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https://www.voanews.com/a/amid-chatgpt-outcry-some-teachers-are-inviting-ai-to-class/6962274.html
Under the fluorescent lights of a fifth grade classroom in Lexington,
Kentucky, Donnie Piercey instructed his 23 students to try and
outwit the “robot” that was churning out writing assignments.
; 켄터키 초등5학년 교실 피어시 선생님의 글쓰기 공부시간.
글쓰기에 로봇 ChatGPT를 '넘어서는' 글을 지어보자.
The robot was the new artificial intelligence tool ChatGPT,
which can generate everything from essays and haikus to term papers
within seconds.
; 챗지피티는 에세이, 시, 학기 과제를 수초안에 작성할 수 있다.
The technology has panicked teachers and prompted school districts
to block access to the site.
; 일부 학교에서는 이 기술의 사용을 금지하고 있다. (교육적 이유로)
But Piercey has taken another approach by embracing it as a teaching tool,
saying his job is to prepare students for a world
where knowledge of AI will be required.
; 그러나 피어시 선생님은 챗지피티를 교육도구로 수업에 활용하고 있다는 소식.
이렇게 함으로써 AI기술을 필요로하는 세상에 학생들을 준비시켜주는 목적이다.
“As educators, we haven’t figured out the best way to use artificial intelligence yet.
But it’s coming, whether we want it to or not.”
; 원하든 원하지않든 AI는 세상에 등장할 것인데,
이것을 어떻게 잘 활용해야되는지에 대해서는 교육자들도 아직 잘 모르고 있다.
He sees the advent of AI platforms as both “revolutionary and disruptive”
to education.
; 교육적 영향이 혁명적이면서 방해가 될 수도 있다
“I know it’s lofty talk, but this is a real game changer.
You are going to have an advantage in life and business and education from using it.”
; 전환점이 될 수 있다. (잘 활용한다면) 삶과 업무와 교육에 잇점을 줄 수 있다.
교육적 사례; Texas math teacher Heather Brantley
“I’m using ChatGPT to enhance all my lessons,” she said in an interview.
The platform is blocked for students but open to teachers at her school,
; 수업에 활용하고 있다. 학내망에서 AI를 막고있지만, 교사들에게는 허용된다.
White Oak Intermediate. “Take any lesson you’re doing and say,
‘Give me a real-world example,’ and you’ll get examples from today —
not 20 years ago when the textbooks we’re using were written.”
; 수업내용에 대해 실세계의 예를 AI에게 요구하는 것이다.
현재 교과서에 수록된 사례들은 교과서를 만들때인 20년전의 것들이다.
AI는 현재의 예를 가져다 줄 것이다.
“We have an opportunity to guide our students with the next big thing
that will be part of their entire lives. Let’s not block it and shut them out.”
; AI는 학생들의 삶의 한 부분이 될 중요한 요소일 것인데,
이것을 막으면 안된다.
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