면 조금도 말씀에 가감된 신비에 치우치지 않아야 된다는 것이다.
In the future, confusion in the spirit world will be extremely severe, and the great delusion of magicians will come. This will happen, so when dizzy and miserable things come, the false prophet will take the opportunity and come. There is nothing to be afraid of or feel frustrated about the tribulation that comes according to the word of God, but as a believer in the fulfillment of the word of God, when you hold on to that word and go out strong, the darkness will recede. This is because the devil’s delusion is also the process of responding to the Word, so it is the devil’s test that aims to determine whether or not to stand right in the Word.
앞으로 영계 혼란이 극도로 심할 것이니 마술사의 큰 미혹이 올 것이다. 이러한 일이 있을 것이니 어지럽고 딱한 일이 올 때에 거짓 선지는 기회를 타서 올 것이다. 하나님의 말씀대로 오는 환난을 무서워할 것도 없고 또는 답답하게 생각할 것이 아니고 하나님 말씀대로 이루어지는 것을 믿는 자로서 그 말씀 하나만을 굳게 잡고 강하게 나갈 때에 흑암은 물러갈 것이다. 왜냐하면 마귀 미혹도 말씀이 응하는 과정이므로 말씀에 바로 서느냐 못 서느냐는 것을 목적한 마귀의 시험이기 때문이다.
3. Woe to those who do not properly testify about the Word (20-22)
3. 말씀 증거가 바르지 못한 자의 받을 화 (20-22)
@ To the law and to the testimony: if they speak not according to this word, it is because there is no light in them. And they shall pass through it, hardly bestead and hungry: and it shall come to pass, that when they shall be hungry, they shall fret themselves, and curse their king and their God, and look upward. And they shall look unto the earth; and behold trouble and darkness, dimness of anguish; and they shall be driven to darkness.(Is.8:20~22)
@ 마땅히 율법과 증거의 말씀을 좇을지니 그들의 말하는 바가 이 말씀에 맞지 아니하면 그들이 정녕히 아침빛을 보지 못하고 이 땅으로 헤매며 곤고하며 주릴 것이라 그 주릴 때에 번조하여 자기의 왕 자기의 하나님을 저주할 것이며 위를 쳐다보거나 땅을 굽어보아도 환난과 흑암과 고통의 흑암뿐이리니 그들이 심한 흑암 중으로 쫓겨 들어가리라.(사8:20~22)
The light of God is that which follows the word, and the servant whose testimony of the word is not right will automatically be wretched and hungry because the work of the light departs. When they were hungry, their hearts were troubled, and they cursed God and fell into tribulation, darkness, and pain. He said he would fall during severe tribulation.
하나님의 빛이라는 것은 말씀을 따라오는 것이니 말씀의 증거가 바르지 못한 종은 빛의 역사가 떠나가므로 자동적으로 곤고하며 주릴 것이라고 하였으며 주릴 때에 마음이 번조하여져서 하나님을 저주하고 환난과 흑암과 고통에 떨어지되 극히 심한 환난 중에 빠질 것을 말했다.
The biggest thing is that in the time of disaster, judgment will be made according to whether or not God’s servants testify the Word right away. Therefore, as a servant of God, the greatest and strongest thing now is to become the testimony of the Word and overcome the forces of darkness. Anyone who wants to break through the darkness in the last days must be fully armed with the truth and must be a witness without any confusion.
가장 큰 일은 재앙기에 하나님의 종이 말씀을 바로 증거하느냐 못하느냐에 따라서 심판이 되기 때문이다. 그러므로 지금 하나님의 종으로서 가장 크고도 강한 일은 말씀의 증거가 바로 되어 흑암의 세력을 이기고 나가는 것이니 누구든지 말세에 흑암을 뚫고 나가려면 진리의 완전 무장이 있어야 될 것이며 조금도 혼선이 없는 증거자가 되어야만 될 것이다.
Today’s big test can be seen as coming in three ways.
1. It is a useless doctrine that speaks gibberish.
2. It is to focus on gibberish instructions.
3. It is to interpret the Bible in one’s own way with the words of gibberish.
Therefore, the judgment of servants depends on whether or not they can testify the word right away.
오늘의 큰 시험은 3가지로 온다고 볼 수 있다.
1. 횡설수설하는 쓸데없는 학설이다.
2. 횡설수설하는 지시에 치중하는 일이다.
3. 횡설수설하는 말로 성경을 자기 멋대로 해석하는 일이다.
그러므로 종된 자의 심판이라는 것은 그 말씀을 바로 증거하고 못하는데 따라서 좌우되는 것이다.
Conclusion
In human history, a great wave of faith occurred when the times changed through the servants who testified to the words of the times according to the times. This is because there were many people who believed in God but went on the wrong path. Now, the big problem from now on is the disaster that believers who are confused about the truth receive, and it is to build a kingdom of peace with the complete victory of those who hold the plumb line of truth correctly.
