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패치노트 발번역 해봤습니다.
멀티도 못 해봤고 게임 플레이시간이 적어서 패치노트 내용이 불명확할 수 있습니다. 이 점 참고 바랍니다.
Here are the patch notes for Total War: ROME II- Patch 1 (06.09.13):
롬2 토탈워의 첫번째 패치노트입니다(2013. 9. 6.)
Higher average frame rates with out-of-the-box settings (more conservative settings)
커스텀이 아닌 기본값 그래픽 옵션(주: 로우-노멀-하이-베리하이 같은 프리셋 옵션)에서 평균 프레임율이 높아졌습니다(세팅 값이 좀 더 보수적으로 조절되었습니다).
Fix for DirectX 10.0 Lighting issue reported - environment map wasn't being created leading to black reflections.
다이렉트X 10.0 모드의 광원효과 문제가 보고되었습니다. 환경 매핑이 이루어지지 않아 반사광이 검정색으로 보이고 있습니다.
Fixed a sunken Samothrace temple complex world wonder on the Campaign map.
캠페인 맵의 Samothrace 신전 위치를 수정했습니다.
Fixed defender being able to create encampments when involved in a combined battle.
방어태세에서 지원군으로 참전하는 전투에서도 방어진지가 설치되는 현상이 수정되었습니다.
Added some localisation fixes to audio packs in French, Russian, Italian, German and Spanish.
(현지화 음성 픽스사항)
Fixed lock up in Multiplayer Campaign battles when a desynchronisation occurs. Players are now notified of the desynchronisation, and the battle ends.
멀티플레이어 캠페인 전투에서 플레이어가 튕기는 경우 게임이 먹통이 되는 현상이 수정되었습니다. 플레이어는 이제 자신이 튕겼다는 메시지를 볼 수 있으며, 전투는 종료됩니다.
Fixed Multiplayer Campaign battle "overrun" prompt, which was not being shown to a player if they were a reinforcement and the other player was spectating.
멀티플레이어 캠페인 전투에서 지원군으로 참전하거나 관전중인 플레이어에게 정원초과 메시지가 표시되지 않던 문제가 수정되었습니다.
Fixed corrupt loading screen when changing to fullscreen / windowed mode after a battle, and then going into another battle.
전투가 끝난 후 윈도우/전체화면을 전환하면 다음 전투 로딩화면이 깨지는 현상을 수정했습니다.
Fix for Multiplayer Campaign host being unable to move the camera in campaign, after reloading a save game on some rare occasions.
멀티플레이어 캠페인에서 방장이 저장된 게임을 다시 불러왔을 때 드물게 카메라를 움직일 수 없었던 현상이 해결되었습니다.
Safe guards added to prevent a very rare crash in coastal assault battles.
해안 상륙 전투에서 매우 드물게 일어나는 충돌을 방지하기 위한 안전조치가 추가되었습니다.
Fix for game lock up during end turn sequence / Celtic AI faction turn in single player campaign.
싱글 플레이어 캠페인에서 턴 종료 후 켈틱 팩션 AI 진행 중 먹통이 되는 현상을 수정 했습니다.
Improved AI use of walls on Athens large settlement battle map.
아테네 공성전에서 AI가 더 효과적으로 성벽 시설을 이용합니다.
Improvements to Auto-resolve balancing in Single Player and Multiplayer Campaign modes.
싱글 및 멀티플레이 캠페인 모드에서 자동전투의 밸런스를 개선하였습니다.
Aligned ship unit upkeep costs with land units - made mercenary ships more expensive and non-mercenary ships cheaper.
해상유닛의 유지비 체계를 지상유닛과 동일하게 맞췄습니다. 이제 용병 함선의 유지비가 정규군 함선보다 훨씬 비싸집니다.
Fixed slow turning rates for transport ships.
수송선의 선회속도가 너무 느린 현상을 수정하였습니다.
Improved civil war balancing in relation to campaign difficulty.
내전시스템이 캠페인 난이도에 따라 리밸런싱 되었습니다.
Fixed vehicle ground pipes, to prevent Siege Towers becoming immovable when they are left empty during the Deployment Phase of a Siege Battle, then units were moved into the Siege Tower when the battle has started.
공성전 병력 배치단계에서 공성탑을 이동시키도록 배치된 유닛들이 전투가 시작되면 공성탑 안으로 들어가게 됩니다.
Fixed bug when ramming sideways into moving ship, which caused the ramming ship stick to target and
strafe along with it in battles.
이동중인 함선의 현측에 충각돌격을 시도하는 함선이 계속 적 함선의 꼬리만 졸졸 따라다니는 현상이 수정되었습니다.
Reduced the chance of Naval units sometimes clipping through the ground or harbours / ports during Port
Assault battles when attempting to disembark.
상륙전투에서 해군 유닛이 해안가, 항만, 포구 등지에서 상륙을 시도하는 경우 클리핑현상(주: 땅을 뚫고 들어가는 버그)이 일어날 확률이 줄었습니다.
Fixed issue where armies would be stuck in Muster stance and could not exit that stance in Campaign modes.
캠페인 모드에서 군단이 모병 태세중에 다른 태세로 변환하지 못하던 문제가 해결되었습니다.
Fixed case where spies could get stuck on top of fleets in Campaign modes.
캠페인 모드에서 스파이가 함선 위에 끼어버리는 현상이 수정되었습니다.
Fixed rare post battle lockup in Campaign modes.
캠페인 모드에서 전투 전에 드물게 일어나는 멈춤 현상이 수정되었습니다.
Improved unit pathfinding in Barbarian village battle maps (fixed no go zones).
바바리안 마을 전투 맵에서 이동경로찾기 AI를 개선하였습니다(이전에 가지 못하던 곳으로도 이동 가능).
Fix for Multiplayer Campaign lock up when the player was reinforcing an AI ally who was victorious in battle,
causing the player to become stuck with no victory / continue / exit battle user interface functionality.
멀티플레이어 캠페인에서 AI 동맹에게 지원군으로 참전한 플레이어가 전투에서 승리하였을 때 전투나가기 인터페이스가 먹통이 되는 현상을 해결하였습니다.
Fix for cultural influence bonus from the Shrine of Neptune building
넵튠 신전 건물이 주는 문화적 영향 보너스를 수정하였습니다.
Fix for “Zone of Controls” of hidden armies being visible to both players in head to head Multiplayer Campaign mode on mouse-over.
멀티플레이어 캠페인에서 매복한 군단 위에 마우스 오버를 할 경우 해당 군단이 다른 플레이어들에게 보여지는 현상을 수정하였습니다.
Assorted minor fixes to city battle maps.
도시 전투 맵에 여러가지 작은 수정이 있었습니다.
Fix for "Rome Wasn't Built in a Day" achievement failing to unlock when its requirements were met in some situations.
특정 상황에서 "로마는 하루 아침에 이루어지지 않았다" 도전과제가 달성되지 않던 문제가 수정되었습니다.
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첫댓글 번역 감사합니다
잘보고 갑니다^^
상륙전투에서 해군 유닛이 해안가, 항만, 포구 등지에서 상륙을 시도하는 경우 클리핑현상(주: 땅을 뚫고 들어가는 버그)이 일어날 확률이 줄었습니다. - 패치했는데 어젯밤에 경험했네요. 패치후 처음 경험한거라는...