결 론
인류 역사에 시대를 따라 시대적인 말씀을 증거하는 종을 통하여 시대가 변천될 때에 큰 신앙파동이 일어났던 것이다. 왜냐하면 하나님을 신앙하되 잘못된 노선에 들어가는 자가 많았기 때문이다. 이제 앞으로 큰 문제는 진리의 혼선된 신앙자가 받는 재앙이니 진리의 다림줄을 바로 쥔 자의 완전 승리로 평화 왕국을 이루는 일이다.
III. Wrong evidence in the Word and disaster to be received (Is.8:16-33).
Ⅲ. 말씀에 잘못된 증거와 받을 재앙(사8:16-33).
It is the work of God’s age that God raises and uses servants who directly testify to the word according to the age, while discarding those who have proof that the word is wrong. Therefore, when the Age of Law passed and the Age of Grace arrived, Judaism, which behaved inconsistently with the evidence of the times, was clearly taught the fact that Judaism would perish.
하나님께서는 시대를 따라 말씀을 바로 증거하는 종을 들어서 쓰는 동시에 그와 반대로 말씀이 잘못된 증거를 가진 사람은 버린다는 것이 하나님의 시대적인 역사입니다. 그러므로 율법시대가 지나고 은혜 시대가 올 때 시대적인 증거에 맞지 않는 행동을 하는 유대교는 망하고 만 사실을 똑똑히 가르쳐 준 것입니다.
1. Evidence that the word is wrong
1. 말씀에 잘못된 증거
@ Therefore the Lord himself shall give you a sign; Behold, a virgin shall conceive, and bear a son, and shall call his name Immanuel.(Is.7:14)
@ 그러므로 주께서 친히 징조로 너희에게 주실 것이라 보라 처녀가 잉태하여 아들을 낳을 것이요 그 이름을 임마누엘이라 하리라.(사7:14)
@ And he shall pass through Judah; he shall overflow and go over, he shall reach even to the neck; and the stretching out of his wings shall fill the breadth of your land, O Immanuel.(Is.8:8)
@ 흘러 유다에 들어와서 창일하고 목에까지 미치리라 임마누엘이여 그의 펴는 날개가 네 땅에 편만하리라 하셨느니라.(사8:8)
The purpose of God writing the words of prophecy through Isaiah is for judgment and a new age. Therefore, even in Isaiah chapter 7, verse 14 teaches that his virgin will conceive and give birth to a son, and he will call his name Immanuel. However, rather than teaching the age of grace, these words are taught in Is. 8:8 that when judgment comes and a new age comes, Immanuel’s wings will spread throughout the world. To put it in depth, it taught that tribulation and disaster like this will come and a new era like this will come, and here, except Immanuel, there is no one to stop the power of the Assyrian enemy in the north.
하나님께서 이사야를 통하여 예언의 말씀을 기록한 목적은 심판과 새 시대를 목적한 것입니다. 그러므로 이사야 7장을 보아도 처녀가 잉태하여 아들을 낳을 것이요 그 이름을 임마누엘이라 하리라고 14절에 가르쳤습니다. 그러나 이 말씀은 은혜 시대를 가르치기 위한 목적보다도 심판이 오고 새 시대가 올 때 임마누엘의 날개는 세계에 편만 해진다는 것을 사8장 8절에 가르친 것입니다. 깊이 말하자면 이와 같은 환난과 재앙이 오고 이와 같은 새 시대가 올 것이니 여기에서 임마누엘이 아니고는 북방의 앗수르적인 원수의 세력을 막아낼 자는 없다는 것을 가르친 것입니다.
Then, this Assyria did not teach the Assyrian of the age of Isaiah in the past. Because if you read that it was when Immanuel came out, you are clearly teaching the last days. Assyria in the north in the last days contrasts with the words of the red power in the Book of Revelation.
Judging by the judgment period, it is clear that chapter 8 refers to the judgment period of the end, if we see that when the power of the Assyrian north covers the whole land like a great river, the wings spread out by Immanuel will spread over your land. In spite of the crisis coming down strongly from the north like this, if the servant who testifies to the Word arbitrarily interprets the evidence of the times so that it does not fit the Word, it is called wrong evidence.
그러면 이 앗수르는 과거 이사야 시대의 앗수르를 가르친 것은 아닙니다. 왜냐하면 임마누엘이 나올 때라고 한 것을 본다면 분명히 말세를 가르친 것입니다. 말세에 북방 앗수르는 계시록의 붉은 세력이라는 말과 대조가 됩니다. 심판기라는 것은 앗수르적인 북방 세력이 창일한 큰 하수같이 그 세력이 온 땅을 덮어 나올 때 임마누엘이 펴는 날개가 네 땅에 편만 하리라고 한 것을 본다면 8장은 종말의 심판기를 말한 것이 분명합니다. 이와 같이 북방이 강하게 내려오는 위기를 당했는데도 불구하고 말씀을 증거하는 종이 그 시대적인 증거를 함부로 자기 마음대로 말씀에 맞지 않도록 해석하는 것을 잘못된 증거라 하는 것입니다.
It is wrong for the witness of the Word to follow some whispering magical instructions, and it is also wrong to put his own subjectivity ahead of the Bible. Until this day, it is the age of witnessing the resurrection of the cross, so even if the view of the end times is confused, God has tolerated it. When a time like Is.8:8 and below comes and the evidence is wrong, the person who testified bears a great responsibility. Because it becomes an act that kills the public. This is because it is an act that destroys the whole church more than destroying one person.
말씀 증거자가 어떤 속살거리는 마술적인 지시에 따른다는 것도 잘못이요, 자기의 주관을 성서보다 앞세운다는 것도 잘못된 증거입니다. 이날까지는 십자가 부활을 증거하는 시대이니 종말관이 혼선됐더라도 하나님은 묵인했으나 사8장8절 이하와 같은 시대가 올 때 증거가 잘못되면 증거한 자에게 큰 책임이 있다는 것입니다. 왜냐하면 대중을 죽이는 행동이 되기 때문입니다. 이것은 한 사람을 망케 하는 것보다도 전 교회를 망치는 행동이기 때문입니다.
2. Calamity to come (20-22)
2. 받을 재앙 (20-22)
1). They can’t see the light (20).
1). 빛을 보지 못합니다.(20).
@ To the law and to the testimony: if they speak not according to this word, it is because there is no light in them.(Is.8:20)
@ 마땅히 율법과 증거의 말씀을 좇을지니 그들의 말하는 바가 이 말씀에 맞지 아니하면 그들이 정녕히 아침빛을 보지 못하고
(사8:20)
This means falling into darkness. The morning light speaks of the glory of a new era. It has nothing to do with the new era.
이것은 흑암으로 떨어진다는 것입니다. 아침빛이라는 것은 새 시대의 영광을 말한 것입니다. 새 시대와는 하등의 관계가 없다는 것입니다.
2). Wandering through the land (21).
2). 땅으로 헤맵니다.(21).
@ And they shall pass through it, hardly bestead and hungry: and it shall come to pass, that when they shall be hungry, they shall fret themselves, and curse their king and their God, and look upward.(Is.8:21)
@ 이 땅으로 헤매며 곤고하며 주릴 것이라 그 주릴 때에 번조하여 자기의 왕 자기의 하나님을 저주할 것이며 위를 쳐다보거나
(사8:21)
God supports and guides us on the day of calamity according to the Word, so because we abandon the wrong servant according to the Word, we enter a state of wandering, not knowing what to do.
하나님은 말씀을 따라서 재앙의 날에 붙들어 주고 인도해 주는 것이니 말씀에 잘못된 종을 버리게 되므로 어찌할 줄 모르고 헤매는 상태에 들어간다는 것입니다.
3). You will be weary and hungry (21).
3). 곤고하며 주리게 됩니다.(21).
This is because they themselves have given false testimony to the Word, so they will be weary and hungry because they will not receive strength from above.
이것은 자기 자체가 말씀에 잘못된 증거를 하였으므로 위로부터 오는 힘을 얻지 못하니 곤고하고 주리게 될 것입니다.
4). They shall fret themselves and curse God (21).
4). 번조스럽게 되어 하나님을 저주하게 됩니다.(21)
This is ingratitude. Because they did not stand uprightly in the Word, they did not think that God would forsake them, but directly resisted God (21b).
이것은 배은망덕입니다. 자기가 말씀에 바로 못 섰음으로 하나님이 버리는 것은 생각지 않고 직접 하나님을 대적하게 됩니다.(21하)
5). No matter how much you look at the earth to find a way to live well, tribulation, darkness, and pain will come. (22)
5). 아무리 잘 살 길을 찾으려고 땅을 굽어보아도 환난과 흑암과 고통이 오게 됩니다.(22)
@ And they shall look unto the earth; and behold trouble and darkness, dimness of anguish; and they shall be driven to darkness.(Is.8:22)
@ 땅을 굽어보아도 환난과 흑암과 고통의 흑암뿐이리니 그들이 심한 흑암 중으로 쫓겨 들어가리라.(사8:22)
This is because you denied the Word that will deliver you from tribulation, darkness, and pain, so you automatically fall into it. At this time, it is the severe darkness that all mankind is experiencing, and they will be cast into it (22).
이것은 환난과 흑암과 고통에서 건져 주마는 말씀을 부인했으니 자동적으로 여기에 빠지고 마는 것입니다. 이때는 전 세계 인류가 당하는 심한 흑암이니 그 가운데로 쫓겨 들어간다는 것입니다.(22).
Conclusion
Rather than being afraid of the disasters of the end, we need to be afraid of becoming servants who bear false witness to the Word. This means that tribulation and pain will come according to the word, and escape from that tribulation will also come according to the word, so there will be no other way for a servant to live except by directly testifying to the word.
결 론
우리는 종말의 재앙이 무섭다는 것보다도 말씀의 잘못된 증거를 하는 종이 될까 봐 두려워할 필요가 있습니다. 이것은 환난과 고통이 오는 것도 말씀대로 오는 것이요, 그 환난을 면하게 되는 것도 말씀대로 될 것이니 말씀을 바로 증거하는 것 이외는 종 된 자의 살 길은 없을 것입니다.
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